Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas täti ei suostu maksamaan lasten syntymäpäivämatkaa ja autoa

Vierailija
13.07.2022 |

Vanhin lapseni täyttää syksyllä 18 ja nuoremmat 10 vuotta. Vanhin lapsi toivoo lahjaksi autoa, käytetty riittää, ei tarvitse olla mitenkään hieno tai uusi, kunhan auto toimii. Nuoremmat taas haluaisivat New Yorkiin, se on ollut jo pitkään unelmana, poika on kova NHL-fani ja haluaisi pelin nähdä paikan päällä. Itse olen pienituloinen yh ja en tietenkään noin kalliita lahjoja pysty hankkimaan. Täti ja/tai tädin aikuinen tytär voisi lähteä lasten kanssa matkalle, itselleni en siis tietenkään edes odota matkaa.

Täti (eli sisareni) on korkeasti koulutettu, ollut aina hyvätuloisessa työssä. Ulkomailla oli vuosia ja palkat sai verottomana eli rahaa siis riittää. Myös miehensä on hyvätuloinen. Heillä on velaton talo, hieno kesämökki, sijoitusasuntoja, hienot autot jne.

Tuntuu niin väärältä että täti ei halua tarjota lapsille asioita, joista ovat unelmoineet jo niin pitkään. Jos itselläni olisi rahaa noin paljon niin kyllä mieluusti käyttäisin sitä ja tarjoaisin lähipiirilleni asioita joita he haluaisivat. Hautaanko aikoo rahat viedä mukanaan?

Ymmärrän kyllä että itse olen syyllinen siihen että minulla ei ole asiat noin hyvin. En ole hankkinut rahakasta ammattia, käynyt kouluja niin pitkälle jne. Mutta miksi siitä pitää rangaista myös lapsiani?

Kommentit (382)

Vierailija
261/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis new yorkissa on kallista että 70e on aika alikanttiin, että halvalla varmaa ois noi b&b mutta nekin on tonneissa ne hinnat.

Vierailija
262/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ap osaa katsoa edellisiä sivuja vai onko sekin kadonnut taito?

Ei ole sisko maksanut siitä että viitsisi katsoa mitä on jo valehdellut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta apn kissat ja koiraki lähdössä new yorkiii

Vierailija
264/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitkä kulut reissusta meinasit siskollasi maksattaa? Lennot, hotellit, huvitukset, ruokailut, liikkumiset? Kaikki vai osan?

10000 on ihan realistinen budjetti koko reissulle. Helposti tässä taloustilanteessa menee ylikin...

Vaikka sisko olisi miljonääri niin silti melkoisen kohtuuton summa PYYTTÄÄ/kerjätä.

Toivon, että siskosi ei suostu. Tai lainaamaan suostuminen olisi ihan ok

Matkan eli lennot ja majoituksen. Ne saa alle 3000 eurolla. Meillä ei kyllä mitenkään mene 7000 euroa muuhun viikon aikana. Ellens Stardust Diner noin 100 euroa, Shake Shack noin 50 euroa, Starbucks noin 40 euroa. Muut ruoat syömme halvoista kojuista, pizzerioista, Mcdonaldsissa yms. Liikkuminen noin 30 euroa/hlö, täytyy vielä selvittää saako lapset alennusta. Museot maksavat jonkin verran ja NHL-peli. Jos menen itse Momaan niin se on 25 dollaria. Näistä ei mitenkään tule 7000 euroa.

ap

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Älä naurata nää kuulosta ees realistisilta hinnoilta 5 henkilön lentomatkaan new yorkkiin joka on kallis paikka. Keksi edes realistisempia trolleja

Kaksi lasta ja kolme aikuista, olettaen siis että sisko lähtee mukaan. Ette varmalla saa alle 3000 lentoja + majoitusta. Ellette sitten majoitu johonkin torakkaluolaan. Mutta edes kohtuu mukava majoitus vaatii ainakin 70e/henkilö... ja siis huoneiston tai ainakin kaksi huonetta. 2 huonetta, 7 yötä -> n.1000. Eikä välttis edes riitä...

Reissussa ruokailuun menee aina enemmän, kun on olettanut. 50e/henkilö/päivä on jo budjettia. Eikä riitä, jos ei ole aamupalaa tai kokkausmahdollisuutta hotellissa. Helposti 2000. Tästä puuttuu vielä liikkuminen, matkustaminen suomessa lentokentälle (tietty jo asutte pääkaupunkiseudulla, niin ok), sisäänpääsymaksut ja muut lippumaksut, taas ollaan lähempänä tonnia.

Eipä taida ap kovin vähävarainen olla, kun voi helpolla laittaa useita tuhansia "lasten toivematkaan". Aika röyhkeää ruinata siskolta, kun itselläänkin on varaa.

Meitä olisi 4 lähdössä, lennot 2000 euroa, hotelli 900 € (katsottu vasta yhdeltä sivulta) La Quinta Inn & Suites by Wyndham Brooklyn Central 908 euroa nyt, siisti hotelli, mahdutaan yhteen huoneeseen.

Liikkuminen New Yorkissa noin 30 euroa/vk/hlö, lapsille ehkä alennusta en ole sitä vielä tarkistanut. Syömme edullisesti, muutama maksullinen nähtävyys.

ap

Vierailija
265/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en ole valehdellut mitään. En ole missään vaiheessa kirjoittanut että hotelli maksaa 2000 €. Et ilmesesti itse osaa lukea tai sitten tarkoituksella valehtelet.

Edelleenkin, NÄYTÄ minulle viesti missä olen kirjoittanut että hotelli on 2000 €? Etkö löydä? Vaikea on toki löytyää kun sellaista viestiä en ole kirjoittanut.

ap

Vierailija
266/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää sähä sanoit jo alusta asti et yhdeltä sivulta kattonnu ja viime sivull köy selväksi että oot kahtellu muualtakin jo koska oli vaihtoehtoja.. 🤦🤦🤦

Ap kirjota ylös missä mennään!

Vierailija
267/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en ole valehdellut mitään. En ole missään vaiheessa kirjoittanut että hotelli maksaa 2000 €. Et ilmesesti itse osaa lukea tai sitten tarkoituksella valehtelet.

Edelleenkin, NÄYTÄ minulle viesti missä olen kirjoittanut että hotelli on 2000 €? Etkö löydä? Vaikea on toki löytyää kun sellaista viestiä en ole kirjoittanut.

ap

Sullehan sanottin millä sivulla näet sen mutta et mennyt katsomaan? Vai etkö osaa käyttää vauva palstaa?

Vierailija
268/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitää sähä sanoit jo alusta asti et yhdeltä sivulta kattonnu ja viime sivull köy selväksi että oot kahtellu muualtakin jo koska oli vaihtoehtoja.. 🤦🤦🤦

Ap kirjota ylös missä mennään!

Olen lentoja katsonut Skyscannerista, siellä näkyy paljon eri lentoja. Ensin Delta oli halvempi mutta nyt Icelandair on halvin kun huomioi myös matka-ajat. SAS on hiukan halvempi kuin Icelandair mutta siinä on 28 tuntia menomatka.

Hotellihuonetta olen katsonut Ebookersista.

ap

Vierailija
269/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sullehan sanottin millä sivulla näet sen mutta et mennyt katsomaan? Vai etkö osaa käyttää vauva palstaa?

Minä kopioin jo sinulle sen viestin missä kirjoitin hotellista ja siinä ei ole sanaakaan siitä että hotelli maksaisi 2000 euroa! Siinä lukee että lennot ja majoituksen saa alle 3000 eurolla. En voi sille mitään jos et osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi.

ap

Vierailija
270/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä kopioin jo sinulle sen viestin missä kirjoitin hotellista ja siinä ei ole sanaakaan siitä että hotelli maksaisi 2000 euroa! Siinä lukee että lennot ja majoituksen saa alle 3000 eurolla. En voi sille mitään jos et osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi.

ap

Väärä kohta alempana siellä sivulla mutta et jaksanut mennä sinne...

Vierailija
271/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

On sinullakin kuivaa kun pitää ketjuuni tulla pilailemaan kustannuksellani. Mistään et löydä viestiä jossa olisin kirjoittanut että hotelli on 2000 euroa koska sellaista en ole kirjoittanut.

ap

Vierailija
272/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jaksaa vaan vaikka aihe saanut yli 700 alapeukkua 😱

Vierailija
273/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

On sinullakin kuivaa kun pitää ketjuuni tulla pilailemaan kustannuksellani. Mistään et löydä viestiä jossa olisin kirjoittanut että hotelli on 2000 euroa koska sellaista en ole kirjoittanut.

ap

Kelaa taaksepäin 233/ viestissäsi mutta siis kuka tässä pilailee, ai niin sinä kun oot trolli mutta et osaa katsoa missä sanoit mitäkin!

Vierailija
274/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mukaan lähtee myös kaverini Kaisa! Lippu hänellekkin saatava!

ap

Vierailija
275/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Kelaa taaksepäin 233/ viestissäsi mutta siis kuka tässä pilailee, ai niin sinä kun oot trolli mutta et osaa katsoa missä sanoit mitäkin!

Tämä viestikö:

Icelandair meno 22.10. ja paluu 30.10. eli perillä 8 yötä olisi vain 2038 euroa. Tätäkin pitää harkita, hintaero on sen verran suuri että sillä maksaa jo yhden yön lisää hotellissa. Tosin paluulento vasta maanantaina Suomessa eli lapsille tulisi yksi päivä pois koulusta mutta se ei ole suuri ongelma, ilmoitusasia vain.

Siinä puhutaan lentohinnoista, ei hotellista!  Siis Icelandair-lennot 2038 euroa

ap

Vierailija
276/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 yötä olisi vain 2038 kyllä viittaa hotelliin ei missään lentokoneessa olla 8 yötä?

Älä yritä nyt!

Vierailija
277/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vieläkään maininnut minne ne kahvit saa tulla juomaan kun kerta puhuttiin et ap tarjoo ne.

Vierailija
278/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ketjun missä vaadin kahveja apltä! Adressinkin voisi tehdä!

Vierailija
279/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 yötä olisi vain 2038 kyllä viittaa hotelliin ei missään lentokoneessa olla 8 yötä?

Älä yritä nyt!

Tässä vielä viestini:

Icelandair meno 22.10. ja paluu 30.10. eli perillä 8 yötä olisi vain 2038 euroa. Tätäkin pitää harkita, hintaero on sen verran suuri että sillä maksaa jo yhden yön lisää hotellissa.

Tuo tarkoittaa että Icelandairin lennot, jossa perillä eli New Yorkissa ollaan 8 yötä maksavat 2038 euroa. Kirjoitin vielä että hintaero on niin suuri että sillä maksaa jo yhden yön lisää hotellissa.

Siis lennot 7 päivää perillä 2193 euroa, 8 päivää perillä 2038 euroa. Hintaeroa 155 euroa. Tuolla erotuksella maksaa jo sen yhden ylimääräisen hotelliyön.

ap

Vierailija
280/382 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa nyt viesteihin edes, äläkä jauha paskaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi