Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät huolehdi itsestään?

Vierailija
30.07.2022 |

Miksi nykypäivänä suurin osa ihmisistä ei huolehdi itsestään? Ei liikuntaa, epäterveellistä ruokaa jne. En ymmärrä miksi 40v haluaa olla huonommassa kunnossa kuin jotkut 80v ihmiset. Kävely on vaivalloista ylipainon ja huonon lihaskunnon takia, puuskutetaan kun joutuu kävelemään 20 porrasta jne. Monella on jo verenpainelääkitys käytössä tai kakkostyypin diapetes. On karsea vanhuus tulossa kun tuossa ikää ollaan jo huonossa kunnossa. Eikä olisi kiva elää virkeänä ja terveenä elämäänsä ja tehdä itsensä eteen jotakin? En ymmärrä.

Kommentit (303)

Vierailija
281/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä nyt vain on mennyt tällaiseksi. Olen aina aiemmin ollut mallinmitoissa mutta nyt reilu nelikymppisenä tullut jonkin verran ylipainoa. Olen silti nyt onnellisempi kuin koskaan ennen.

Ylipaino johtuu varmaan osittain iästä ja osittain muuttuneesta elämäntavasta; työmatka on niin pitkä että joudun kulkemaan autolla, työssäni istun koko päivän. Meillä on kolme kouluikäistä lasta, joita autan koulujutuissa, teen ruuat, kuskaan harrastuksiin. Tähän päälle koti- ja pihatyöt, eipä hirveästi jää energiaa itsestään huolehtimiseen. Käyn pari kertaa viikossa lenkillä mutta ei se tässä konkurssissa paljon auta.

Ulkonäkö tuntuu tällä hetkellä toissijaiselta aiheelta.

Vierailija
282/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut vielä sen että monet teinitkin ovat sellaisia isoluisia ja isokokoisia... pelottavia jättiläismäisiä bigfooteja. Ei mitään siroutta ja näyttävät huomattavan vanhemmilta kiitos irtiripsien ja raskaan meikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tuo totaalinen tyhmyys. Suurimmaksi osaksi ylipaino/lihavuus johtuu muista sairauksista tai ongelmista, joiden sekindäärinen seuraus on painonnousu. On aika loogista, ettei myöskään painonpudotus ole pysyvää tai edes mahdollista jos juurisyytä ei hoideta. Ja sitä ei Suomessa hoideta.

Paljon on kyllä sairauksia ja ongelmia, kun yli puolet suomalaisista on ylipainoisia.

Vierailija
284/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tuo totaalinen tyhmyys. Suurimmaksi osaksi ylipaino/lihavuus johtuu muista sairauksista tai ongelmista, joiden sekindäärinen seuraus on painonnousu. On aika loogista, ettei myöskään painonpudotus ole pysyvää tai edes mahdollista jos juurisyytä ei hoideta. Ja sitä ei Suomessa hoideta.

Ihan pienellä promillella lihavista  ehkä johtuu jostain sairaudesta .

Ihan syömällä liikaa on  kilot tulleet kaikille.

No ihan tosi!?! Se suuri kysymys onkin miksi ihmiset syö liikaa. Ja siihen, ystävä hyvä, vaikuttaa lääkkeet, suolistobakteerit, hormonit, stressi, unen puute, syömishäiriöt, masennus jne jne.

Siksi että ruokaa on rajattomasti saatavilla ja ihmiset ei osaa olla syömättä liikaa.

Vierailija
285/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pienellä promillella lihavista  ehkä johtuu jostain sairaudesta .

Ihan syömällä liikaa on  kilot tulleet kaikille.

No ihan tosi!?! Se suuri kysymys onkin miksi ihmiset syö liikaa. Ja siihen, ystävä hyvä, vaikuttaa lääkkeet, suolistobakteerit, hormonit, stressi, unen puute, syömishäiriöt, masennus jne jne.

Siksi että ruokaa on rajattomasti saatavilla ja ihmiset ei osaa olla syömättä liikaa.

