Petyin rikkaan tädin häälahjaan
2 vuotta sitten siskoni meni naimisiin ja sai tädiltä häälahjaksi matkan jenkkeihin, missä tekivät 2 viikon road tripin. Lennot, vuokra-auto, hotellit ja muut oli maksettu.
Minä menin tänä kesänä naimisiin ja sama täti antoi meille häälahjaksi 30€:n kukkamaljakon, missä oli kirjekuoressa 20€.
En kaipaa rahaa tai arvotavaraa, mutta keskustelin asiasta myös siskon kanssa ja hän piti sitä erittäin kummallisena. En tiedä uskallanko kysyä tädiltä syytä ilman, että kuulostan tyhmältä.
Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (47)
Ehkä tädillä ei ollut nyt varaa antaa enempää? Et kyllä voi mennä kyselemään mitään miksi antoi siskollesi enemmän!
Nätisti sanoisin että olisin mielellään käynyt jenkeissä ,kuten sisko.
Mitä tekisin? En mitään. Lahja on lahja ja lahjan antajalla täysi valinnanvapaus sen suhteen.
Etkö tiennyt, että siskosi on tädille mieluisampi sukulainen? No, nyt tiedät ja sitten joskus perinnönjaon jälkeen tiedät lisää.
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Olen nimittäin lukenut vastaavanlaisen jutun ennenkin tällä palstalla.
0/5
Nyt ei oikein iske, kun monta samanlaista "rikas täti ei antanut rahaa" -aloituksia yhtäaikaa.
Keksikää nyt hyvät ihmiset ihan oma provoiluaihe. Ei jaksa jokaiseen ketjuun samaa höyhötystä.
No en olisi tekemisissä enää. Onhan tuo nyt törkeän räikeä ero kahden sisaruksen lahjoilla. Toiselle elinikäiset muistot matkan muodossa ja toiselle joku maljakko, ihan kuin niitä ei saisi esim. lähi-Tokmannilta ostettua. Omg.
Sama rikas täti, joka ei osta pojalle autoa?
Kyllä täti on edelleen varakas. Siitä ei kyllä ole kyse.
Olen miettinyt, että voisiko kyse olla siitä, että miehelläni on jo entuudestaan lapsi ja hän oli myös häissä pienessä roolissa kukkaistyttönä. Ehkä täti ajattelee, että kallis lahja menisi tämän tytön tarpeisiin? Hän kun ei ole edes sukua. Vai mietinkö liikaa?
Monet ei vaan tajua, että raha on paras lahja. Tavaralahjat yleensä hyvä kysyä etukäteen, ettei tule vääriä tai ei toivottuja lahjoja.
Laittaisin maljakon esille ja muistelisin joka päivä lämmöllä tätiä, joka vei ihanan siskoni matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole enää varakas. Tai rahat kiinni sijoituksissa. Tai haluaa varautua vanhuuteen.
Kaikki rahat menivät siskon häälahjaan.
Onko tämä "rikas täti" nyt joku uus pahuuden ilmentymä, kun vähän väliä kommentoidaan kuinka se ei maksa jotain?
Vierailija kirjoitti:
Monet ei vaan tajua, että raha on paras lahja. Tavaralahjat yleensä hyvä kysyä etukäteen, ettei tule vääriä tai ei toivottuja lahjoja.
Kyllä, samaa mieltä. Ennen kalliiden lahjojen ostamista, pitäisi olla kommunikaatiota vähän lahjan antajan ja lahjan saajan välillä. Voi mennä rahat hukkaan muuten.
Kaikkia lahjoja ei voi edes myydä eteenpäin.
Eihän se ole sulta pois jos siskosi pääsi matkalle. Sulla on samanverran + oma lahja, mitä ennenkin. Plussalla siis saldo!
Itse ostin juuri kaverilleni häälahjaksi 1000 euroa maksavan Sin 556 rannekellon https://www.vuodenmies.com/paras-1000e-kello.html Morsian puolestaan sai Fiskarsin paistinpannun.
Elämä ei o tasapuolista, tervetuloo aikuisuuteen!
Hän ei ole enää varakas. Tai rahat kiinni sijoituksissa. Tai haluaa varautua vanhuuteen.