Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varakas täti ei suostu maksamaan lasten syntymäpäivämatkaa ja autoa

Vierailija
13.07.2022 |

Vanhin lapseni täyttää syksyllä 18 ja nuoremmat 10 vuotta. Vanhin lapsi toivoo lahjaksi autoa, käytetty riittää, ei tarvitse olla mitenkään hieno tai uusi, kunhan auto toimii. Nuoremmat taas haluaisivat New Yorkiin, se on ollut jo pitkään unelmana, poika on kova NHL-fani ja haluaisi pelin nähdä paikan päällä. Itse olen pienituloinen yh ja en tietenkään noin kalliita lahjoja pysty hankkimaan. Täti ja/tai tädin aikuinen tytär voisi lähteä lasten kanssa matkalle, itselleni en siis tietenkään edes odota matkaa.

Täti (eli sisareni) on korkeasti koulutettu, ollut aina hyvätuloisessa työssä. Ulkomailla oli vuosia ja palkat sai verottomana eli rahaa siis riittää. Myös miehensä on hyvätuloinen. Heillä on velaton talo, hieno kesämökki, sijoitusasuntoja, hienot autot jne.

Tuntuu niin väärältä että täti ei halua tarjota lapsille asioita, joista ovat unelmoineet jo niin pitkään. Jos itselläni olisi rahaa noin paljon niin kyllä mieluusti käyttäisin sitä ja tarjoaisin lähipiirilleni asioita joita he haluaisivat. Hautaanko aikoo rahat viedä mukanaan?

Ymmärrän kyllä että itse olen syyllinen siihen että minulla ei ole asiat noin hyvin. En ole hankkinut rahakasta ammattia, käynyt kouluja niin pitkälle jne. Mutta miksi siitä pitää rangaista myös lapsiani?

Kommentit (382)

Vierailija
361/382 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi tehdään lapsia jos ei ole vara elättää niitä.

Toiset  n u s s i i  vastuuttomasti  ja ihan toiset sen maksavat tai maksamatta jää ja p* osuu tuulettimeen.

Vierailija
362/382 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi tämän tarinoinnin sijasta mennä toisiin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/382 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi tämän tarinoinnin sijasta mennä toisiin töihin.

Missä töissä maksettaisiin laiskalle ja tyhmälle lokille, joka ei osaa eikä viitsi mitään ja pummaa vain muilta?

Vierailija
364/382 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suostu, suostuu, ei suostu, suostuu, ei suostu...

Vierailija
365/382 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
366/382 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap jo nöyrtynyt itse menemään kykyjensä mukaiseen työhön?

Vierailija
367/382 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole provo enkä mitenkään törkeä. Täti on todella varakas, nämä lahjatoiveet vastaa hänen kohdallaan sitä jos minä antaisin jollekin lahjaksi parinkymmenen euron arvoisen lahjan. Minä olen myös aikoinaan paljon tädin lasta hoitanut kun he loivat uraa ja työpäivät oli pitkiä. Jonkinlaista kiitollisuutta voisi tästäkin osoittaa. Olin aina valmis tulemaan hoitajaksi vaikka lyhyellä varoitusajalla tuli tieto että nyt tarvittaisiin hoitajaa yms.

ap

Tästä voimme sentään oppia, että aapeiden "antama" eli "tarjoama" apu on aina maksullista/vastikkeellista.

Parempi kysyä etukäteen hinnasto ettei tule odottamattomia ja poskettomia yllätyksiä jos väleissä pysytään.

Vierailija
368/382 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niggeritrolli trollaa

Vierailija
369/382 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin polttaa rahansa nuotiossa ja lämmittelee sen loimusta kuin tuhlaa loisiin.

Vierailija
370/382 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitus on totta, niin röyhkeydellä ei ole rajoja!

Vierailija
371/382 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ilmaisin itseni jotenkin huonosti. En todellakaan ole töykeä tai muiden siivellä eläjä. Siltikään mielestäni ei ole kohtuuton pyyntö tällaiset lahjatoiveet. Varsinkin kun vanhin täyttää 18 vuotta ja nuoremmillakin on 10-vuotispäivä. Monille annetaan lahjaksi tietokoneita ym. kallista, ei nämä meidän toiveet sen kalliimpia ole. Pojan toivoman auton ei tarvitse olla edes kallis, hänelle riittää että auto toimii. Sellaisen saa jo tuhannella eurolla.

ap

Siiiis miksi muitten pitää se kustantaa... Trolllaa jo muilla aiheillla, kukaan noin pimeä ole kuten sinä et auto ja newyork matka pitää kustantaa. 1000e auto 2000e /perh henkilö matka new yorkkii. Aika rikas pitää siskon olla että olisi varaa tommoseen, melkein 10k menis

New Yorkiin lento 500 euroa ja hotellihuone noin 100 €/yö (halvemmallakin voi saada) eli jos kolmestaan lähtisivät niin lennot 1500 €, lapset saisi ehkä vielä alennusta. Hotelliyöt 700 € tai vähemmän eli yhteensä matka olisi noin 2000 euroa. Itse antaisin tietysti lapsille käyttörahaa mukaan.

Täti on todella varakas, moni tässä ketjussa ei varmastikaan ymmärrä millaisesta rahamäärästä on kyse. Tädin talous ei kariudu näihin lahjoihin.

ap

Voin sanoa että ei noin halvalla pääse new yorkiin :) en tiedä mistä hintasi revit. Liput mew yorkkiin on 1,5k per henkilö ja hotellit on 1 - 2 k riippuen kauanko viivyt siellä. Että. Jos noin halvalla olet löytänyt niin kerro meillekkin mistä löytyyy! Koska aika hyvä tarjous

Finnairilla tarjous alk. 675 per hlö

Vierailija
372/382 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskatrolli

Vierailija
373/382 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
374/382 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on täti kynitty?

Vierailija
375/382 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hengissä?

Vierailija
376/382 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Kun itse tienaa rahat unelmiensa toteuttamiseen, kasvaa ihmisenä. Jos saa unelmansa ilmaiseksi, kasvaa kieroon.

Vierailija
377/382 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Kun itse tienaa rahat unelmiensa toteuttamiseen, kasvaa ihmisenä. Jos saa unelmansa ilmaiseksi, kasvaa kieroon.

Näin on ja ap + kaltaisensa ovat käytännön esimerkki tästä.

Vierailija
378/382 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko suoraan kysynyt jos hän haluaa maksaa?

Vierailija
379/382 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on suhteuttaa unelmansa realistisiksi tai hankittava itse resurssit. Elämänhallinta kuntoon.

Vierailija
380/382 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyhkytarinan mukaan vanhimman läpsösen pitäisi kai olla jo 18? Mistä tekosyystä ei voi mennä töihin?