Mutta miksi he eivät osaa/pysty olemaan syömättä liikaa? Hölmöä yksinkertaistaa iso ja monimutkainen ongelma ihan vaan siihen, että jotkut eivät nyt vaan osaa.

Vierailija
286/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret aikuiset ovat todella ulkonäkökeskeisiä. Vaikuttaa siltä, että heillä on aikaa ja rahaa satsata itseensä. Itse olen viisikymppinen työläinen eikä hirveästi kiinnosta some tai sali. Marjametsällä kyllä käyn. Hyvin nousee perse sohvalta, kun on ikänsä tehnyt kuntopiiriä takapihalla. Työmatkat pyöräilen. Ei ylipainoa tai muita elintasosairauksia. En tupakoi ja alkoholin nauttiminen on hyvin satunnaista, jos sitä tarjoillaan esim. tervetulomaljana, niin kyllä maljan kohotan elämälle.

Olen miettinyt ihan samaa, että vanhuus se tulee jokaiselle aikanaan, mutta mieluummin itseni hoidan, kun olen toisten käänneltävänä vaipoissa. Armeliasta olisi, jos saisi saappaat jalassa kaatua. Vaikka sinne mustikkametsään.

Vierailija
287/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret aikuiset ovat todella ulkonäkökeskeisiä. Vaikuttaa siltä, että heillä on aikaa ja rahaa satsata itseensä. Itse olen viisikymppinen työläinen eikä hirveästi kiinnosta some tai sali. Marjametsällä kyllä käyn. Hyvin nousee perse sohvalta, kun on ikänsä tehnyt kuntopiiriä takapihalla. Työmatkat pyöräilen. Ei ylipainoa tai muita elintasosairauksia. En tupakoi ja alkoholin nauttiminen on hyvin satunnaista, jos sitä tarjoillaan esim. tervetulomaljana, niin kyllä maljan kohotan elämälle.

Olen miettinyt ihan samaa, että vanhuus se tulee jokaiselle aikanaan, mutta mieluummin itseni hoidan, kun olen toisten käänneltävänä vaipoissa. Armeliasta olisi, jos saisi saappaat jalassa kaatua. Vaikka sinne mustikkametsään.

Joka kolmas meistä saa syövän - liikuit tahi et. Siellä sinä kiljut kuset vaipoissa hoitokodin nurkassa syöpäisenä - ilman kivunlievitystä tietenkin. Kaikki elämä meni paskaan kuntopiiriin takapihalla ja kuppaisessa marjametsässä. Olihan se elämä tietysti sekin. Jonkinlainen.

Vierailija
288/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalinen marxilainen feminismi. Mistään ei saa sanoa yhtään mitään kenellekään.

Mutta kova on narsisteilla tarve sanoa. Se onkin nykyihmisen perisynti: tarve moittia toisia loputtomasti. Tuomita.

Vierailija
289/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on kyllä sairauksia ja ongelmia, kun yli puolet suomalaisista on ylipainoisia.

On niitä - usko tai älä. Vaikka sinä oletkin kermaperse hopealusikka anuksessa ja ruma turpa käy muita moittien, kaikilla ei noin ole.

Vierailija
290/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät kestä/halua kuulla sitä, että meitä on paljon jotka emme todellakaan välitä - koska ei ole mitään syytä välitää. Tällaiseen mielentilaan syyt ovat moninaiset, mutta uskokaa pois, trendi on kasvava.

No ei kai.

Me ei välitetä, koska kukaan ei välitä meistä. Ainakaan musta. Ei yksikään ihminen. Miksi siis minä välittäisin itsestäni?

No miksi et välittäisi itsestäsi ? Olet ainoa ihminen kuka pystyy itse vaikuttamaan itseensä.

Kukaan muu ei puolestasi voi | pysty.

Jos opit rakastamaan terveellä tavalla itseäsi, voi saada muutos , pala palalta, pienin askelin itseesi.

Usko pois, jos saat ajattelun edes positiiviseksi. Alkaa pikku hiljaa positiiviset muutokset elämään.

Miksi valita negatiivisuus, jos voi valita positiivisuuden.

Vierailija
291/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät kestä/halua kuulla sitä, että meitä on paljon jotka emme todellakaan välitä - koska ei ole mitään syytä välitää. Tällaiseen mielentilaan syyt ovat moninaiset, mutta uskokaa pois, trendi on kasvava.

No ei kai.

Me ei välitetä, koska kukaan ei välitä meistä. Ainakaan musta. Ei yksikään ihminen. Miksi siis minä välittäisin itsestäni?

No miksi et välittäisi itsestäsi ? Olet ainoa ihminen kuka pystyy itse vaikuttamaan itseensä.

Kukaan muu ei puolestasi voi | pysty.

Jos opit rakastamaan terveellä tavalla itseäsi, voi saada muutos , pala palalta, pienin askelin itseesi.

Usko pois, jos saat ajattelun edes positiiviseksi. Alkaa pikku hiljaa positiiviset muutokset elämään.

Miksi valita negatiivisuus, jos voi valita positiivisuuden.

Höpölöpöti lörppösuu. Osaansa ei voi valita tai vaikuttaa. Menetkö sinä ihmiskäppänä holokaustin uhreillekin tilittämään valinnasta? Häpeä ruma ruoja!

Vierailija
292/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi tässä poikkeus m27. Ei vois vähempää kiinnostaa mitkään ulkonäköseikat. Hyvä kroppa ja lihakset on tullu fyysisestä työstä sivutuotteena, työmatkat kuljen kanssa fillarilla ja käyn paljon metsässä ulkoilemassa ja marjassa. Talo lämpiää puillla ja niitä on tehtävä jotta tarkenee talvella. Vaatteet on samat päivästä toiseen, monta vuotta palvelleet fjällrävenit ja kohtuu ehjät ja mukavat edelleen. Mutta arvatkaapa mitä, mä elän täällä omaaa elämääni eikä mua kiinnosta muitten mielipiteet yhtään. Hate me <3

293/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolestuttaa se, miksi monien elämä tuntuu niin raskaalta ja harmaalta. Mikä on mennyt pieleen tässä yhteiskunnassa ja voisiko niitä asioita muuttaa? Toki yksilölläkin on vastuu, mutta tuntuu, että lähes suurimmalla osalla on jotain mielenterveysongelmia. Toki varmasti korona ja Ukrainan sota vaikuttavat, mutta nämä ongelmat ovat olleet jo pidempään tapetilla. Sekin huolestuttaa, kun näihin asioihin ei kovin helposti saa apua. Melkein tuntuu siltä, että koko Suomi nukkuu syvää unta. Toki täällä on paljon hyvääkin.

Voisin itsekin listata mitkä asiat kuormittavat mielestäni nykypäivänä.

Vierailija
294/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on mennyt ihan painost jankkaamiseksi.

Minä ajattelen että asia on laajempi kuin painolukema. Liikunta, terveellinen ruoka, sopiva levon ja työn suhde sekä iloa tuovat ihmissuhteet.

Joo ymmärrän että yllämainittu yhtälö on helpommin sanottu kuin tehty, etenkin jos on perussairauksia tai masennusta. Silti yllättävän harva terve keski-ikäinen edes yrittää tuota.

Ja osalle ihmisistä täysin sopimaton yhtälö. Jo ajatus masentaa. Pidä huoli omista asioistasi ja leikit tuota kotista ja hyvää elämää kermaperseyhteiskunnassa vielä hetken kun voit. Kyllä se ilo sinultakin pian loppuu.

Myönnän eläväni kermaperseyhteiskunnassa mikä se sitten onkaan. Mutta kyllä tässä minunkin kuplassani moni elää itselleen vahingollisesti. Selitellään että ei ehdi tekemään mitään ja väsyttää yms. Totta kai se väsyttää jos ei tee töiden jälkeen mitään muuta kuin löhöä sohvalla teeveen ja sipsikulhon ääressä. Ja jos ei ole sairauksia niin kyllä niitä tuolla tekniikalla hankkii. Joo tervellisestikin elävä voi sairastua, mutta todennäköisyys on pienempi.

Ei kiinnosta ulkonäkö tai elämä - terveenä eikä sairaana. Jos saan edes vähän mielihyvää ja hedoniaa ruoasta, niin kyllähän minä sen hankin. Ja meitä on paljon.

Sama täällä, miks mua pitäisi kiinnostaa miltä mä näytän? Siis mitä helvetin väliä sillä on ja kenelle? Ketä mun pitää miellyttää tässä kaiket elämäni päivät? Voisko joku kertoa sen? En etsi mitään taloudellista hyötyä kenestäkään, joten saan kai edes olla sen näköinen kuin olen eli kauhee. Eikö se riitä, että hoidan duunini ja olen sillä tavalla hyödyllinen teille kaikille? Pitääkö tässä vielä vetää joku tutuhame päälle ja lähteä esittämään prinsessaa baareihin Johanna Tukiaisen tyyliin? Vai mitä te meiltä harmailta taviksilta haluatte?

Vierailija
295/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä - usko tai älä. Vaikka sinä oletkin kermaperse hopealusikka anuksessa ja ruma turpa käy muita moittien, kaikilla ei noin ole.

Kuulun siis vähemmistöön joilla ei ole ylipainoa aiheuttavia sairauksia tai ongelmia. Toisin kuin yli puolella suomalaisista.

Vierailija
296/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kolmas meistä saa syövän - liikuit tahi et. Siellä sinä kiljut kuset vaipoissa hoitokodin nurkassa syöpäisenä - ilman kivunlievitystä tietenkin. Kaikki elämä meni paskaan kuntopiiriin takapihalla ja kuppaisessa marjametsässä. Olihan se elämä tietysti sekin. Jonkinlainen.

Elämä menee juuri kuten pitikin, ei todellakaan marjametsässä, mutta sitten "saat" syövän ja kuolet. Kannattiko edes elää, no ei.

Vierailija
297/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala, miten pimeetä ja ilkeetä väkeä tässä ketjussa (poislukien asialliset vastaukset). 😳

Vierailija
298/303 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse huolehtia, koska terveydenhuolto on lähes maksutonta. Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
299/303 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ikäluokassa (olen 35v) taas olen huomannut suunnattoman eron elämäntapa muutoksiin, siitä millasta elämää elettiin 20-30 vuotiaana! Sillon tehtiin paljon töitä jotta oli rahaa ryypätä, ajella taksilla baarista A baariin B, ja jatkoilta C jatkoille D. Sillon käytiin salilla tsägällä keskiviikkoisin jotta olisi taas "sellainen fiilis" että ansaitsee bailata. 

Nykyään kaikilla on aika normirytmit, satsataan hyvinvointiin, ihan kunnon urheiluharrastuksiin, kilpaillaan, vietetään järkevää elämää jossa kiinnostaa se oman kehon hyvä olo. 

Tää tuntuu olevan ihan trendi ainakin pääkaupunkiseudulla. En tietysti tunne kaikkia samaa ikäluokkaa olevia, mutta sen nyt mitä itse olen havainnut niin en kyllä näe näitä tyyppejä joita ei kiinnostelis oma hyvinvointi. 

Ja sit kannattaa kans muistaa se, että ei tarvitse lähteä ääripäihin jotta on hyvä olla. Eli hyvinvointi ei tarkoita 5 päivää viikossa hikihatussa salissa rehkimistä jollain keto-dieetillä ja vastakohtana burgeri kädessä, pepsi max toisessa ja tietokoneen edessä olemista 24/7. Näihin voi löytää ihan hyvää balanssia ja voida hyvin! Pääasia että keho ja mieli voi hyvin! 

Vierailija
300/303 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua yksinäistä kun ei muta elämässä,pohtia vain ventto vieraiden ihmisten ulkonäköä?

Muta kun mä joutu maksamaan niitten ventto vieraiden sairastamiset ja ennenaikaiset eläkkeet. Aattele omalle kohalle, muta et sä osaa ku ei sulla ole tuloja nii ei oo maksettavana verojakaa.