Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät huolehdi itsestään?

Vierailija
30.07.2022 |

Miksi nykypäivänä suurin osa ihmisistä ei huolehdi itsestään? Ei liikuntaa, epäterveellistä ruokaa jne. En ymmärrä miksi 40v haluaa olla huonommassa kunnossa kuin jotkut 80v ihmiset. Kävely on vaivalloista ylipainon ja huonon lihaskunnon takia, puuskutetaan kun joutuu kävelemään 20 porrasta jne. Monella on jo verenpainelääkitys käytössä tai kakkostyypin diapetes. On karsea vanhuus tulossa kun tuossa ikää ollaan jo huonossa kunnossa. Eikä olisi kiva elää virkeänä ja terveenä elämäänsä ja tehdä itsensä eteen jotakin? En ymmärrä.

Kommentit (303)

Vierailija
241/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat arvokkaita omana itsenään. itse olen rakastunut mieheen, jolla on suuri pötsi oikein kunnon pallomaha joka on tullut kaljan litkimisestä. pusuttelen sitä t-paidan läpi, mun rakkaani

Vierailija
242/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja perhe vie kaiken energian. Painan päivän hoitaen työt ja lasten asioita, illalla rouskutan sipsiä ja karkkia väsymykseeni.

En tiedä, mistä saisin voimaa aloittaa elämäntaparemppa. En ole aina ollut tälläinen lihava ja huonokuntoinen, alamäki alkoi siitä, kun tapasin mieheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5. Minulla ei ole ikinä ollut mitään paino-ongelmaa. Paino on noussut lääkityksen myötä (valtaosa nesteitä, tunnen kroppani), ikinä en ole lihonut herkästi.

En kuitenkaan voi ikinä hölkätä enkä juosta, koska tissini ovat liian isot ja se tuntuu vaikealta. Vaikka käyttäisi urheilurintsikoita, ovat isot rinnat painavat ja vetävät kroppaa alaspäin. Sitä ei voi ymmärtää, jos ei ole kokenut. Sama efekti kuin painavan laukun kanssa. Kaikki on raskaampaa, kun laukku painaa koko kropan kohti maata ja pitää yrittää pitää se kaikki paino ylhäällä.

No, en toisaalta ole ikinä edes pitänyt juoksemisesta. Jaksan kävellä ilman ylimääräisiä kantamuksia pitkiä matkoja ja tanssia. Tosin lääke kuivattaa suunkin tehokkaasti, joten senkin takia liikunta on epämiellyttävää. Aion jossain vaiheessa mennä salille tai ryhmäliikuntaan kyllä. Tanssi pitäisi aloittaa uudestaan.

Vinkki kaikille jotka ei voi juosta. Crosstraineri. Minä olen monisairas(sairauden myötä ylipaino tullut, kivut, lääkkeet ym.) Ostin crosstrainerin kotiin. Sillä on helppo tehdä eikä tissi hölsky. Saa saman ihanan fiiliksen kuin juostessa!

Itsekin tanssin, olen tanssinope. 

Toimiikohan tämä myös tällaiselle, joka ei pysty enää juosta tai hyppiä laskeuman takia? Pitäs keksiä vissiin uusia lajeja, tykkäisin kuitenkin vauhdikkaasta ja mielellään aika raskaastakin liikunnasta...

Vierailija
244/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuo totaalinen tyhmyys. Suurimmaksi osaksi ylipaino/lihavuus johtuu muista sairauksista tai ongelmista, joiden sekindäärinen seuraus on painonnousu. On aika loogista, ettei myöskään painonpudotus ole pysyvää tai edes mahdollista jos juurisyytä ei hoideta. Ja sitä ei Suomessa hoideta.

Vierailija
245/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Siksi, kun sinä pidät sitä oikeanlaisena elämäntapana? Suksi suolle, minä elän niin huonosti kuin minua huvittaa.

Vierailija
246/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tuo totaalinen tyhmyys. Suurimmaksi osaksi ylipaino/lihavuus johtuu muista sairauksista tai ongelmista, joiden sekindäärinen seuraus on painonnousu. On aika loogista, ettei myöskään painonpudotus ole pysyvää tai edes mahdollista jos juurisyytä ei hoideta. Ja sitä ei Suomessa hoideta.

No se on sitä normaalia ihmisyyttä. Tyhmyys nimittäin.

Vierailija
247/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin huolehdin, ja työterveyden määräaikaistarkastuksests tuli ihan hyvät tuloksetkin, joten en koe tarvetta muuttaa elintapojani. Noin henkisestikin voin elämän satunnaisia ja luonnollisia notkahduksia, pettymyksiä ja apaattisia aikoja lukuun ottamatta ihan hyvin. Olen tyytyväinen noin yleisarvosananaan, vaikken joka hetki onnellinen olekaan.

..kiinnostaa herätä vielä huomennakin.

Vierailija
248/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Niin tämä!

Vierailija
249/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pienellä promillella lihavista  ehkä johtuu jostain sairaudesta .

Ihan syömällä liikaa on  kilot tulleet kaikille.

Vierailija
250/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulle ei makseta siitä. Vaan ihan työnteosta.

Vierailija
251/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps. Enemminkin pitäisi huolestua jos se ei näkyisisi ihmisistä päällekin päin, että elämä on mennyt päin sitä itseään päinvastaisista yrityksistä huolimatta.

Nykymaailma, työelämä sekä yhteiskunta on muovautunut viimeisten 20-30 vuoden aikana sellaiseksi ettei se tarjoa ihmiselle oikeasti juuri mitään aidosti tarpeellista vaan ihmiset on saatu haluamaan epäolennaisuuksia sekä kilpailemaan täysin toisarvoisista asioista. Aina pitäisi saada enemmän ja parempaa eikä missään vaiheessa oikein ymmärretä edes kyseenalaistaa tämän tavoittelun tarpeellisuutta kunnes sitten ollaankin jossain burnoutissa.

Sen jälkeen usein ymmärtää ihan miettimättäkin mikä on itselle aidosti tärkeää ja sitten sitä masentuu, kun tajuaa jo menettäneensä (jopa tuhlanneensa) ne ns. parhaat vuotensa sekä osin jo terveytensäkin asioihin, joita ei edes oikeasti kaipaa tai tarvitse vaan niitä vain kuvitteli haluavansa, koska jostain se ajatus oli saatu iskostettua niin omaan kuin kaikkien muidenkin päähän että aina pitää haluta enemmän ja enemmän.

Loppujen lopuksi ne on aika perusjutut, jotka sen aidon elämänilon tuo ja saa tuntemaan itsensä tarpeelliseksi. Jotkut somet sun muut sitä ei tuo.

Vierailija
252/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan tosi!?! Se suuri kysymys onkin miksi ihmiset syö liikaa. Ja siihen, ystävä hyvä, vaikuttaa lääkkeet, suolistobakteerit, hormonit, stressi, unen puute, syömishäiriöt, masennus jne jne.

Vierailija
253/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn salilla, harrastan liikuntaa, käyn metsässä koiran kanssa ja muita aktiviteetteja esim rata-ammuntaa yms.

Pelaan myös videopelejä ja katson telkkaria useita tunteja päivässä.

Kavereilla on parisuhteet jotka ilmeisesti vaatii niin paljon aikaa, että se oma elämä jää kakkoseksi. Siinä lihotaan samalla kun kyllästyttää toisen naamaan, kuitenkin tiedostetaan ettei kukaan muu huolisi enää niin jäädään suhteeseen joko yhsinäisyyden pelon tai lapsien takia.

Parisuhteilla on merkittävä osa huonoinvointia, ainakin yhdessä asuminen jos ei mikään muu.

Pitäisi normalisoida erillään asuminen vaikka olisi parisuhteessa, eikä muuteta ollenkaan yhteen

Vierailija
254/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään tietystikään kiinnosta mutta kun näistä läskeistä ja muista muodin vuoksi mileisairaista joutuu maksamaan. Muutoin en vähääkään välittäisi kenestäkään mutta ne maksavat minulle.

Vierailija
255/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän alotuksesta tuli oikea mt potilaiden keskustelualue.

Johtuu tietenkin siitä, että esim. juuri mt-ongelmaisten on vaikea pitää itsestään huolta. Kuten täälläkin on jaettu, pahimmillaan on luovuttanut elämän suhteen ja haluaa kuolla. Ikävin asia tässäkin ketjussa on taas myötätunnon puute näitä ihmisiä kohtaan.

No en koko ketjua ole selannut mutta näyttää sille että mt-ongelmaiset ylipainoiset on ottaneet henkilökohtaisina loukkauksina kaiken ja selittävät siksi puolustellen omaa painoaan. Ja kokevat oikeana hyökätä muiden kimppuun, kun itse loukkaantuvat, välillä jopa tyhjästä? Eiköhän monella ole empatiaakin. Jotenkin näkee miten ihmisillä on paha olla itsensä kanssa, apuahan moni tarvitsisi mutta mikä sitten olisi riittävää? Kun suututaan lääkäreillekin jos painon ottavat millään tavoin esille.

"En ymmärrä miksi 40v haluaa olla huonommassa kunnossa kuin jotkut 80v ihmiset." Juu, ihan varmasti haluaa...

"Samaa ihmettelen minäkin. On helppoa jäädä vaan istumaan älypuhelin kädessä, liian helppoa."

"Nykypäivän nuoret ovat lihavia, velttoja ja huonokuntoisia. Eivät ole eläessään tehneet fyysisiä töitä. Monet 70- 80 vuotiaat ovat parempikuntoisia. Suomen tulevaisuus on surkea, kun nämä ylipainoiset laiskimukset menevät töihin. Ei näistä leväpersuksista ole muuhun kuin sohvalla istumiseen."

"Nykynuoret esittelevät persaustaan somessa. Eivät he kykene muuhun. Fyysistä työtä tekevät tuodaan afrikasta halvalla. Suomen nuoret ovat lihavia, laiskoja, tottumattattomia fyysisiin töihin. Leveine perseineen eivät osaa tehdä mitään fyysistä."

Ihan jo ketjun ensimmäinen sivu osoittaa, että minkäänlaista ymmärrystä ja empatiaa ei löydy. Aivan turha sössöttää, että auttaahan tässä vain yritetään. Viestien sävy osoittaa ihan muuta. Parhaiten autatte jättämällä rauhaan ihmiset, jotka ovat jo muutenkin pohjalla.

Vierailija
256/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän alotuksesta tuli oikea mt potilaiden keskustelualue.

Johtuu tietenkin siitä, että esim. juuri mt-ongelmaisten on vaikea pitää itsestään huolta. Kuten täälläkin on jaettu, pahimmillaan on luovuttanut elämän suhteen ja haluaa kuolla. Ikävin asia tässäkin ketjussa on taas myötätunnon puute näitä ihmisiä kohtaan.

No en koko ketjua ole selannut mutta näyttää sille että mt-ongelmaiset ylipainoiset on ottaneet henkilökohtaisina loukkauksina kaiken ja selittävät siksi puolustellen omaa painoaan. Ja kokevat oikeana hyökätä muiden kimppuun, kun itse loukkaantuvat, välillä jopa tyhjästä? Eiköhän monella ole empatiaakin. Jotenkin näkee miten ihmisillä on paha olla itsensä kanssa, apuahan moni tarvitsisi mutta mikä sitten olisi riittävää? Kun suututaan lääkäreillekin jos painon ottavat millään tavoin esille.

"En ymmärrä miksi 40v haluaa olla huonommassa kunnossa kuin jotkut 80v ihmiset." Juu, ihan varmasti haluaa...

"Samaa ihmettelen minäkin. On helppoa jäädä vaan istumaan älypuhelin kädessä, liian helppoa."

"Nykypäivän nuoret ovat lihavia, velttoja ja huonokuntoisia. Eivät ole eläessään tehneet fyysisiä töitä. Monet 70- 80 vuotiaat ovat parempikuntoisia. Suomen tulevaisuus on surkea, kun nämä ylipainoiset laiskimukset menevät töihin. Ei näistä leväpersuksista ole muuhun kuin sohvalla istumiseen."

"Nykynuoret esittelevät persaustaan somessa. Eivät he kykene muuhun. Fyysistä työtä tekevät tuodaan afrikasta halvalla. Suomen nuoret ovat lihavia, laiskoja, tottumattattomia fyysisiin töihin. Leveine perseineen eivät osaa tehdä mitään fyysistä."

Ihan jo ketjun ensimmäinen sivu osoittaa, että minkäänlaista ymmärrystä ja empatiaa ei löydy. Aivan turha sössöttää, että auttaahan tässä vain yritetään. Viestien sävy osoittaa ihan muuta. Parhaiten autatte jättämällä rauhaan ihmiset, jotka ovat jo muutenkin pohjalla.

Ei tarvittaisi edes ymmärrystä tai empatiaa, mutta kun noista vastauksista loistaa puhdas _tyhmyys_. Ei se lihominen ja syöminen lopu tai vähene ellei juurisyyhyn puututa. Mikään ei muutu ennen kuin hoidetaan se alla oleva ongelma.

Vierailija
257/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa laihduttaa.

Yrittänyt satoja kertoja, se ei vaan onnistu, aina repsahdan.

Ja toisaalta, mitä väliä enää tässä iässä, elämä ohi, ainoa ilo syöminen.

N37 ja bmi 38

Vierailija
258/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5. Minulla ei ole ikinä ollut mitään paino-ongelmaa. Paino on noussut lääkityksen myötä (valtaosa nesteitä, tunnen kroppani), ikinä en ole lihonut herkästi.

En kuitenkaan voi ikinä hölkätä enkä juosta, koska tissini ovat liian isot ja se tuntuu vaikealta. Vaikka käyttäisi urheilurintsikoita, ovat isot rinnat painavat ja vetävät kroppaa alaspäin. Sitä ei voi ymmärtää, jos ei ole kokenut. Sama efekti kuin painavan laukun kanssa. Kaikki on raskaampaa, kun laukku painaa koko kropan kohti maata ja pitää yrittää pitää se kaikki paino ylhäällä.

No, en toisaalta ole ikinä edes pitänyt juoksemisesta. Jaksan kävellä ilman ylimääräisiä kantamuksia pitkiä matkoja ja tanssia. Tosin lääke kuivattaa suunkin tehokkaasti, joten senkin takia liikunta on epämiellyttävää. Aion jossain vaiheessa mennä salille tai ryhmäliikuntaan kyllä. Tanssi pitäisi aloittaa uudestaan.

Vinkki kaikille jotka ei voi juosta. Crosstraineri. Minä olen monisairas(sairauden myötä ylipaino tullut, kivut, lääkkeet ym.) Ostin crosstrainerin kotiin. Sillä on helppo tehdä eikä tissi hölsky. Saa saman ihanan fiiliksen kuin juostessa!

Itsekin tanssin, olen tanssinope. 

Toimiikohan tämä myös tällaiselle, joka ei pysty enää juosta tai hyppiä laskeuman takia? Pitäs keksiä vissiin uusia lajeja, tykkäisin kuitenkin vauhdikkaasta ja mielellään aika raskaastakin liikunnasta...

Kysy joltain fyssarilta joka tietää lantionpohjajutuista ja käy kokeilemassa jossain kuntosalilla. Crossi vertautuu mielestäni hiihtoon. Siinä ei hypitä. Voi tehdä kevyttä liikettä tai tehokkaamman treenin. Minulla laite on kotona niin voin huonoina päivinä välillä nousta sängystä ja tehdä kilometrin ja levätä taas. Tuleepahan vähän liikettä kun uloslähtöön on iso kynnys ja pitää sairauksien vuoksi valmistella aina. 

Laite on iso, sopii isoon asuntoon. Youtubessa on treenejä, esim. hiit-treenejä, eli eri tehoilla voi tehdä kuten spinningissäkin ja säätää laitteen vastusta.

En tiedä miten saat tehdä lantionpohjan jumppaa mutta tanssinopena voin suositella itämaista tanssia, olen käynyt fyssarilla joka mittasi lantionpohjanlihasten kunnon ja ne oli jopa liian tiukassa kunnossa kiitos itämaisen tanssin joten sitä voin suositella myös. 

Vierailija
259/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät ole sairaita ja astmaatikkoja. Ihme selittelyjä taas täällä. Oma oloni parani heti, kun laihdutin. 

Eikä kaikki astmaatikot ole lihavia. Ei se ole mikään tuomio lihavuuteen, jos ei anna sen olla.

Minulla on ollut aina vaikeuksia pitää astmaani hoitotasapainossa. Silti olen tehnyt parhaani, että liikun ja edes yritän elää terveellisesti. Se on joskus todella vaikeaa ja kunto romahtaa aina kovilla pakkasilla ja allergia-aikoihin. Tiedän silti, että voisin vielä huonommin, jos en yrittäisi. Käyn sekä lenkillä että salilla kaksi kertaa viikossa. Näin kuivaan aikaan pyöräilen viikonloppuisin 15-30km. Treenaan aina fiiliksen mukaan ja otan kevyemmin, jos astma on huonossa kunnossa. Joskus menee viikkoja, että teen vaan minimin, mutta tiedän sen olevan parempi kuin vain kotona kökkiminen. Ruokavaliokin on helpompi pitää terveellisenä, kun liikkuu säännöllisesti. Ainakin minulle.

Vierailija
260/303 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näiden häiriö on nimeltään jotka eivät tajua laajempia kokonaisuuksia ihmisen elämästä?