Jos joku pyytaa, vaihdatko paikkaa lentokoneessa?
Itse ole ehka joskus vaihtanu, mutta kahdesti olen kieltaytynyt. Kerran olin maksanu, etta paasiin buukkaamaan istumapaikan etukateen ja ikkunan vieressa oleva nainen yritti 'etko haluaisi istua tassa ikkunapaikalla'. Joo, ei kiitos maksoin etta sain kaytavapaikan. Toisen kerran kieltaydyin, etta nuoripari ois saanu istua vierekkain. Olin taas kaytavapaikalla ja vaihdossa oisin saanu keskipaikan. No thanks.
Kommentit (94)
En vaihda. Kultakorttilaisena voin varata paikkani lippua tilatessani ja otan aina varauloskäynnin käytäväpaikan.
Eikö tuollainen paikanvaihtaminen sekoita pakkaa onnettomuuden sattuessa, ts. kun ruumiinjäseniä aletaan pussittamaan?
Jos matkustan yksin ja pääsen käytäväpaikalle, niin voin vaihtaa jos ystävällisesti kysytään. Ikkunapaikalle haluan vain, jos on joku ihan uusi, poikkeuksellisen hieno matkakohde. Jos olen maksanut paikasta tai matkustan puolisoni kanssa käytävän molemmin puolin, en tietenkään vaihda.
Vierailija kirjoitti:
Käytäväpaikka on perseestä kun joku ramppaa jatkuvasti vessassa. Yleensä keski-ikäinen kiukkuinen nainen.
Olen itse se keski-ikäinen kiukkuinen nainen, joten haluan lähes aina käytäväpaikan.
En, koska ostan jalkatilan vuoksi varauloskäytäväpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainen paikanvaihtaminen sekoita pakkaa onnettomuuden sattuessa, ts. kun ruumiinjäseniä aletaan pussittamaan?
Nykyään on onneksi mahdollista tunnistaa osien oikea omistaja DNA-tutkimuksella.
En vaihda, sillä maksan ekstraa, jotta saan itse valita paikan etukäteen.
Jos vaihto miellyttää eli paikka on parempi, muuten en.
en vaihda, olen maksanut paikastani
Vierailija kirjoitti:
Voisin vaihtaa, jos siitä ei tulisi mitään haittaa itselle.
Mulla sama.
En keksi syytä, miksi vaihtaisin kenenkään kanssa paikkaa. Paitsi ehkä juuri tuollaisessa tilanteessa, kun jonkun pitää terveydellisistä syistä saada pidettyä jalka suorana. Silloin kutsutaan lentokoneen henkilökuntaa paikalle, jotta saavat hyväksyä paikkamuutoksen.
Muuten sanon vain: "Tämä on minun paikkani enkä vaihda sitä. Istumapaikat ovat henkilökohtaiset ja onnettomuuden sattuessa ruumiit yhdistetään istumapaikkoihin"
Vierailija kirjoitti:
En keksi syytä, miksi vaihtaisin kenenkään kanssa paikkaa. Paitsi ehkä juuri tuollaisessa tilanteessa, kun jonkun pitää terveydellisistä syistä saada pidettyä jalka suorana. Silloin kutsutaan lentokoneen henkilökuntaa paikalle, jotta saavat hyväksyä paikkamuutoksen.
Muuten sanon vain: "Tämä on minun paikkani enkä vaihda sitä. Istumapaikat ovat henkilökohtaiset ja onnettomuuden sattuessa ruumiit yhdistetään istumapaikkoihin"
Uskallapa puhua onnettomuudesta koneessa, lennät pihalle ja sakot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Haluan käytäväpaikan ja olen välillä onnistunut vaihtamaan niin.
Yksin matkustettaessa vaihdan silloin jos se toinen paikka ei ole huonompi kuin omani. Keskipaikkaan en vaihtaisi jos minulla on ikkuna- tai käytäväpaikka.
Riippuu mikä vaihtuis mihin. Jos on itse exit-paikalla tai vaikka eturivillä, tai jollain muulla olennaisesti paremmalla paikalla niin en todellakaan. Keskipaikalla en halua todellakaan istua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin kerran, kun lensin yksin Lontoosta Losiin ja joku nuoripari halusi päästä istumaan vierekkäin. Lentoemon kanssa tulivat pyytämään minulta, josko voisin vaihtaa istumapaikkaa. Koska matkustin yksin, ja siirto oli hätä-exit-paikasta toiselle puolelle konetta, sanoin että mikä ettei. Vartti meni tuosta, kun samainen lentoemo pyysi ottamaan käsimatkatavaran mukaan ja seuraamaan häntä. Pääsin bisnekseen ilmaiseksi, joten joskus kannattaa olla kiltti. :)
Mä luin kanssa kerran iltiksestä että jos olet chek innissä kiltisti niin lentoemot palkitsee sut suikkarilla makuusopissaan.
Hotellin respassa toimin samojen iltiksen ohjeiden mukaan, enkä kertaakaan ole jäänyt ilman respan tytön pimbbalootaa.
Ne vinkkijutut alkaa yleensä "lentoemot kertoo, ethän tee näin jne".
Ne on suoria käännöksiä amerikkalaisista jutuista. Suomessa on tuurista kiinni, miten kohdellaan. Yleensä rähjääjä ja huutava saa tahtonsa lävitse ja hyvityksen päälle. Kiltti ja hiljainen saa vain paskat silmälle.
Vierailija kirjoitti:
Käytäväpaikka on perseestä kun joku ramppaa jatkuvasti vessassa. Yleensä keski-ikäinen kiukkuinen nainen.
Yleensä otan itse aina käytäväpaikan juuri tuosta syystä että pääsen itse vessaan silloin kun huvittaa tai muuten vain jaloittelemaan.Ei ole koskaan käynyt niin että olis tuollainen keski-ikäinen sattunut samaan riviin.
Kerran istuin keskirivillä käytäväpaikalla, kun vieressä istuva ruotsalainen mies kysyi, vaihtaisinko paikkoja vaimonsa kanssa, joka istui takanani, keskipaikalla. Kyseessä oli 10h lento, joten en hitossa vaihtanut. Olin nuori, ja keneltäkään muulta he eivät kysyneet.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kait sillä oo hirveesti väliä sattuuko sinne arkkuun just se oma käsi vai vieruskaverin.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksan ylimääräistä paikasta, niin en vaihda sitä.
Sitäpaitsi pahoin teloutuneet ruumiit tunnistetaan istumapaikkojen mukaan jos ovat vielä tuolissa kiinni.
Minut saatettaisiin julistaa kuolleeksi vaikka olen esim koomassa ja perheelleni ei kerrota minun olevan hengissä... olen vaan joku tunnistamaton potilas sairaalassa vuoden ajan.
Sitten herään ja menen kotiin ja vaimo on mennyt uudestaan naimisiin.
Joudun elämään irtolaisena kun työpaikkakin on mennyt, päädyn käyttämään huumeita ja sitten tekemään rikoksis.
Lopuksi elämä päättyy yliannostukseen ja joku löytää jostain roskiksen takaa ruumiini jolla on vielä piikki kädessä.
Mihin se DNA tunnistus unohtui?
Jos kyse on jostain "mutku mä haluuuuu-uun istuu mun kaverin/puolison/marsun vieressä" niin en vaihda, ei ole minun ongelmani, jos ihmiset eivät osaa varata itselleen viereisiä paikkoja eivätkä pärjää muutamaa tuntia yksin. Jos on joku akuutimpi syy, niin sitten voisin.