Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä korun ostan 18-vuotiaalle kummitytölle?

Vierailija
27.07.2022 |

Kummityttö täytti 18 ja juhlat on viikon päästä. Tytön äiti vinkkasi, että tyttö haluaisi korun. Korun saajalla on elegantti ja klassinen tyyli, joten varmaan arvostaisi eniten jotain yksinkertaista ja herkkää korua. Oma koruasiantuntemukseni on hyvin rajallinen, joten kyselen täältä apua. Onko teillä mielessä jonkinlaista kaunista ja eleganttia korua, joka kestää aikaa ja katsetta? :)

Kommentit (252)

Vierailija
181/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.

Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:

https://t.ly/csik

Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)

Suomessa myydyt hopeakorut usein aika huonoja. Yksi syy kun käytetään pehmeää ja kuluvaa 925-hopeaa. Ja kivinä zirkonioita (eikä esim.aitoa zirkonia tai timanttia). Mutta laadukkaitakin hopeakoruja tehdään, ulkomailla, kestäviä. Mutta Suomessa ei arvosteta hopeaa. Kerran meinasin muuttaa kokoa käsityönä tehtyyn hopeasormukseen, kultasepänliikkeen nokkava myyjä ärähti: - Ei me mitään hopeakoruja korjata! vaikka kyseessä oli arvokkaampi koru kuin jotkin kultaiset...

Vierailija
182/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette yhdessä kummitytön kanssa ostoksille. Niin ainakin itse tein,sai mieluisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.korupajahelmi.com/koru/simpukkakoru-kummilahjaksi/

Kotipaikkakunnan kultasepänliikkeessä myydään tuota tosi kaunista korua. Luonnossa vielä kauniimpi kuin kuvissa! Tuossa mainostettu kastelahjana, mutta käy minusta hyvin myös ihan aikuisenkin pidettäväksi. Olen ostanut joskus omalle kummilapselle tuon ja mietin ostaa itsellenikin!

Ja en ole liikkeen omistaja tai mitään, mutta pakko mainostaa, kun huomasin tämän ketjun ja on mielestäni harvinaisen kaunis koru. 😃Kotipaikkakunnalla tuo on suosittu kastelahja, mutta sen verran pieni paikkakunta, että silti aika uniikki koru varmasti, ei tule heti vastaan!

Voi apua mikä koru, en edes kehtaa kirjoittaa, että mikä naisen ruumiinosa minulla tulee tuosta mieleen.

Vierailija
184/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummeillani ei ole varaa mihinkään mistä pidän. Terkuin 18v kummityttö. P.s. Vihaan halpoja koruja ja brandeja etenkin Marimekkoa ja Kalevalakoruja. Yöks!

Vierailija
185/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.

Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:

Älä osta tälläistä.

Itse vihasin Kalevalaa jo teini-iässä ja rukoilin ettei kukaan ostaisi rippi- tai yolahjaksi sellaista.

En tiedä koska olet ollut teini, mutta nykyään Kalevalalla on tosi paljon myös siroja koruja, jotka eivät ole pätkääkään Kalevala korumaisia. Itsekään en tykännyt teininä (90-luvulla) Kalevalasta, mutta silloin Kalevala oli vain sitä yhtä tyyliä. Viime vuosina tullut kauniita vaihtoehtoja tarjolle.

Mutta olen silti sitä mieltä, että jos haluaa korun eikä edes äiti osaa vinkata sopivaa, niin lahjakortti on ehdottomasti turvallisin.

Oma tyttäreni sai minun vinkistäni lahjaksi hopeisen Kalevan Heijastuksia-kaulakorun ja piti sitä vuoden putkeen kaulassa poistamatta kertaakaan. Mutta jos olisi saanut jonkun perinteisemmän Kalevalan, ei varmaan olisi edes laittanut kaulaansa.

Mitä siroja koruja heillä on? En ole nähnyt ainuttakaan.

Sirouskin on suhteellista.

Vierailija
186/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lahjakortti koruliikkeeseen, niin saa valita itse.

Vierailija
187/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.korupajahelmi.com/koru/simpukkakoru-kummilahjaksi/

Kotipaikkakunnan kultasepänliikkeessä myydään tuota tosi kaunista korua. Luonnossa vielä kauniimpi kuin kuvissa! Tuossa mainostettu kastelahjana, mutta käy minusta hyvin myös ihan aikuisenkin pidettäväksi. Olen ostanut joskus omalle kummilapselle tuon ja mietin ostaa itsellenikin!

Ja en ole liikkeen omistaja tai mitään, mutta pakko mainostaa, kun huomasin tämän ketjun ja on mielestäni harvinaisen kaunis koru. 😃Kotipaikkakunnalla tuo on suosittu kastelahja, mutta sen verran pieni paikkakunta, että silti aika uniikki koru varmasti, ei tule heti vastaan!

No huh minkä näköinen. Tyttöjen kastelahja, oletan. Onko pojille sitten joku pippelin muotoinen vastine?

Vierailija
188/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttämättä nuoret ei tykkää Kalevala koruista.

Enkä minä. En ole ikinä tykännyt, vaikka ikää jo 45 v.

Vierailija
189/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)

Suomessa myydyt hopeakorut usein aika huonoja. Yksi syy kun käytetään pehmeää ja kuluvaa 925-hopeaa. Ja kivinä zirkonioita (eikä esim.aitoa zirkonia tai timanttia). Mutta laadukkaitakin hopeakoruja tehdään, ulkomailla, kestäviä. Mutta Suomessa ei arvosteta hopeaa. Kerran meinasin muuttaa kokoa käsityönä tehtyyn hopeasormukseen, kultasepänliikkeen nokkava myyjä ärähti: - Ei me mitään hopeakoruja korjata! vaikka kyseessä oli arvokkaampi koru kuin jotkin kultaiset...

Kommentoin vain tuota kultaseppää. Hopean ja kullan käsittelyyn käytetään luultavasti eri työvälineitä, jottei metallit sotkeutuisi. Ei liity varsinaisesti siihen että ei osaa tai ei halua.

Vierailija
190/252 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullitettu dildo

Vierailija
191/252 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun itse 15-vuotiaana sain rippiristiksi Kalevala-korun. Olin pettynyt, sillä se oli jotenkin liian maskuliininen ja karu. Olisin halunnut jonkin naisellisen ja siron korun. Risti on jäänyt käyttämättä.

Laita myyntiin ja osta siitä saamillasi rahoilla itse itsellesi mieluisampi koru. Niin minäkin tein aikoinaan lahjaksi saaduille mummotyylin Kalevala-koruille kun olin ensin hillonnut niitä laatikon pohjalla reilut 20 vuotta.

Vierailija
192/252 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on kauniita ja nuorille sopivia. Omani sai juuri rippilahjaksi rannekorun ja tykkäsi kovasti:

https://www.efvaattling.com/fi/tuotteet/rannekorut/

Omasi?

Vierailija
193/252 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna raha tai lahjakortti. Itsekin olen saanut lahjaksi koruja, joita tulee pidetyksi todella vähän. No, onneksi ei ole ihan halpishiluja. Näyttää esim. tuo kultainen Kuutar kaulakoru maksavan tilaustyönä 2730 e. Voin lahjoittaa lapsenlapselle. Ehkä hän osaa arvostaa minua enemmän.

Vierailija
194/252 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häppärilävistys.

Vierailija
195/252 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna raha tai lahjakortti. Itsekin olen saanut lahjaksi koruja, joita tulee pidetyksi todella vähän. No, onneksi ei ole ihan halpishiluja. Näyttää esim. tuo kultainen Kuutar kaulakoru maksavan tilaustyönä 2730 e. Voin lahjoittaa lapsenlapselle. Ehkä hän osaa arvostaa minua enemmän.

Joutuu maksaa lahjaveroa noin kalliista lahjasta.

Vierailija
196/252 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin itse nämä elegantit Kalevalan korvakorut joista omat 19-vuotiaat tyttäreni ovat pitäneet https://tinyurl.com/4teea3ab

Vierailija
197/252 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarinristi on klassikoiden ystävälle aina varma valinta, ilmentää että ollaan reilusti Saatanan asialla.

Vierailija
198/252 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peniskoru

Vierailija
199/252 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä minkäänlaista vaikka miten yritettäisiin vinkata.

Vierailija
200/252 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ostat lahjakortin koruliikkeeseen että nuori pääsee itse valitsemaan mieleisensä.