Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvivärjäys hiuksille- voiko väriajauheen sekoittaa muovikulhossa?

Ekaa kertaa värjääjä
23.08.2023 |

Ohjeissa neuvotaan sekoittamaan jauhe lasi- tai keramiikka kulhossa veteen, mutta minulla ei ole sellaista paitsi Arabian perintö uunivuoka, enkä siihen kyllä väriaineita sotke. 🙂 Irtoaako muovista jotakin vai mikä siinä on syynä? Eihän se kauan siinä kipossa ole.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekoittanut muovikulhossa, ei mitään haittaa ainakaan mun tapauksessa. Ehkäpä siinä on syynä se, että se kippo kyllä värjääntyy eikä saa enää puhtaaksi. Metallikulhossa taas se syynä, että siitä saattaa tarttua väriin jotakin, joka muuttaa koostumusta, eikä esim. metallivälineillä saisi sekoittaa väriä, vaan muovisilla. :) 

Vierailija
2/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa.. jos olet ekaa kertaa värjäämässä, niin tässä mun vinkki vielä sit kun väri on päässä (ehkä jo tiedätkin). Pistä biopussi päähän, siihen päälle värimyssy (se muovinen) ja sitten pitkähihainen (vanha) paita jonka solmit hihoista otsalle, hiukset pysyvät lämpimänä ja kosteana. Kasviväri ei saisi päästä kuivumaan vaikutusaikana. Itse teen vielä niin, että jonkun 20 min. välein lämmitän hiustenkuivaajalla päätä siis ihan vaan sieltä kerrosten läpi, ja vaikutus tulee nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!! Vanha kippo ja sitähän voi sitten pitää värjäyskippona. Onnistuiko sulla värjäys hyvin? 

Vierailija
4/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ja kiitos muistakin vinkeistä!

Vierailija
5/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noihin kasviväreihin käytetä kuumaa vettä? Olettaisin että sekoituskulhon pitää olla kuumuutta kestävä, siksi lasinen tai keraaminen. Metallisesta saattaa todellakin irrota jotain väriin kuulumatonta joten siksi ei sellaista.

Vierailija
6/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä just joku vanha turkkilaisen jogurtin sellainen kg kippo ja välillä joku muu keittokippo tms. kannattaa ottaa pyöreä. :) Sit muovilusikalla tai -haarukalla sekoitan lämpimään veteen jauheet. Värjäysvaiheessa pitää olla vikkelä, ettei värit tai hiukset kuivahda vaan kaikki pitää pysyä kosteana!

Mä olen värjännyt noin 7-8 vuotta kasviväreillä ja tasan yhden kerran ei tullut mitään näkyvää vaikutusta, syytä en vieläkään tiedä. Ehkä väri olin liian vähän aikaa päässä. Muuten siis onnistunut tosi hyvin ja hiusten väriä kehutaan paljon.  Aloitin aikoinaan värjäämättömiin hiuksiin (kestovärit kasvatettu pois) ja sen jälkeen en luopunut kasviväreistä, jotkut sanoo ettei kasviväri tartu jos alla kestoväri, mutta tästä ei mulla kokemusta.

Vähän sottaista kasvivärjäys on, kannattaa siis suojata kylppäri kunnolla ennen aloitusta ja pistää kaikki tarvikkeet valmiiksi ja huomioida että väri kun on päässä, se pitää olla monta tuntia riittävään sävyn saamiseksi. Pakkauksissa lukee monesti 1,5h mutta itse pidän 2h, tai jopa pidempään. 

Toivon, että onnistut ja tulee kaunis väri. :)

Vierailija
7/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos kaikista neuvoista!! Alan saada tarpeeksi iyseluottamusta, siinä väriaine paketti tököttää vieressä. :) Jos olen niin tumpelo ja hidas että väri ehtii kuivua, voikohan siihen lisätä vettä kesken kaiken? 

Vierailija
8/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lisätä (kuumaa/lämmintä) vettä, mutta huomioi, että koostumus on sit löysä ja alkaa valumaan päätä ja naamaa pitkin. Se on ekalla kerralla haaste saada siitä aineesta sopivan notkeaa. Voit myös kastella käsiä kuumalla vedellä ja hieroa hiuksiin sitten kun se väri on päässä ja sit pussit hiuksien päälle tiukasti. 

Vierailija
9/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo. Ajattelinkin siinä laittaessa, että jos jotenkin jämähtää, en vaan osannut kertoa selvästi. Mutta joo, jos kuiva kaiken jo levitettynä, niin sitten käsiin kuumaa vettä vähän ennen pusseja ja pyyhettä. Ja googlasin paljon ohjeita ja joissain neuvottiin et kuiviin hiuksiin ja joissain että saa olla pyyhekosteat. En malttaisi odottaa että kuivuvat, mutta jos tarttuu tehokkaammin, niin.. 

Vierailija
10/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuli mieleen, että onko seuraavalla kerralla oltava saman merkin värijauhetta, vai oletteko vaihtaneet merkkiä? Ostin eilen Ruohonjuuresta tarjouksessa olevan Cultivators paketin, jota kohta laitan. 

Vierailija
11/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa käyttää muovista. Saattaa seurata räjähdys.

Vierailija
12/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa käyttää muovista. Saattaa seurata räjähdys.

höpöhöpö

Vierailija
13/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa värjääjä kirjoitti:

Ja vielä tuli mieleen, että onko seuraavalla kerralla oltava saman merkin värijauhetta, vai oletteko vaihtaneet merkkiä? Ostin eilen Ruohonjuuresta tarjouksessa olevan Cultivators paketin, jota kohta laitan. 

Olen vaihdellut merkkiä ja sekoittanut myös värejä keskenään. Esim. Cultivatorsin vaaleaa sävyä ja toisen merkin hennaa (ehkä Aduki tms.) olen pistänyt sekaisin useita kertoja.

Vierailija
14/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista neuvoista! Ryhdyn tuumasta toimeen. :)

Vierailija
15/15 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sekoittaa muovikipossa.

Vältä metalliastioita ja metallisia sekoitusvälineitä, niin ei tuu väriin kemiallista reaktiota.