Miksi ihmiset eivät huolehdi itsestään?
Miksi nykypäivänä suurin osa ihmisistä ei huolehdi itsestään? Ei liikuntaa, epäterveellistä ruokaa jne. En ymmärrä miksi 40v haluaa olla huonommassa kunnossa kuin jotkut 80v ihmiset. Kävely on vaivalloista ylipainon ja huonon lihaskunnon takia, puuskutetaan kun joutuu kävelemään 20 porrasta jne. Monella on jo verenpainelääkitys käytössä tai kakkostyypin diapetes. On karsea vanhuus tulossa kun tuossa ikää ollaan jo huonossa kunnossa. Eikä olisi kiva elää virkeänä ja terveenä elämäänsä ja tehdä itsensä eteen jotakin? En ymmärrä.
Kommentit (303)
Voi sinua yksinäistä kun ei muta elämässä,pohtia vain ventto vieraiden ihmisten ulkonäköä?
No mä olen sitten tällainen. Olen nimittäin 120 kg / 160 cm nainen, lihavuuden takia on jo nivelrikkoa jalkaterissä, polvissa ja lonkissa ja muutakin vaivaa ja sairautta.
Miksi? Koska ei minulla ole jaksamista huolehtia itsestäni. Ei oikein motivaatiotakaan. Työ imee kaikki mehut, ja ilman lääkitsemistä herkuilla ja viinalla varmaan tekisin itsem urhan. Ja yleinen elämään kyllästyminen myös. Olen lapsesta asti toivonut ettei minua olisi edes tehty tähän maailmaan. Inhoan koko maailmaa ja elämää. Haluan vaan pois.
No ei suurin osa. Älä taas jaa väärää tietoa.
Älä huoli. En minäkään ymmärrä, miksi sinä käytät ainutkertaisen elämäsi siihen, että vatvot muiden valintoja sen sijaan, että keskittyisit ihan vain omiin valintoihisi.
Mt ongelmat.
T: Ihminen joka ei pidä huolta itsestään koska ei ole energiaa mihinkään koska pahat mt ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen sitten tällainen. Olen nimittäin 120 kg / 160 cm nainen, lihavuuden takia on jo nivelrikkoa jalkaterissä, polvissa ja lonkissa ja muutakin vaivaa ja sairautta.
Miksi? Koska ei minulla ole jaksamista huolehtia itsestäni. Ei oikein motivaatiotakaan. Työ imee kaikki mehut, ja ilman lääkitsemistä herkuilla ja viinalla varmaan tekisin itsem urhan. Ja yleinen elämään kyllästyminen myös. Olen lapsesta asti toivonut ettei minua olisi edes tehty tähän maailmaan. Inhoan koko maailmaa ja elämää. Haluan vaan pois.
Miksi et herkuttele esim kerran viikossa? Syöt aivan käsittämättömiä määriä että voit olla 120kg 160 sentin pituisena.
1. Portaissa puuskuttaminen ei kerro automaattisesti huonosta kunnosta. Googleta ja sivistä itseäsi, ettei tarvitse ihan vallan itseään nolata vauvapalstalla.
2. Joillain (kuten esimerkiksi minulla) on huono hengitystekniikka. Ei ihmekään, jos vähän hengästyttää, kun alkaa pidättämään hengitystä ja/tai hengittämään pinnallisesti tehdessään raskaampaa hommaa, kuten esimerkiksi portaiden nousu (raskaampaa kuin tasaisella alustalla käveleminen, ei liity painoon.) Miksi teen sitä? No vttu kun en tiedä.
3. Edelleenkään portaissa hengästyminen ei ole automaattisesti merkki huonosta kunnosta.
4. Miten joku voi olla niin t y h m ä , ettei ymmärrä mitä esimerkiksi masennus on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et herkuttele esim kerran viikossa? Syöt aivan käsittämättömiä määriä että voit olla 120kg 160 sentin pituisena.
V'ttuako se sinulle kuuluu, mitä kukakin syö?
t. eri
Nykypäivän nuoret ovat lihavia, velttoja ja huonokuntoisia. Eivät ole eläessään tehneet fyysisiä töitä. Monet 70- 80 vuotiaat ovat parempikuntoisia. Suomen tulevaisuus on surkea, kun nämä ylipainoiset laiskimukset menevät töihin. Ei näistä leväpersuksista ole muuhun kuin sohvalla istumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän nuoret ovat lihavia, velttoja ja huonokuntoisia. Eivät ole eläessään tehneet fyysisiä töitä. Monet 70- 80 vuotiaat ovat parempikuntoisia. Suomen tulevaisuus on surkea, kun nämä ylipainoiset laiskimukset menevät töihin. Ei näistä leväpersuksista ole muuhun kuin sohvalla istumiseen.
Toivottavasti sairastut joskus oikein pahasti. Opit sinäkin elämästä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60 kg ylipainoa
Tämä palsta sen paljastaa. Suomessa on paljon MT ongelmaisia, tällä palstalla ja katukuvassa. Ja yksi syy tähän on mainitsemasi asiat. Liian vähän liikettä ja paskaa ravintoa joka aiheuttaa mm. masennusta. Kaikki lähtee korvien välistä, itsestä huolehtiminen myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60 kg ylipainoa
Aika vähän.
t. Ritu 150kg
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta sen paljastaa. Suomessa on paljon MT ongelmaisia, tällä palstalla ja katukuvassa. Ja yksi syy tähän on mainitsemasi asiat. Liian vähän liikettä ja paskaa ravintoa joka aiheuttaa mm. masennusta. Kaikki lähtee korvien välistä, itsestä huolehtiminen myöskin.
Mikäs auttaisi tähän sairauteen nimeltä "pakonomainen tarve kytätä muiden elämää ja ulista siitä palstalla"?
5. Minulla ei ole ikinä ollut mitään paino-ongelmaa. Paino on noussut lääkityksen myötä (valtaosa nesteitä, tunnen kroppani), ikinä en ole lihonut herkästi.
En kuitenkaan voi ikinä hölkätä enkä juosta, koska tissini ovat liian isot ja se tuntuu vaikealta. Vaikka käyttäisi urheilurintsikoita, ovat isot rinnat painavat ja vetävät kroppaa alaspäin. Sitä ei voi ymmärtää, jos ei ole kokenut. Sama efekti kuin painavan laukun kanssa. Kaikki on raskaampaa, kun laukku painaa koko kropan kohti maata ja pitää yrittää pitää se kaikki paino ylhäällä.
No, en toisaalta ole ikinä edes pitänyt juoksemisesta. Jaksan kävellä ilman ylimääräisiä kantamuksia pitkiä matkoja ja tanssia. Tosin lääke kuivattaa suunkin tehokkaasti, joten senkin takia liikunta on epämiellyttävää. Aion jossain vaiheessa mennä salille tai ryhmäliikuntaan kyllä. Tanssi pitäisi aloittaa uudestaan.
Koska olen jo luovuttanut elämästä. Ei kiinnosta mikään. Ulkonäkö, kunto tai terveys. Kaikki hyvä mitä on ollut, on mennyttä ja kuollutta. Ei kiinnosta vittuakaan enää. Peiliä tai vaakaa ei edes ole.
Kaikki ihmiset eivät ole sairaita ja astmaatikkoja. Ihme selittelyjä taas täällä. Oma oloni parani heti, kun laihdutin.
Nykynuoret esittelevät persaustaan somessa. Eivät he kykene muuhun. Fyysistä työtä tekevät tuodaan afrikasta halvalla. Suomen nuoret ovat lihavia, laiskoja, tottumattattomia fyysisiin töihin. Leveine perseineen eivät osaa tehdä mitään fyysistä.
Samaa ihmettelen minäkin. On helppoa jäädä vaan istumaan älypuhelin kädessä, liian helppoa. Se kostautuu ennemmin tai myöhemmin. Siinä kohtaa asian ymmärtää viimeistään.