Uusperheen hyvät puolet
Hirveän vähän puhutaan uusperheen hyvistä puolista: https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008956504.html
Listataan niitä ainaisen haukkumisen sijaan.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uusiperheen kasvatti ja niin moni muu minun kaverini. Joo meille kaikille on tullut pieni sisar uusiperhekuvioon. Mitään muuta positiivia kokemuksia näissä kuvioissa ei monesti ole lapsen kannalta. Ei toimi, kamalaa elämää suurimmalla osalla.
Olisi kiva kuulla, mitä tarkoitetaan toimimattomuudella. Konkreettisia esimerkkejä siis.
Minua ärsyttää se, että kaikki epäkohdat laitetaan uusperheen syyksi. Moni epäkohta olisi olemassa myös ydinperheessä. Jos jollain on vaikea luonne, on se sitä myös ydinperheessä.
Minä elän etäsuhteessa ja meillä molemmilla on omia teini-ikäisiä lapsia. Reissaamme yhdessä ja lapset on kavereita keskenään. Lasten eriarvoisuus on läsnä. Minun lapseni eivät saa isältään mitään, kun taas miehen lapset saavat äidiltään uusimmat iphonet ja macbookprot.
Tämä on siis ns ongelma, vaikka emme edes asu yhdessä. Jos asuisimme, niin av huutaisi kuorossa, kuinka ongelma on uusperheen syytä.
Miksi sinun lapsesi eivät saa äidiltään uusimpia iPhoneja macbookproita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uusiperheen kasvatti ja niin moni muu minun kaverini. Joo meille kaikille on tullut pieni sisar uusiperhekuvioon. Mitään muuta positiivia kokemuksia näissä kuvioissa ei monesti ole lapsen kannalta. Ei toimi, kamalaa elämää suurimmalla osalla.
Olisi kiva kuulla, mitä tarkoitetaan toimimattomuudella. Konkreettisia esimerkkejä siis.
Minua ärsyttää se, että kaikki epäkohdat laitetaan uusperheen syyksi. Moni epäkohta olisi olemassa myös ydinperheessä. Jos jollain on vaikea luonne, on se sitä myös ydinperheessä.
Minä elän etäsuhteessa ja meillä molemmilla on omia teini-ikäisiä lapsia. Reissaamme yhdessä ja lapset on kavereita keskenään. Lasten eriarvoisuus on läsnä. Minun lapseni eivät saa isältään mitään, kun taas miehen lapset saavat äidiltään uusimmat iphonet ja macbookprot.
Tämä on siis ns ongelma, vaikka emme edes asu yhdessä. Jos asuisimme, niin av huutaisi kuorossa, kuinka ongelma on uusperheen syytä.
Koska käytän mieluummin rahani muuhun kuin noihin.
Kaikki uusperheet on ihan sontaa.
Hylättyjä ihmisiä jotka epätoivoissaan yrittävät muodostaa perheen.
Oikeasti vihaavat sen nykyisen pentuja.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Meillä on uusperhe. Molemmilla on omia lapsia, yhteisiä ei ole eikä tule.
Me emme edes yritä olla perhe. Kutsumme itseämme kolhoosiksi.
Uskoisin että monen kohdalla rakastava uusperhe on parempi kuin rakkaudeton ydinperhe. Mutta siitä olen samaa mieltä että on menty liian nopeasti eteenpäin ja se lapsiaikuinen sitten kiukuttelee viimeistään keski-iässä että missä se mun elämä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää aikaa parisuhteelle, jos lapset välillä muualla
Tämäpä tämä. Uusperhemalli on itsekkäiden aikuisten keksintö. Viikko leikitään perhettä ja toinen viikko eletään pitkittynyttä nuoruutta. Lapset ovat heitteillä. Narsistisen aikamme ilmentymä. Lapset korjaavat sadon.
Narsismi mainittu, mammaämpäri salkoon!
Vierailija kirjoitti:
Lasten isä muuttui miesvauvaksi ekan lapsen syntymän jälkeen. Ei ole kyse huonosta valinnasta!
Kirjoitit monikossa "lasten isä". Eli olet hankkinut toisen lapsen miehen kanssa, joka oli jo ekan vauvan jälkeen "miesvauva".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska käytän mieluummin rahani muuhun kuin noihin.
Jep. Pisti vaan silmään, kun sanoit tämän olevan ongelma. Sinun lapsesi eivät saa mitään isältään. No eivät saa miehesi lapset myöskään mitään isältään. Tilannehan on hyvinkin tasa-arvoinen. Miksi se on siis ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen avioliitto on harjoittelua, että seuraavassa osaa
Eikös se ole tutkittu, että jos on kerran ollut avioero (tai ero pitkästä avoliitosta), niin suuremmalla todennäköisyydellä eroaa myös 2. Avioliitosta.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten isä muuttui miesvauvaksi ekan lapsen syntymän jälkeen. Ei ole kyse huonosta valinnasta!
Kirjoitit monikossa "lasten isä". Eli olet hankkinut toisen lapsen miehen kanssa, joka oli jo ekan vauvan jälkeen "miesvauva".
Niin kun minä nimenomaan menin naimisiin loppuelämäksi riippumatta siitä millainen miehen henkinen ikä on lasten saannin jälkeen. Valitin kuitenkin liikaa, kun toinen ei tehnyt mitään ja mies vaihtoi minut vähemmän valittavaan. Onneksi voin sanoa näin jälkikäteen.
Voi voi, kaiken maailman tyhjäpäät, myös akateemiset, tätä harrastaa. Sitten itketään työpaikan kahvihuoneessa kun pitää kuskata lasta a ja b terapiaan ja toisen miehen lapsia c ja d psykiatrille. Mutta viidettä odotetaan onnellisina <3. Jospa tällä kierroksella onnistaisi. Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Meillä on uusperhe. Molemmilla on omia lapsia, yhteisiä ei ole eikä tule.
Me emme edes yritä olla perhe. Kutsumme itseämme kolhoosiksi.
Asutteko ankeassa harmaassa betonikuutiossa myös?
Meillä on molemmilla 3 lasta ekasta liitosta. Molemmille oli selvää, että 6 lasta on enemmän kuin tarpeeksi! Ei missään nimessä enää yhteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun minä nimenomaan menin naimisiin loppuelämäksi riippumatta siitä millainen miehen henkinen ikä on lasten saannin jälkeen. Valitin kuitenkin liikaa, kun toinen ei tehnyt mitään ja mies vaihtoi minut vähemmän valittavaan. Onneksi voin sanoa näin jälkikäteen.
Nalkutus on paha tapa. Sopii nautittavaksi kohtuullisin annoksin.
Veikkaan, että uusperseilyssä pyyhe lentää kehään ja luovutetaan, kun on liikaa liikkuvia osia ja eriarvoista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nalkutus on paha tapa. Sopii nautittavaksi kohtuullisin annoksin.
Veikkaan, että uusperseilyssä pyyhe lentää kehään ja luovutetaan, kun on liikaa liikkuvia osia ja eriarvoista porukkaa.
En todellakaan hiljaa katsele vapaamatkustajaa
Parempi tehdä miehen mieliksi ettei joudu ydinperheestä uusperheeseen
Yh-äidille on hyvä diili ottaa lapseton mies, joka osallistuu lasten kustannuksiin.
Ja yh-isälle hybä diili ottaa lapseton nainen, joka ryhtyy ilmaiseksi lapsenvahdiksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kaiken maailman tyhjäpäät, myös akateemiset, tätä harrastaa. Sitten itketään työpaikan kahvihuoneessa kun pitää kuskata lasta a ja b terapiaan ja toisen miehen lapsia c ja d psykiatrille. Mutta viidettä odotetaan onnellisina <3. Jospa tällä kierroksella onnistaisi. Juu ei.
Ei kaikki käy läpi montaa kierrosta. Itsellä yksi lapsi aiemmasta suhteesta. Nykyisen kanssa yhteisiä lapsia ei ole, mutta saa tulla jos on tullakseen. Exä taas on ollut jo yli 15 vuotta saman naisen kanssa ja heillä kaksi lasta.
Ystäväni sai nuorena avoliitossa lapsen, erosi ja nykyisen miehen kanssa ollut nyt melkein 20 vuotta ja yksi yhteinen lapsi.
Ensimmäinen avioliitto on harjoittelua, että seuraavassa osaa