Psykologia 2023
En nähnyt tällaista ketjua vielä. Olen jo useamman vuoden seurannut näitä. Tällä kertaa on minunkin vuoroni hakea. Ensikertalaisuuden olen jo menettänyt, mutta yrittänyttä ei laiteta. Ajattelin ostaa tuollaisen valmennuskurssin. Olisiko muita kiinnostuneita? Siitä, kun saa 15 % frendialen, kun mukana on väh. 4 henkilöä.
Muuten kokemusten jakoa ja vinkkejä hakuprosessiin sekä onnea kaikille hakijoille! :)
Kommentit (495)
Tänään on ilmeisesti tippunut hiljakseltaan lähes kaikki lääkiksen tulokset (HY ruotsinkielistä linjaa odotellaan). Vaikuttiko tämä mitenkään psykan jonoihin?
Mä en oo vielä havainnut mitään muutosta, mut toki ne voi näkyä hieman viiveellä kunhan lääkikseen päässeet alkavat ottaa paikkoja vastaan. 🙂
Oliko helsingin pisterajat millaset?
PÄÄSIN AVOIMEN KAUTTA JYVÄSKYLÄÄN!! 🤩🤩🤩
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea!! Mä pääsin kans😍😍 ei vitsi mikä fiilis näiden vuosien jälkeen! Ekana yritin useemman kerran pääsykokeella mutta ei kyllä harmita yhtään vaikka mun polku menikin tätä kautta Ja vitsi oli muuten korkeet pisterajat aiempaan verrattuna!
Onnea! Minäkin pääsin avoimen väylän haun kautta Jyväskylään. Olisikohan meidän sisään päässeiden mahdollista lyöttäytyä jossain yhteen? Olisi kiva jo ennakkoon vähän tutustua ja valmistautua syksyyn yhdessä 😊
Onnea teille Jyväskylään avoimen kautta päässeille! 😍😍
Itseä nyt harmittaa ettei yhtä nelosta tullut korotettua vitoseen, varasijoille jäin 🥺 mutta hyvin ansaitusti ootte kyllä päässeet sisään te, jotka pääsitte 🥰
Ehdottomasti olisi kiinnostusta vaihtaa yhteystietoja! Mulle voi laittaa kaveripyyntöä facebookkiin: Miinu Tuunainen.
Mäkin pääsin Jyväskylään! <3 <3 <3 niin onnellinen, ja hurja raja sielläkin jo! Siellä siis nähdään syksyllä! :))))
Onnea avoimen kautta päässeille? Millainen keskiarvo piti olla aineopinnoissa, että pääsi sisään? Mahtuiko arvosanoihin yhtään nelosta..?
Kiitos <3 Raja oli tänä vuonna 4.86, eli tosi paljon noussut. Kahtena aiempana vuonna, mitä väylää on tarjottu, on ollut 4.57. Eli suosio kasvaa. Itsellä oli HY aineopinnoista yksi nelonen, muut vitosta (mukaan lukien kliininen 10 op).
Okei, kiitos tiedosta! Vieläkö aiotte jatkossa pyrkiä valintakokeen kautta psykologian maisteriohjelmaan, josta saa psykologin pätevyyden, vai onko suunnitelmissa valmistua filosofian maisteriksi? Alkais tuntumaan lottovoitolta kyllä tuokin vaihtoehto :)
Mulla tähtäimessä psykoterapiaopinnot tuohon jatkoksi. Työkokemusta alkaa olla sen verran kertynyt ja lisäkoulutuksia. Haluan myös tutkia aihetta. Teen rinnakkain ulkomailla psykologiaa myös, niin sitten joskus laillistus. Saatan ehkä myös hakea vielä kerran... mutta siitä en ole mitenkään varma, mieluumin edistän tän ikäisenä muita reittejä... ja katsoo nyt, mihin tuo polku vie :) Ei ole mikään kiire onneksi... Nythän Helsinkiin on aukeamassa myös se PsyK + FM-linja organisaatiopsykasta. Sinne otetaan se 80 sisään... mielenkiintoinen ja hyvä mahdollisuus varmasti myös se!
Mulla on ollut koko ajan tavoitteena päästä psykan opettajaksi tai asiantuntijatehtäviin, eli en ole kiinnostunut psykologin työstä. Joten oon oikein tyytyväinen tähän! Ainoo vaan, että sijainti vähän jännittää, kun ei ole mahdollisuutta muuttaa lähemmäs Jyväskylää.
Minäkään en pysty muuttamaan, mutta eiköhän saada järjestettyä asiat... :)
Mäkään en oo vielä varma mihin suuntaan tässä lähdetään, mutta tosi moni juttu kiinnostaisi kyllä! Esimerkiksi tutkijan hommat tai myös jotkut asiantuntijatehtävät. Opettajaksikin voisin lähteä mutta sitä varten pitää sitten tietysti sumplia itse opintoja, että saa myös opettajan pätevyyden. Ja en oo poissulkenut tuota maisteriinkaan hakemista🤔
Mutta kaikille jotka hakee, oli se pääsykokeella, avoimen kautta tai miten hyvänsä, niin luottakaa siihen että se oikea polku löytyy kyllä ennemmin tai myöhemmin <3 Itsekin meinasin luovuttaa niiiiin moneen kertaan näiden menneiden vuosien aikana ja samalla sinnittelin töissä joista en yhtään tykkää, tsempaten itteäni jatkuvasti sillä ajatuksella, että teen tätä sitä varten, että mun päivä koittaa vielä. Se oli TODELLA vaikeaa välillä, siis ihan raastavaa suorastaan. Joka kerta kun maksoin uuden avoimen kurssin opintomaksun tai jonkun valmennuskurssin mietin vaan että teenkö tätä ihan turhaan ja tuhlaan vaan aikaa ja mun rahat. Mutta jos se polku tuntuu oikeelta, oli se miten vaikea hyvänsä, niin aivan varmasti se myös silloin on oikea! Toivottavasti ei nyt kuulostanut super ällöttävältä ja muistan itekin miten en aina edes jaksanut lukea tämmöisiä tsemppiviestejä kun se oma pettymys oli niin pahasti pinnalla. Sekin on ihan ok <3
Kiitos! Pakko olla itselleen rehellinen, että kyllähän siinä pieni ärsyttävyyden elementti on lukea toisten selviytymistarinoita. Itse olen tosin vasta kerran pyrkinyt valintakokeen kautta, mutta taustalla on muuten vähän mönkään menneitä opiskelujuttuja ja aloja, kun aiempi ylempi yliopistotutkinto on aivan väärältä alalta. Mutta sitten kuitenkin toisaalta tosi kivaa lukea näitä tsemppiviestejä ja sietää ja kohdata se pieni ärsytys. Ei se pettymys mihinkään välttelemällä katoa, se vaan pitää kohdata. Ja koska tulee fiilis, että te ketkä jaksatte kannustaa ja ajatella muita, olette todella paikkanne ansainneet <3 Te välitätte meistä muista ja ymmärrätte näitä fiiliksiä. Olette selvästi oikealla polulla! Kiitos, ja ehkä se omakin päivä vielä koittaa. :)
Mistä näkee paljonko Jyväskylän avoimen väylällä oli hakijoita?
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis sinustahan ei tule psykologia eikä psykologian maisteria ja tää ketjuhan oli niille jotka oli hakeneet lukemaan psykologiaa.
Olen eri kuin tuo aiempi kirjoittaja, mutta itse kävin eezyn pitkän Valmennuskurssin. Alkoi marraskuussa. Menin mm. Siksi että oppisin vaikeammat yhtälöt ratkoon. Matemaattiset perustiedot mentiin ihan hullun nopeera läpi ja oppiminen jäi omalle vastuulle. Opetuksesta ei siis ollut sen kummempaa hyötyä kuin jostain videoistakaan. Tilaston painotus oli massiivinen ja jokseenkin turha. Logiikkaa harjoiteltiin ihan kivasti. Parasta oli artikkeliluennot jotka auttoi ottamaan artikkelin haltuun. Valmennuskurssista huolimatta nyt en päässyt lähimaillakaan kärkisijoja, v. 22 kun luin itsenäisesti niin 10.varasija.