Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku pyytaa, vaihdatko paikkaa lentokoneessa?

Vierailija
19.07.2022 |

Itse ole ehka joskus vaihtanu, mutta kahdesti olen kieltaytynyt. Kerran olin maksanu, etta paasiin buukkaamaan istumapaikan etukateen ja ikkunan vieressa oleva nainen yritti 'etko haluaisi istua tassa ikkunapaikalla'. Joo, ei kiitos maksoin etta sain kaytavapaikan. Toisen kerran kieltaydyin, etta nuoripari ois saanu istua vierekkain. Olin taas kaytavapaikalla ja vaihdossa oisin saanu keskipaikan. No thanks.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku että ruumiit tunnistetaan istumapaikan mukaan? Kyllä ne aina DNA:lla varmistetaan.

Vierailija
62/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi ellei pyytäjällä ole pätevää syytä. Haluta istua matkaseuralaisen vieressä ei ole pätevä syy. Pidän sellaista pyytävää ihmistä epäkypsänä, epäitsenäisenä ja minua kohtaan röyhkeästi käyttäytyvänä. Suostuisin jos pyyntö johtuisi terveydentilasta, esim kipeäjalkainen tarvitsee jalkatilaa, mutta siinäkin tapauksessa pyynnön pitäisi tulla lentoemännän kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paikkokja saa vaihtaa noin vaan ilman henkilökunnan lupaa turvalisuussyistä. Jos jotain sattu ja olet vaihtanut paikkaa ....

Vierailija
64/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi ellei pyytäjällä ole pätevää syytä. Haluta istua matkaseuralaisen vieressä ei ole pätevä syy. Pidän sellaista pyytävää ihmistä epäkypsänä, epäitsenäisenä ja minua kohtaan röyhkeästi käyttäytyvänä. Suostuisin jos pyyntö johtuisi terveydentilasta, esim kipeäjalkainen tarvitsee jalkatilaa, mutta siinäkin tapauksessa pyynnön pitäisi tulla lentoemännän kautta.

Kovin kipeäjalkainen taas ei täytä esim. exit-paikalla istuvan kriteerejä.

Luulis muuten että koneita putoilee yhtenään ja ruumiinkappaleita etsitään harva se viikko kun näitä juttuja lukee. 

Vierailija
65/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin vain siinä tilanteessa että lapsi pääsisi vanhempansa viereen. En muutoin.

Vierailija
66/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä paikkoja ihan niin vain saa vaihtaa. Koneen painojakauma vaikuttaa siihen, että koska V1 eli ylösnostonopeus on saavutettu. Jos jokainen istuu minne haluaa niin kone voi olla esim toisella puolella liian painava ja sitten lennetään päin puuta. V1:n jälkeen kun ylösnostoa ei voi enää pysäyttää vaan kone on vedettävä ilmaan vaikka olisi mikä hätätilanne.

Vierailija
67/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä paikkoja ihan niin vain saa vaihtaa. Koneen painojakauma vaikuttaa siihen, että koska V1 eli ylösnostonopeus on saavutettu. Jos jokainen istuu minne haluaa niin kone voi olla esim toisella puolella liian painava ja sitten lennetään päin puuta. V1:n jälkeen kun ylösnostoa ei voi enää pysäyttää vaan kone on vedettävä ilmaan vaikka olisi mikä hätätilanne.

Höpöhöpö. Koneessa on jarrut.

Vierailija
68/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei no nyt mä tajuun miks lippuja varatessa kaikilta kysytään paino, istumapaikat jaetaan siis sen mukaan. 

Vierailija
69/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 2 viikkoa sitten lentäessäni Lufthansalla Suomeen oli minun ja vieraan miehen väliin laitettu 2-vuotias saksalainen lapsi. Todellakin suostuin lapsen äidin pyyntöön päästää hänet itsensä lapsen viereen.

Vierailija
70/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei no nyt mä tajuun miks lippuja varatessa kaikilta kysytään paino, istumapaikat jaetaan siis sen mukaan. 

On varmaan ihan kiva saivarrella, mutta kai ymmärrät, että jos koneeseen on myyty 100 paikkaa ja kaikki 100 päättävät istua vasemmalla puolella sen jälkeen kun kone on tankattu niin siellä on 7500 kiloa (75 kg per matkustaja) matkustamopainoa vasemmalla ja 0 oikealla, vaikka tankkaus on laskettu 3750-3750 mukaan.

Vaikka se kone ei tulisikaan tonttiin heti nousussa niin esim. laskeutuessa se asettaa haasteita ja on vaaratilanne.

Vierailija
71/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Koneessa on jarrut.

Ei ole höpöä. V1 määritelty siten, että sen jälkeen ei jarrutus auta vaan ilmaan on noustava. Muuten mennään kiitoradan päästä jorpakkoon.

Vierailija
72/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan ihan kiva saivarrella, mutta kai ymmärrät, että jos koneeseen on myyty 100 paikkaa ja kaikki 100 päättävät istua vasemmalla puolella sen jälkeen kun kone on tankattu niin siellä on 7500 kiloa (75 kg per matkustaja) matkustamopainoa vasemmalla ja 0 oikealla, vaikka tankkaus on laskettu 3750-3750 mukaan.

Vaikka se kone ei tulisikaan tonttiin heti nousussa niin esim. laskeutuessa se asettaa haasteita ja on vaaratilanne.

Ihmiset hakeutuu kyllä ihan omaehtoisesti tasaisesti eri puolille. 

Vierailija
73/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsiperhe, niin vaihdan aika paristakin syystä:

- En halua olla k*sipää

- En halua istua sen yksin istuvan lapsen vieressä

- En halua myöskään istua lapsen ja yhden vanhemman vieressä, jos lapsella ei ole omaa istumapaikkaa - etenkin tässä tilanteessa vaihdan aina.

Kun vaihdan paikkaa se taapero voi kiivetä molempien vanhempiensa sylissä rauhassa, toivottavasti tyytyväisempänä, ja voin taputtaa itseäni olalle, että minun takiani koko lentokoneellinen saa rauhassa matkustaa ilman rääkyvää taaperoa, jolla menee hermot siihen yhden vanhemman syliin.

Vierailija
74/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä?! Toki en ole nyt kahteen vuoteen lentänyt, mutta en kyllä ole koskaan kuullutkaan, että painoa kysyttäisi. Ja ennen koronaa lensin sentään vähintään kerran kuukaudessa töiden puolesta...

Vierailija
75/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksan ylimääräistä paikasta, niin en vaihda sitä.

Sitäpaitsi pahoin teloutuneet ruumiit tunnistetaan istumapaikkojen mukaan jos ovat vielä tuolissa kiinni.

Minut saatettaisiin julistaa kuolleeksi vaikka olen esim koomassa ja perheelleni ei kerrota minun olevan hengissä... olen vaan joku tunnistamaton potilas sairaalassa vuoden ajan.

Sitten herään ja menen kotiin ja vaimo on mennyt uudestaan naimisiin.

Joudun elämään irtolaisena kun työpaikkakin on mennyt, päädyn käyttämään huumeita ja sitten tekemään rikoksis.

Lopuksi elämä päättyy yliannostukseen ja joku löytää jostain roskiksen takaa ruumiini jolla on vielä piikki kädessä.

Jumaleishon, nyt oli perustelut.

mitäs kysyit

Vierailija
76/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä?! Toki en ole nyt kahteen vuoteen lentänyt, mutta en kyllä ole koskaan kuullutkaan, että painoa kysyttäisi. Ja ennen koronaa lensin sentään vähintään kerran kuukaudessa töiden puolesta...

Jotenkin arvasin ettei kaikki tajuu....

Vierailija
77/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin vain siinä tilanteessa että lapsi pääsisi vanhempansa viereen. En muutoin.

En edes tuolloin, koska perheidenkin on opittava maksamaan varatuista akoista, jotta saavat mieluisat paikat.

Vierailija
78/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin paikkaa kun kahden pienen lapsen kanssa matkustava äiti pyysi. Tosin sitten kävi niin, että vaihdettuani paikkaa lentoemäntä tuli kyselemään, vaihtaisinko paikkaa kun 2 teiniä olisi halunnut matkustaa vierekkäin. Kieltäydyin, sanoin että olin jo kertaalleen vaihtanut. (eikä ollut motivaatiota enää auttaa teinejä - 2 tunnin lento, uskoisin että kestää sen ajan erossa parhaasta kaveristaan)

Myöskään en vaihtanut paikkaa, kun täydellä turistilennolla perheen isä pyysi vaihtamaan paikkaa. Perheeseen kuului isä, äiti ja kolme teiniä. Isä joutui istumaan erillään muista. Istuin keskipaikalla ja tarjottu paikka oli myös keskipaikka, niin en käsittänyt mitä olisin hyötynyt (paitsi ehkä sen kuuluisan antajan hyvän mielen...). Plus ne lapset olivat tosiaan teinejä, siis ei kyse siitä että molempia vanhempia olisi tarvittu hoitamaan pikkulapsia.

Vierailija
79/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin arvasin ettei kaikki tajuu....

:-)

Minut on muuten kerran punnittu, kun lensin pienkoneella. Tosi ahdistava tunne, kun pieni kone ja ajatus ettei sieltä varmasti pääse pois, jos jotain tapahtuu. OT

Vierailija
80/94 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollainen paikanvaihtaminen sekoita pakkaa onnettomuuden sattuessa, ts. kun ruumiinjäseniä aletaan pussittamaan?

Siinä vaiheessa se on pienin murheista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi