Säästöni loppuvat tämän vuoden aikana - joudunko myymään talon?
Nykyisellä lyhennyserällä lainaa on alle kolmisen vuotta jäljellä. Luottotiedot kunnossa, mutta nuorempana käytin liian monta lyhennysvapaata. eikä pankki ennenkään suostunut lainaerien pienentämiseen. Kiinteästä korkosopimuksesta johtuen Eees pankin vaihto ei tule koskaan olemaan mahdollista. Sairastelu vei minulta ylimääräiset tulot.
Menetänkö taloni jos rahat eivät riitä lainalyhennyksiin?
Kommentit (35)
Et joudu jos laitat peppusi lyhytaikaiselle vuokralle. Maksan 5€/laaki ilman kumia.
Vierailija kirjoitti:
Et joudu jos laitat peppusi lyhytaikaiselle vuokralle. Maksan 5€/laaki ilman kumia.
🙄
Jos paranet ja pääset töihin, niin voit varmaan pankin kanssa neuvotella lyhennyksettömiä kuukausia.
Kyllä jos ei oo varaa maksaa taloa niin joudut myymään sen
Kannattaa muuten pistää myyntiin itse ennen kuin pankki myy
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos ei oo varaa maksaa taloa niin joudut myymään sen
Sehän riippuu siitä miten isoja on lainalyhennykset.
Vierailija kirjoitti:
Jos paranet ja pääset töihin, niin voit varmaan pankin kanssa neuvotella lyhennyksettömiä kuukausia.
Se kortti tais olla käytetty, vaikka siitä aikaa on mennytkin.
-Sama
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitoit tuollaisen kommentin? Luuletko olevasi hauska?
Voit kokeilla hankkia alivuokralaista
Onneksi minun talo on maksettu koska sain perintöä. Pärjään säästöillä 20 vuotta.
Neuvottele pankin kanssa
Ota vuokralainen
Pyydä ennakkoperintö
Myy jotain ylimääräistä pois, jos jotain muuta myytävää
Etsi työ mitä voit tehdä sairaanakin
Löytyisikö kaverpiiristä kämppis, joka tarvitsee asuntoa
No ei kai sulla enää voi paljoa lainaa olla jäljellä jos sitä on enää kolme vuotta maksettavana. Aika erikoista jos tuossa vaiheessa joutuisi talonsa myymään kun ei selviä asuntolainasta.
Miksi pankki ei suostuisi maksuerän pienentämiseen? Mulle ainakin tarjosivat sellaista ihan oma-aloitteisesti, sehän tietää vaan pankille lisää rahaa korkojen muodossa.
Onneksi en kuulu kirkkoon. Kymmenien vuosien kirkollisverojen jälkeen ei olisi säästöjä tällä hetkellä edes.
- Ap.
Toimeentulotukea saa myös asuntovelallinen talon kustannuksiin, sillä pärjäät kunnes talo on kokonaan maksettu.
Lainaerä on jo ihan minimi ja lyhennysvapoat on jo pidetty
Vierailija kirjoitti:
Miksi pankki ei suostuisi maksuerän pienentämiseen? Mulle ainakin tarjosivat sellaista ihan oma-aloitteisesti, sehän tietää vaan pankille lisää rahaa korkojen muodossa.
En tiedä. Ehkä kaiken kaikkiaan yli 3v lyhennysvapaita oli liikaa pankin näkökulmasta.
Miten meinaan hoitaa rempat ja muut jos ei oo varaa maksaa lainaakaan
Jep