Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset eivät harrasta liikuntaa?

Vierailija
01.08.2022 |

Kerro jos tiedät

Kommentit (113)

81/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli kertoi, että hänen naapurissaan asuu nelikymppinen mies, joka painaa ainakin 130kg. Hänen työpaikkansa sijaitsee 10min kävelymatkan päässä. Silti hän kulkee sinne vuoden ympäri autolla, vaikka rivarialueen parkkipaikkakin sijaitsee eri suunnalla kuin työpaikka. Eli ensin hän kävelee parkkipaikalle, sitten kiertää kaukaa kunnesa pääsee ajamaan töihin.

Vierailija
82/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun veli kertoi, että hänen naapurissaan asuu nelikymppinen mies, joka painaa ainakin 130kg. Hänen työpaikkansa sijaitsee 10min kävelymatkan päässä. Silti hän kulkee sinne vuoden ympäri autolla, vaikka rivarialueen parkkipaikkakin sijaitsee eri suunnalla kuin työpaikka. Eli ensin hän kävelee parkkipaikalle, sitten kiertää kaukaa kunnesa pääsee ajamaan töihin.

-

Kotipuolessa ihmisikä sitten oli aikanaan kyläkauppiaan mopoikäinen poika kasvamassa kuvailemiisi mittoihin. Kun  puu-C oli kauimmaisen varastorakennuksen takana noin 60 metrin etäisyydellä, arvaas millä  poika kävi siellä?

- No mopolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt yhtäkään liikuntamuotoa, josta pitäisin. En saa mielihyvää liikkumisesta, tuntuu vain turhalta itseni kiusaamiselta.

Vierailija
84/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta mitään liikuntaa. Jostakin vaan tulee tuohon rannekelloon 7000-12000 askelta päivittäin arjen askareissa koti hommilla.

Vierailija
85/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miten kukaan yli 40v voi olla harrastamatta liikuntaa. Kyllä se nuorena meni, eikä tuntunut missään. Mutta nyt viisikymppisenä sohvaan jämähtäminen sattuu! Sitä tuli tuossa koronan aikana kokeiltua. Kroppa jäykistyi ja joka paikkaa aristi. Ihan sama, tykkäänkö valtavasti salilla käymisestä (joka muuten maksaa minulle huikeat 25 euroa kuussa). Siitä vaan tulee niin paljon parempi olo.

Tuleekohan näillä totaalisohvaperunoilla koskaan mieleen, miten pärjää portaissa ja kauppakassin kanssa vähän vanhempana? Vaihdevuosien jälkeen lihaskato kiihtyy, jos ei mitään tee. Jossain vaiheessa sitten havahdutaan siihen, että ei meinata päästä ylös istumasta omin avuin, kun reisilihaksissa ei ole enää paukkuja. Tasapainoakin on hyvin vaikea pitää ilman lihaksia ja liikuntaan tottumattomat jänteet ja nivelet ovat alttiimpia vahingoittumaan. Ja jos vielä sairaus kohtaa ja joutui petiin, se muutama viikko, kun loputkin lihaksista on kuihtunut pois.

Nämä ovat toki 20-40 - vuotiaille vielä ehkä kaukaisia ajatuksia, mutta monelle yllättävän pian kuitenkin todellisuutta.

Miksi luulet että jos ei harrasta liikuntaa on sohvaperuna?

Olen yli 40v ja teen raskasta työtä sekä muutenkin puuhaan päivät ulkotöissä. En ole mikään sohvalla makaaja vaikka en käy lenkillä tai salilla.

Vierailija
86/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono hapenottokyky ollut aina, liekkö astmaa, en ole selvittänyt, mutta tämän takia en tykkää hengästymisestä koska en palaudu siitä kuten muut vaan huohotan tyyliin loppupäivän, ei kivaa. Ja toisaalta autottomana ja osin fyysistä työtä tekevänä minimimäärä ainakin liikuntaa on taattu. Minäkin myös vihasin koululiikuntaa kuten joku aiempi tuossa mainitsikin, tavallinen hyötykäppäily kuten työmatkat menettelee. Niin ja suht hoikkana olen pysynyt näillä ja kasvisruualla.

Vierailija
87/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en harrasta mitään liikuntaa.

En koe tarvitsevani mitään liikuntaharrastusta. Koiran kanssa tulee pitkät kävelylenkit, töihin on seitsemän kilometriä pyörällä, ja pihalla saa niin paljon hyötyliikuntaa, kun kitkee, kärrää, kaivaa multaa, kantaa kiviä jne. 

Ei vanhempanikaan ole mitään liikuntaa harrastaneet koskaan, ihan samoilla resepteillä ovat menneet, ja ovat terveitä ikäihmisiä.

Vierailija
88/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vihannut liikuntaa, siitä ei ole koskaan tullut mulle hyvää oloa. Ainoastaan sairastaessani syömishäiriötä harrastin liikuntaa, vaikka vihasin sitä. Ja tuona aikana olinkin surullisempi kuin koskaan

Vierailija
89/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan harrasta liikuntaa, inhoan hikoilua.

Sohvani on linnani.

Ja tätä yläpeukuttaa 45. Juuh.

Vierailija
90/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaapa omalle kohdalle se kaikista vastenmielisin asia, mitä olla voi ja miettikää sitten, kuinka usein haluaisitte sitä tehdä. Kuinka usein teette niitä inhottavia asioita, joista aina tulee huono fiilis ja vaikka päänsärky ja paha olo?

Liikunta on minulle juuri se asia, mitä teen vasta kun on ihan viimeinen pakko. Esim työpaikan tyhypäivä.

Todella huono vertaus. Liikunta on hyväksi terveydelle. Jos tulee paha olo ja päänsärky ymmärrät varmaan itsekin että olet liikkunut liian kovaa.

Liikkuva elämä on luontainen ihmiselle, vai meinaatko että kivikaudella lösötettiin sohvalla ja saalis juoksi suuhun.

Vierailija
91/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele siirtymistä kävelemällä paikasta toiseen, harrastuksena. Tänäänkin olen kävellyt viitisen kilometriä, joista kaksi km täysi kauppakassi molemmissa käsissä.

Ohiksena: miksi et käytä reppua?

Ohiksena: miten näihin keskusteluihin löytyy aina nämä kauppakasseja kilometrejä kantavat, kun tosielämässä ei sellaisia näy ikinä. Autolla mennään vaikka olisi alle kilometrin päässä, tai sähköpotkulaidalla vähintään.

Vierailija
92/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvii Kardashian-ponipersettä, kumihuulia enkä puolipallo-tissejäkään.

Fyysinen työ riittää että kilokalorit kuluu. Jää jopa velkaakin työpäivän jälkeen.

Vierailija
93/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yle1 klo1900.

Liikunta. 1/3. Liikunnan merkitys fyysiselle hyvinvoinnille on kiistaton ja jo pienellä määrällä liikuntaa saavutetaan suuri hyöty.

Jatkakaa sitte tekosyitänne.

Vierailija
94/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele siirtymistä kävelemällä paikasta toiseen, harrastuksena. Tänäänkin olen kävellyt viitisen kilometriä, joista kaksi km täysi kauppakassi molemmissa käsissä.

Ohiksena: miten näihin keskusteluihin löytyy aina nämä kauppakasseja kilometrejä kantavat, kun tosielämässä ei sellaisia näy ikinä. Autolla mennään vaikka olisi alle kilometrin päässä, tai sähköpotkulaidalla vähintään.

Yhden käden sormin saa prismasta ostoksia kantamaan lähtevät laskea. Vaikka siitä on keskustaan 1km.

Vierailija
95/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta liitetään liian usein painonpudotukseen. Kyllä jokaisen toimistotyöläisen pitäisi ainakin käydä kävelyllä pari kertaa viikossa. Pahaa tekee katsoa kun nelikymppiä lähestyvät kollegat könkkää toimistolla. Tilanne on pahempi 20 vuoden päästä, kun kehosta ja perustasta ei pidä huolta.

Vierailija
96/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle liikunta ei ole koskaan ollut kivaa ja sen jälkeen on paha olo. Ainoa liikunta mistä pidän on koiran ulkoiluttaminen ja venyttely.

Vierailija
97/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole ylipainoinen, niin en usko tarvitsevani liikuntaa

Vierailija
98/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en ole ylipainoinen, niin en usko tarvitsevani liikuntaa

Vierailija
99/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan liikuntaa, mutta on paljon muita harrastuksia mitä muut harrastavat, mutta minä en esim. viulun soitto, teatteri, maalaus, metsänhoito, puutarhanhoito, laulu, piirtäminen jne.

Ystävä harrastaa viulunsoittoa ja hän saattaa viikonlopun käyttää kokonaan harjoituksiin.

Sama varmaan näillä, jotka eivät harrasta liikuntaa, elämässä heillä on mielenkiintoisampaa ja iloa antavaa tekemistä enemmän, kuin yksi liikunta.

100/113 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin omassa kotikaupungissani ihmiset kantaa pitkiä matkoja ostoksia ihan jalan. Prisma ja Lidl ovat n. 2-3 km kerrostaloalueesta, ja tosi moni kävelee mennen tullen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän