Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni nainen samaistuu Muumihahmoista Pikku Myyhyn? On myös tatuointina kaikista suosituin

Vierailija
10.07.2022 |

Kiusaa tekevä kimittäjä josta ei ota tolkkua onko lapsi vai aikuinen.

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eivät tunne hahmoja kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Myös sitä miksi kaikki lähihoitajat värjäävät päänsä punaiseksi. Luulevatko, että se saa miehen haluamaan ? Päinvastoin siinä käy. 

Jos sinä teetkin elämässäsi kaiken, jotta saisit miehen haluamaan, voin vakuuttaa sinulle, että kaikki muut eivät toimi samoin.

suomessa varsinkin feministit pyrkivät tekemään itsestään epähaluttavia. hyvin ovat onnistuneet

Sinulle taitaa olla vaikea paikka se, että koko muu maailma ei haluakaan miellyttää sinua. Useimmat oppivat tämän jo lapsena.

Vierailija
102/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Molemmissa tapauksissa pitää olla puolison suostumus.

Ei pidä olla puolison suostumus. Mä päätin siitä ja kerroin siitä puolisolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus itekkin ihmetellyt tätä samaa...

Vierailija
104/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse samaistu kehenkään niistä. Mutta jos on pakko valita, niin enemmän niihin miespuolisiin hahmoihin, kuten Niiskuun (älykäs), Muumipeikkoon (innokas) ja Muumipappaan (kirjailija). Sarjan naishahmot ovat liian yksipuolisia. Kimittävä Myy, turhamainen Niiskuneiti ja rauhallinen äitihahmo Mamma.

Turhamainen Niiskuneiti avaa hyvin naisellisen turhamaisuuden ongelmaa, joka nykyään on näkyvämpää kuin koskaan ennen.

Sitten on Noita, uranainen ja yksinhuoltaja, joka kulkee aina omaa tietään. Erityiskyvyillä varustettu.

Mörkö, nainen hänkin, niin vahva että pystyy saamaan kaikki kauhun valtaan.

Tuutikki, käsiltään kätevä nikkaroija, maskuliininen ja itsenäinen nainen.

Myös mieshahmoissa on monipuolisuutta kuten arassa Nipsussa tai nörtti-Niiskussa.

Vierailija
105/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki on niiskuneiti.

Niiskuneiti sopii monelle. Kuinka usein olekaan törmännyt sukupuoilijakautuneisiin "hentoihin" naisiin, jotka eivät voi edes lamppua vaihtaa vaan siihen tarvitaan mies. No toivottavasti se mies ei ole Muumipeikko.

Vierailija
106/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Myös sitä miksi kaikki lähihoitajat värjäävät päänsä punaiseksi. Luulevatko, että se saa miehen haluamaan ? Päinvastoin siinä käy. 

Jos sinä teetkin elämässäsi kaiken, jotta saisit miehen haluamaan, voin vakuuttaa sinulle, että kaikki muut eivät toimi samoin.

suomessa varsinkin feministit pyrkivät tekemään itsestään epähaluttavia. hyvin ovat onnistuneet

Koska naisen tärkein ominaisuus onkin olla haluttava! /s

Vierailija
107/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki on niiskuneiti.

Niiskuneiti sopii monelle. Kuinka usein olekaan törmännyt sukupuoilijakautuneisiin "hentoihin" naisiin, jotka eivät voi edes lamppua vaihtaa vaan siihen tarvitaan mies. No toivottavasti se mies ei ole Muumipeikko.

Ai? Mä teen kaikki hommat kotona. Viimeksi liitin pesukoneen letkut seinään.

Vierailija
108/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Myy edustaa erilaista tytttö/naishahamoa mitä on yleensä totuttu lastenohjelmissa näkemään. Muumimamman ja Niiskuneidin kaltaisia rauhallisia huolehtivaisia tusinaäitihahmoja on jo tarpeeksi.

Vierailija
109/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse samaistu kehenkään niistä. Mutta jos on pakko valita, niin enemmän niihin miespuolisiin hahmoihin, kuten Niiskuun (älykäs), Muumipeikkoon (innokas) ja Muumipappaan (kirjailija). Sarjan naishahmot ovat liian yksipuolisia. Kimittävä Myy, turhamainen Niiskuneiti ja rauhallinen äitihahmo Mamma.

Turhamainen Niiskuneiti avaa hyvin naisellisen turhamaisuuden ongelmaa, joka nykyään on näkyvämpää kuin koskaan ennen.

Sitten on Noita, uranainen ja yksinhuoltaja, joka kulkee aina omaa tietään. Erityiskyvyillä varustettu.

Mörkö, nainen hänkin, niin vahva että pystyy saamaan kaikki kauhun valtaan.

Tuutikki, käsiltään kätevä nikkaroija, maskuliininen ja itsenäinen nainen.

Myös mieshahmoissa on monipuolisuutta kuten arassa Nipsussa tai nörtti-Niiskussa.

Tarkoitin sitä, että naishahmoista on tehty useammin stereotyyppisiä ja negatiivisimmilla piirteillä varustettuja. On pissis (Niiskuneiti), raggari (Myy), katkera vanha eukko (Noita), epäsosiaalinen ja kiusattu (Mörkö), karen-kitisijä (Vilijonkka) jne. Aliisa on ehkä jokseenkin normaali naishahmo.

Vierailija
110/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep tätä oon myös ihmetellyt. Luulisin että monet haluisivat mieluummin samaistua vaikka siihen Aliisaan joka oli heittämällä sympaattisin naishahmo Muumeissa

Tää on vissiin joku hahmo piirretyissä? Mä en oo niihin niin perehtynyt. Mulle muumit tarkoittavat kirjoja ja sarjakuvia.

Japanilaisten animeen keksimä hahmo, kyllä.

Vierailija
111/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Myy rikkoo sitä olettama, että millainen hyvän naisen tulee olla.

Moni ei tunne sopivansa kiltin tytön rooliin, vaan samaistuu Myyhyn, joka tekee mitä tahtoo.

(Tämä siis ihan oma tulkintani. Itse pidän eniten Tiuhtista ja Viuhtista).

Vierailija
112/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En samaistu Myyhyn mutta joitain piirteitä voisin siltä ottaa, kuten sen ettei välitä muiden mielipiteistä oikein ollenkaan. Nykyään olen pikemminkin Muumipeikko.

Vierailija
113/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muut muumien naishahmot ovat niin tunkkaisia ja epärealistisia. Mamma hoitaa vain kotia kuin ideaali äiti ja Niiskuneiti on yks hemmetin prinsessa. Myy on realistisin, vapautunein. Onhan toki Alisakin, mutta hän on aika etäinen hahmo ja mummonsa käskyvallan alla, melko persoonaton lopulta, ja noita itsekin jää etäiseksi ja pelottavaksi.  Vilijonkka on suorastaan naurettava tantta, joka kukaan ei haluaisi olla. Tuutikki ja Mymmeli jäävät etäisiksi ja harvoin nähdyiksi. Eli siis Myy. 

Vierailija
114/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta juuri lueskelin (taas) ketjuja joissa kyseltiin miksi naisten pukeutuminen on niin niukkaa ja haukuttiin sitten yleisesti naiset narsisteiksi huomionhakijoiksi. Ei siis kelpaa se haluttavana oleminenkaan ja toisaalta sitten sivuutetaan kaikki ne lukuisat ei-niukasti pukeutuvat jotta saataisiin haukkua naisia.

Vierailija
115/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kauheaa, miten Myy tuhopolttaa hengiltä kokonaisen muurahaisyhdyskunnan kirjassa Muumipappa ja meri. Olkoonkin, että olivat "kusiaisia", mutta jotenkin tosi raaka kohtaus.

Vierailija
116/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta juuri lueskelin (taas) ketjuja joissa kyseltiin miksi naisten pukeutuminen on niin niukkaa ja haukuttiin sitten yleisesti naiset narsisteiksi huomionhakijoiksi. Ei siis kelpaa se haluttavana oleminenkaan ja toisaalta sitten sivuutetaan kaikki ne lukuisat ei-niukasti pukeutuvat jotta saataisiin haukkua naisia.

Niin, se on just tää h*ora-madonna mihin naisen pitää sopeutua. Ei saa olla liikaa, ei saa olla liian vähän. Nainen on aina vääränlainen. Ja tärkeintä on miehen ihanteisiin sopeutuminen.

Vierailija
117/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli kauheaa, miten Myy tuhopolttaa hengiltä kokonaisen muurahaisyhdyskunnan kirjassa Muumipappa ja meri. Olkoonkin, että olivat "kusiaisia", mutta jotenkin tosi raaka kohtaus.

Se on tarkoitettukin raa'aksi. Monet kirjojen muumitarinat liikkuvat tosi syvissä vesissä. 

Vierailija
118/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska monet suomalaisnaiset pitävät oikukasta ja huonotapaista käytöstä räväkkänä ja itsellisenä. Samaistuvat hahmoon eivätkä tajua, että Myy on vain sosiaalisesti huonosti kasvatettu, Aspergerin piirteitä omaava epäsosiaalinen hylkiö.

Myy on psykopaatti, ei asperger. Tätä mieltä ovat psykiatrit.

Vierailija
119/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä kuvittelin Nuuskamuikkusen (Pikku Myyn kanssa) olevan samaistuttavin hahmo naisille, vaikka todella harva ihminen on sellainen. 

Vierailija
120/175 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä kuvittelin Nuuskamuikkusen (Pikku Myyn kanssa) olevan samaistuttavin hahmo naisille, vaikka todella harva ihminen on sellainen. 

Tässä ketjussa puhuttiin naishahmoista. Nuuskis on mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä