Täysin puskista, mies haluaa erota
Äitini mua aikoinaan varoitti, ettei kannata sokeasti luottaa yhteenkään mieheen ja suvussanikin on varoittavia esimerkkejä, mutta silti näin sitten kävi minullekin. Yhteinen lapsi, yhteinen koti, 13v yhdessä ja eräänä iltana mies puskista töräytti, että haluaa eron. Ei ole suostunut edes puhumaan kunnolla asiasta, hän on vaan kuulemma läpeensä kyllästynyt meidän elämään ja haluaa sekä minut että muksun pois. Ei oltu edes naimisissa, joten jään tyhjin käsin. Käytös on eroilmoituksen jälkeen muuttunut kalseaksi ja hellyydenosoitukset loppui kuin seinään. Jäljellä on äärettömän tyhmä olo, miksi luotin ja miksi en ole tajunnut mitään. Rakentanut koko turvallisuuden tunteeni miehen ympärille. Luotin niin paljon kuin luottaa voi ja olin varma, että vaikka mikä olisi niin mulla on aina hänet. Ja nyt hän käyttäytyy, kuin ei haluaisi enää olla edes tekemisissä ja ajaa meitä kauemmas. Miten tästä shokista voi edes selvitä?
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Ei mies oo ikinä ollut puhujakaveri, vaan mutkaton ja perustyytyväinen. Siltä hän vaikuttikin, eikä meidän elämässä mun mielestäni ollut mitään suuresti vialla. Tavallista arkea, perheen yhteisiä juttuja ja menemisiä. Enää en edes pysty nukkumaan miehen vieressä, vaan nukun olohuoneessa ja etsin koomassa kerrostalokämppää, johon nyt joudun pojan kanssa näiden ok-vuosien jälkeen sopeutumaan.
Voisitko ostaa sen talon itselle? Minä tein näin, 20 vuoden laina-ajalla, niin, että tasainen ja siedettävä kuukausimaksu. Hyvin olen pärjännyt.
Ei sinun tarvitse sitä edes pitää kuin siihen asti, että lapsi muuttaa omilleen. Siinä vaiheessa sinulla voi myös olla jo uusi kumppani. Voit miettiä asumisen uudelleen, että haluatko asua itseksesi, vai haluaako hän muuttaa taloosi kanssasi asumaan. Tai ehkä ostatte eri talon siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se nainenkin joutua yksin maksamaan kaikki kulut ja lasten jutut. Mies ostelee mitä haluaa. Ja puhumalla asiat eivät muutu. Nainen voi olla tässä tilanteessa jo niin väsynyt kaikkeen ettei jaksa edes ajatella lähtemistä.
Aika tyypillistäkin näin. Omat rahat meni päivähoitomaksuihin, lasten vaatteisiin jne. Itse kuljin rääsyissä. Mies osti sitten omillaan uuden auton omiin nimiinsä tms.
Ja sinä suostuit koska...?
Moneen mieheen ei pure kuin ero.
Jos se on miehen palkka, sehän on miehen käytettävissä, ja tulee tämän tilille. Ei ihmistä voi pakottaa huomioimaan toista. Siinä saa vaimo itkeä ja vinkua vaikka kuinka, ilman vaikutusta. Moni alistuu, koska uskoo, että lasten takia on pakko.
Viimeinen keino on ero, ja tuo henkilö vaikuttaa sitten toteuttaneen sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies oo ikinä ollut puhujakaveri, vaan mutkaton ja perustyytyväinen. Siltä hän vaikuttikin, eikä meidän elämässä mun mielestäni ollut mitään suuresti vialla. Tavallista arkea, perheen yhteisiä juttuja ja menemisiä. Enää en edes pysty nukkumaan miehen vieressä, vaan nukun olohuoneessa ja etsin koomassa kerrostalokämppää, johon nyt joudun pojan kanssa näiden ok-vuosien jälkeen sopeutumaan.
Voisitko ostaa sen talon itselle? Minä tein näin, 20 vuoden laina-ajalla, niin, että tasainen ja siedettävä kuukausimaksu. Hyvin olen pärjännyt.
Ei sinun tarvitse sitä edes pitää kuin siihen asti, että lapsi muuttaa omilleen. Siinä vaiheessa sinulla voi myös olla jo uusi kumppani. Voit miettiä asumisen uudelleen, että haluatko asua itseksesi, vai haluaako hän muuttaa taloosi kanssasi asumaan. Tai ehkä ostatte eri talon siinä vaiheessa.
Jatkan vielä tätä ajatusta. Välttämättä sinun ei tarvitse pitää taloa kuin kuusi vuotta, niin lapsi lähtee opiskelemaan.
Siinä ajassa ei montaa remonttia ole ihan pakko tehdä. Isoimpina pitäisin, että katto ei vuoda, ja puutalon maalaus, jos edellisestä on yli kymmenen vuotta.
Puutaloakin voi maalauttaa jollain yhden miehen maalariyrityksellä yhden julkisivun kerrallaan, silloin se ei maksa kuin jotain tonnin. Aloittaa siitä pahimmasta, varmaan etelän seinä voi olla pahiten rapistunut. Katsoo sitten parin vuoden päästä toista, jos tarvii.
Jos kodinkoneita hajoaa, tarvitset hellan (250), jääkaapin(450) ja pyykkikoneen(450) ja niitä löytyy myös käytettynä halvemmalla. Tiskikone ja kuivuri ei ole niin elintärkeät, jos ei siinä kohtaa ole rahaa.
Ja jos on ilmastointilaite, niin sen. Kun minulle vaihdettiin siihen moottori, se oli tonnin.
Jos pihan hoito huolettaa, koululaisia tai 4h yrittäjiä voi aika halvalla käyttää satunnaisesti lumitöihin tai ruohon ja pensaiden leikkuuseen. Parin vuoden päästä sinun teini tekee niitä.
Omenat voit lahjoittaa jollekulle, joka tekee niistä mehua, ja käy keräämässä.
Marjat samoin.
Sinulla on varmaan käsitys teidän veden ja lämmityksen kustannuksista. Voit pitää jotain tiloja viileämpänä, kun teitä on vähemmän. Ruokaan menee vähemmän.
Laske kuukausibudjetti, ja laita laskutilille menemään palkasta aina suoraan laskuihin varattu osa, niin tiedät, paljonko sinulle jäi jäljelle käyttörahaa.
Pärjäät varmasti, kun lasket huolella.
Vierailija kirjoitti:
roinajonna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin, että mies ilmoitti vain, että se on nyt ero, eikä suostunut puhumaan eikä hoitamaan asioitamme kuntoon. Kävi ilmi, että hän oli omassa päässään yksin työstänyt asiaa jo pitkään kun ilmoitti minulle ja oltiin sitten ihan eri tilanteissa kun hän oli täysin valmis siirtymään eteenpäin ja uusi nainenkin oli jo tiedossa ja minä nielen shokkia. Jälkeenpäinhän sitä alkaa sitten löytämään merkkejä ja merkityksiä asioille, joita ei silloin siinä arjen pyörittämisen keskellä osannut lukea. Jäljelle jäi tajuton pettymys ja viha, joka täytyi lasten takia vain yrittää kestää ja jotenkin pysyä koossa. Itselleen kun on armollinen ja muistaa rakastaa itseään. Miehen siivosin elämästäni muuta kuin lasten asioissa, enkä halua tietää hänen menemisistään.
Pihtasitko?
Satavarmasti pihtasi ja miehen lähtö tuli puskista
Tai jätetään kertomatta se ilmeinen tosiasia, että AP on syönyt itsensä ryhävalaskuntoon. Turvonnut muodottomaksi talipalloksi, sitten ulistaan kun tulee lähtö. Eikä TIETENKÄÄN itsessä ole mitään vikaa.
Niin, se on jännä, että siihen laihduttamisen tarpeeseen kyllä herää heti kun tulee lähtö suhteesta. Tuntemani nainen oikein itki eron realisoituessa, ettei hän enää kelpaa kenellekään muulle kun on tällainen pullero. Mutta tulevalle exälle olisi pitänyt sitten kelvata? Miksette te arvosta ja hoivaa niitä kumppaneitanne silloin kun suhde on vielä kasassa, mutta eron jälkeen kyllä laitetaan itsensä kuntoon, että on mahdollisuus löytää joku toinen jonka kylkeen kiinnittyä?
Ap tästä ei kyllä ainakaan ole kyse, koska olen lähempänä alipaino kuin ylipainoa ja vaikka itse sanonkin, niin mielestäni näytän nyt paremmalta kuin alkuaikoina vaikka ikää onkin 13v enemmän. Toki mieskin näyttää nykyään paremmalta ja on alkanut kyllä panostamaan itsensä hoitoon kun vessaan on ilmestynyt kaikenmaailman puteleita ja vessassa voi kulua tuntikin tököttien parissa. Oon nauranut, että eikö se naisilla pitäisi aikaa kulua vessassa eikä miehillä, mihin nihkeät murahdukset.
No sen vuoksi niiden puteleiden kanssa huseeraa kun sillä on toinen nainen! Koettu ja nähty.
Vai ajattelitko naivisti että mies on saanut jonkun kumman herätyksen ja alkanut muuten vaan pusertamaan itseään. Ei se vessassa tuntia niiden puteleiden parissa vietä vaan hänellä on kännykkä mukana , eikö? Pitää yhteyttä uuteen naiseen. Usko jo. Olen saman kokenut.
Ei se mies uutta naista ja pettämistä vapaaehtoisesti myönnä, siinä menee maine. Sun täytyy itse tehdä nyt ilman kyselyjä se salapoliisin työ. Käy kaikki miehen takkien ja housujen taskut läpi. Lompakosta kuitit, mitä maksettu ja onko maksettu kahdelle. Auton hanskalokero ja auton oven lokerot, mitä löytyy? Onko mies whapissa kun vessassa, tsekkaa omasta puhelimesta. Kyllä se sieltä paljastuu ja todisteet pöytään . Niin minäkin tein ja mies suuttui kun olin tutkinut hänen henkilökohtaisia tavaroitaan🙂 Vapaaehtoisesti se ei pettämistä tunnustanut.
