Uusperheen hyvät puolet
Hirveän vähän puhutaan uusperheen hyvistä puolista: https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008956504.html
Listataan niitä ainaisen haukkumisen sijaan.
Kommentit (184)
Meillä mies on tasapuolinen kaikkien lasten kanssa omien ja minun, minulla äitinä on tässä vaikeuksia. Tiedostan sen ja yritän olla niin ettei lapset huomaa eri kohtelua.
Itsellä pää hajoaisi, jos puolison lapset olisi jotain villejä adhd lapsia. Rauhalliset lapset menettelee jotenkin.
Mikä on lapselle helpoin ikä hyväksyä uusperhe? Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lapselle helpoin ikä hyväksyä uusperhe? Kokemuksia?
Oletan että mitä pienemmät lapset sen helpommin sopeutuu. Omani olivat aikanaan pahimman teini-iän jo ylittäneet, eikä tullut juurikaan ongelmia. Enemmän ujostelua ja vetäytymistä omaan huoneeseen.
Vaikea asia kun optimaalista olisi että vanhemmat pysyisivät yhdessä mutta kaikissa tilanteissa se ei tosiaan ole paras vaihtoehto. Sitten on mahdollisuus elää yksin mutta lapset joutuvat kuitenkin reissaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni aikuinen haluaa elää kahdessa paikassa? Niin, että varsinaista kotia ei ole missään. Nk. perheessä on ehkä aikuisia ja lapsia, jotka vain ilmestyvät siihen ja heidät pitäisi yhtäkkiä hyväksyä uusiksi perheenjäseniksi. Ei tuollainen ole mikään hyvä kasvuympäristö.
Niin ne lapset ilmestyy sinne ydinperheeseenkin. Ei sitä vanhemmilta lapsilta kysytä haluatteko pikkusisarusta?
Mä sanoisin meidän uusperheen ainoaksi hyväksi puoleksi, että mies oli oppinut hieman ensimmäisen kierroksen virheistään ja oli kypsempi puolisoksi ja isäksi.
Ehei, kyllähän nyt niiden Ulrikki-Irmelin 8v ja Pentti-Kaalepin 4v. pitää päästä päättämään, hankitaanko perheeseen lisää lapsia. Mahdollisissa suunnittelemattomissa raskauksissa lapset päättävät abortin tai raskauden jatkamisen välillä. Lapset päättää myös ehkäisyn käyttämisestä, sekä tekevät mahdollisen synnytystapa-arvion.
Uusperhe = epäonnistunut perhe jossa koitetaan jotain uutta kyhätä epätoivoisesti liittämällä kahta eri entistä perhettä väkisin yhteen pakottaen eri perheiden lapsia sopeutumaan aikuisten suhde sotkuihin.
Uusperheessä olen saannut kokemuksen miehestä perheessä, saanut niin sanotusti miehenmallin.
Olen saanut myös ihania sisaruksia, jotka ovat minulle todella rakkaita ja tuovat elämääni hyvää mieltä.
On ollut ihanaa elää elämää ympäristössä missä on paljon erillaisia ihmisiä, jotka kunnioittavat ja rakastavat toisiaan omina itsenänsä.
Uusperheessä ei myöskään ollu alkoholia ja sen seurauksia riesana.
Rikas elämä <3
Vierailija kirjoitti:
Uusperheessä olen saannut kokemuksen miehestä perheessä, saanut niin sanotusti miehenmallin.
Olen saanut myös ihania sisaruksia, jotka ovat minulle todella rakkaita ja tuovat elämääni hyvää mieltä.
On ollut ihanaa elää elämää ympäristössä missä on paljon erillaisia ihmisiä, jotka kunnioittavat ja rakastavat toisiaan omina itsenänsä.
Uusperheessä ei myöskään ollu alkoholia ja sen seurauksia riesana.
Rikas elämä <3
Ihanasti sanottu. Tämä valaa uskoa omaan tilanteeseen
Vierailija kirjoitti:
Meillä uusperheessä molemmat vanhemmat osallistuu tasa-arvoisesti kotitöihin. Vaikka porukkaa on enemmän niin silti työt on puolittuneet. Ei tarvi itse tehdä joka päivä ruokaa, vaan joka toinen. Imurointi ja kaupassa käynti vain joka toinen kerta yms. Laiskan kanssa olisi järkyttävästi hommaa, mutta ne onkin sitten yleensä niitä exiä.
Ai jaa. Meillä ydinperheessä on toimittu noin aina. Ei ole tarvinnut siksi erota. Huonot valinnat jne.
Olen uusiperheen kasvatti ja niin moni muu minun kaverini. Joo meille kaikille on tullut pieni sisar uusiperhekuvioon. Mitään muuta positiivia kokemuksia näissä kuvioissa ei monesti ole lapsen kannalta. Ei toimi, kamalaa elämää suurimmalla osalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä uusperheessä molemmat vanhemmat osallistuu tasa-arvoisesti kotitöihin. Vaikka porukkaa on enemmän niin silti työt on puolittuneet. Ei tarvi itse tehdä joka päivä ruokaa, vaan joka toinen. Imurointi ja kaupassa käynti vain joka toinen kerta yms. Laiskan kanssa olisi järkyttävästi hommaa, mutta ne onkin sitten yleensä niitä exiä.
Ai jaa. Meillä ydinperheessä on toimittu noin aina. Ei ole tarvinnut siksi erota. Huonot valinnat jne.
Ai jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaikuta tyytyväiseltä?
Lapsia on helppo manipuloida. Meillä oli joka viikonloppu vieras niin kuin hotellissa sitä passaen ja kyllä se oli kiusallista, epänormaalia ja sairasta. Että omassa kodissaan täytyy katsella jotain joka ei osallistu mihinkään kodin töihin. Ei meitä lapsiakaan passattu niin että kaikkea piti itse tehdä. Mies häipyi kun löysi lapsettoman naisen jonka kanssa perusti oman perheen. Olimme sille vain yksinäisyyden poistajia siihen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten isä muuttui miesvauvaksi ekan lapsen syntymän jälkeen. Ei ole kyse huonosta valinnasta!
Vierailija kirjoitti:
Olen uusiperheen kasvatti ja niin moni muu minun kaverini. Joo meille kaikille on tullut pieni sisar uusiperhekuvioon. Mitään muuta positiivia kokemuksia näissä kuvioissa ei monesti ole lapsen kannalta. Ei toimi, kamalaa elämää suurimmalla osalla.
Olisi kiva kuulla, mitä tarkoitetaan toimimattomuudella. Konkreettisia esimerkkejä siis.
Minua ärsyttää se, että kaikki epäkohdat laitetaan uusperheen syyksi. Moni epäkohta olisi olemassa myös ydinperheessä. Jos jollain on vaikea luonne, on se sitä myös ydinperheessä.
Minä elän etäsuhteessa ja meillä molemmilla on omia teini-ikäisiä lapsia. Reissaamme yhdessä ja lapset on kavereita keskenään. Lasten eriarvoisuus on läsnä. Minun lapseni eivät saa isältään mitään, kun taas miehen lapset saavat äidiltään uusimmat iphonet ja macbookprot.
Tämä on siis ns ongelma, vaikka emme edes asu yhdessä. Jos asuisimme, niin av huutaisi kuorossa, kuinka ongelma on uusperheen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ainakin se hyvä puoli on, että jos henkilö, jolla on lapsia, muuttaa yhteen lapsettoman henkilön kanssa, niin silloin tuore äidin ja isän lisäksi kolmas aikuinen jakamaan lasten kustannuksia, sekä asumiskustannuksia vrt. Jos yh asuisi yksin.
Olen lapseton, joka asuu miehen kanssa jolla lapsia, enkä minä kyllä osallistu lasten kustannuksiin tai heidän asumiseensa, eikä sitä kukaan minulta odotakaan.
Tuskin kuitenkaan asut ja elät ilmaiseksi?
Miten olette jakaneet asumiskustannukset? Vai oletko lokkina miehen kämpässä?