Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienempien ja heikompien väheksyminen - tunnekylmyys suvussa?

Vierailija
27.07.2022 |

Mistä johtuu tuollainen? Tai mitä väliä, mistä se johtuu, pointti on se, MIKSI tuolle ei yritetä tehdä mitään tai kielletään kokonaan?
Ei myönnä olevansa tuollainen, kuvittelee olevansa itse täydellinen?
Tai syy on AINA jossain muussa, vaikka siinä kissanpennussa joka uhalla teki ulosteet matolle, sitä täytyy rankaista!

Puolison suku on tuollainen ja hieman olen sitä aina ihmetellyt? Nuorena tietenkään ei vielä elämänkokemusta tai ymmärrystä riittävästi ollut, että olisin tajunnut pysyä kaukana.
Nyt on alkanut tuo ahdistamaan, tuntuu että voiko tuollaista ollakaan? Järkyttävää käytöstä. Ja kyllä, osani olen saanut itsekin, haukkumista, "suoraan puhumista" (= minun syy kun loukkaannut turhista, he vain puhuu suoraan), ym ym

Vanhemmiten puoliso on alkanut muistuttaa enemmän ja enemmän vanhempiaan. Puhuu minulle töykeästi, mistään ei voi keskustella, hän määrää mitä päätetään jne...

Lapset ovat kurittomia kakaroita, joita täytyisi heidän mukaan ojentaa ja piestä. Täällä ei lasten ehdoilla olla! On vakio lause. Hiventäkään empatiaa ei koeta, suureen ääneen ihmetellään, mikä vaivaa, ei lohduteta, ei keskustella lasten kanssa. Kamalaa ja ahdistavaa. Samaa puhutaan kaikista, jotka eivät tee kuten he haluaa? Syyllistetään ja arvostellaan. Jos ei vastata puhelimeen heti, niin perään tulee syyttäviä viestejä yms. Appi uhkaa perinnöttömyydellä kun ei senverran voida auttaa...

Minkäänlaista apua ei ole koskaan saatu (ja ihan hyvä niin), mutta heitä pitäisi olla auttamassa myös rahallisesti. Olen ihan loppu ja haluaisin katkaista välit kokonaan, puoliso jaksaa puolustella.

En ole käynyt heillä aikoihin, tuo lasten arvostelu ylitti rajat. En vie lapsia sinne tietenkään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa suvuissa sama asia. Ihmiset ei kerro ,ei puhu ongelmista lähisuvun .itse en ole ihmisten kanssa tekemisissä jotka kävelevät ylitseni vaikka olisi lähi sukua.Se toimii ja voin ihmisenä todella hyvin!

Vierailija
2/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on narsistinen perhekultti. Ainoa keino on kävellä pois. Aiheesta löytyy paljon englanniksi esim youtubesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on narsistinen perhekultti. Ainoa keino on kävellä pois. Aiheesta löytyy paljon englanniksi esim youtubesta.

Narsistihullun tubevideot 🤣

Vierailija
4/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei jaksa lukea, ap.

Vierailija
5/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel.

Vierailija
6/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset puhu puolisolle suoraan? Kysy miksi on töykeä sinulle?

Vierailija
7/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni suvussa on asenne,että vain he ovat jotain. Kaikki menee kai ok kunhan he saavat tahtonsa läpi. Ajavat omaa etuaan häikäilemättä. Minun tehtäväni olisi vain joustaa ja olla heidän ihaileva yleisönsä.

Omassa suvussa on armoton kilpailumentaliteetti. Lapset ja nuoretkin valjastetaan pelinappuloiksi. On upeat urheilijanuoret ja sitten ne vähän nörtimmät,ei niin upeat nuoret... Lapsista oikeasti puhutaan aika rumasti ja siksi olen ottanut etäisyyttä.

Vierailija
8/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset puhu puolisolle suoraan? Kysy miksi on töykeä sinulle?

Olen kysynyt, vastaus on: no en puhunut rumasti, mitäs loukkaannut jokapaikasta (=syyllistää minua ja kieltää kaiken)

tai

Anteeksi, parannan tapani (ja huomenna jo puhuu töykeästi)

Eli muutosta ei tule, kuin hetkellisesti. Pitää minua alempiarvoisena?

ap

Vierailija
9/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni suvussa on asenne,että vain he ovat jotain. Kaikki menee kai ok kunhan he saavat tahtonsa läpi. Ajavat omaa etuaan häikäilemättä. Minun tehtäväni olisi vain joustaa ja olla heidän ihaileva yleisönsä.

Omassa suvussa on armoton kilpailumentaliteetti. Lapset ja nuoretkin valjastetaan pelinappuloiksi. On upeat urheilijanuoret ja sitten ne vähän nörtimmät,ei niin upeat nuoret... Lapsista oikeasti puhutaan aika rumasti ja siksi olen ottanut etäisyyttä.

Kiitos sinulle. Juurikin tuo omanedun ajaminen, röyhkeästi. Käsittämätöntä.

Tuota eriarvoistamista löytyy myös! Yksi lapsenlapsi (tyttärensä)  saa kalliita lahjoja ja hehkutusta, toisen syntymäpäivät "unohtuu"..... Parempi jättää taakseen, oman mielenterveyden takia.

ap