Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku pyytaa, vaihdatko paikkaa lentokoneessa?

Vierailija
19.07.2022 |

Itse ole ehka joskus vaihtanu, mutta kahdesti olen kieltaytynyt. Kerran olin maksanu, etta paasiin buukkaamaan istumapaikan etukateen ja ikkunan vieressa oleva nainen yritti 'etko haluaisi istua tassa ikkunapaikalla'. Joo, ei kiitos maksoin etta sain kaytavapaikan. Toisen kerran kieltaydyin, etta nuoripari ois saanu istua vierekkain. Olin taas kaytavapaikalla ja vaihdossa oisin saanu keskipaikan. No thanks.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan käytäväpaikan ja olen välillä onnistunut vaihtamaan niin.

Vierailija
2/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä maksan paikasta että saan haluaman niin en maksa siittä että pidän sitä hetkellisesti jollekin muulle joka ei viitsi ystävän/lapsen/puolison kanssa maksaa istumapaikasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan koskaan pyytänyt. Mutta kaksi kertaa olen joutunut tilanteeseen, jossa istun ikkunapaikalla, joka on oma paikkani lippuni mukaan, ja siihen on tullut toinen ihminen joka on itse erehtynyt rivistä. Molemmilla kerroilla mieshenkilö alkoi tivata minulta erittäin epäystävälliseen sävyyn, että miksi istun heidän paikallaan. Kun erehdys selvisi, mitään pahoittelua ei kuulunut. 

Vierailija
4/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaihtaa, jos siitä ei tulisi mitään haittaa itselle.

Vierailija
5/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut ikkunapaikalle, kun toinen halusi vaihtaa käytävälle. Tykkään katsoa maisemia, hänellä kai lentopelkoa. Win-win.

Vierailija
6/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan aina istua käytäväpaikalla ja olen aina kieltäytynyt vaihdosta. On siis kysytty, että haluaisinko vaihtaa ikkunapaikalle, mutta ei kiitos. 

Vierailija
7/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään paikka ei ole tärkeä, mutta voi vaihtaa keski- tai käytäväpaikan ikkunapaikkaan. Siellä saa nojata seinään ja nukkua rauhassa eikä tarvitse ponnahdella pystyyn muiden pissireissujen takia.

Vierailija
8/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kukaan koskaan pyytänyt. Mutta kaksi kertaa olen joutunut tilanteeseen, jossa istun ikkunapaikalla, joka on oma paikkani lippuni mukaan, ja siihen on tullut toinen ihminen joka on itse erehtynyt rivistä. Molemmilla kerroilla mieshenkilö alkoi tivata minulta erittäin epäystävälliseen sävyyn, että miksi istun heidän paikallaan. Kun erehdys selvisi, mitään pahoittelua ei kuulunut. 

Mulla kävi kerran Hartwall Areenalla keikalla tolleen. Olin varannut hyvät paikat, jotka oli melko kalliitkin.

Joku nelikymppinen mies lapsineen istui meidän paikalla.

Kysyttiin että "anteeksi, olettekohan meidän paikalla?"

"Ei olla!"

Kävin hakemassa henkilökunnan paikalle, he ohjeistivat porukan siirtymään paikalleen takariviin.

Mielenosoituksellisesti mies mulkoili, puhisi, tuhisi ja tömisteli omalle paikalleen.

Ilmeisesti häntä ahdisti se, ettei saanut istua halvemmalla lipulla paremmilla paikoilla.

Vierailija
9/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta jos joku pyytää siirtymään karjaluokasta businekseen.

Vierailija
10/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos lapsi istuisi kaukana vanhemmasta yksin, voin vaihtaa. Tällaisessa tilanteessa voi hyvin jopa vaihtaa keskipaikalle. Olen itse yksin pienten lasten kanssa lentäessa saanut tosi ihanaa apua pyytämättä, niin mielelläni autan muita.

Muissa kuin pienten lasten tilanteessa en vaihda parempaa (käytävä/joskus ikkuna) paikkaa huonompaan, jotta joku pari pääsi vierekkäin tai joku pois keski/käytäväpaikalta. Jos joku istuu esim käytäväpaikallani ja yrittää ehdottaa minulle omaa keski/ikkunapaikkaansa, niin pyydän siirtymään.

Vierailija
11/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan vaihdossa ikkunapaikan, niin vaihdan. Tykkään istua ikkunan vieressä, kun voin vaan möllöttää koko matkan paikallani. Ei tarvi pomppia ylös, kun vierustoverit haluaa jaloitella tai käydä vessassa.

Vierailija
12/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan yleensä paikan ulko-oven vierestä.

Ei oo yks eikä kaks kertaa kun joku jostain vessan oven vierestä tulee ehdottelemaan vaihtoa.

En tod. ala vaihtamaan.

Mitä ne oikein kuvittelee?!

Vierailija
13/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksan ylimääräistä paikasta, niin en vaihda sitä.

Sitäpaitsi pahoin teloutuneet ruumiit tunnistetaan istumapaikkojen mukaan jos ovat vielä tuolissa kiinni.

Minut saatettaisiin julistaa kuolleeksi vaikka olen esim koomassa ja perheelleni ei kerrota minun olevan hengissä... olen vaan joku tunnistamaton potilas sairaalassa vuoden ajan.

Sitten herään ja menen kotiin ja vaimo on mennyt uudestaan naimisiin.

Joudun elämään irtolaisena kun työpaikkakin on mennyt, päädyn käyttämään huumeita ja sitten tekemään rikoksis.

Lopuksi elämä päättyy yliannostukseen ja joku löytää jostain roskiksen takaa ruumiini jolla on vielä piikki kädessä.

Vierailija
14/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kerran, kun lensin yksin Lontoosta Losiin ja joku nuoripari halusi päästä istumaan vierekkäin. Lentoemon kanssa tulivat pyytämään minulta, josko voisin vaihtaa istumapaikkaa. Koska matkustin yksin, ja siirto oli hätä-exit-paikasta toiselle puolelle konetta, sanoin että mikä ettei. Vartti meni tuosta, kun samainen lentoemo pyysi ottamaan käsimatkatavaran mukaan ja seuraamaan häntä. Pääsin bisnekseen ilmaiseksi, joten joskus kannattaa olla kiltti. :)

Vierailija
15/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan vaihdossa ikkunapaikan, niin vaihdan. Tykkään istua ikkunan vieressä, kun voin vaan möllöttää koko matkan paikallani. Ei tarvi pomppia ylös, kun vierustoverit haluaa jaloitella tai käydä vessassa.

Minä taas haluan käytäväpaikan, että voin käydä rauhassa vessassa eikä tarvitse häiritä muita ja voin jaloitella milloin halua. Paikalta siirtyminen toisten jaloittelun vuoksi ei haittaa yhtään. 

Vierailija
16/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi idiooooootti joka esittaaaa olevansa ulkomailla

Vierailija
17/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on voitava istua niin että saan vasemman jalan tarvittaessa suoraksi. Polvessa on sählyvamma ja se kiukuttelee jos jalka on liian pitkään taivutettuna. Eli jos sama paikka on joltain toiselta riviltä, se käy.

Vierailija
18/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan ehdottanut paikanvaihtoa.

Mutta, haluan ikkunapaikalle ja kerran paikallani istui jo joku sekä myös keskipaikalla. Istuin vähin äänin käytäväpaikalle tuumaten että olkoon. Mutta siinä olikin jotain muuta sählinkiä ja hetken päästä lentoemo tuli sanomaan että istun väärällä paikalla. Sanoin että joo, en viitsinyt tehdä asiasta numeroa vaikka paikkani oli viety. Paikkarosvo oli siis kaiken lisäksi väärällä rivilläkin ja siirryimme käskystä omille paikoillemme.

Toisella kerralla huomasin kun pariskunta ei osannut lukea koneen paikkakarttaa ja luulivat että olin ottanut heidän ikkunapaikkansa (F). He urputtivat hetken keskenään ja mulkoilivat minua mutta eivät puhutelleet ja istuivat lopulta viereeni omille paikoilleen.

Vierailija
19/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ikinä maksamaan senttiäkään mahdollisuudesta valita paikka koneessa ja en mutta en kyllä ryhdy vaihtamaan paikkaakaan kenenkään kanssa tuosta vaan vaan. Tiedä millaisen haisunäädän viereen sitä saattaisi päätyä istumaan, ja sitten se vaihto harmittaisi koko matkan.

Vierailija
20/94 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksan ylimääräistä paikasta, niin en vaihda sitä.

Sitäpaitsi pahoin teloutuneet ruumiit tunnistetaan istumapaikkojen mukaan jos ovat vielä tuolissa kiinni.

Minut saatettaisiin julistaa kuolleeksi vaikka olen esim koomassa ja perheelleni ei kerrota minun olevan hengissä... olen vaan joku tunnistamaton potilas sairaalassa vuoden ajan.

Sitten herään ja menen kotiin ja vaimo on mennyt uudestaan naimisiin.

Joudun elämään irtolaisena kun työpaikkakin on mennyt, päädyn käyttämään huumeita ja sitten tekemään rikoksis.

Lopuksi elämä päättyy yliannostukseen ja joku löytää jostain roskiksen takaa ruumiini jolla on vielä piikki kädessä.

Jumaleishon, nyt oli perustelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä