Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku pyytaa, vaihdatko paikkaa lentokoneessa?

Vierailija
19.07.2022 |

Itse ole ehka joskus vaihtanu, mutta kahdesti olen kieltaytynyt. Kerran olin maksanu, etta paasiin buukkaamaan istumapaikan etukateen ja ikkunan vieressa oleva nainen yritti 'etko haluaisi istua tassa ikkunapaikalla'. Joo, ei kiitos maksoin etta sain kaytavapaikan. Toisen kerran kieltaydyin, etta nuoripari ois saanu istua vierekkain. Olin taas kaytavapaikalla ja vaihdossa oisin saanu keskipaikan. No thanks.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin vain siinä tilanteessa että lapsi pääsisi vanhempansa viereen. En muutoin.

Ja minä taas nimenomaan näissä tapauksissa en piruuttaankaan vaihda. Ihan oikein pennulle, että joutuu istumaan yksin. Toivottavasti ei erehdy toista kertaa lennolle.

Vierailija
82/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on aivan uskomaton tarve säätää omiaan aina ja joka paikassa. Miksei voi vain istua sillä paikalla, joka lentoyhtiön arvontakoneesta osuu kohdalle? Ihme venkulointia. Perille kohteeseen pääsee ihan samalla tavalla paikalla kuin paikalla. Ehkä lapsiperheet ja läskit voisi ryhmitellä erikseen omiin osastoihinsa niin muilla olisi mukavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin paikkaa kun kahden pienen lapsen kanssa matkustava äiti pyysi. Tosin sitten kävi niin, että vaihdettuani paikkaa lentoemäntä tuli kyselemään, vaihtaisinko paikkaa kun 2 teiniä olisi halunnut matkustaa vierekkäin. Kieltäydyin, sanoin että olin jo kertaalleen vaihtanut. (eikä ollut motivaatiota enää auttaa teinejä - 2 tunnin lento, uskoisin että kestää sen ajan erossa parhaasta kaveristaan)

Myöskään en vaihtanut paikkaa, kun täydellä turistilennolla perheen isä pyysi vaihtamaan paikkaa. Perheeseen kuului isä, äiti ja kolme teiniä. Isä joutui istumaan erillään muista. Istuin keskipaikalla ja tarjottu paikka oli myös keskipaikka, niin en käsittänyt mitä olisin hyötynyt (paitsi ehkä sen kuuluisan antajan hyvän mielen...). Plus ne lapset olivat tosiaan teinejä, siis ei kyse siitä että molempia vanhempia olisi tarvittu hoitamaan pikkulapsia.

Toisaalta et kylläkään olisi myöskään menettänyt mitään eli sinänsä en ymmärrä, mikset voinut vaihtaa, jälkimmäisessä tapauksessa siis.

Vierailija
84/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda, ellei tarjous ole minulle edullinen. Ikkunapaikalle vaihdan aina mielelläni. Jos on joku tilanne, jossa pikkulapsen tarvitsisi istua äitinsä vieressä, lentoyhtiön vastuulla hoitaa heidät vierekkäin niin että kaikki ovat tyytyväisiä. Tuossa tilanteessa lentoemon kannattaisi lahjoa bisnesluokalla.

Vierailija
85/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakko aina istua käytöväpaikalla koska lääkkeeni poistaa vettä ja ramppaan vessassa sen takia paljon

Vierailija
86/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pakko aina istua käytöväpaikalla koska lääkkeeni poistaa vettä ja ramppaan vessassa sen takia paljon

Kaltaisesi kusihousut pilaavat meidän muiden tunnelman lentokoneessa. Yök. Tee palvelus ja pysy kotona.

Vierailija
87/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin paikkaa kun kahden pienen lapsen kanssa matkustava äiti pyysi. Tosin sitten kävi niin, että vaihdettuani paikkaa lentoemäntä tuli kyselemään, vaihtaisinko paikkaa kun 2 teiniä olisi halunnut matkustaa vierekkäin. Kieltäydyin, sanoin että olin jo kertaalleen vaihtanut. (eikä ollut motivaatiota enää auttaa teinejä - 2 tunnin lento, uskoisin että kestää sen ajan erossa parhaasta kaveristaan)

Myöskään en vaihtanut paikkaa, kun täydellä turistilennolla perheen isä pyysi vaihtamaan paikkaa. Perheeseen kuului isä, äiti ja kolme teiniä. Isä joutui istumaan erillään muista. Istuin keskipaikalla ja tarjottu paikka oli myös keskipaikka, niin en käsittänyt mitä olisin hyötynyt (paitsi ehkä sen kuuluisan antajan hyvän mielen...). Plus ne lapset olivat tosiaan teinejä, siis ei kyse siitä että molempia vanhempia olisi tarvittu hoitamaan pikkulapsia.

Toisaalta et kylläkään olisi myöskään menettänyt mitään eli sinänsä en ymmärrä, mikset voinut vaihtaa, jälkimmäisessä tapauksessa siis.

Juu, tuo on totta. En varmaan ollut riittävän ystävällisellä tuulella. Lisäksi tuntui vaivalloiselta ruveta siirtelemään tavaroita täydessä koneessa. Mutta oikeassahan olet. Minun varmaan kannattaisi ajatella tuolla tavalla jatkossa.

Vierailija
88/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen varannut paikan etukäteen ja maksanut siitä, niin EN VAIHDA!   

En vaihda myöskään ikkunapaikkaa - vaikka kuinka kitistäisiin - jos sellaisen satun saamaan. 

Kitisijöitä riittää, koska näytän kiltiltä ja "pehmolta".  Hah hah.  Väärä luulo. 

Vierailija
89/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos pyytäjä on vaivalloinen (jolloin toki vaihdan, sain mitä sain), tai saan vaihdossa itse paremman eli mieluiten käytävän. Polvivaivaiselle annoin käytävä paikkani vaikka sainkin keskimmäisen.

Kerran en vaihtanut, kun olisin saanut keskimmäisen ja kyseessä oli teinit jotka hakusi kikattelemaan vierekkäin.

Millä tavalla pyytäjän pitää olla vaivalloinen? Rasittava kälättäjä vaiko mitä? Vaivainen on asia erikseen.

Vierailija
90/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin vain siinä tilanteessa että lapsi pääsisi vanhempansa viereen. En muutoin.

Ja minä taas nimenomaan näissä tapauksissa en piruuttaankaan vaihda. Ihan oikein pennulle, että joutuu istumaan yksin. Toivottavasti ei erehdy toista kertaa lennolle.

Mua aina naurattaa nää jotka ei lapsen takia piruuttaan vaihda. Istuvat sitten sitten koko lennon sen huonosti käyttäytyvän kakaran vieressä, vaihtoehtoina että itse toruu, katsoo perään ja toimii lapsenvahtina, tai ei toru ja katselee sitä perseilyä ja häiriköintiä koko lennon. Mutta saipahan näpäytettyä piheille vanhemmille niih! Samalla se vanhempi saa rauhassa istua kaukana lapsestaan, nauttia lasillisen viiniä hiljaisuudessa ja lukea lehteä.

Vierailija
91/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aina naurattaa nää jotka ei lapsen takia piruuttaan vaihda. Istuvat sitten sitten koko lennon sen huonosti käyttäytyvän kakaran vieressä, vaihtoehtoina että itse toruu, katsoo perään ja toimii lapsenvahtina, tai ei toru ja katselee sitä perseilyä ja häiriköintiä koko lennon. Mutta saipahan näpäytettyä piheille vanhemmille niih! Samalla se vanhempi saa rauhassa istua kaukana lapsestaan, nauttia lasillisen viiniä hiljaisuudessa ja lukea lehteä.

Pakko todeta, että enemmän ihmettelen vanhempia jotka uskaltavat jättää lapsensa ties mikä "pedon" kynsiin, en ole ollut lennolla mihin ei voi ostaa/varata paikkoja vierekkäin.

Toisekseen perseillä osaa aikuinenkin jos ns. lakki palaa häiriköivää muksua, ja veikkaan että siinä jää lapsi toiseksi.

Pomppiva lapsi saa helposti esim.vaikka kuumat teevedet päälleen, yksi syy miksi ne kullanuput kannnattaa pitää (vaikka rahalla maksamalla) viereisessä penkissä, eikä sysätä ties kenen hullun viereen istumaan.

Vierailija
92/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä paikkoja ihan niin vain saa vaihtaa. Koneen painojakauma vaikuttaa siihen, että koska V1 eli ylösnostonopeus on saavutettu. Jos jokainen istuu minne haluaa niin kone voi olla esim toisella puolella liian painava ja sitten lennetään päin puuta. V1:n jälkeen kun ylösnostoa ei voi enää pysäyttää vaan kone on vedettävä ilmaan vaikka olisi mikä hätätilanne.

Okei no nyt mä tajuun miks lippuja varatessa kaikilta kysytään paino, istumapaikat jaetaan siis sen mukaan. 

On varmaan ihan kiva saivarrella, mutta kai ymmärrät, että jos koneeseen on myyty 100 paikkaa ja kaikki 100 päättävät istua vasemmalla puolella sen jälkeen kun kone on tankattu niin siellä on 7500 kiloa (75 kg per matkustaja) matkustamopainoa vasemmalla ja 0 oikealla, vaikka tankkaus on laskettu 3750-3750 mukaan.

Vaikka se kone ei tulisikaan tonttiin heti nousussa niin esim. laskeutuessa se asettaa haasteita ja on vaaratilanne.

Tässä ketjussa puhutaan paikkojen vaihtamisesta, eli yhden ihmisen tilalle samalle paikalle tulee istumaan joku toinen ihminen. Miten se vaikuttaa siihen istuvatko kaikki vasemmalla?

Vierailija
93/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ain oihmetyttää miksi perheet piltteineen eivät varaa vierekköisä paikkoja jos niin haluavat istua?? Me ain maksammen paikkavarausmaksun samlla kun buukataan lennot. en todellakaan vaihda kun olen maksanut esim.  ikkuna- tai koneen etuosan paikasta (kohteen ja transitin mukaan ).

94/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan, jos saan vaihdossa mieluisamman paikan. Minkään "jotta pariskunta saa istua vierekkäin" -tyyppisen syyn vuoksi en. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi