Miksi ihmiset eivät huolehdi itsestään?
Miksi nykypäivänä suurin osa ihmisistä ei huolehdi itsestään? Ei liikuntaa, epäterveellistä ruokaa jne. En ymmärrä miksi 40v haluaa olla huonommassa kunnossa kuin jotkut 80v ihmiset. Kävely on vaivalloista ylipainon ja huonon lihaskunnon takia, puuskutetaan kun joutuu kävelemään 20 porrasta jne. Monella on jo verenpainelääkitys käytössä tai kakkostyypin diapetes. On karsea vanhuus tulossa kun tuossa ikää ollaan jo huonossa kunnossa. Eikä olisi kiva elää virkeänä ja terveenä elämäänsä ja tehdä itsensä eteen jotakin? En ymmärrä.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua yksinäistä kun ei muta elämässä,pohtia vain ventto vieraiden ihmisten ulkonäköä?
Sanotko samaa tutkijoille, lääkäreille jne? Jotka ihan työkseen ajattelevat näitä samoja asioita??
Miksikö? Siksi, että viimeiset 4 vuotta olen hoitanut vakavasti sairastuneita iäkkäitä vanhempiani, käynyt kolmovuorotyössä ja opiskellut yliopistossa. Tänä aikana hautasin toisen vanhempani. Minulla ei riitä voimat eikä aika miettimään itseäni. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksikö? Siksi, että viimeiset 4 vuotta olen hoitanut vakavasti sairastuneita iäkkäitä vanhempiani, käynyt kolmovuorotyössä ja opiskellut yliopistossa. Tänä aikana hautasin toisen vanhempani. Minulla ei riitä voimat eikä aika miettimään itseäni. Valitettavasti.
Sama täällä. Elämästä niin raskas uupumus, että aivan perkeleen sama - kaikki. Tulispa kuolema ja maailmanloppu jo tänään.
on kivaa olla vähän pyöreä, ehkä maksan tästä sillä että elinikäni lyhenee mutta hei
tämä on mun elämä ja elän sen parhaaksi katsomallani tavalla. en halua kellekään mitään pahaa vaan pelkkää hyvää koko yhteiskunnalle tällekin palstalle. jos hiukan ylensyöminen tekee minut onnelliseksi ja pullukaksi, niin sitten tekee.
Sinä teet omat valintasi ja minä omani.
Kaikki maailman lihavuustutkijat tekevät aivan turhaa työtä, kun paras asiantuntemus on tietenkin av:lla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastopappi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psyykenlääkkeet lihottaa. Yksi tuttu on lihonut varmaan 60 kiloa. Maha on isompi kuin raskaana olevalla ja posketkin on pyöristyneet.
Ratkaisit juuri maailman nälänhädän! Jaetaan nälkäänäkeville psyykelääkkeitä ja lihovat. Tulevien Mars lentojenkin ruokahuolto-ongelman ratkaisit samalla. Pari purkillista psyykelääkkeitä mahtuu pieneen tilaan ja säilyy hyvin :)
Samantien voikin lopettaa koko ruoantuotannon ja valmistaa vain psyykelääkkeitä.
En ole lihonut yhtään vaikka käytän serotoniinin takaisinotonestäjää. Harrastan 4 kertaa viikossa liikuntaa, hölkkään, vedän leukoja ja teen punnerruksia. Työ- ja kauppamatkat yms. asiointiajot ajan pyörällä.
Minäkin käytin aikani SSRI-lääkkeitä, jaksoin silloin juuri ja juuri hengittää, syödä ja käydä vessassa. Painoa tuli lisää reippaasti.
Tarkoittaako tämä sitä, että olet väärässä? Ei, vaan sitä, että olet unohtanut ihmisten olevan erilaisia, erilaisissa elämäntilanteissa ja erilaisin voimavaroin varustettuna.
Ennen lääkkeen aloitusta olin huonommassa kunnossa kuin nyt lääkityksellä. Jaksan kuntoilla ja käydä töissä. Ilmeisesti naisille nuo lääkkeet saattaa aiheuttaa usein rajujakin oireita, eivätkä välttämättä hyödy lääkityksestä. Itse en ole huomannut mitään negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
1. Portaissa puuskuttaminen ei kerro automaattisesti huonosta kunnosta. Googleta ja sivistä itseäsi, ettei tarvitse ihan vallan itseään nolata vauvapalstalla.
2. Joillain (kuten esimerkiksi minulla) on huono hengitystekniikka. Ei ihmekään, jos vähän hengästyttää, kun alkaa pidättämään hengitystä ja/tai hengittämään pinnallisesti tehdessään raskaampaa hommaa, kuten esimerkiksi portaiden nousu (raskaampaa kuin tasaisella alustalla käveleminen, ei liity painoon.) Miksi teen sitä? No vttu kun en tiedä.
3. Edelleenkään portaissa hengästyminen ei ole automaattisesti merkki huonosta kunnosta.
4. Miten joku voi olla niin t y h m ä , ettei ymmärrä mitä esimerkiksi masennus on?
Off topic -kommenttina...
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö. Minulla on ehkä jotain vikaa hengitystekniikassa. Olen tämän itse päätellyt eli lääkäri ei ole diagnosoinut sitä.
Kuntoni on hyvä, olen hoikka, ja harrastan liikuntaa säännöllisesti.
Mitä tulee syihin, niin minulla on MS-tauti. Yksi magneettikuvissa näkyvistä vaurioistani on aivorungossa, joka säätelee hengitystä. Se voisi olla minulla syynä.
Toinen mahdollinen syy, josta olen lukenut, olisi vagushermon toiminnan häiriöt.
Joka tapauksessa hengitystekniikan ongelmien syy on varmaankin neurologinen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Joo mun mummo on nyt 83-v ja ajaa autolla, tekee metsätöitä 5-8 tuntii päivä putkeen,siis oikeeta metsurimättöö ilman moottorisahaa tietty mut kuitenkin. Syö perunaa ja pihviä ja muutonkin ku mies ja näyttää siltä,ranteen paksuus varsin mun tuplat. ON hän onnistunut diabeteksen saamaan jo kauan sitten, mutta kaiken järjen mukaan ainoa selitys hyvälle kunnolle on brutaali fyysinen työ mitä on tehnyt koko elämänsä.
Jokaiselle murmeliinille, PUS PUS PUS olet ihana universuminen lapsi ja lahja meille kaikille!
Minä vihaan ja inhoan elämää! Siksi!
opettele rakastamaan itseäsi. aina se ei omin neuvoin onnistu, eikä se mitään. Me muut olemme sitä varten että voidaan harjoitella elämänpituista tehtävää YHDESSÄ
Vierailija kirjoitti:
kysy itseltäsi miksi olet täällä? jos et osaa vastata siihen niin minä vastaan puolestasi.
Minä haluan että sinä olet täällä.
Voimahalit!
söin palan leipää ja taas tuli kilo.
mitäs siitä, leipähän se on elämäni ilo! Hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kysy itseltäsi miksi olet täällä? jos et osaa vastata siihen niin minä vastaan puolestasi.
Voimahalit!
Ymmärrätkö sinä edes kuinka kliseistä ja loukkaavaa on suoltaa tuollaista scheissea masentuneelle ja traumatisoituneelle ihmiselle? Että ihan kenen tahansa säälivälittäminen ja sanahelinä auttaisi? Kuinka tyhmiä ihmiset ovat?
Tämä keskustelu on mennyt ihan painost jankkaamiseksi.
Minä ajattelen että asia on laajempi kuin painolukema. Liikunta, terveellinen ruoka, sopiva levon ja työn suhde sekä iloa tuovat ihmissuhteet.
Joo ymmärrän että yllämainittu yhtälö on helpommin sanottu kuin tehty, etenkin jos on perussairauksia tai masennusta. Silti yllättävän harva terve keski-ikäinen edes yrittää tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimahalit!
Ymmärrätkö sinä edes kuinka kliseistä ja loukkaavaa on suoltaa tuollaista scheissea masentuneelle ja traumatisoituneelle ihmiselle? Että ihan kenen tahansa säälivälittäminen ja sanahelinä auttaisi? Kuinka tyhmiä ihmiset ovat?
voin rehellisesti sanoa arvoisa veli/sisko, että EN YMMÄRRÄ.
Pus!
Hankkisit ap elämän. Eikö se laihuus teekään onnelliseksi, kun elät ilkeillen täällä.