Minkä korun ostan 18-vuotiaalle kummitytölle?
Kummityttö täytti 18 ja juhlat on viikon päästä. Tytön äiti vinkkasi, että tyttö haluaisi korun. Korun saajalla on elegantti ja klassinen tyyli, joten varmaan arvostaisi eniten jotain yksinkertaista ja herkkää korua. Oma koruasiantuntemukseni on hyvin rajallinen, joten kyselen täältä apua. Onko teillä mielessä jonkinlaista kaunista ja eleganttia korua, joka kestää aikaa ja katsetta? :)
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostaisin Aida Impactin helmikorusetin. Suomessa käsin tehdyt, minimalistiset helmikorut ovat sekä ajattoman klassisen yksinkertaiset että sopivasti rouheat, sillä helmet eivät ole tasapyöreitä palloja.
https://aidaimpact.com/products/copy-of-aida-pearls-classic-petite?vari…
Entä jos tyttö haluaa joskus vegaanisen elämäntavan? Tai häntä muuten inhottaa koristautua kiusatun nilviäisen eritteisiin?
No, mitkään jalometallikorut eivät kestä eettistä tarkastelua kovinkaan pitkälle tuotantoketjussa. Lisäksi monet vegaanit hyväksyvät kyllä käytetyt eläinperäiset tuotteet, kuten kirppisnahkakengät, lahjaksi saadut mehiläisvahakynttilät ja hevosenjouhille täytetyn perintöhuonekalun. Heille on olennaista, ettei uutta eläimiä rääkkäävää tuotantoa tueta.
Sen takia kannataa ostaa riippukilluttimet häpyhuuliin ja nänni lävistykset sekä helvatan suuret reiät korviin jolla voi kuljettaa vaikka kananmunia.
t.pertsa
Jos nyt mentäisi varsomaisista koruista eteenpäin - minä ehdotan rannekelloa. Satasella saa jo koruliikkeestä tosi kivan ja ovat nousemassa nuorten suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus klassisethelmikorvakorut.
Eiii !
Voi inhota helmiä !
Vierailija kirjoitti:
Klitoriskoru
Tämä on tätä päivää, moderni ja tosi henkilökohtainen
Kummityttölleni tilasin kultaiset, timantein koristellut ristin ja sormuksen Hollannista täysi-ikäisyyslahjaksi. Kummipappa hankkii tyyliin sopivan " bemarin" kuten rahvas sellaista autoa kutsuu ;)
Minä ostin kummitytölle kauniin kultaisen ranneketjun. Kerran kysyin käytöstä, niin vastasi, että on lukko rikki. No ei olisi suuri vaiva korjauttaa arvokasta korua.
Olen 18 v. siis täytän viikon päästä. Älkää ostako minulle mitään koruja tai esineitä. Parempi olisi raha tai lahjakortti vaateliikkeeseen.
Ihan ekana pitäisi selvittää tykkääkö enemmän valkokullasta/hopeasta vai keltakullasta. Itse sain pronssisen korun lahjaksi nuorena, en ole kertaakaan käyttänyt vaikka olen jo 40v.
Jos tykkää hopeakoruista niin kotimaisella Mykorulla on kivoja malleja. Ei niin mummomaisia kuin kalevala.
Ei koruja voi ostaa toiselle tuolla tietämyksellä (et tunne niin hyvin).
Laatikonpohjalle jää käyttämättä nolo lahja.
Klitorisläväri on mun veljentytön toive kun hän täytti 16
Äiti ostakoon tytölleen korun, tai täysi-ikäinen tyttö valitkoon itse itselleen korun omilla rahoillaan. Sinun tehtäväsi kummina on jo päättynyt jo vuosia sitten, eikä siihen edes kuulu muiden korujen kuin rippiristin hankkiminen rippijuhliin.
Mites rippiristi, niitä kivan näköisiä nykyisin tai lahjakortti että voi valita itse mieleisen korun.
Osta kunnon paistinpannu ja kattila, niitä tarvii kun lähtee omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummitytölle 18-vuotislahja?Kummin osuus loppuu rippiäisiin.
Mitä ihmettä? Itse olen eronnut kirkosta parikymppisenä, mutta siitä huolimatta kummitätini on yhä tärkeä läheinen, joka mm. muistaa merkkipäivinä. Toki tässä on paljon vastavuoroisuuttakin, hän on ikäihminen ja minä keski-ikäinen, joten auttelen häntä tarpeen mukaan ja nähdään säännöllisesti ihan muuten vaan.
Mun tyttö sai rippilahjaksi hopeisen Kalevala Korun Haave-kaulakorun. On ollut todella mieluinen ja ahkerassa käytössä. Nyt tytöllä on ikää 19v, joten ei kannata yleistää, ettei nuoret pitäisi Kalevala Koruja.
Hän käyttää myös Nominationia (ollut käytössä jo vuosia). Nyt keväällä toivoi kummilta siihen yo-lyyraa lakkiaislahjaksi.