Minkä korun ostan 18-vuotiaalle kummitytölle?
Kummityttö täytti 18 ja juhlat on viikon päästä. Tytön äiti vinkkasi, että tyttö haluaisi korun. Korun saajalla on elegantti ja klassinen tyyli, joten varmaan arvostaisi eniten jotain yksinkertaista ja herkkää korua. Oma koruasiantuntemukseni on hyvin rajallinen, joten kyselen täältä apua. Onko teillä mielessä jonkinlaista kaunista ja eleganttia korua, joka kestää aikaa ja katsetta? :)
Kommentit (252)
Liitä tyttö herätysliikkeeseen niin ei tarvitse käyttää koruja
lahjakortti on hyvä, ei voi tietää nuoren makua, tai jollei hän ole mukana ostoksilla, Kalevala, no sitte 50v lahjaks.Itse olen käynyt nuorten kanssa isin rahapussin kanssa. Toimii. Esim Nominaition on kiva, voi vähitellen lisätä symboleja.
"Samoin tahdon, että naisten kaunistuksena on hillitty esiintyminen, vaatimattomuus ja säädyllisyys -- eivät tukkalaitteet, kultakorut, helmet tai kalliit vaatteet "
Raamattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)
Lisään vielä, että sadan euron hintaan saa ihan kivoja kultaisiakin koruja. Unohtaa ei myöskään kannata teräskoruja. Ne ovat ihan ylivoimaisia hopeaan ja valkokultaan verrattuna. Niitä ei tarvitse rodinoida ja ulkonäkö säilyy ahkerassakin käytössä:)
Sadalla eurolla saa täyskultaisena ehkä minikokoisen rippiristin, ei muuta. Kulta on järjettömissä hinnoissa. Hopeakorut eivät muuten tummu, jos ovat jatkuvassa käytössä. Minulla on ollut sama 18-vuotiaana lahjaksi saatu riipuskoru kaulassa 12 vuotta, eikä se ole tummunut lainkaan.
Et siis ota sitä pois edes suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)
Lisään vielä, että sadan euron hintaan saa ihan kivoja kultaisiakin koruja. Unohtaa ei myöskään kannata teräskoruja. Ne ovat ihan ylivoimaisia hopeaan ja valkokultaan verrattuna. Niitä ei tarvitse rodinoida ja ulkonäkö säilyy ahkerassakin käytössä:)
Sadalla eurolla saa täyskultaisena ehkä minikokoisen rippiristin, ei muuta. Kulta on järjettömissä hinnoissa. Hopeakorut eivät muuten tummu, jos ovat jatkuvassa käytössä. Minulla on ollut sama 18-vuotiaana lahjaksi saatu riipuskoru kaulassa 12 vuotta, eikä se ole tummunut lainkaan.
Et siis ota sitä pois edes suihkussa?
Minulla on kultainen ketju ollut kaulassa n.25 vuotta. Saunassa vähän polttaa, mutta laitan käden päälle. Ole ottanut sen pois mammografiassa ja varmaankin synnytyksessä.
En muuten usko, että hopeakoru ei tummu, jos sitä käyttää koko ajan. Se tummuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä tukisin kotimaista, ja ostaisin joltain pieneltä suomalaiselta suunnitelijalta. Näitä on oikeasti paljon, korut tehty tietysti käsityönä ja ovat suht edullisia. Esim Me & Martina, LIIA, Tytti Lidström.. valitsee vain jonkun ajattoman, yksinkertaisen ja kauniin. Luulisi sopivan myös monen nuoren arvoihin.
Kannatan. Mutta lahjakortin muodossa.
Itse käytän paljon Kalevalaa ja saan niitä lahjaksi. Mutta vaikka on sama sarja en kaikista saamistani koruista tykkää. Parit tosi kalliit on jäänyt käyttämättä. Se on pienestä kiinni tykkäätkö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se rodinointi kuluu? Aika kovaa saa hinkata, että irtoaa. Kaikkia hopeakoruja ei edes rodinoida. Silloin niitä pitää kiillottaa vähän useammin, mutta ei se erityisen kova vaiva ole.
Rodinointi-pinnan kestolle on vaikea määrittää tarkkaa ikää, sillä sen kuluminen riippuu korun käytöstä. Max. 2-3 vuotta sanoisin näin ammattilaisena.
Et taida osaa käsitellä korujasi oikein jos ne vain max 2-3 vuotta kestävät? Riippuu aika paljon miten niitä hoitaa ja käyttää
Noh, totesin tämän vain sivusta. Tuo on se keskimääräinen aika, jolloin koruja tuodaan uudelleen pinnoitukseen. Toki olen törmännyt jopa muutaman kuukaudenkin pituisiin aikoihin. Pisimmillään on juuri tuo kolmisen vuotta.
Outoa, minulla on Kalevala-korun hopeinen Kielo-kaulakoru. Olen käyttänyt sitä vuosikausia, varmaan ainakin kymmenen vuotta lähes päivittäin, eikä se ole mennyt miksikään.
Kalevalakoru lakkaa ainakin pronssikorut. Olen 40 vuotta vanhasta rannekorusta (joka esim. kulki reppureisussa mukana Aasia, Afrikka, Etelä-Amerikka kolme vuotta) joutunut kerran uusimaan lakkauksen . Se tehdään tehtaalla. En tiedä onko nykyään sama meininki. Tai hopeakoruissa lakka myös. Pronssikorusta sitä ei huomaan.
sponsori kirjoitti:
lahjakortti on hyvä, ei voi tietää nuoren makua, tai jollei hän ole mukana ostoksilla, Kalevala, no sitte 50v lahjaks.Itse olen käynyt nuorten kanssa isin rahapussin kanssa. Toimii. Esim Nominaition on kiva, voi vähitellen lisätä symboleja.
Nominationit on lasten koruja. Nuoret suosii ennemmin Kalevalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna raha tai lahjakortti. Itsekin olen saanut lahjaksi koruja, joita tulee pidetyksi todella vähän. No, onneksi ei ole ihan halpishiluja. Näyttää esim. tuo kultainen Kuutar kaulakoru maksavan tilaustyönä 2730 e. Voin lahjoittaa lapsenlapselle. Ehkä hän osaa arvostaa minua enemmän.
Joutuu maksaa lahjaveroa noin kalliista lahjasta.
Eihän joudu. Vasta kun lahja ylittää 4999e, pitää maksaa lahjaveroa. Oletpas sinä hupsu, kun luulet, että noin pienestä summasta pitää maksaa lahjavero :)
Nomination rannekoru jollain nätillä kivipalalla vaikka. Siihen hän voi sitten kerätä mieleisiään paloja.
Se on taas nyt muodissakin sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
sponsori kirjoitti:
Nominationit on lasten koruja. Nuoret suosii ennemmin Kalevalaa.
Eikä ole.
Lahjakortin koruliikkeeseen tietysti. Hyi että mä vihasin kaikkea krääsää ja rumia koruja, mitkä pölytty laatikoissa. Nyt olen heittäny kaikki roskit ja kullat sun muut myyty pois.
Hei nykypäivän nuori ei enää todellakaan käytä Kalevalaa. Hui ja yök, älkää nyt vaan keski-ikäiset ostako oman maun mukaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.korupajahelmi.com/koru/simpukkakoru-kummilahjaksi/
Kotipaikkakunnan kultasepänliikkeessä myydään tuota tosi kaunista korua. Luonnossa vielä kauniimpi kuin kuvissa! Tuossa mainostettu kastelahjana, mutta käy minusta hyvin myös ihan aikuisenkin pidettäväksi. Olen ostanut joskus omalle kummilapselle tuon ja mietin ostaa itsellenikin!
Ja en ole liikkeen omistaja tai mitään, mutta pakko mainostaa, kun huomasin tämän ketjun ja on mielestäni harvinaisen kaunis koru. 😃Kotipaikkakunnalla tuo on suosittu kastelahja, mutta sen verran pieni paikkakunta, että silti aika uniikki koru varmasti, ei tule heti vastaan!
Voi apua mikä koru, en edes kehtaa kirjoittaa, että mikä naisen ruumiinosa minulla tulee tuosta mieleen.
Nänni
Vierailija kirjoitti:
Hei nykypäivän nuori ei enää todellakaan käytä Kalevalaa. Hui ja yök, älkää nyt vaan keski-ikäiset ostako oman maun mukaan..
Lohdullista havaita, että nykypäivän nuoret on aina vain sangen pöljää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:
Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)
Lisään vielä, että sadan euron hintaan saa ihan kivoja kultaisiakin koruja. Unohtaa ei myöskään kannata teräskoruja. Ne ovat ihan ylivoimaisia hopeaan ja valkokultaan verrattuna. Niitä ei tarvitse rodinoida j
Sadalla eurolla ostin tyttärelleni kultaiset aika paksut renkaat,tosin koko ollut suuri.Ei halunnut isoja renkaita
Lumoavan hopeisen kaulakoru. Klassinen ha kaunis. Löytyy 3 eri kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Lumoavan hopeisen kaulakoru. Klassinen ha kaunis. Löytyy 3 eri kokoa.
Piti kirjoittaa Lumoavan hopeisen Hali-kaulakorun.
Korut ovat turhia härpäkkeitä, joten en koskaan käyttänyt yhtäkään lahjaksi saatua