Täysin puskista, mies haluaa erota
Äitini mua aikoinaan varoitti, ettei kannata sokeasti luottaa yhteenkään mieheen ja suvussanikin on varoittavia esimerkkejä, mutta silti näin sitten kävi minullekin. Yhteinen lapsi, yhteinen koti, 13v yhdessä ja eräänä iltana mies puskista töräytti, että haluaa eron. Ei ole suostunut edes puhumaan kunnolla asiasta, hän on vaan kuulemma läpeensä kyllästynyt meidän elämään ja haluaa sekä minut että muksun pois. Ei oltu edes naimisissa, joten jään tyhjin käsin. Käytös on eroilmoituksen jälkeen muuttunut kalseaksi ja hellyydenosoitukset loppui kuin seinään. Jäljellä on äärettömän tyhmä olo, miksi luotin ja miksi en ole tajunnut mitään. Rakentanut koko turvallisuuden tunteeni miehen ympärille. Luotin niin paljon kuin luottaa voi ja olin varma, että vaikka mikä olisi niin mulla on aina hänet. Ja nyt hän käyttäytyy, kuin ei haluaisi enää olla edes tekemisissä ja ajaa meitä kauemmas. Miten tästä shokista voi edes selvitä?
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee.
Näinhän se oli meilläkin. Yhtäkkiä mies halusi eron eikä asiasta voinut keskustella eikä varsinkaan edes miettiä parisuhdeterapiaa. Kolme lasta ja 25 vuotta yhdessä. Ei koskaan riitoja, ei mitään riippuvuuksia (päihde, peli tms), raha-ja työasiat aina kunnossa. Olihan mies ollut todella tiuskiva minulle jo pidempään , mutta ei kertonut syytä vaikka kyselin.
Ja paljastuihan sieltä salasuhde ja toinen nainen. Uusi nainen muutti perheemme kotiin entiseen kotiin viikko sen jälkeen kyn minä olin muuttanut pois.
Ex-mies luuli että kolme teiniämne ovat onnellisia isänsä uudesta suhteesta. Väärin. Lapset ovat noin täysi-ikäisiä ja laittoivat välit poikki isäänsä ja muuttivat minun luo.
Ei mennyt kuin syrömsössä.
Jos toinen on päässyt ajatuksissaan tarpeeksi pitkälle ja tehnyt rauhan itse eron kanssa niin mitäpä siitä keskustelemaan ja terapiassa käymään? Itse olen jo vuoden miettinyt eroa ja ajattelin, että varmaankin syksyllä/talvella olisi hyvä asiasta vaimolle ilmoittaa. Itse olen asian jo päässäni käsitellyt eikä siinä omalta kohdaltani ole mitään epäselvää enää. Ei ole yhtä tai kahta syytä vaan kyse on kokonaisuudesta enkä näe tässä suhteessa enää järkeä/toivoa. Olen kyllä yrittänyt puhua ja tuoda ongelmia omalta kannaltani esille, mutta toista ei kiinnosta kuunnella niin pakko sitten tehdä kuten itse parhaaksi näen.
Toki vaimolle se tulee yllätyksenä ja järkytyksenä. Luultavasti olen taas maailman suurin sika. Itselläni ehkä enemmän haikeutta, koska 20 vuotta saman ihmisen kanssa on pitkä aika. Miksi roikkua väkisin parisuhteessa jossa ei itse ole onnellinen? Ei tässä elämässä kannata muita miellyttää vaan tehdä kuten itse parhaaksi kokee. Itse en ajatellut enää tuhlata elämääni...
Täysi sika sinä oletkin, mikäli vielä syksyyn tai talveen asti tuhlaat vaimosi ainutkertaista elämää.
Sinä olet päätöksesi tehnyt ja kerrot sen vaimollesi, tänään.Juuri näitä omahyväisiä, narsistisia äijiä Suomi täynnä. Ensin ei puhuta, salaillaan ja roikotetaan löyhässä hirressä toista ihmistä. Sairasta.
Tälle äijälle: Miksi roikotat vaimoasi edelleen, kun olet jo salaa miettinyt eroa? Sinähän varsinainen hyväk si käyttäjä olet!!! Häpeä, jos osaat.
Mistäs teet johtopäätökset, että en ole puhunut? Puhetta on kyllä ollut, joten ei se siitä jää kiinni. Ja olen kyllä kertonut seuraksista siinä tilanteessa, että asiat eivät muutu. Ei pitäisi siis yllätyksenä tulla jos edes puolittain on kuunnellut puheitani. Noin 3-4 vuotta olen yrittänyt saada muutosta aikaan ja odotellut, mitään ei ole tapahtunut.
Käytännön syistä on parempi, että ilmoitan vasta syksyllä. Meidän molempien kannalta. Jos ilmoittaisin nyt heti niin vaimolleni muutama todella tärkeä asia menisi luultavasti roskakoriin enkä sitä halua. Siksi siis ilmoitus hieman myöhemmin kun aika on parempi.
Ei ihmekään kun suomessa on niin korkeat avioerotilastot, jos kerran ensimmäisen kerran kun eroa miettii niin se kerrotaan kumppanille ja lähdetään meneen. Kyllä noinkin suureen asiaan on hyvä ihan kunnolla ottaa aikaa miettiä ja punnita asiaa itsekseen. Ja ei se asia itsellekään vielä ihan joka päivä tunnu selvältä asialta. Monena päivänä on fiilis, että haluaa jatkaa, mutta sitten tulee sellaisia päiviä jolloin taas kokee ettei tässä ole enää järkeä. Joten ei se välttämättä helppo päätös ole sille eroa miettivällekään.
Ja täällähän aina naiset käskee toisia naisia miettimään eroa tarkkaan ja tekemään järjestelyjä ennen erosta ilmoittamista. Nyt kun mies tekee saman niin onkin suuri narsisti ja sika.
Ei oltu naimisissa niin jään tyhjin käsin.
Eli sinulla ei ollut suhteen aikana omia tuloja eikä omaa omaisuutta? Jos näin niin saat kyllä katsoa peiliin ja syyttää itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan nyt oli ap tyhmää, että ette menneet naimisiin
Naimisiin ilman avioehtoa kannattaa mennä, koska silloin kyllä miehen erohalut vähenee.
Hiljan oli uutinen, että nykyään tehdään paljon avioehtoja. Ainakin kolmannes pariskunnista haluaa tehdä avioehdon ja hyvä niin. Siinä voi sopia paljon miten menetellään eron/kuoleman varalta ja ottaa huomioon muitakin kuin sen hetken puolison ja lapsensa. Pitää miettiä pitkän tähtäimen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee.
Voi vi tu mitä pa kaa on sun näppikseltä tulee. Ei ole todellakaan noin. Mun kavereista 3 miespuolista on eronnut puolisostaan. Kaikilla on syynä se, että eivät vain jaksaneet enää hetkeäkään elää sen naisen kanssa. Kenelläkään ei ole ollut toista suhdetta odottamassa.
Kaikki nämä pesevät kyllä pyykkinsä, hoitavat taloutensa ja ovat paljon onnellisempia ilman puolisoa. On kyllä ihmeellinen stereotypia joillain, että vielä 2020-luvulla miehet järjestään tarvitsisivat naista elämäänsä. Hyvin hoituu kaikki lapsen hoitoineen moneltakin mieheltä ilman naista.
Tää on totta. Varmaan on eroja siinä, missä päin miehet selviää paremmin. Esimerkiksi suurten kaupunkien ja liberaalimpien arvojen omaavat miehet elää ja pyörittää huushollia keskimäärin sujuvammin kuin perinteisempien arvojen pikku paikkakunnilla asuvat miehet.
Kieltämättä särähti itselleni myös tuon viestin "Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee."
Ilmeisesti tuon kirjoittajan elämän piiri on niin pieni, ettei hän ole vielä tullut 2000-luvulle.
Luulen, että tämä on sukupolvikysymys. Ainakin näin +50 v naisena huomannut, että samanikäiset tai vanhemmat miehet käyttäytyvät näin, että suhteesta lähdetään vasta kun uusi on löytynyt.
Eiköhän käytännössä KAIKKI miehet käyttäydy näin. Yhtään pidemmästä suhteesta ei lähdetä ennen kuin on toinen nainen kiikarissa. Harvassa ovat poikkeukset. Nyt moni mies tuntee piston sydämessään...jos nyt jokin omatunnon tapainen siellä vielä yhtään ääntään saa kuuluviin.
Omassa tuttavapiirissäni ainut suoraan toisen kelkkaan hypännyt on nainen. Lapsetkin jäi miehelle ja vahinkona saatu kuopus taisi olla suurin syy. eroon. Mamma tykkäsi enemmän matkustamisesta ja bilettämisestä kuin perhe-elämästä ja iltatähti sotki suunnitelmat, onneksi löytyi ritari joka pelasti naisen tuolta kurjuudelta, ainakin vähäksi aikaa.
80% eroista on naisen aloitteesta. Nyt sitten toteutui se 20%. Voiko naisiin luottaa?
miehille on tyypillistä se, että he hetkenmielijohteesta haluavat erota. Ei miehet sitä eroa pitkään phdi, he vaan päättävät yksinkertaisesti,e ttä ny haluan erota.
Vierailija kirjoitti:
Kouluesimerkki, miksi naisella pitää olla omaa omaisuutta, ammatti ja kyky elättää itseään sitem kun haluaa elää. Ei koskaan miehen rahojen varassa, eikä lapsia ilman avioliittoa.
Mä niin toivon, että naiset alkaisivat näin toimimaan, eivätkä eläisi miehen lompakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vi tu mitä pa kaa on sun näppikseltä tulee. Ei ole todellakaan noin. Mun kavereista 3 miespuolista on eronnut puolisostaan. Kaikilla on syynä se, että eivät vain jaksaneet enää hetkeäkään elää sen naisen kanssa. Kenelläkään ei ole ollut toista suhdetta odottamassa.
Kaikki nämä pesevät kyllä pyykkinsä, hoitavat taloutensa ja ovat paljon onnellisempia ilman puolisoa. On kyllä ihmeellinen stereotypia joillain, että vielä 2020-luvulla miehet järjestään tarvitsisivat naista elämäänsä. Hyvin hoituu kaikki lapsen hoitoineen moneltakin mieheltä ilman naista.
Tää on totta. Varmaan on eroja siinä, missä päin miehet selviää paremmin. Esimerkiksi suurten kaupunkien ja liberaalimpien arvojen omaavat miehet elää ja pyörittää huushollia keskimäärin sujuvammin kuin perinteisempien arvojen pikku paikkakunnilla asuvat miehet.
Kieltämättä särähti itselleni myös tuon viestin "Aina kun mies haluaa eron, hänellä on jo uusi pyykinpesijä valmiina. Vaikka kuinka kieltää asian, niin hän valehtelee."
Ilmeisesti tuon kirjoittajan elämän piiri on niin pieni, ettei hän ole vielä tullut 2000-luvulle.
Luulen, että tämä on sukupolvikysymys. Ainakin näin +50 v naisena huomannut, että samanikäiset tai vanhemmat miehet käyttäytyvät näin, että suhteesta lähdetään vasta kun uusi on löytynyt.
Eiköhän käytännössä KAIKKI miehet käyttäydy näin. Yhtään pidemmästä suhteesta ei lähdetä ennen kuin on toinen nainen kiikarissa. Harvassa ovat poikkeukset. Nyt moni mies tuntee piston sydämessään...jos nyt jokin omatunnon tapainen siellä vielä yhtään ääntään saa kuuluviin.
Sanon vaan että "KAIKKI MIEHET/NAISET" -yleistyksiä tekevät ihmiset ovat sivistymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä olisikin aika outoa, jos hellyydenosoitukset jatkuisivat vielä eroilmoituksen jälkeen. 😂
Kannattaisi antaa miehelleen ja kohdella ystävällisyydellä, niin ei tule tuollaisia yllätyksiä.
Hah hah, kyllä niile äijille annetaan, mutta kun on kyseessä PETTÄJÄLUONNE, ei sille riitä vaikka se saisi 10 kertaa päivässä pildeä!
PETTÄJÄT ON OMA KUSIPÄIDEN ROTUNSSA.
Henkisesti sairaita narskuja.
Lukekaa narsismista, narskut toimii juuri noin kuin ap:n tyhmä äijä.Tämä! Narsistinen luonne kykenee täysin puunaamalla ilmoittamaan puskista: häipykää helvettiin.
Ap, hae itselkesi tukea ja apua. Lue netistä narsismista, ymmärrät paremmin miksi mies voi käyttäytyä noin. Narsistinen, ei narsisti, luonne on juuri usein tuollainen hiljainen tikittävä aikap. ja voi toimia kylmästi.Jotenkin ei yllätä, että n-kortti vedettiin heti esiin. Ei se ihmisestä narsistia tee, että toteaa vaimolle, että alappas kalppimaan.
Lue narsismista. Ymmärrät enemmän, mistä näitä luuserisetiä sikiää.
Ja huom! Narsistinen ei tarkoita narsistia, nyanssieroja kylläkin. Narsismin jatkumolla riittää näitä kylmiä/ tunnevammaisia joka lähtöön.
Lue esim. netistä narstien uhrien tuki-sivustolta lisää.
Jos aloite erosta on merkki narsismista, niin narsismi on viisi kertaa yleisempää naisilla kuin miehillä.
Silloin kun olin nuori, niin meillä isä ainakin ilmoitti äidille hyvissä ajoin, että hän aikoo erota eikä jatkaa enää yhteistä elämää äidin kanssa.
Äiti ei tätä suostunut sisäistämään ja varautumaan ollenkaan. Mekin veljeni kanssa äidiltä kysyimme, että kumman luona me sitten jatkossa asumme? Äiti käski lopettamaan höpötyksen, että eihän he ole eroamassa.
Isä toisti varoituksen useampaan kertaan, kunnes sitten ilmoitti, että muuttaa muualle (ei ollut toista naista). Äidille ero oli shokki, koska ei ollut ottanut asiaa missään kohtaa vakavasti. Oli se kova paikka hänelle. Tämä päivänäkään en tiedä, miksi äidillä oli niin kova suojamuuri edessä, että ei uskonut eroon?
Isä onneksi osallistui avokätisesti meidän lasten ja äidin uuden elämän alkuun saattamisessa. Isä olikin sitten siitä eteenpäin viikonloppu isä.
Myöhemmällä iällä olen asiasta isän kanssa puhunut. Hän kertoi eron syyksi, että ei vain millään tullut toimeen äidin kanssa. Oli molemmille parempi, että ero sitten tuli.
Vierailija kirjoitti:
80% eroista on naisen aloitteesta. Nyt sitten toteutui se 20%. Voiko naisiin luottaa?
ei, nopeasti laskettuna omasta tuttapiiristä tiedän 6 naista, jotka vieraissa on käynyt ja 2 miestä jotka vastaavan on tehnyt. Toki aina kun nainen vieraissa käy niin se on miehen vika ja naisella on siihen täysi oikeus.
Vierailija kirjoitti:
miehille on tyypillistä se, että he hetkenmielijohteesta haluavat erota. Ei miehet sitä eroa pitkään phdi, he vaan päättävät yksinkertaisesti,e ttä ny haluan erota.
Ja tuossa ylempänä kun kerrottiin, että eroa on tovi mietitty niin ollaan sitten narsisteja ja tuhlataan naisen elämää kun ei heti kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä siellä useimmissa tapauksissa on se toinen nainen valmiina, vaikka mitä väitätte. Tämä on kuultu ja nähty lukemattomia kertoja, ja todettu myös omalla kohdalla, vaikkei miehestä olisi ikinä uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvun miehet vaimot puskan takaa jättävät miehnsä.Kun tulevat 45-50 v.Lulevat ruoho on vihreämpää aidan tosella puolella? Se on se naisten menopaussit ennen vaihdevuosia ja alkavat vaihdevuodet.Hormonit heittelee suurin syy!
Kyllähän puolisoilla on melkoiset puskat tai mättäät kainaloissa ja alapäässä, siinä ei voi muuta kuin laulaa "Mikki-hiiri mättähältä mättähälle käy ja pikkujalka pilkahtaa..."
Minä nyt sanon ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä: lähes jokaisella on mahdollisuus löytää sellainen parisuhde, jossa vielä vuosienkin yhteiselämän jälkeen keskiössä on se elävä ja hyvinvoiva parisuhde. Taloja voi tulla ja mennä ja häitä ja lapsia ja työstressejä ja onnistumisia ja silti yhä kaiken tärkeintä on kumppani ja parisuhde. Tämän voi löytää vielä vanhasta, itsestäänselvyydeksi kuihtuneesta rinnakkainelostakin tai sitten etsiä sopivampi kumppani. Tärkeintä on sisäistää, että sellainen parisuhde ei ole mahdottomuus, ei välttämättä edes harvinaisuus.
Moniko langassa keskustelevista, jotka elävät pitkässä parisuhteessa tai ovat eron partaalla, voivat sanoa, että yhä se oma kumppani on valo joka ikinen päivä ja se oma suhde on suurin lahja ja saavutus?
Kylläpä on neuvoja jakavat naiset hukassa täydellisine sosiaalisine taitoineen ja tunneälyineen, kun ero tapahtuu kerrankin näin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käyttäydy KAIKKI miehet näin. Pidemmästä suhteesta mies lähtee ihan sujuvasti kävelemään, vaikka ei olisi ketään muuta kiikarissa. Ettekö te nyt ymmärrä!
Kun mitta on täysi, se on täysi.
On kyllä tosiaa katkeraa tilitystä joiltakin naisilta tällainen "kukaan mies ei lähde parisuhteesta ellei ole toista valmiina". Ihan täyttä tuubaa. Ja ikäänkuin naiset nyt olisi lähtökohtaisesti parisuhteen päättämisessä jotenkin parempia.
Joskus ne tunteet vaan kuolee eikä ole halua enää edes yrittää korjata asioita. Väkisinhän se ei onnistu.
-n32
Vain hullu luottaa mieheen, varsinkaan suomalaiseen.
Ei niillä ole sellaista vastuun- ja velvollisuudentuntoa kuin joissain kulttuureissa joissa on kunnia-asia elättää perhe ja perhe ylipäätään on se tärkein. Täällähän tapana on että nainen saa yksin hoitaa lapset, kuitenkin samalla käyden töissä ja maksaen puolet yhteisistä kuluista sekä kaikki lasten kulut. Mies taas käyttää omat rahansa ihan mihin itse haluaa.
Tuollaisille miehille perhe on lähinnä rasite ja ne omat hifivehkeet ja harrastukset tärkeintä. Totta kai tuollainen jättää koko perheen ilman omantunnontuskia kun alkaa siltä tuntua. Ajantuhlausta olla tuollaisen kanssa ja kuvitella sen kestävän.
Jätä se sika -kehotus ei siis olekaan relevantti, jos se kohdistuu naiseen?