Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin puskista, mies haluaa erota

Vierailija
05.07.2022 |

Äitini mua aikoinaan varoitti, ettei kannata sokeasti luottaa yhteenkään mieheen ja suvussanikin on varoittavia esimerkkejä, mutta silti näin sitten kävi minullekin. Yhteinen lapsi, yhteinen koti, 13v yhdessä ja eräänä iltana mies puskista töräytti, että haluaa eron. Ei ole suostunut edes puhumaan kunnolla asiasta, hän on vaan kuulemma läpeensä kyllästynyt meidän elämään ja haluaa sekä minut että muksun pois. Ei oltu edes naimisissa, joten jään tyhjin käsin. Käytös on eroilmoituksen jälkeen muuttunut kalseaksi ja hellyydenosoitukset loppui kuin seinään. Jäljellä on äärettömän tyhmä olo, miksi luotin ja miksi en ole tajunnut mitään. Rakentanut koko turvallisuuden tunteeni miehen ympärille. Luotin niin paljon kuin luottaa voi ja olin varma, että vaikka mikä olisi niin mulla on aina hänet. Ja nyt hän käyttäytyy, kuin ei haluaisi enää olla edes tekemisissä ja ajaa meitä kauemmas. Miten tästä shokista voi edes selvitä?

Kommentit (516)

Vierailija
121/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut suhde kymmenen naimisissa olevan naisen kanssa, näistä kahdeksan oli valmis jättämään miehensä minun vuokseni, kolme oli jopa valmis tekemään lapsen kanssani vaikka olivat vielä naimisissa. Eli kyllä naisetkin osaa pitää peliä miestensä selän takana. Sanomattakin selvää etten ollut kiinnostunut syvemmistä suhteista.

Oletko sitoutumiskammoinen setä?? Naisia jatkuvasti vaihtava mies on tunne-elämältään lukossa, henkisesti taantunut teinijonnen tasolle. Hae apua psykologilta, terapiasta.

Vastaan sedän puolesta. Tiedätkö että kaikki ei vaan halua parisuhdetta !

Vierailija
122/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee. 

Näinhän se oli meilläkin. Yhtäkkiä mies halusi eron eikä asiasta voinut keskustella eikä varsinkaan edes miettiä parisuhdeterapiaa. Kolme lasta ja 25 vuotta yhdessä. Ei koskaan riitoja, ei mitään riippuvuuksia (päihde, peli tms), raha-ja työasiat aina kunnossa. Olihan mies ollut todella tiuskiva minulle jo pidempään , mutta ei kertonut syytä vaikka kyselin.

Ja paljastuihan sieltä salasuhde ja toinen nainen. Uusi nainen muutti perheemme kotiin entiseen kotiin viikko sen jälkeen kyn minä olin muuttanut pois.

Ex-mies luuli että kolme teiniämne ovat onnellisia isänsä uudesta suhteesta. Väärin. Lapset ovat noin täysi-ikäisiä ja laittoivat välit poikki isäänsä ja muuttivat minun luo.

Ei mennyt kuin syrömsössä.

Jos toinen on päässyt ajatuksissaan tarpeeksi pitkälle ja tehnyt rauhan itse eron kanssa niin mitäpä siitä keskustelemaan ja terapiassa käymään? Itse olen jo vuoden miettinyt eroa ja ajattelin, että varmaankin syksyllä/talvella olisi hyvä asiasta vaimolle ilmoittaa. Itse olen asian jo päässäni käsitellyt eikä siinä omalta kohdaltani ole mitään epäselvää enää. Ei ole yhtä tai kahta syytä vaan kyse on kokonaisuudesta enkä näe tässä suhteessa enää järkeä/toivoa. Olen kyllä yrittänyt puhua ja tuoda ongelmia omalta kannaltani esille, mutta toista ei kiinnosta kuunnella niin pakko sitten tehdä kuten itse parhaaksi näen.

Toki vaimolle se tulee yllätyksenä ja järkytyksenä. Luultavasti olen taas maailman suurin sika. Itselläni ehkä enemmän haikeutta, koska 20 vuotta saman ihmisen kanssa on pitkä aika. Miksi roikkua väkisin parisuhteessa jossa ei itse ole onnellinen? Ei tässä elämässä kannata muita miellyttää vaan tehdä kuten itse parhaaksi kokee. Itse en ajatellut enää tuhlata elämääni...

Täysi sika sinä oletkin, mikäli vielä syksyyn tai talveen asti tuhlaat vaimosi ainutkertaista elämää.

Sinä olet päätöksesi tehnyt ja kerrot sen vaimollesi, tänään.

Juuri näitä omahyväisiä, narsistisia äijiä Suomi täynnä. Ensin ei puhuta, salaillaan ja roikotetaan löyhässä hirressä toista ihmistä. Sairasta.

Tälle äijälle: Miksi roikotat vaimoasi edelleen, kun olet jo salaa miettinyt eroa? Sinähän varsinainen hyväk si käyttäjä olet!!! Häpeä, jos osaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut suhde kymmenen naimisissa olevan naisen kanssa, näistä kahdeksan oli valmis jättämään miehensä minun vuokseni, kolme oli jopa valmis tekemään lapsen kanssani vaikka olivat vielä naimisissa. Eli kyllä naisetkin osaa pitää peliä miestensä selän takana. Sanomattakin selvää etten ollut kiinnostunut syvemmistä suhteista.

Oletko sitoutumiskammoinen setä?? Naisia jatkuvasti vaihtava mies on tunne-elämältään lukossa, henkisesti taantunut teinijonnen tasolle. Hae apua psykologilta, terapiasta.

No pysyköön sinkkuna, mikä oikeus näillä sedillä on vedättää ja valehdella toiselle olevansa parisuhteessa kuten ap: n tapauksessa? Narsistinen ihminen tekee niin!!

Vierailija
124/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap: halua vastata pihtaamiseen vai kuvitteleeko ap, että asialla ei ole merkitystä?

Vierailija
125/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee. 

Näinhän se oli meilläkin. Yhtäkkiä mies halusi eron eikä asiasta voinut keskustella eikä varsinkaan edes miettiä parisuhdeterapiaa. Kolme lasta ja 25 vuotta yhdessä. Ei koskaan riitoja, ei mitään riippuvuuksia (päihde, peli tms), raha-ja työasiat aina kunnossa. Olihan mies ollut todella tiuskiva minulle jo pidempään , mutta ei kertonut syytä vaikka kyselin.

Ja paljastuihan sieltä salasuhde ja toinen nainen. Uusi nainen muutti perheemme kotiin entiseen kotiin viikko sen jälkeen kyn minä olin muuttanut pois.

Ex-mies luuli että kolme teiniämne ovat onnellisia isänsä uudesta suhteesta. Väärin. Lapset ovat noin täysi-ikäisiä ja laittoivat välit poikki isäänsä ja muuttivat minun luo.

Jos toinen on päässyt ajatuksissaan tarpeeksi pitkälle ja tehnyt rauhan itse eron kanssa niin mitäpä siitä keskustelemaan ja terapiassa käymään? Itse olen jo vuoden miettinyt eroa ja ajattelin, että varmaankin syksyllä/talvella olisi hyvä asiasta vaimolle ilmoittaa. Itse olen asian jo päässäni käsitellyt eikä siinä omalta kohdaltani ole mitään epäselvää enää. Ei ole yhtä tai kahta syytä vaan kyse on kokonaisuudesta enkä näe tässä suhteessa enää järkeä/toivoa. Olen kyllä yrittänyt puhua ja tuoda ongelmia omalta kannaltani esille, mutta toista ei kiinnosta kuunnella niin pakko sitten tehdä kuten itse parhaaksi näen.

Toki vaimolle se tulee yllätyksenä ja järkytyksenä. Luultavasti olen taas maailman suurin sika. Itselläni ehkä enemmän haikeutta, koska 20 vuotta saman ihmisen kanssa on pitkä aika. Miksi roikkua väkisin parisuhteessa jossa ei itse ole onnellinen? Ei tässä elämässä kannata muita miellyttää vaan tehdä kuten itse parhaaksi kokee. Itse en ajatellut enää tuhlata elämääni...

Täysi sika sinä oletkin, mikäli vielä syksyyn tai talveen asti tuhlaat vaimosi ainutkertaista elämää.

Juuri näitä omahyväisiä, narsistisia äijiä Suomi täynnä. Ensin ei puhuta, salaillaan ja roikotetaan löyhässä hirressä toista ihmistä. Sairasta.

Tälle äijälle: Miksi roikotat vaimoasi edelleen, kun olet jo salaa miettinyt eroa? Sinähän varsinainen hyväk si käyttäjä olet!!! Häpeä, jos osaat.

Sulla on kyllä traumataustaa, aika paatoksella tulee teksti.

Vierailija
126/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vi tu mitä pa kaa on sun näppikseltä tulee. Ei ole todellakaan noin. Mun kavereista 3 miespuolista on eronnut puolisostaan. Kaikilla on syynä se, että eivät vain jaksaneet enää hetkeäkään elää sen naisen kanssa. Kenelläkään ei ole ollut toista suhdetta odottamassa. 

Kaikki nämä pesevät kyllä pyykkinsä, hoitavat taloutensa ja ovat paljon onnellisempia ilman puolisoa. On kyllä ihmeellinen stereotypia joillain, että vielä 2020-luvulla miehet järjestään tarvitsisivat naista elämäänsä. Hyvin hoituu kaikki lapsen hoitoineen moneltakin mieheltä ilman naista. 

Tää on totta. Varmaan on eroja siinä, missä päin miehet selviää paremmin. Esimerkiksi suurten kaupunkien ja liberaalimpien arvojen omaavat miehet elää ja pyörittää huushollia keskimäärin sujuvammin kuin perinteisempien arvojen pikku paikkakunnilla asuvat miehet. 

Kieltämättä särähti itselleni myös tuon viestin "Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee."

Ilmeisesti tuon kirjoittajan elämän piiri on niin pieni, ettei hän ole vielä tullut 2000-luvulle. 

Luulen, että tämä on sukupolvikysymys. Ainakin näin +50 v naisena huomannut, että samanikäiset tai vanhemmat miehet käyttäytyvät näin, että suhteesta lähdetään vasta kun uusi on löytynyt.

Vierailija
127/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan puhunut vaimollesi yhtä hyvin kuin minun mieheni minulle? Löysin viestin siltä ajalta, kun mieheni on mukamas kertonut, että asioiden pitää muuttua. Viestissä lukee, että lopetetaan riitely, hän haluaa minun kanssani olla ja kotia minun kanssani pitää. Tästä viestistä minun kuulemma olisi pitänyt päätellä, että hän ei halua olla kanssani.

Sinuna avaisin keskustelun kunnollisesti puolisosi kanssa, tuommoinen salailu ja asioiden päässään pyörittäminen on sikamaista.

Vierailija
128/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vi tu mitä pa kaa on sun näppikseltä tulee. Ei ole todellakaan noin. Mun kavereista 3 miespuolista on eronnut puolisostaan. Kaikilla on syynä se, että eivät vain jaksaneet enää hetkeäkään elää sen naisen kanssa. Kenelläkään ei ole ollut toista suhdetta odottamassa. 

Kaikki nämä pesevät kyllä pyykkinsä, hoitavat taloutensa ja ovat paljon onnellisempia ilman puolisoa. On kyllä ihmeellinen stereotypia joillain, että vielä 2020-luvulla miehet järjestään tarvitsisivat naista elämäänsä. Hyvin hoituu kaikki lapsen hoitoineen moneltakin mieheltä ilman naista. 

Tää on totta. Varmaan on eroja siinä, missä päin miehet selviää paremmin. Esimerkiksi suurten kaupunkien ja liberaalimpien arvojen omaavat miehet elää ja pyörittää huushollia keskimäärin sujuvammin kuin perinteisempien arvojen pikku paikkakunnilla asuvat miehet. 

Kieltämättä särähti itselleni myös tuon viestin "Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee."

Ilmeisesti tuon kirjoittajan elämän piiri on niin pieni, ettei hän ole vielä tullut 2000-luvulle. 

Luulen, että tämä on sukupolvikysymys. Ainakin näin +50 v naisena huomannut, että samanikäiset tai vanhemmat miehet käyttäytyvät näin, että suhteesta lähdetään vasta kun uusi on löytynyt.

Just niin, ja aina löytyy muikkeleita jotka levittävät haarukkansa naimisissa olevalle miehelle.

Vierailija
129/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän käytännössä KAIKKI miehet käyttäydy näin. Yhtään pidemmästä suhteesta ei lähdetä ennen kuin on toinen nainen kiikarissa. Harvassa ovat poikkeukset. Nyt moni mies tuntee piston sydämessään...jos nyt jokin omatunnon tapainen siellä vielä yhtään ääntään saa kuuluviin.

Vierailija
130/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, yhteenkään mieheen ei ikinä kannata täysin luottaa.

Voimmeko nyt täysin luottaa ohjeeseesi?

Vierailija
131/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän käytännössä KAIKKI miehet käyttäydy näin. Yhtään pidemmästä suhteesta ei lähdetä ennen kuin on toinen nainen kiikarissa. Harvassa ovat poikkeukset. Nyt moni mies tuntee piston sydämessään...jos nyt jokin omatunnon tapainen siellä vielä yhtään ääntään saa kuuluviin.

Pidemmästä suhteesta lähdetään nimenomaan siksi, että se alkaa tuntua jo niin puuduttavalta ja ahdistavalta. Siihen ei todellakaan tarvita toista naista. Minä olen tosin nuoremman polven miesedustaja.

Vierailija
132/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pysyköön sinkkuna, mikä oikeus näillä sedillä on vedättää ja valehdella toiselle olevansa parisuhteessa kuten ap: n tapauksessa? Narsistinen ihminen tekee niin!!

Setä tässä, en ole yhdellekään naimisissa olevalle naiselle valehdellut mitään. He ovat valehdelleet miehilleen.

Vierailija
133/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä olisikin aika outoa, jos hellyydenosoitukset jatkuisivat vielä eroilmoituksen jälkeen. 😂

Kannattaisi antaa miehelleen ja kohdella ystävällisyydellä, niin ei tule tuollaisia yllätyksiä.

Ei helvetti, että täällä on vajaaälyistä porukkaa. Monet jättävät toisen ihan pelkästään kyllästymisen vuoksi, vaikka jätetty olisi pitänyt toista kuin kukkaa kämmenellä.

Vierailija
134/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko mies sinulle ikinä, että jokin asia suhteessanne vaivaisi hänen mieltään? Jos ei puhunut, niin siinä se aikapommi sitten syntyikin - mies patosi sisälleen jotain, joka paisui hänen mielessään, ja lopulta hän ratkaisi ongelman ottamalla eron. Sinä luotit mieheen, etkä olisi voinut tehdä mitään toisin, sillä parisuhde ei toimi ilman luottamusta. Asioista pitää pystyä puhumaan, olivat ne kuinka pieniä tahansa, koska pienetkin asiat voivat jäädä puhumattomina hiertämään niin pahasti että lopulta ne alkavat näyttää ylitsepääsemättömiltä. Olen varma siitä, että mikäli tästä oli kyse, mies tulee katumaan eroa raskaasti.

On miehiä jotka eivät puhu, ja silloin parisuhde on valitettavasti hyvin epävarmalla pohjalla. Mutta on myös miehiä, jotka puhuvat (kuten allekirjoittanut - nostamme naiseni kanssa kissan pöydälle aina kun on pienintäkin aihetta, jolloin mikään ei jää vaivaamaan mieltä, enkä voisi kuvitellakaan tekeväni naiselleni mitään vastaavaa). Sitä vain en ole itsekään keksinyt, miten sellaisen miehen saisi puhumaan, joka ei sitä oma-aloitteisesti tee. Ja ymmärrän miehiin pettyneitä naisia myös mm. siksi, että moni mies saattaa olla suhteen alussa aktiivinen puhumaan, mutta vaikenee vuosien myötä ja sitten tilanne yhtäkkiä kriisiytyy.

Yllätyseron kokeneena miehenä toivotan myös paljon voimia. Ex-naiseni ei puhunut, vaan lähti ilman mitään ennakkovaroitusta ja ilman mitään selitystä. Se otti tosi lujille, mutta vasta jälkikäteen pystyin näkemään ne asiat, jotka suhteessa olivat olleet jo vuosikausia levällään. Kokemus oli kipeä ja järkyttävä, mutta samalla se oli minulle uusi alku. Nykyisessä parisuhteessani pidämme kiinni avoimuudesta ja rehellisyydestä, koska olemme molemmat niin väsyneitä aiempien elämiemme parisuhdekriiseistä. Ja lapsiakin on molemmilla aiemmista parisuhteista, eikä se ole ollut mikään este uudelle suhteelle - se on vain vahvistanut molemminpuolista ymmärrystä siitä, millaista on elää lapsen kanssa eron jälkeen, ja lujittanut suhdetta siinä mielessä, kun kumpikaan meistä ei halua että lapset joutuvat enää toista kertaa kokemaan oman vanhemman eron.

Vaikka nyt varmasti tuntuu pahalta ja tarvitset aikaa tilanteen käsittelyyn, niin toivon todella kovasti että saisit myös itse kokea tämän myötä uuden alun.

Ei siinä puheet auta jos mies on kyllästynyt naiseen. Miehet on niin pinnallisia että jos nainen lihoo muutaman kilon, niin naisesta tulee  vastenmielinen.

Ei tämä kaikkiin miehiin päde. Minä en naisestani luopuisi vaikka hän saisi 50 kg lisää painoa. Sisäinen kauneus ja persoona ovat niitä asioita joita rakastan hänessä eniten. Toki hän on myös ulkoisesti erittäin kaunis ja kerron sen hänelle usein, mutta se ulkoinen kauneus ei todellakaan ole se päällimmäinen syy sille, miksi olen sitoutunut häneen ja haluan viettää loppuelämäni hänen kanssaan. Jokaisen ihmisen ulkonäkö kuitenkin muuttuu elämän aikana, tulee niitä kiloja ja ryppyjä yms. Jos lähtee pelkän ulkonäön vuoksi parisuhteeseen toisen kanssa niin ei se suhde tule loppuelämää kestämään. Toki myös jokaisen persoona muuttuu jossain määrin elämän aikana, mutta pitkässä parisuhteessa puolisot voivatkin muuttua yhdessä ja pyrkiä olemaan entistä parempia toisilleen. Tähän päämäärään sitoutuminen on ihmisestä itsestään kiinni, sukupuolesta riippumatta. Niitä löytyy jotka eivät ole tähän valmiita, eivätkä kaikki heistä ole miehiä. Ja niistä, jotka ovat tähän valmiita, kaikki eivät ole naisia.

Vierailija
135/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin yhtään sen enempää täysin puskista mitä nämäkään joissa nainen haluaa erota miehen ylläriksi.

Toki siinä on yllärin ainekset, jos ei kuuntele yhtään mitä toinen sanoo eikä välitä toisen mielipiteistä, vaan lakaisee kaiken tuollaisen maton alle joka vähänkään viittaa ongelmiin vakuutellen sormet korvissa kuinka kaikki on edelleen hyvin ellei täydellisesti.

näinhän se on. Monesti saa lukea kun jätetty ihmettelee, että meillä oli niin ihana suhde ja kaikki hyvin, no, ehkä vähän arkista, mutta sitähän se elämä kaikilla on.. Ei. Kaikki ei ollut hyvin, koska toinen tahtoo erota!

Mistä näitä Oscar-tason näyttelijöitä löytyykin niin paljon, jotka osaavat feikata onnellisen parisuhteen vaikka samaan aikaan suunnittelevat eroa? Miehet taas usein selittävät kuinka ovat taloa laittaneet ja töitä paljon tehneet ja silti vaimo jättää. Ikään kuin se paisuhteen hyvyys olisi tasan riippuvainen miehen taloudellisesta /työpanoksesta. Heillekin ero tulee yllätyksenä.

Tosiasiassa eroa edeltää useimmiten piiiiitkä kausi kun kumppaneina ollaan toisilleen näkymättömiä, ilmaa, korkeintaan välineitä. Mies keskittyy siihen omaisuuteen ja auton puunaamiseen, kun sellainen on "hyvä mies" ja nainen lapsiin, kodin puunamiseen ja someen. Sitten ero tulee toiselle yllätyksenä. Huoh.

Vierailija
136/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma, että miten jos jonkinnäköistä vinksahtanutta miestä on aina koko maa täynnä ja miten yksi ihminen on ehtinyt käydä ne kaikki läpi.

Vierailija
137/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lakimiehellä tarkistamassa oma tilanne, maksaa jonkin verran, mutta voi myös säästää suuresti sekä aikaa, että mielenrauhaa.

Vierailija
138/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne on. Jos tuollaisen kanssa silti on pakko olla, kannattaa tietenkin mennä naimisiin omien etujen turvaamiseksi. Muuten käy just niin että sitten kun se häipyy, jää tyhjän päälle henkisen lisäksi myös kaikilla muilla tavoilla.

Vierailija
139/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi 13v. Miten niin tyhjän päälle? Kai olet käynyt töissä vaiko kotiäitinä yhdelle?

Hyvitystä tuskin yhdellä lapsella kovin paljon saat mutta erottelu kannattaa tehdä huolella.

Vierailija
140/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käyttäydy KAIKKI miehet näin. Pidemmästä suhteesta mies lähtee ihan sujuvasti kävelemään, vaikka ei olisi ketään muuta kiikarissa. Ettekö te nyt ymmärrä!

Kun  mitta on täysi, se on täysi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi