Jos joku pyytaa, vaihdatko paikkaa lentokoneessa?
Itse ole ehka joskus vaihtanu, mutta kahdesti olen kieltaytynyt. Kerran olin maksanu, etta paasiin buukkaamaan istumapaikan etukateen ja ikkunan vieressa oleva nainen yritti 'etko haluaisi istua tassa ikkunapaikalla'. Joo, ei kiitos maksoin etta sain kaytavapaikan. Toisen kerran kieltaydyin, etta nuoripari ois saanu istua vierekkain. Olin taas kaytavapaikalla ja vaihdossa oisin saanu keskipaikan. No thanks.
Kommentit (94)
Käytäväpaikka on perseestä kun joku ramppaa jatkuvasti vessassa. Yleensä keski-ikäinen kiukkuinen nainen.
Kun kyseessä on esim pieni lapsi, olen vaihtanut. Itse olen ollut kerran tilanteessa, jossa 7v oli buukattu monta riviä mun taakse kahden tuntemattoman väliin ja pyysin omaa vierustoveriani vaihtamaan lapsen kanssa.. joo ei millään käy, kun hän haluaa tän käytäväpaikan.. no siinähän sitten hyppi ylös ja alas, kun mä kävin hoitamassa sen lapsen asioita siellä monta riviä taaempana, hän ei puhunut sanaakaan englantia ja henkilökunta ei puhunut suomea. Sitä kyllä kysyin, että mitäs jos tulee hätätilanne, lapsi ei ymmärrrä teidän ohjeita, tekö hoidatte sitten homman? Ei oikein tullut selvää vastausta. Ja ennen kuin joku tulee itkemään aikaisesta check innistä, meitä oli samalla lipulla 50 henkeä ja chekkauksen teki lentoyhtiö, se ei ollut edes mahdollista meidän tehdä. En ole sen jälkeen pahemmin KLMää käyttänyt.
Mulle kerran joku ehdotti keskipaikkaa käytäväpaikan sijaan, että pääsisin istumaan mieheni viereen. Varasimme molemmat tarkoituksella käytäväpaikat pitkälle lennolle, ja siinä oli vain yhden rivin ero. Ei kyllä innostanut keskipaikka sitten yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Sinällään paikka ei ole tärkeä, mutta voi vaihtaa keski- tai käytäväpaikan ikkunapaikkaan. Siellä saa nojata seinään ja nukkua rauhassa eikä tarvitse ponnahdella pystyyn muiden pissireissujen takia.
Sama. Laitan kuulokkeet korviin (vaikken mitään kuuntelisikaan, estää vierustoverin jutteluyritykset) ja vaivun puolikoomaan. Heikkorakkoiset voivat sitten ravata vessassa ilman, että vaivautuneena tönivät minua hereille.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan yleensä paikan ulko-oven vierestä.
Ei oo yks eikä kaks kertaa kun joku jostain vessan oven vierestä tulee ehdottelemaan vaihtoa.
En tod. ala vaihtamaan.
Mitä ne oikein kuvittelee?!
Erikoista. Istun aina exit-rivillä tai bisneksessä, eikä exitille ole tullut koskaan ketään pyytämään vaihtoa multa tai vieruskavereilta.
(Mulla on polvessa liian pitkä jokin jänne, jonka vuoksi jalka kipeytyy pitkään koukussa ollessaan, joten en vaihtaisi muualle kuin toiselle exit-paikalle)
Vaihdan kyllä. Mulle on ihan sama missä istun.
Olin varannut ikkunapaikan enkä pitänyt mitään kiirettä rynniä koneeseen, koska matkustin yksin ja vähin tavaroin.
Eikö saamari mun paikalla istunut joku hikiperseinen äijä. Kyllä se nätisti kysyi, haluanko sinne ikkunan viereen. No en todellakaan kun se keinonahkapäällinen oli jo lämmitetty.
Lento oli onneksi lyhyt, mutta muutenkin se oli kuin pahin karjakuljetus. Joku viikari pelasi farmvilleä ilman kuulokkeita äänet täysillä. Muu, mää, ihhahhaa stna!
Whizzair, jos kiinnostaa.
Jos paikka ei ole huonompi, ja pyytäjällä on hyvä syy, vaihdan. Mutta en esim luovu ikkunapaikasta ja ota keskipaikkaa. Tai jos olen saanut paikan hätäuloskäynnin kohdalta paremmalla jalkatilalla, en vaihda. En myöskään vaihda pois oman perheen luota, tai vessojen viereen.
Matkustelen aika paljon yksin eikä mulla yleensä ole mitään erityisvaatimuksia paikan suhteen. Ei ole kertaakaan pyydetty, mutta jos joku perhe tai ystäväpari haluaa vierekkäin ja vaihtopaikka on samaa tasoa niin ei se mua haittaa. Täytyy tietysti varmistaa ettei vaihto tapahdu ikävän vierustoverin takia vaan muusta syystä.
Vain jos pyytäjä on vaivalloinen (jolloin toki vaihdan, sain mitä sain), tai saan vaihdossa itse paremman eli mieluiten käytävän. Polvivaivaiselle annoin käytävä paikkani vaikka sainkin keskimmäisen.
Kerran en vaihtanut, kun olisin saanut keskimmäisen ja kyseessä oli teinit jotka hakusi kikattelemaan vierekkäin.
Kuka idari pyytää vaihtaa, jos on mahdollisuus tehdä paikanvaraus ennalta? #tuttaa tollaset torvelot.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan koskaan pyytänyt. Mutta kaksi kertaa olen joutunut tilanteeseen, jossa istun ikkunapaikalla, joka on oma paikkani lippuni mukaan, ja siihen on tullut toinen ihminen joka on itse erehtynyt rivistä. Molemmilla kerroilla mieshenkilö alkoi tivata minulta erittäin epäystävälliseen sävyyn, että miksi istun heidän paikallaan. Kun erehdys selvisi, mitään pahoittelua ei kuulunut.
Samoin itselläni käynyt, miten rouva on mennyt ikkunapaikalle istumaan sillä periaatteella, että kuka ehtii ensin. Tullessani paikalle on sitten ihmetelty, etteikö hän saa paikkaa itse valita.
Maksan extraa saadakseni haluamani paikan, joten en vaihda.
En. Hän saattaa vaikka pohtia ikkunasta hyppäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi idiooooootti joka esittaaaa olevansa ulkomailla
Taas yksi takametsien juntti joka ei voi ymmartaa ulkomailla asumista kun se on niin "eksoottista".
t. ulkosuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Käytäväpaikka on perseestä kun joku ramppaa jatkuvasti vessassa. Yleensä keski-ikäinen kiukkuinen nainen.
Kyllä niitä vessaramppaajia löytyy molemmista sukupuolista ja yleensä vielä tönitään ohi mennessä niitä penkeillään istujia. En käsitä myöskään, että miksi siellä pitää tunnin välein ravata. Pitäisikö ennen lentoa tai lennon aikana juoda vähemmän, jos ei lyhyttä lentoa pysty pidättämään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka idari pyytää vaihtaa, jos on mahdollisuus tehdä paikanvaraus ennalta? #tuttaa tollaset torvelot.
Mun mielestä idareiden kanssa ei kannata koskaan vaihtaa paikkaa. Oppivat sitten tekemään ne paikkavaraukset ajoissa. Tai ehkä eivät osaa.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan koskaan pyytänyt. Mutta kaksi kertaa olen joutunut tilanteeseen, jossa istun ikkunapaikalla, joka on oma paikkani lippuni mukaan, ja siihen on tullut toinen ihminen joka on itse erehtynyt rivistä. Molemmilla kerroilla mieshenkilö alkoi tivata minulta erittäin epäystävälliseen sävyyn, että miksi istun heidän paikallaan. Kun erehdys selvisi, mitään pahoittelua ei kuulunut.
Mulla kävi kerran Hartwall Areenalla keikalla tolleen. Olin varannut hyvät paikat, jotka oli melko kalliitkin.
Joku nelikymppinen mies lapsineen istui meidän paikalla.
Kysyttiin että "anteeksi, olettekohan meidän paikalla?"
"Ei olla!"
Kävin hakemassa henkilökunnan paikalle, he ohjeistivat porukan siirtymään paikalleen takariviin.
Mielenosoituksellisesti mies mulkoili, puhisi, tuhisi ja tömisteli omalle paikalleen.
Ilmeisesti häntä ahdisti se, ettei saanut istua halvemmalla lipulla paremmilla paikoilla.
Mielenkiintoista.
Mihin Hartwall Arena lentää? Ihmemaa Oziin?
Vierailija kirjoitti:
Kun kyseessä on esim pieni lapsi, olen vaihtanut. Itse olen ollut kerran tilanteessa, jossa 7v oli buukattu monta riviä mun taakse kahden tuntemattoman väliin ja pyysin omaa vierustoveriani vaihtamaan lapsen kanssa.. joo ei millään käy, kun hän haluaa tän käytäväpaikan.. no siinähän sitten hyppi ylös ja alas, kun mä kävin hoitamassa sen lapsen asioita siellä monta riviä taaempana, hän ei puhunut sanaakaan englantia ja henkilökunta ei puhunut suomea. Sitä kyllä kysyin, että mitäs jos tulee hätätilanne, lapsi ei ymmärrrä teidän ohjeita, tekö hoidatte sitten homman? Ei oikein tullut selvää vastausta. Ja ennen kuin joku tulee itkemään aikaisesta check innistä, meitä oli samalla lipulla 50 henkeä ja chekkauksen teki lentoyhtiö, se ei ollut edes mahdollista meidän tehdä. En ole sen jälkeen pahemmin KLMää käyttänyt.
Jos teitä oli 50 samalla lipulla, niin kai nyt jotkut paikat olisi olleet vierekkäin??
Joo, tätä sattuu tuhkatiheään, joten kannattaa pysyä omalla paikallaan.