Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin puskista, mies haluaa erota

Vierailija
05.07.2022 |

Äitini mua aikoinaan varoitti, ettei kannata sokeasti luottaa yhteenkään mieheen ja suvussanikin on varoittavia esimerkkejä, mutta silti näin sitten kävi minullekin. Yhteinen lapsi, yhteinen koti, 13v yhdessä ja eräänä iltana mies puskista töräytti, että haluaa eron. Ei ole suostunut edes puhumaan kunnolla asiasta, hän on vaan kuulemma läpeensä kyllästynyt meidän elämään ja haluaa sekä minut että muksun pois. Ei oltu edes naimisissa, joten jään tyhjin käsin. Käytös on eroilmoituksen jälkeen muuttunut kalseaksi ja hellyydenosoitukset loppui kuin seinään. Jäljellä on äärettömän tyhmä olo, miksi luotin ja miksi en ole tajunnut mitään. Rakentanut koko turvallisuuden tunteeni miehen ympärille. Luotin niin paljon kuin luottaa voi ja olin varma, että vaikka mikä olisi niin mulla on aina hänet. Ja nyt hän käyttäytyy, kuin ei haluaisi enää olla edes tekemisissä ja ajaa meitä kauemmas. Miten tästä shokista voi edes selvitä?

Kommentit (516)

Vierailija
461/516 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, yhteenkään mieheen ei ikinä kannata täysin luottaa.

Onko sama myös toisinpäin, yhteenkään naiseen ei kannata 100% luottaa? Onko jokin järkevä syy, että kavennat väitteesi koskemaan vain miehiä?

-Mies

Vierailija
462/516 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

roinajonna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin, että mies ilmoitti vain, että se on nyt ero, eikä suostunut puhumaan eikä hoitamaan asioitamme kuntoon. Kävi ilmi, että hän oli omassa päässään yksin työstänyt asiaa jo pitkään kun ilmoitti minulle ja oltiin sitten ihan eri tilanteissa kun hän oli täysin valmis siirtymään eteenpäin ja uusi nainenkin oli jo tiedossa ja minä nielen shokkia. Jälkeenpäinhän sitä alkaa sitten löytämään merkkejä ja merkityksiä asioille, joita ei silloin siinä arjen pyörittämisen keskellä osannut lukea. Jäljelle jäi tajuton pettymys ja viha, joka täytyi lasten takia vain yrittää kestää ja jotenkin pysyä koossa. Itselleen kun on armollinen ja muistaa rakastaa itseään. Miehen siivosin elämästäni muuta kuin lasten asioissa, enkä halua tietää hänen menemisistään.

Pihtasitko?

Satavarmasti pihtasi ja miehen lähtö tuli puskista

Tai jätetään kertomatta se ilmeinen tosiasia, että AP on syönyt itsensä ryhävalaskuntoon. Turvonnut muodottomaksi talipalloksi, sitten ulistaan kun tulee lähtö. Eikä TIETENKÄÄN itsessä ole mitään vikaa.

Niin, se on jännä, että siihen laihduttamisen tarpeeseen kyllä herää heti kun tulee lähtö suhteesta. Tuntemani nainen oikein itki eron realisoituessa, ettei hän enää kelpaa kenellekään muulle kun on tällainen pullero. Mutta tulevalle exälle olisi pitänyt sitten kelvata? Miksette te arvosta ja hoivaa niitä kumppaneitanne silloin kun suhde on vielä kasassa, mutta eron jälkeen kyllä laitetaan itsensä kuntoon, että on mahdollisuus löytää joku toinen jonka kylkeen kiinnittyä?

Ap tästä ei kyllä ainakaan ole kyse, koska olen lähempänä alipaino kuin ylipainoa ja vaikka itse sanonkin, niin mielestäni näytän nyt paremmalta kuin alkuaikoina vaikka ikää onkin 13v enemmän. Toki mieskin näyttää nykyään paremmalta ja on alkanut kyllä panostamaan itsensä hoitoon kun vessaan on ilmestynyt kaikenmaailman puteleita ja vessassa voi kulua tuntikin tököttien parissa. Oon nauranut, että eikö se naisilla pitäisi aikaa kulua vessassa eikä miehillä, mihin nihkeät murahdukset.

No sen vuoksi niiden puteleiden kanssa huseeraa kun sillä on toinen nainen! Koettu ja nähty.

Vai ajattelitko naivisti että mies on saanut jonkun kumman herätyksen ja alkanut muuten vaan pusertamaan itseään. Ei se vessassa tuntia niiden puteleiden parissa vietä vaan hänellä on kännykkä mukana , eikö? Pitää yhteyttä uuteen naiseen. Usko jo. Olen saman kokenut.

Ei se mies uutta naista ja pettämistä vapaaehtoisesti myönnä, siinä menee maine. Sun täytyy itse tehdä nyt ilman kyselyjä se salapoliisin työ. Käy kaikki miehen takkien ja housujen taskut läpi. Lompakosta kuitit, mitä maksettu ja onko maksettu kahdelle. Auton hanskalokero ja auton oven lokerot, mitä löytyy? Onko mies whapissa kun vessassa, tsekkaa omasta puhelimesta. Kyllä se sieltä paljastuu ja todisteet pöytään . Niin minäkin tein ja mies suuttui kun olin tutkinut hänen henkilökohtaisia tavaroitaan🙂 Vapaaehtoisesti se ei pettämistä tunnustanut.

Tä on muuten totta, puhelin on vessassa mukana ja vahtii sitä kyllä muutenkin

No ihan klassinen juttu sitten ja selvä peli. Mies on löytänyt uuden ja nyt haluaa nopsaan siivota pois entisen elämän rojut kämpästään että saa tuoda uuden kullanmurun sinne. Lapsi hankaloittaisi uutta onnea niin ei halua lastakaan siihen pyörimään. Vaimoke ja lapsi ovat miehelle lähinnä ongelmajätettä.

Tuo poika voi vanhempana tirvaista isäukkoaan huolella lättyyn, sen verran varmaan tuollainen hylkääminen kirpaisee.

Osanottoni. Pysy tiukkana raha-asioissa ja omaisuuden jaossa ja katso että menee oikeudenmukaisesti, vai meinaatko lahjoittaa uudelle naiselle huushollin ja kamat ilmaiseksi? Pidä myös lapsen eduista ja elareista huoli koska etiäinen kuiskii että tuo ukko yrittää luikerrella niistäkin kaikin mahdollisin tavoin.

Kiitos. Miehen mielestä mitään lastenvalvoja ei tarvita kun kuulemma pitkät jonotin on, mutta olen kyllä sanonut, et luotto mennyt niin 100%, että haluan mustaa valkoisella kaikesta ja ulkopuolisen tekemät tarkat laskelmat. Mies kun heittäytyy köyhäksi aina kun on pojasta kyse, mut joka viikonloppu on varaa juosta viihteellä ja harrastuksiin hurautetaan harva se päivä pitkin poikin naapuripitäjiä silmääkään räpäyttämättä. Ajattelin kanssa, että jos on uusi emäntä jo katsottuna, niin voihan sekin heittäytyä hankalaksi, eli selusta on turvattava.

Oikein hyvä. Juu, ei yllätä ettei mies halua lastenvalvojaa sekaantumaan hänen suunnitelmiinsa, ja hyvä että pysyt tiukkana, muista että olet tässä suhteessa tavallan lapsesi asianajaja ja haluat varmaan turvata lapsen elatuksen ja muut edut joihin hän on oikeutettu isänsä puolelta. Mukaan lukien tapaamisoikeus. Pakottaa ei tietenkään voi jos mies on päättänyt alkaa kilpailemaan vuoden isukki -tittelistä hylkäämällä poikansa tapaamiset kokonaan.

Muistuttaisin miestä kyllä siitä että ei mene montaa vuotta kun poika onkin aikuinen mies ja kannattaa miettiä millaisin tuntein poika saattaa silloin suhtautua isäänsä. Miehet ei usein ajattele tuota ennenkuin on jo myöhäistä. Sitten itketään kun suhde lapsiin on huono tai olematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/516 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies oo ikinä ollut puhujakaveri, vaan mutkaton ja perustyytyväinen. Siltä hän vaikuttikin, eikä meidän elämässä mun mielestäni ollut mitään suuresti vialla. Tavallista arkea, perheen yhteisiä juttuja ja menemisiä. Enää en edes pysty nukkumaan miehen vieressä, vaan nukun olohuoneessa ja etsin koomassa kerrostalokämppää, johon nyt joudun pojan kanssa näiden ok-vuosien jälkeen sopeutumaan.

Miks mies ei lähde talosta, jos kerran haluaa erota? Vai oletko, ap, rakentanut myös taloutesi miehen varaan?

Voimia sinulle ja lapselle, kaikesta selviää.

Vierailija
464/516 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut ap. Jos yhtään lohduttaa, valitettavasti et ole ainoa. Itselläni myös tilanne, jossa mies vain yllättäen ilmoitti, että haluaa erota. Toinen nainen hänellä on, vaikka väittää, että se ei ole syynä tilanteeseen.

Meillä yhteistä historiaa jo 25 vuotta, kaksi lasta, ja tämän haluaa heittää menemään. Väittää rakastavansa lapsia yli kaiken, mutta silti hänen mielestään on ok satuttaa lapsia tällä asialla. Mitään vikaa minussa ei kuulemma ole, hän rakastaa minua ja on ystäväni. Luultavasti on väsynyt lapsiperhearkeen, mutta ei tätä itse ymmärrä.

Lapset eivät ole mikään syy pysyä toimimattomassa liitossa, miksi tähän aina vedotaan. Lapset kärsivät paljon enemmän paskasta ilmapiiristä ja riitelystä kotona, kuin avioerosta. Ei lapset tyhmiä ole, kyllä he aistivat ilmapiirin vaikka kuinka sitä yritettäisiin piilotella. Kyllä se ongelma on ihan siinä ettei nainen halua jäädä yksin lapsien kanssa siitä tulevien käytännön ongelmien takia, rahat ja velvollisuudet.

Aivan, mutta eikö aikuiset selvitä asiansa niin ajoissa, ettei liittoa tarvitse hajottaa ja lasten kärsiä?!

Missä se miehen sitoutuminen, AIKUISUUS JA PUHUMISEN KYKY??

Nyt äijä hiipii kuin kuin koira häntä koipien välissä ulos liitosta!

Jos mies ON OIKEASTI KYPSÄ AIKUINEN, ongelmat puhutaan JO SILLOIN kun ne ovat ajankohtaisia, EI PELATA SELÄN TAKANA UUDEN MUIJAN KANSSA!!!

Raukkamaista mieheltä, niin lapsellista ja henkisesti kehittymätöntä.

Kiitos kommentista. Olen moneen otteeseen pyytänyt miestäni, että selvitetään meidän asiat, sillä mistään suuresta ei ole kyse. Varmasti lapsiperhe-elämä on tehnyt sen, että parisuhteelle ei ole ollut tarpeeksi aikaa, mutta tämä on ihan korjattavissa oleva asian. Mutta mieheni ei ole tähän suostunut, mieluummin satuttaa lapsia (vaikka väittää, että lapset ovat tärkeintä maailmassa). Myöntää siis, että tulee satuttamaan lapsia. Aivan sairasta.

Ehkä mies vain sanoo että "lapset ovat tärkeintä maailmassa", koska tietää että niin kuuluu sanoa, vaikka ei oikeasti uskoisikaan niin?  Vähän samalla tavalla kuin kuuluu sanoa että "suku on tärkeämpi kuin kaverit", vaikka todellisuudessa ei olisikaan niin, tai että "terveys on rahaa tärkeämpi", vaikka oikeassa maailmassa rahalla saa vaikka mitä - myös terveyttä.

Jos nimittäin avoimesti kertoo mielipiteensä ja paljastaa, mitä oikeasti ajattelee, saattaa saada paheksuntaa ja haukkuja osakseen sillä silloin poikkeaa sosiaalisesti hyväksytyistä normeista ja kuvitelmista. Kaikki eivät todellisuudessa piittaa kovin paljoa edes omista lapsistaan, koska oma elämä (ilman sitä hankaloittavia lapsia) vain saattaa olla tärkeämpää ja mukavampaa. Miehille varsinkin, kun eivät joudu uhraamaan lähes vuotta elämästään raskauteen ja sitoutumaan vielä vuosia sen jälkeen lapsenpiikana olemiseen.

Vierailija
465/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olen käytännössä ollut lapsemme yksinhuolehtija jo pitkään, samoin jos olen ollut muutaman päivän poissa, on kotona ollut pommi odottamassa. Miehellä ei töiden jälkeen, ehkä nyt ajatellen viime kuukausina, ole ollut yhtään paukkuja enää kotona. Lapselle ärisee ja valittaa minulle, ettei jaksa enää tällaista. Ehdotin kyllä parisuhdeterapiaa ja perheterapeuttia, mutta ei ole halukas. Sanoi kyllä kerran, että menojalka vipattaa ja nyt onkin joka vkloppu ollut kavereiden kanssa jossain. Kun olen kysellyt, on vastaus, että hänen menemisensä ei enää mulle kuulu.

Tätähän se. Miehiä ei todellisuudessa kiinnosta oma lapsi kuin sen siittämisen hetken ajan, kun pitää "saada omat geenit jatkoon".

Naiset: vaikka kuinka vauvakuumeilisitte, niin ajatelkaa järkevästi. Ei kannata tehdä lapsia kuin vain siinä tapauksessa, että tiedätte varmasti pystyvänne hoitamaan ne yksinhuoltajanakin. Miesten sitoutumiseen ei koskaan pidä luottaa.

Vierailija
466/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olen käytännössä ollut lapsemme yksinhuolehtija jo pitkään, samoin jos olen ollut muutaman päivän poissa, on kotona ollut pommi odottamassa. Miehellä ei töiden jälkeen, ehkä nyt ajatellen viime kuukausina, ole ollut yhtään paukkuja enää kotona. Lapselle ärisee ja valittaa minulle, ettei jaksa enää tällaista. Ehdotin kyllä parisuhdeterapiaa ja perheterapeuttia, mutta ei ole halukas. Sanoi kyllä kerran, että menojalka vipattaa ja nyt onkin joka vkloppu ollut kavereiden kanssa jossain. Kun olen kysellyt, on vastaus, että hänen menemisensä ei enää mulle kuulu.

Tätähän se. Miehiä ei todellisuudessa kiinnosta oma lapsi kuin sen siittämisen hetken ajan, kun pitää "saada omat geenit jatkoon".

Naiset: vaikka kuinka vauvakuumeilisitte, niin ajatelkaa järkevästi. Ei kannata tehdä lapsia kuin vain siinä tapauksessa, että tiedätte varmasti pystyvänne hoitamaan ne yksinhuoltajanakin. Miesten sitoutumiseen ei koskaan pidä luottaa.

Mitä tämä nyt taas? Minä en tunne käytännössä kuin sellaisia isiä, jotka ovat erinomaisen kiinnostuneita lapsistaa, myös eron jälkeen. Ml oman poikani isä. Monesta asiasta voisin moittia, onhan eroon syynsä, mutta huonoksi isäksi en viitsisi alkaa haukkumaan. Tiedän kyllä valitettavasti vanhempia, jotka riitelevät keskenään ja jotka kilpailevat lasten suosiosta, eivätkä tällä omalla käytöksellään varsin helpota yhteistä vanhemmuutta.. Sanotaan näin, että painottuu sinne tupakkaa, viinaa ja tatuointeja osastolle nämä rettelöt kun lapsia on ristiin useampaan suuntaan ja riitaisat erot..

Vierailija
467/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa erota kun ei saanut kakkosta?

Jos miehen haluaa pitää, niin kannattaa pitää mies tyytyväisenä. Konstilla kuin konstilla.

Kakkosella saa miehen kuin miehen pidettyä

Nyt äkkiä liukkarikauppaan

Vierailija
468/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tässäkin jauhetaan siitä painosta ja painosta? Kun yleensä pariskunnilla on samat ruuat ja samat elintavat, eli jos lihotaan, lihotaan yhdessä.

Tässä on sellainen pieni sudenkuoppa, että miesten ja naisten kaloritarve on eri, mutta ruoka-annokset ovat monilla pariskunnilla saman kokoiset. Nyrkkisääntönä pidetään, että miehen päivätarve on 2500 ja naisen 2000 kaloria. Jos syödään samat annokset, niin se on naiselle joka päivä 500 ylimääräistä kaloria mieheen nähden.

Ei tarvitse tulla esittämään vastaväitteitä. En väitä kaikilla olevan näin, mutta monissa parisuhteissa kyllä. Itse lihoin muutamassa vuodessa juuri tästä syystä 18kg samalla kun miehen paino on pysynyt parin kilon vaihteluvälissä.

Ja tuo samat elintavat ja ruoat ei kyllä pidä paikkaansa sekään muuten kuin pääruolien osalta.

Toinen voi aivan hyvin urheilla tehokkaasti joka päivä ja toinen makaa vapaa-aikansa sohvalla.

Ja toinen ei juurikaan välitä herkuista, mutta toisella menee joka viikko karkkia, suklaata, sipsejä, siideriä, leivonnaisia.

Jo vetämällä yksin ison pussin sipsejä joka viikonloppu, lihottaa itsensä reiluun ylipainoon.

Vierailija
469/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa avioeron hakija lähes 70 prosentissa avioeroista nainen. Siinä fakta. Asia, jonka naiset haluavat peittää ja ovat siinä hyvin onnistuneet, koska moni ei tätä tiedä. Miehelle aina suurempi riski avioitua.

Vierailija
470/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaapa ihan rehellisesti: tuleeko nämä erot todellakin ihan puskista? Vai oletteko sulkeneet silmänne ilmassa olevista merkeistä jo pidemmän aikaa?

Vierailija
471/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tässäkin jauhetaan siitä painosta ja painosta? Kun yleensä pariskunnilla on samat ruuat ja samat elintavat, eli jos lihotaan, lihotaan yhdessä.

Tässä on sellainen pieni sudenkuoppa, että miesten ja naisten kaloritarve on eri, mutta ruoka-annokset ovat monilla pariskunnilla saman kokoiset. Nyrkkisääntönä pidetään, että miehen päivätarve on 2500 ja naisen 2000 kaloria. Jos syödään samat annokset, niin se on naiselle joka päivä 500 ylimääräistä kaloria mieheen nähden.

Ei tarvitse tulla esittämään vastaväitteitä. En väitä kaikilla olevan näin, mutta monissa parisuhteissa kyllä. Itse lihoin muutamassa vuodessa juuri tästä syystä 18kg samalla kun miehen paino on pysynyt parin kilon vaihteluvälissä.

Ja tuo samat elintavat ja ruoat ei kyllä pidä paikkaansa sekään muuten kuin pääruolien osalta.

Toinen voi aivan hyvin urheilla tehokkaasti joka päivä ja toinen makaa vapaa-aikansa sohvalla.

Ja toinen ei juurikaan välitä herkuista, mutta toisella menee joka viikko karkkia, suklaata, sipsejä, siideriä, leivonnaisia.

Jo vetämällä yksin ison pussin sipsejä joka viikonloppu, lihottaa itsensä reiluun ylipainoon.

Outo suhde, jos mitään ei tehdä yhdessä. Eikä yksi sipsispussi viikossa ketään lihota jos muuten elää terveellisesti, on taas höpöä.

Meillä käydään kyllä lenkillä yhdessä ja syödäänkin samaa ruokaa, toki eri määriä. Ja ne painon vaihtelut tapahtuu molemmille samaan aikaan.

Vierailija
472/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaissa avioeron hakija lähes 70 prosentissa avioeroista nainen. Siinä fakta. Asia, jonka naiset haluavat peittää ja ovat siinä hyvin onnistuneet, koska moni ei tätä tiedä. Miehelle aina suurempi riski avioitua.

Niin, kun miehestä ei ole eron hakuun, vaikka sillä olisi jo toinen nainen. Moni mies on vätys.

Vierailija
473/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule .kyllä mies huomaa kun naita ei enää kiinnosta ylläpitää suhdetta eli suihinotto lopahtaa kakkosta ei tarjoilla enää ja tylsä vaginaseksikin on vähän niin ja näin, sitten naapurin mirkku, jonka sattumalta tapaa kylän baarissa, kotimatkalla nielee mällit kuusen alla ja antaa sormettaa persereikääkin ynisten herättää miehessä toivoa paremmasta

siksi erotaan

Vierailija
474/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo suhde, jos mitään ei tehdä yhdessä. Eikä yksi sipsispussi viikossa ketään lihota jos muuten elää terveellisesti, on taas höpöä.

Meillä käydään kyllä lenkillä yhdessä ja syödäänkin samaa ruokaa, toki eri määriä. Ja ne painon vaihtelut tapahtuu molemmille samaan aikaan.

No me ei kyllä kaikkea tehdä yhdessä kun ei olla sillai riippuvaisia toisistamme. Ja kehotkin on kovin erilaiset; minä olen lyhyt ja mies on pitkä. Hänellä on aiemman painonnostoharrastuksen kautta lihasta ja energiankulutus on suuri. Minä harrastan erästä urheilulajia useita kertoja viikossa, mies taas harrastuksen puolesta kävelee metsässä paljon. Yhdessä käydään salilla. Mies syö varmaan tuplasti sen kuin minä, käy esim joka päivä lounaalla. Minä taas napsin enemmän makeita.

--> aika vaikea olisi kuvitella, että meidän paino tai kehonkoostumus kehittyisi aina samaan suuntaan vaikka parisuhteessa ollaankin. Tiedän kyllä parsikuntia, jotka tekevät kaiken, siis aivan kaiken yhdessä. Mukaan lukien päivän joka ikinen ateria ja välipala. Tiedä sitten onko nämä niitä tulevia puskaero-suhteita kun toinen tukehtuu hiljaa vierellä..

Vierailija
475/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä tasolla, että jos on jättäytynyt kotirouvaksi tai kotimieheksi tai muuten rakentanut oman taloutensa toisen osapuolen varaan ja jää erotilanteessa tyhjän päälle, siitä voi syyttää tasan itseään. On perusasia, että aikuisen ihmisen on kyettävä elättämään itsensä. Lasten saanti hidastaa ansiokehitystä, mutta on huono tekosyy jäädä työmarkkinoiden ulkopuolelle.

Omille lapsilleni tolkutan että pitävät huolen siitä että aikuistuttuaan pystyvät elättämään vähintään itsensä sekä omalta osaltaan mahdolliset tulevat lapsensa ja edellyttävät puolisokandidaatiltaan näyttöjä siitä että pystyvät samaan. Tällöin suhteen kaatuminen olisi korkeintaan kriisi mutta ei katastrofi.

Vierailija
476/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu 52 v kaveri jätti vaimonsa. Kertoi että seksin vähyys oli syynä. Nyt seurustelee uuden kanssa.

Paljon on liikkeellä tiettyä syyllistämistä miehen seksuaalisuudesta. Että se on jotain likaista tai lapsellista. Useimmat ihmiset on aktiivisia 20-vuotiaina. Kukaan ei enää sano 20 v naiselle, että elä elämäsi ilman seksiä tai olet huono ihminen. Jos parisuhteessa naisella vaan loppuu hormonitoiminta ja haluja ei ole, niin lienee kuitenkin oikeutettua että mies etsii suhteen jossa voi olla onnellinen. Miehillä tuo kyvykkyys nyt vaan säilyy vanhemmaksi ja aktiivinen seksielämä on miehen terveydelle monella tapaa hyödyllinen.

Tiedoksi pojanklopille, että

-naisilla halukkuus lisääntyy iän ja vaihdevuosien myötä. Jos oma mies on huono seksissä tai muuten epäviehättävä taiparisuhde on huono, se halu vaan kohdistuu muihin miehiin.

-naisilla fyysinen kyvykkyys seksiin säilyy pidempään kuin miehillä. Nainen ei tarvitse seisokkia, vaan aina onnistuu.

Tyypillinen tytöntyllerö jonka mielestä naisen haluttomuus on aina miehen vika. Haukotus.

Olin teini-ikäisestä lähtien 20 vuotta exäni kanssa. Koskaan en seksistä saanut nautintoa, eikä se sitten kiinnostanut. Eron jälkeen tapasin nykyisen puolisoni ja kyllä nyt kiinnostaa. Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä. Tosiaan en tiennyt millaista seksi voi olla. Mutta tämä tietysti vain yksi kokemus.

Sääli sinulle ja exällesi hukatusta 20 vuodesta, mutta niinhän se tuppaa menemään että iän myötä kommunikaatio paranee. Jos oikein hyvin meni teillä molemmilla on nyt kumppanit joiden kanssa kanssa kommunikointi toimii paremmin ja seksikin on sitä myöten parempaa.

Kyllä tuossa naisellakin on tietty vastuu. Tarkoitan että ollaan 20 vuotta parisuhteessa eikä osata kommunikoida että mistä esim. tykkäisi sängyssä. Jokainen meistä on nuorena kokematon. Itsellä oli tyttöystävä, joka kertoi että mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei. Ja toiset naiset tykkää eri asioista. Jos et ole saanut suutasi auki, niin miten miehesi olisi voinut kehittyä paremmaksi. Vaikea kuitenkin suhtautua omaan puolisoon niin mekaanisesti, että tuolta tyypiltä saa tyydytyksen, mutta tuolta ei.

Ehkä sitten exäsi oli todella hyvän näköinen tai rikas etkä uskaltanut keikuttaa venettä minkään epäkohdan korjaamiseksi.

Kerroin 5-kymppiselle ex-miesystävälle omista toiveista seksin suhteen. Ei noteerannut mitenkään, vain oma tyydytys oli tärkeintä.

Sanoisin että siinä tapauksessa syy on miehessä. Jos seksi kiinnostaa, mutta ei ole valmis tekemään mitään myönnytyksiä puolison nautinnon suhteen, niin ollaan aika kestämättömässä tilanteessa.Tämän sanon siis miehenä.

Itse olen aina keskustellut asioita ja olen joustava asian suhteen. Nuorempana meillä oli seksilelujakin. Sitten yksi päivä vaimo heitti kaikki roskiin omin päin. Nyt vanillaseksikin on todella vähissä eli alle 10 kertaa vuodessa tasoa. En osaa sanoa että olenko hyvä vai huono. Aikaisemmin sain kyllä paljon kehuja sekä nykyiseltä että entisiltä. Ollaan joskus pienissä porukoissa puhuttu asioista ja aika monella kaverilla sama tilanne. Vaimo ei halua puhua seksistä. Hän ei halua kokeilla mitään muuta. Hän ei halua ylipäätään juuri seksiä. Hän ei kerro mistään toiveista. Siinä on mies aika umpikujassa asian kanssa ja oma tulkintani on, että tuossa tapauksessa kyse ei ole miehen huonoudesta.

Vierailija
477/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tietää että mikään ei loukkaa naista niin paljon kuin välinpitämättömyys naisen lasta kohtaan.

Vierailija
478/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tule .kyllä mies huomaa kun naita ei enää kiinnosta ylläpitää suhdetta eli suihinotto lopahtaa kakkosta ei tarjoilla enää ja tylsä vaginaseksikin on vähän niin ja näin, sitten naapurin mirkku, jonka sattumalta tapaa kylän baarissa, kotimatkalla nielee mällit kuusen alla ja antaa sormettaa persereikääkin ynisten herättää miehessä toivoa paremmasta

siksi erotaan

Saako tuollainen mies itse laitettua eron vireille vai odottaako hän, että nainen tekee sen? Vai onko mies sitä mieltä, että erota ei tarvitse?

Vierailija
479/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tietää että mikään ei loukkaa naista niin paljon kuin välinpitämättömyys naisen lasta kohtaan.

Eikös se ole myös miehen oma lapsi?

Vierailija
480/516 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla, että jos on jättäytynyt kotirouvaksi tai kotimieheksi tai muuten rakentanut oman taloutensa toisen osapuolen varaan ja jää erotilanteessa tyhjän päälle, siitä voi syyttää tasan itseään. On perusasia, että aikuisen ihmisen on kyettävä elättämään itsensä. Lasten saanti hidastaa ansiokehitystä, mutta on huono tekosyy jäädä työmarkkinoiden ulkopuolelle.

Omille lapsilleni tolkutan että pitävät huolen siitä että aikuistuttuaan pystyvät elättämään vähintään itsensä sekä omalta osaltaan mahdolliset tulevat lapsensa ja edellyttävät puolisokandidaatiltaan näyttöjä siitä että pystyvät samaan. Tällöin suhteen kaatuminen olisi korkeintaan kriisi mutta ei katastrofi.

Periaatteessa olen samaa mieltä. Se vaan että kyllä se työpaikkakin voi mennä alta. Näin kävi yhdelle tutulle, joka koko ikänsä on pitänyt taloudellista itsenäisyyttä erittäin tärkeänä. Asui keskisuuressa kaupungissa ja oman alan töitä ei enää ole. Oli aina pistänyt työn perheen edelle. Hän toki kouluttautui uudelle alalle, mutta palkka laski välttämättä ja samalla tavalla elintaso. Samaan aikaan moni kotirouva porskuttaa isossa omakotitalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän