Mieheni kertoi eilen kärsineensä kanssani vuosia
Miten hänellä ei ole ollut hyvä olla vuosiin. Miten meni kanssani naimisiin hammasta purren, jos se viimeisenä keinona pelastaisi suhteemme. Miten minä olen pilannut hänen ja lasten välit.
Olipa karua kuultavaa. Kaikelta, aivan kaikelta lähti pohja. Kaikki on ollut pelkkää valhetta.
Sekin että hän on lapsille tyly, ilkeä ja ikävä on minun syyni. Minä olen vienyt häneltä mahdollisuuden isyyteen.
En ymmärrä tätä lausetta ollenkaan. Miten minä olen sen voinut viedä tai estää? Miten minä olen aiheuttanut sen, että hän ei ole halunnut itse tehdä lastensa kanssa mitään? Ei hän kysy lasten kuulumisia tai ole kiinnostunut heidän asioistaan. Miten se on minun vika? Hän on todella tiukka ja ehdoton, ja silloin olen kyllä noussut puolustamaan lapsia, koska mielestäni rangaistukset suhteessa tekoihin on olleet kohtuuttomia. Tämäkö on se syy, mihin hän on menettänyt isyytensä?
Mutta. Ilmeisesti syy kaikkeen pahaan olen minä. Jos minua ei olisi, mies ei riitelisi lastensa kanssa. Haluaisi olla heidän kanssa. Viettäisi enemmän aikaansa kotona lastensa kanssa. Nyt hän on muualla, koska minä aiheutan kaiken pahan.
Kyllä voi kuulkaa olla ihmisellä iso paino rinnan päällä ja ahdistus kaikesta aiheuttamastaan tällä hetkellä.
Ehkä olisi parasta pakata kamppeensa ja häipyä.
Kommentit (479)
Vierailija kirjoitti:
Nämä provojen kirjoittajat tunnistaa aina pitkistä teksteistä. Provot ovat mt-ongelmaisille töitä.
Joo. Terve ihminen ei kykene kahta virkettä pidempiin teksteihin.
Jep, tai mielummin yhden tai kahden sanan lauseisiin :)
Voi, minä olen kuunnellut tuota samaa paskaa jo vuosia, mies ei vaan tiedä minkä aarteen kanssa elää, minun söisi pelkää valmisruokaa ja ei olisi sitä ihmistä, kuuntelijaa vieressä, harrastajaa hänen kanssaan, miehet ei arvosta aina naistaan ja perhettä, kaikkea, olemme olleet yhdessä vuodesta 1984. Kännissä avautuu ja kertoo kuinka olen pettänyt häntä koko avioliiton ajan, en koskaan mutta hän on aina ollut mustasukkainen ja annan hänen puhua.
234 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sanoisin miehelle, että koska aiheutan niin paljon kärsimystä ja vaikeutan hänen isyyttään, niin hänen on parempi etsiä uusi osoite ja sitten voidaan sopia systeemistä milloin hän on lapsien kanssa! Ihanaa kun hän saa sitten mahdollisuuden olla kunnolla isä!
Mulla menis nopeasti kyllä tuo harmitus vihaan, koska tuo on kyllä niin epäreilua sinua kohtaan! Jos hän on päättänyt elää kanssasi ja olla kusipää lapsillekin niin on kyllä peiliin katsomisen paikka, mitä hän ei ilmeisesti aijo tehdä. Joten nyt loppu kaikki itkut ja toimintaa tilalle. Saa mies sitten nauttia yksinäisyydestään jossain hikisessä yksiössä! Onhan hän siitä varmasti tyytyväinen ainakin siihen saakka kunnes puhtaat kalsarit on lopussa ja tuntuu että jotain olennaista ympäriltään puuttuu silti. Tai sitten ei tule ikävä teitä lainkaan ja sitä suuremmalla syyllä olette paljon better off without him!
Toi on just sellaista itsekästä ajattelöua, jossa toisen tunteilla ei ole ollut alunalkaenkaan väliä. Muuten tuollainen purkaus herättäisi tarpeen kaivaa esille miehen tyytymättömyyden syyt!
Mieshän kertoi ne jo. Ja jos pitää paikkansa, että hän ei alun alkaenkaan ole halunnut olla yhdessä vaikka naimisiinkin meni ja perheen perusti, niin ongelmahan tässä on se, että hän on antanut alusta lähtien väärää informaatiota tunteistaan.
Aikuiset ihmiset ovat itse vastuussa siitä, että kertovat itse tarpeistaan, eivätkä odota muilta ajatustensa lukemista.
Todellakin tuo ukko pitää vapauttaa, kun kerran kaikki on ollut kärsimystä, ja hän viaton siellä lastuilla laineilla. Kyllä aikuisen pitää olla sen verran aikuinen, ettei mene avioliittoon mihin ei halua.
Tyypillinen itseään ki ltiksi ja mukavaksi mainostava mies, joka oikeasti on passiivis-aggressiivinen. Olen yhden tuollaisen vapauttanut, se ei saanut koskaan suutaan auki kun piti tehdä päätöksiä, mutta jälkikäteen kyllä valitti, että hän olisi halunnut ihan muuta. Silti kun mielipidettä kysyttiin, niin sanoi että ihan sama, tai tehdään kuten minä haluan. Huono mies ja vapaamatkustaja, sinun on helpompi ilman.
Tosta passiivis-agressiivisuudesta tuli mieleen, teen itse joskus samaa, että teen asioita joita toinen haluaa mistä en itse niin välitä, että toisella olisi hyvä olla. Ei tietenkään aina, mutta joskus.
Sitä toivoo että toinen tekisi samoin, eikä aina olisi vastaan jos ei hommat mene juuri hänen haluamallaan tavalla. Tavallaan tekisi samoin, että minulla olisi hyvä olla. Mutta useimmiten minun hyvästä olosta ei välitetä.
Hyvin luultavasti siitä kumpuaa toi valitus ja tyytymättömyys.
Minäkin teen asioita ilahduttaakseni miestäni. Mutta hän saa suunsa auki jos jokin mättää, heti alkuun niin ei päädytyä sellaisiin ongelmiin ettei suhde enää ole pelastettavissa. Enkä sitten uhriudu vuosia jälkeenpäin, että silloin ja silloinkin tehtiin vastoin mun tahtoa.
Ketään ei oikeasti voi pakottaa naimisiin länsimaissa. Pitää olla sen verran munaa, ettei anna tilanteen mennä näin pitkälle, vaan avaa sen suunsa ajoissa. Tämäkin nainen olisi voinut tänä aikana löytää lapsilleen isän, joka oikeasti olisi halunnut tämän naisen. Kaikki olisi voittaneet, myös ne lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oikeasti aika traumatisoivaa kuulla, että kumppanisi mielestä kaikki on ollut pelkkää paskaa aina vaikka itse olet kokenut teillä olleen hyviä hetkiä ja mm ihanaa seksiä. Olen itse tässä tilanteessa ja vihdoin tajunnut, että miehen on parempi sitten run"^ailla yksinään kun kerran itseensä tahtoo keskittyä( nämäkin hänen sanojaan).
Tämähän kertoo vain siitä kuinka itsekäs olet ollut, vain että kunhan sinulla on hyvä olla. Luulen että sillä miehelläkin olisi ollut, jos olisit ottanut asiaa puheeksi ja kuunnellut miehen toiveita. Saatetaan sanoa seksistäkin että ei ole perustarve, mutta todellakin on, se saattaa jopa sairastuttaa jos ei ole seksiä ja kaikkeen muuhunkin vaikuttaa... Ihan samoin, sormeile vain yksinäs jos kivempaa.
Oma mies menee heti henkisesti siiliastoon, jos hänelle sanoo, että meidän pitää jutella. Hän varmaan lähtisi heti ulos, jos sanoisin, että meidän pitää jutella tunteista.
MIten tuollaisen kanssa on päästy siihen pisteeseen asti, että hän on miehesi? Ajauduitte?
Ihan normaalisti keskustelemalla, pohtimalla ja sopimalla. Mies on aikuinen ja osaa kertoa, jos jostain tykkää tai ei tykkää. Minun ei tarvitse leikkiä psykoterapeuttia ja yrittää selvittää, tarkoittaako mies mitä sanoo vai mikä siellä taustalla voi olla.
Miehet eivät halua seksiä ja sairaita narsisteja esiintyy vain miehissä?
Kyllä puhumattomuus ja kuuntelemattomuus ovat yksi iso syy parisuhteen ongelmiin. Marttyyrimäinen käytös, suostutaan toisen vaatimuksiin vaikka ei haluta ja näin toimimalla padotaan pahaa oloa. Jossain vaiheessa kuppi menee nurin ja toista syytetään pahasta olosta, vaikka itse on annettu ymmärtää että kaikki on hyvin.
Miehenä haluaisin vain hyvän parisuhteen ja en ikinä pettäisi. Voisin luvata että minun kanssa ei ole tylsää ja aina keksisin jokun pienen seikkailun arkeen. Nämä "jännä miehet" vain aina vie voiton. Toisaalta en kyllä haluaisi olla näiden naisten kanssa, pitäköön onnensa. Joskus vain ärsyttää että syyllistetään kaikkia miehiä, ihan itse valitsit.
Vierailija kirjoitti:
Voi, minä olen kuunnellut tuota samaa paskaa jo vuosia, mies ei vaan tiedä minkä aarteen kanssa elää, minun söisi pelkää valmisruokaa ja ei olisi sitä ihmistä, kuuntelijaa vieressä, harrastajaa hänen kanssaan, miehet ei arvosta aina naistaan ja perhettä, kaikkea, olemme olleet yhdessä vuodesta 1984. Kännissä avautuu ja kertoo kuinka olen pettänyt häntä koko avioliiton ajan, en koskaan mutta hän on aina ollut mustasukkainen ja annan hänen puhua.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oikeasti aika traumatisoivaa kuulla, että kumppanisi mielestä kaikki on ollut pelkkää paskaa aina vaikka itse olet kokenut teillä olleen hyviä hetkiä ja mm ihanaa seksiä. Olen itse tässä tilanteessa ja vihdoin tajunnut, että miehen on parempi sitten run"^ailla yksinään kun kerran itseensä tahtoo keskittyä( nämäkin hänen sanojaan).
Tämähän kertoo vain siitä kuinka itsekäs olet ollut, vain että kunhan sinulla on hyvä olla. Luulen että sillä miehelläkin olisi ollut, jos olisit ottanut asiaa puheeksi ja kuunnellut miehen toiveita. Saatetaan sanoa seksistäkin että ei ole perustarve, mutta todellakin on, se saattaa jopa sairastuttaa jos ei ole seksiä ja kaikkeen muuhunkin vaikuttaa... Ihan samoin, sormeile vain yksinäs jos kivempaa.
Oma mies menee heti henkisesti siiliastoon, jos hänelle sanoo, että meidän pitää jutella. Hän varmaan lähtisi heti ulos, jos sanoisin, että meidän pitää jutella tunteista.
MIten tuollaisen kanssa on päästy siihen pisteeseen asti, että hän on miehesi? Ajauduitte?
Ihan normaalisti keskustelemalla, pohtimalla ja sopimalla. Mies on aikuinen ja osaa kertoa, jos jostain tykkää tai ei tykkää. Minun ei tarvitse leikkiä psykoterapeuttia ja yrittää selvittää, tarkoittaako mies mitä sanoo vai mikä siellä taustalla voi olla.
NO ei kai sellaiselle tarvi sanoa, että pitää puhua, jos puheyhteys on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä haluaisin vain hyvän parisuhteen ja en ikinä pettäisi. Voisin luvata että minun kanssa ei ole tylsää ja aina keksisin jokun pienen seikkailun arkeen. Nämä "jännä miehet" vain aina vie voiton. Toisaalta en kyllä haluaisi olla näiden naisten kanssa, pitäköön onnensa. Joskus vain ärsyttää että syyllistetään kaikkia miehiä, ihan itse valitsit.
Mitä ihmettä nyt taas!?
Harvinaisen rohkea ja rehellinen mies. Tuollaisia rohkeita ulostuloja pitäisi olla enemmän. Niin moni mies kärsii ja pilaa koko elämänsä huonojen suomalaisten naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen rohkea ja rehellinen mies. Tuollaisia rohkeita ulostuloja pitäisi olla enemmän. Niin moni mies kärsii ja pilaa koko elämänsä huonojen suomalaisten naisten kanssa.
Rohkea ja rehellinen jos ei ole saanut sanottua asiaansa ilman vuosien vatulointia? Luettiinkohan me sama aloitus?
Mies ulkoistanut itsensä lasten hoidosta ja kasvatuksesta paitsi räyhää mielensä mukaan. Ja sinä koet että mies kärsii jne naisen tekemisistä. Taas kerran mies joka kuvittelee että naisen ja lasten tehtävä on palvella miestä jonka täytyy saada naiselta hotellitason palvelu ruokineen ja siivouksineen ja tietty aina seksiä kun haluaa ja saada elää kuin sinkku vaikka parisuhteessa. Ei se noin mene että mies olisi arvokkaampi kuinmuut perheen jäsenet.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän on kommunikaatiokyvytön pelkuri ja epärehellinenkin vielä. Miten harhaisia käsityksiä voi miehillä olla itsestään?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreä liike kirjoitti:
Kauhea mammojen hybridi operaatio päällä.Mitä jos mies on oikeassa ja ap voisi korjata käytöstään
Mies oikeassa?!? Ei kukaan voi syyttää toista omista väleistä lapsiin. Ei kukaan normaali ihminen mene naimisiin hammasta purren parantaakseen suhdetta.
Mies on nyt keksinyt kaikkea paskaa, jotta saa syyn lähteä toisen naisen matkaan.
Hän ei koskaan halunnut sinua, hän ei koskaan osallistunut kasvatukseesi, jne. Luuletko, että alle kouluikäinen lapsi osaa käsitellä näitä lauseita? Nämä oli lauseita joita kuulin koko isäni ja äitini avioliiton ajan. Minä sain isän vasta, kun he erosi.
Vieraannuttamista tapahtuu myös ydinperheissä, eikä vain eroperheissä. Vieraannuttamisella tarkoitetaan toimintaa, jossa toinen vanhempi pyrkii vaikeuttamaan lapsen suhdetta toiseen vanhempaan manipuloimalla lasta eri tavoin.
olen kyllä noussut puolustamaan lapsia, koska mie-les-tä-ni. Jos tätä tekee lasten nähden ei se oikein ole. Se on toisen vanhemman mitätöintiä.
Ja lasten laittamista varsin ikävään välikäteen. Vanhempien väliset näkemyserot hoidetaan aina heidän kesken. Ne ei ole lasten asioita.
Eli siis jos toinen käyttäytyy uhkaavasti lasta kohtaan, niin ei mennä väliin, vaan keskustellaan vanhempien kesken sitten jälkeenpäin? Minä ainakin menen väliin ja otan iskut (henkiset tai fyysiset) mieluummin itse. Olen lapsen puolella enkä puolisoni puolella, jos tilanne on vastaava. Kuka sitten on lapsen puolella, jos edes sen oma äiti (tai isä) ei ole? Se, että tällaisiin tilanteisiin jouduin omassa liittossani, oli eron syy, vaikka sinänsä puoliso oli minuun rakastunut ja kohteli minua varsin hyvin. Jotenkin vaan ei koskaan oikein jaksanut lasten kanssa olla; ei kiintynyt niihin siten, että olisi kestänyt lasten aiheuttamia arjen haasteita.
Lapset pitää pelastaa heidän kehitystään haittaavalta vanhemmalta!
Vierailija kirjoitti:
234 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sanoisin miehelle, että koska aiheutan niin paljon kärsimystä ja vaikeutan hänen isyyttään, niin hänen on parempi etsiä uusi osoite ja sitten voidaan sopia systeemistä milloin hän on lapsien kanssa! Ihanaa kun hän saa sitten mahdollisuuden olla kunnolla isä!
Mulla menis nopeasti kyllä tuo harmitus vihaan, koska tuo on kyllä niin epäreilua sinua kohtaan! Jos hän on päättänyt elää kanssasi ja olla kusipää lapsillekin niin on kyllä peiliin katsomisen paikka, mitä hän ei ilmeisesti aijo tehdä. Joten nyt loppu kaikki itkut ja toimintaa tilalle. Saa mies sitten nauttia yksinäisyydestään jossain hikisessä yksiössä! Onhan hän siitä varmasti tyytyväinen ainakin siihen saakka kunnes puhtaat kalsarit on lopussa ja tuntuu että jotain olennaista ympäriltään puuttuu silti. Tai sitten ei tule ikävä teitä lainkaan ja sitä suuremmalla syyllä olette paljon better off without him!
Toi on just sellaista itsekästä ajattelöua, jossa toisen tunteilla ei ole ollut alunalkaenkaan väliä. Muuten tuollainen purkaus herättäisi tarpeen kaivaa esille miehen tyytymättömyyden syyt!
Mieshän kertoi ne jo. Ja jos pitää paikkansa, että hän ei alun alkaenkaan ole halunnut olla yhdessä vaikka naimisiinkin meni ja perheen perusti, niin ongelmahan tässä on se, että hän on antanut alusta lähtien väärää informaatiota tunteistaan.
Aikuiset ihmiset ovat itse vastuussa siitä, että kertovat itse tarpeistaan, eivätkä odota muilta ajatustensa lukemista.
Todellakin tuo ukko pitää vapauttaa, kun kerran kaikki on ollut kärsimystä, ja hän viaton siellä lastuilla laineilla. Kyllä aikuisen pitää olla sen verran aikuinen, ettei mene avioliittoon mihin ei halua.
Tyypillinen itseään ki ltiksi ja mukavaksi mainostava mies, joka oikeasti on passiivis-aggressiivinen. Olen yhden tuollaisen vapauttanut, se ei saanut koskaan suutaan auki kun piti tehdä päätöksiä, mutta jälkikäteen kyllä valitti, että hän olisi halunnut ihan muuta. Silti kun mielipidettä kysyttiin, niin sanoi että ihan sama, tai tehdään kuten minä haluan. Huono mies ja vapaamatkustaja, sinun on helpompi ilman.
Tosta passiivis-agressiivisuudesta tuli mieleen, teen itse joskus samaa, että teen asioita joita toinen haluaa mistä en itse niin välitä, että toisella olisi hyvä olla. Ei tietenkään aina, mutta joskus.
Sitä toivoo että toinen tekisi samoin, eikä aina olisi vastaan jos ei hommat mene juuri hänen haluamallaan tavalla. Tavallaan tekisi samoin, että minulla olisi hyvä olla. Mutta useimmiten minun hyvästä olosta ei välitetä.
Hyvin luultavasti siitä kumpuaa toi valitus ja tyytymättömyys.
Minäkin teen asioita ilahduttaakseni miestäni. Mutta hän saa suunsa auki jos jokin mättää, heti alkuun niin ei päädytyä sellaisiin ongelmiin ettei suhde enää ole pelastettavissa. Enkä sitten uhriudu vuosia jälkeenpäin, että silloin ja silloinkin tehtiin vastoin mun tahtoa.
Ketään ei oikeasti voi pakottaa naimisiin länsimaissa. Pitää olla sen verran munaa, ettei anna tilanteen mennä näin pitkälle, vaan avaa sen suunsa ajoissa. Tämäkin nainen olisi voinut tänä aikana löytää lapsilleen isän, joka oikeasti olisi halunnut tämän naisen. Kaikki olisi voittaneet, myös ne lapset.
Voihan sitä pakottaa avioehtoonkin. Ainakin jos Helenaa on uskominen.
Nämä provojen kirjoittajat tunnistaa aina pitkistä teksteistä. Provot ovat mt-ongelmaisille töitä.