Varakas täti ei suostu maksamaan lasten syntymäpäivämatkaa ja autoa
Vanhin lapseni täyttää syksyllä 18 ja nuoremmat 10 vuotta. Vanhin lapsi toivoo lahjaksi autoa, käytetty riittää, ei tarvitse olla mitenkään hieno tai uusi, kunhan auto toimii. Nuoremmat taas haluaisivat New Yorkiin, se on ollut jo pitkään unelmana, poika on kova NHL-fani ja haluaisi pelin nähdä paikan päällä. Itse olen pienituloinen yh ja en tietenkään noin kalliita lahjoja pysty hankkimaan. Täti ja/tai tädin aikuinen tytär voisi lähteä lasten kanssa matkalle, itselleni en siis tietenkään edes odota matkaa.
Täti (eli sisareni) on korkeasti koulutettu, ollut aina hyvätuloisessa työssä. Ulkomailla oli vuosia ja palkat sai verottomana eli rahaa siis riittää. Myös miehensä on hyvätuloinen. Heillä on velaton talo, hieno kesämökki, sijoitusasuntoja, hienot autot jne.
Tuntuu niin väärältä että täti ei halua tarjota lapsille asioita, joista ovat unelmoineet jo niin pitkään. Jos itselläni olisi rahaa noin paljon niin kyllä mieluusti käyttäisin sitä ja tarjoaisin lähipiirilleni asioita joita he haluaisivat. Hautaanko aikoo rahat viedä mukanaan?
Ymmärrän kyllä että itse olen syyllinen siihen että minulla ei ole asiat noin hyvin. En ole hankkinut rahakasta ammattia, käynyt kouluja niin pitkälle jne. Mutta miksi siitä pitää rangaista myös lapsiani?
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin tiedän paljon lapsia, jotka on päässyt kaverin perheen kanssa reissuun kun on haluttu ottaa lapselle kaveri mukaan. Jos on vaikka vain yksi lapsi perheessä että lapsella olisi oman ikäistä seuraa matkalla. Nämä kaverin matkat usein kai perhe maksaa itse. Eikä sitä kukaan ihmettele. Jotenkin outoa miten tuomitsevasti on lapsieni toiveisiin tällä palstalla nyt suhtauduttu.
ap
No ei tosiaan lasten kavereiden ulkomaanmatkoja kukaan maksele. Kyllä mukaan tuleva kaveri tai siis kaverin vanhemmat matkan maksaa. Näin hulluja ole kuullutkaan, että lasten kavereiden ulkomaanmatkoja joku maksaisi. Et kyllä taida olla ihan kartalla asioista....
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sulla ei ole lapsia, apn mielikuvitussiskolla on. Eikö ois aika outoa jos tämä mielikuvitussisko ottaisi apn mielikuvituslapsen reissuun seuraksi ei omaa lastaan tai ostaisi auton mielikuvitussiskonsa mielikuvituslapselle eikä omalle mielikuvituslapselleen?
Aiemmin ap:lta lipsahti nolosti ja paljastavasti "siskoni" sijasta "tätini".
Kerrot aloituksessa että varakas täti ei suostu maksamaan jne? En löytänyt tarkennusta, eli millaisen keskustelun olet käynyt ko tädin kanssa? Mitä hän on sanonut? Kerro tarkasti kaikki?
Ap! Tule kertomaan lisää tarinoita matkasta ja tädistä!
Joko on lapsilla itkuntuhruiset silmät?
Melkoinen ristiriita, että "varakas täti" "ei suostu maksamaan", mutta ap suunnittelee kynimistä kuin suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen ristiriita, että "varakas täti" "ei suostu maksamaan", mutta ap suunnittelee kynimistä kuin suostuisi.
Todellakin. Puuttuu tyystin kertomus, mitä täti sanoi kun ap esitti toiveensa.
Eli odotetaan ap:n kertomusta, millaisen keskustelun on käynyt varakkaan sisarensa kanssa, eli " tädin" kanssa lapsilleen.
Kyllä olisi täysin ok ja on näin tehnytkin. Toki pyytää varojeni mukaisesti, ei maailman matkaa mutta olen maksanut parin tonnin matkoja. Varoja mull on siis aika tavalla. Myös ap kertoi, ettei kyseisen matkan kustannus ole tädille mikään kovin iso summa. Kaikki eivät ole köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ilmaisin itseni jotenkin huonosti. En todellakaan ole töykeä tai muiden siivellä eläjä. Siltikään mielestäni ei ole kohtuuton pyyntö tällaiset lahjatoiveet. Varsinkin kun vanhin täyttää 18 vuotta ja nuoremmillakin on 10-vuotispäivä. Monille annetaan lahjaksi tietokoneita ym. kallista, ei nämä meidän toiveet sen kalliimpia ole. Pojan toivoman auton ei tarvitse olla edes kallis, hänelle riittää että auto toimii. Sellaisen saa jo tuhannella eurolla.
ap
En ole siivellä eläjä, vaikka pyrin elämään siivellä? Miten moinen olisi mahdollista ja vieläpä kohtuullista?
Toisiin (omat menonsa itse siipeilemättä maksaviin) on ihan turha verrata kasvattaen lokkeja kerjureiksi, sillä varattomuus/vähävaraisuus ja elämänhallinnalliset puutteet, jotka siihen johtavat periytyvät myös mukuloille.
Vierailija kirjoitti:
"Varakkaalla Tädillä" on yksi lapsi, johon on varaa ja "Peppuauki-YHyy-AP:lla" kolme, joihin ei ole varaa?
Usein tuppaa olemaan näin, mutta rahattomilla liukuhihnatuotantoon panijoilla ei ole syytä eikä vastuuta.
Mitäs siskosi sanoi ap? Laittoiko välit poikki?
Jos tämä ei ole provo niin huhhuh ap on sekaisin kuin seinäkello.
Vierailija kirjoitti:
En ole provo enkä mitenkään törkeä. Täti on todella varakas, nämä lahjatoiveet vastaa hänen kohdallaan sitä jos minä antaisin jollekin lahjaksi parinkymmenen euron arvoisen lahjan. Minä olen myös aikoinaan paljon tädin lasta hoitanut kun he loivat uraa ja työpäivät oli pitkiä. Jonkinlaista kiitollisuutta voisi tästäkin osoittaa. Olin aina valmis tulemaan hoitajaksi vaikka lyhyellä varoitusajalla tuli tieto että nyt tarvittaisiin hoitajaa yms.
ap
Sinä olet tollo :D
Järki periytynyt vain siskollesi ja sinulle jäi tyhjä pää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ilmaisin itseni jotenkin huonosti. En todellakaan ole töykeä tai muiden siivellä eläjä. Siltikään mielestäni ei ole kohtuuton pyyntö tällaiset lahjatoiveet. Varsinkin kun vanhin täyttää 18 vuotta ja nuoremmillakin on 10-vuotispäivä. Monille annetaan lahjaksi tietokoneita ym. kallista, ei nämä meidän toiveet sen kalliimpia ole. Pojan toivoman auton ei tarvitse olla edes kallis, hänelle riittää että auto toimii. Sellaisen saa jo tuhannella eurolla.
ap
Oma poika justiinsa osti auton joka toimii alle 500 eurolla. Rahat säästi siihen itse
Ap mä lupasin itselleni että sä maksat mulle parin viikon ruuat mulla on tilillä vaan 10 euroa joten oot rikkaampi.
Ihan vaan toi auto: pitäisikö siskon kustantaa myös jatkossa sen kulut? Tuskin se 18 vuotias itse maksaa? Tonnilla ei juuri löydä autoa, joka ei tarttis satojen eurojen remonttia aika pian. Suosittelen, että nuori liisaa auton, maksaa alkaen noin 200 euroa kk + vakuutukset. Siinä sitten oppii mitä on autoilun kulut.
Kovasti kehut ja imartelet kieli ruskeana...