Minkä korun ostan 18-vuotiaalle kummitytölle?
Kummityttö täytti 18 ja juhlat on viikon päästä. Tytön äiti vinkkasi, että tyttö haluaisi korun. Korun saajalla on elegantti ja klassinen tyyli, joten varmaan arvostaisi eniten jotain yksinkertaista ja herkkää korua. Oma koruasiantuntemukseni on hyvin rajallinen, joten kyselen täältä apua. Onko teillä mielessä jonkinlaista kaunista ja eleganttia korua, joka kestää aikaa ja katsetta? :)
Kommentit (252)
Thomas Sabolla on ainakin minusta sellaisia mielikuvituksellisia koruja. Voi olla värikkäitä kiviä tai jotain muuta koristetta. Jos olisi rahaa enemmän niin ostaisin itselleni sellaisen. Moni tosin ei varmaan pidä niistä.
Enpä ennen ollut kuullut tämmöistä sanaa kuin rodinointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:Muistan kun itse 15-vuotiaana sain rippiristiksi Kalevala-korun. Olin pettynyt, sillä se oli jotenkin liian maskuliininen ja karu. Olisin halunnut jonkin naisellisen ja siron korun. Risti on jäänyt käyttämättä.
No tuohan on nyt lähinnä lahjan saajan mielipide eli ei voi kauhean hyvin vetää johtolankoja
Itsellä tytär tykännyt näistä korvakoruista jotka sai lahjaksi
Ostat hänelle hienon hopeisen rannekorun tietysti tinyurl.com/378t9tpc
Vierailija kirjoitti:
tässä siis linkki siihen vanamon rannekoruun
Vierailija kirjoitti:
Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:
Inhoan näitä joten menisi suoraa päätä myyntiin. Anna lahjakortti kultaepänliikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä. Korut ovat muutenkin erittäin haastava lahja, koska antajalla ja lahjan saajalla on usein täyin eri maut. Kaikki lahjaksi saamani korut olen myynyt.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti koruliikkeeseen. Et voi tietää toisen makua. Ketuttaa jos saa typerän korun, mitä ei koskaan pidä.
Tämä! Lahjakortti joko Tillanderille tai Timanttisille.
Osta mielummin rahastoa tai osakkeita.
Joko kummilapsi ostaa niillä rahoilla(+korot) myöhemmin vielä kalliimman korun tai sitten tajuaa myöhemmin korun olevan usein huono sijoitus. Ei pojillekaan koruja anneta. Puhdas kulta toki pitää yleensä arvonsa pitkällä aikavälillä, mutta ei välttämättä ole niin kiva koruna pidettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:Älä osta tälläistä.
Itse vihasin Kalevalaa jo teini-iässä ja rukoilin ettei kukaan ostaisi rippi- tai yolahjaksi sellaista.En tiedä koska olet ollut teini, mutta nykyään Kalevalalla on tosi paljon myös siroja koruja, jotka eivät ole pätkääkään Kalevala korumaisia. Itsekään en tykännyt teininä (90-luvulla) Kalevalasta, mutta silloin Kalevala oli vain sitä yhtä tyyliä. Viime vuosina tullut kauniita vaihtoehtoja tarjolle.
Mutta olen silti sitä mieltä, että jos haluaa korun eikä edes äiti osaa vinkata sopivaa, niin lahjakortti on ehdottomasti turvallisin.
Oma tyttäreni sai minun vinkistäni lahjaksi hopeisen Kalevan Heijastuksia-kaulakorun ja piti sitä vuoden putkeen kaulassa poistamatta kertaakaan. Mutta jos olisi saanut jonkun perinteisemmän Kalevalan, ei varmaan olisi edes laittanut kaulaansa.
Mitä siroja koruja heillä on? En ole nähnyt ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässä siis linkki siihen vanamon rannekoruun
Ei tommosta vaan Kalevalakorulta aito hopeinen Suomen naarasleijona riipus!
https://www.kalevala.fi/collections/kaulakorut/products/naarasleijona-r…
Daughter of North-merkillä on kauniita marjakoruja jos sopii tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)
Höpö höpö! Minulla on kymmeniä vuosia vanhoja hopeakoruja ja ihan priimaa ovat edelleen. Hopea tosin tummuu herkästi reagoidessaan joidenkin ihmisten hikeen. Itselläni eivät tummu käytössä.
https://www.korupajahelmi.com/koru/simpukkakoru-kummilahjaksi/
Kotipaikkakunnan kultasepänliikkeessä myydään tuota tosi kaunista korua. Luonnossa vielä kauniimpi kuin kuvissa! Tuossa mainostettu kastelahjana, mutta käy minusta hyvin myös ihan aikuisenkin pidettäväksi. Olen ostanut joskus omalle kummilapselle tuon ja mietin ostaa itsellenikin!
Ja en ole liikkeen omistaja tai mitään, mutta pakko mainostaa, kun huomasin tämän ketjun ja on mielestäni harvinaisen kaunis koru. 😃Kotipaikkakunnalla tuo on suosittu kastelahja, mutta sen verran pieni paikkakunta, että silti aika uniikki koru varmasti, ei tule heti vastaan!
Helminauha. Kestää aikaa ja katsetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:Ap:lle hyvä neuvo! Älä osta hopeakoruja, sillä ne ovat täyttä påcgaa. Rodinointi kuluu pois nopeasti, vaikka kyseessä olisi kuinka kallis ja hyvän merkin koru. Anna lahjaksi lahjakortti koruliikkeeseen, jolloin hän voi valita itse mieleisensä korun. Olen tuon tytön ikäinen ja arvostaisin sellaista eniten:)
Lisään vielä, että sadan euron hintaan saa ihan kivoja kultaisiakin koruja. Unohtaa ei myöskään kannata teräskoruja. Ne ovat ihan ylivoimaisia hopeaan ja valkokultaan verrattuna. Niitä ei tarvitse rodinoida ja ulkonäkö säilyy ahkerassakin käytössä:)
No kyllähän nyt teräskorut ovat kakkaa jalometallikorujen rinnalla.
Kysy liikkeen myyjältä. Hän tietää mistä minkin ikäiset nuoret pitävät. Ja kysy vaihtomahdollisuus ,kun tuote on käyttämätön ja anna nuorelle kuitti. Ostin rannekellon aikanaan ylioppilaspojalle tällä menetelmällä.
Vierailija kirjoitti:
Suojelia koru
suojelija
https://www.kalevala.fi/collections/tundra