Minkä korun ostan 18-vuotiaalle kummitytölle?
Kummityttö täytti 18 ja juhlat on viikon päästä. Tytön äiti vinkkasi, että tyttö haluaisi korun. Korun saajalla on elegantti ja klassinen tyyli, joten varmaan arvostaisi eniten jotain yksinkertaista ja herkkää korua. Oma koruasiantuntemukseni on hyvin rajallinen, joten kyselen täältä apua. Onko teillä mielessä jonkinlaista kaunista ja eleganttia korua, joka kestää aikaa ja katsetta? :)
Kommentit (252)
Anna rahaa,mitä koruilla muka tekee?
Vierailija kirjoitti:
Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:
Välttämättä nuoret ei tykkää Kalevala koruista.
Koruliikkeeseen lahjakortti.
En pystyis nykynuorille ostamaan. Nuorilla oma makunsa koruihin nykyaikana ja laaja valikoima.
Efva Attlingin sans peur (vapaasti käännettynä rohkeasti kaula- tai rannekoru. Siro, moderni.
Eikö kummilapsen muistaminen lopu yleensä rippijuhliin? Mä olen lopettanut
Vierailija kirjoitti:
Kummilapses taitaa vihata sua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevalalta löytyy monia 100 euron koruja, jotka eivät ole liian kalliita 18-vuotislahjaksi kummitytölle.
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:Välttämättä nuoret ei tykkää Kalevala koruista.
No oppiipahan tykkäämään kun sellaisen lahjaksi saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhan tavan mukaisesti juuri noin, että rippijuhliin asti muistetaan ja sen jälkeen ei ostella välttämättä lahjoja paitsi esim. valmistujaiset tms. Meillä ainakin suvussa kulkenut tällainen tapa iät ja ajat. En vihaa kummeja eivätkä he minua ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhan tavan mukaisesti juuri noin, että rippijuhliin asti muistetaan ja sen jälkeen ei ostella välttämättä lahjoja paitsi esim. valmistujaiset tms. Meillä ainakin suvussa kulkenut tällainen tapa iät ja ajat. En vihaa kummeja eivätkä he minua ;)
Kummilapset vihaavat jos heitä ei muisteta. Tämä on fakta joka sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummilapset vihaavat jos heitä ei muisteta. Tämä on fakta joka sattuu.
No kuka sellaista haluaisi muistaakaan?
Avaat sille pankkitilin mihin kartutat rahaa jouluna, synttäreinä, juhannuksena yms esim 100-400 euroa, jolloin se ei omalle kukkarollekkaan käy kalliiksi. Tilin ehdoksi se että siitä saa nostaa rahaa vain kummilapsi ja vasta 20 vuotiaana. Silloin sillä saa jotain järkevää esim vuokra-asunnon takuuvuokran, ajokortin tms.
Vierailija kirjoitti:
Avaat sille pankkitilin mihin kartutat rahaa jouluna, synttäreinä, juhannuksena yms esim 100-400 euroa, jolloin se ei omalle kukkarollekkaan käy kalliiksi. Tilin ehdoksi se että siitä saa nostaa rahaa vain kummilapsi ja vasta 20 vuotiaana. Silloin sillä saa jotain järkevää esim vuokra-asunnon takuuvuokran, ajokortin tms.
Liian myöhään jos kummityttö on jo 18v
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, niin kutsu kummityttösi mukaan koruostoksille. Muuten voi tulla kallis kaapintäyttäjä.
Älä missään tapauksessa tee näin! Herranjestas mitä porukkaa täällä(kin) liikkuu. Kummityttö varmaan arvostaa kovasti, kun tulet juhliin tyhjin käsin ja sanot, että joskus mennään koruostoksille. Ensinnäkin siinä menee se lahjan mysteerisyys ja toiseksi kummityttösi nauraa itsensä sisältäpäin kun haluaa mieluummin sen 200 euroa käteisenä kun koruna.
Nvm85 kirjoitti:
Käy päivänsankarin kanssa kiertelemässä korukauppoja jolloin selviää millaisista koruista pitää. Älä osta korua vielä kun sankari on mukana vaan käy myöhemmin liikkeessä uudestaan. Näin yllätysmomentti säilyy mutta koru on kuitenkin mieluinen.
Omalta kohdalta voin sanoa että lahjaksi saadut korut ovat jääneet käyttämättä koska eivät ile olleet omanäköisiä ja mieluisia. Sellaiset korut joihin olen itse "vaikuttanut" taas ovat käytössä.
Kummasti vaan maailma on pulloillaan naisia, jotka OSAAVAT ostaa lahjoja- kuitenkaan omaamatta ajatustenlukutaitoa. Väitän tämän takia, että miehiä ei vaan yksinkertaisesti KIINNOSTA ottaa selville lahjan saajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummitytölle 18-vuotislahja?Kummin osuus loppuu rippiäisiin.
Ei muuten lopu
Periaatteessa kummin tehtävä on lapsen kristillisestä kasvatuksesta huolehtiminen, jos vanhemmat ei sitä hoida. Se taitaa lukea siinä kummeille annettavassa kummikirjassakin.
Kummi ei ole mikään lahja-automaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma 21-vuotias on myös tykännyt erityisesti näistä eleganteista malleista, mm. tästä:Olen parikymppinen nainen ja minusta tuo kaulakoru on ihana!
Itse en taas pidä yhtään tuosta koru mallista. Minusta "kömpelön" näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummitytölle 18-vuotislahja?Kummin osuus loppuu rippiäisiin.
Ei muuten lopu
Periaatteessa kummin tehtävä on lapsen kristillisestä kasvatuksesta huolehtiminen, jos vanhemmat ei sitä hoida. Se taitaa lukea siinä kummeille annettavassa kummikirjassakin.
Kummi ei ole mikään lahja-automaatti.
MUTTA jos kummi EI anna lahjoja, tulee lapsi unohtamaan hänet.
Nahkachoker jollain kivalla metallisoljella on aina arvostettu lahja.