Vierailija kirjoitti:
roinajonna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin, että mies ilmoitti vain, että se on nyt ero, eikä suostunut puhumaan eikä hoitamaan asioitamme kuntoon. Kävi ilmi, että hän oli omassa päässään yksin työstänyt asiaa jo pitkään kun ilmoitti minulle ja oltiin sitten ihan eri tilanteissa kun hän oli täysin valmis siirtymään eteenpäin ja uusi nainenkin oli jo tiedossa ja minä nielen shokkia. Jälkeenpäinhän sitä alkaa sitten löytämään merkkejä ja merkityksiä asioille, joita ei silloin siinä arjen pyörittämisen keskellä osannut lukea. Jäljelle jäi tajuton pettymys ja viha, joka täytyi lasten takia vain yrittää kestää ja jotenkin pysyä koossa. Itselleen kun on armollinen ja muistaa rakastaa itseään. Miehen siivosin elämästäni muuta kuin lasten asioissa, enkä halua tietää hänen menemisistään.
Pihtasitko?
Tai jätetään kertomatta se ilmeinen tosiasia, että AP on syönyt itsensä ryhävalaskuntoon. Turvonnut muodottomaksi talipalloksi, sitten ulistaan kun tulee lähtö. Eikä TIETENKÄÄN itsessä ole mitään vikaa.
Niin, se on jännä, että siihen laihduttamisen tarpeeseen kyllä herää heti kun tulee lähtö suhteesta. Tuntemani nainen oikein itki eron realisoituessa, ettei hän enää kelpaa kenellekään muulle kun on tällainen pullero. Mutta tulevalle exälle olisi pitänyt sitten kelvata? Miksette te arvosta ja hoivaa niitä kumppaneitanne silloin kun suhde on vielä kasassa, mutta eron jälkeen kyllä laitetaan itsensä kuntoon, että on mahdollisuus löytää joku toinen jonka kylkeen kiinnittyä?
Ap tästä ei kyllä ainakaan ole kyse, koska olen lähempänä alipaino kuin ylipainoa ja vaikka itse sanonkin, niin mielestäni näytän nyt paremmalta kuin alkuaikoina vaikka ikää onkin 13v enemmän. Toki mieskin näyttää nykyään paremmalta ja on alkanut kyllä panostamaan itsensä hoitoon kun vessaan on ilmestynyt kaikenmaailman puteleita ja vessassa voi kulua tuntikin tököttien parissa. Oon nauranut, että eikö se naisilla pitäisi aikaa kulua vessassa eikä miehillä, mihin nihkeät murahdukset.
Onko sulla mitään käsitystä miksi se mies erota tahtoo kun sillä on melkein täydellinen kumppani, perhe ja hyvinvoiva parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
roinajonna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtasitko?
No sen vuoksi niiden puteleiden kanssa huseeraa kun sillä on toinen nainen! Koettu ja nähty.
Vai ajattelitko naivisti että mies on saanut jonkun kumman herätyksen ja alkanut muuten vaan pusertamaan itseään. Ei se vessassa tuntia niiden puteleiden parissa vietä vaan hänellä on kännykkä mukana , eikö? Pitää yhteyttä uuteen naiseen. Usko jo. Olen saman kokenut.
Ei se mies uutta naista ja pettämistä vapaaehtoisesti myönnä, siinä menee maine. Sun täytyy itse tehdä nyt ilman kyselyjä se salapoliisin työ. Käy kaikki miehen takkien ja housujen taskut läpi. Lompakosta kuitit, mitä maksettu ja onko maksettu kahdelle. Auton hanskalokero ja auton oven lokerot, mitä löytyy? Onko mies whapissa kun vessassa, tsekkaa omasta puhelimesta. Kyllä se sieltä paljastuu ja todisteet pöytään . Niin minäkin tein ja mies suuttui kun olin tutkinut hänen henkilökohtaisia tavaroitaan🙂 Vapaaehtoisesti se ei pettämistä tunnustanut.
Tä on muuten totta, puhelin on vessassa mukana ja vahtii sitä kyllä muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteinen lapsi niin juridisesti sama kuin avuoliitto. Vaadit ositusta.
Ei pidä paikkaansa. Elatusvelvollisuus lasta kohtaan kyllä, mutta miehen omaisuuteen ei pääse käsiksi.
Avoliittolaki tulee voimaan 5 vuoden suhteen ja/tai lapsen jälkeen.
Juu eikä siinä mitään ositusta tapahdu, avoliitossa ei ole avio-oikeutta toisen onaisuuteen.
Miltä tuntuu kommentoida kun ei tiedä asiasta mitään? Ihan uteliaisuuttani kyselen.
Kamala tilanne sulla, saat kyllä elämäsi järjestymään ja näytät kurjalle ukolle että pärjäät hyvin.
Onhan sillä taatusti jo uus nainen kuviois. Hetken hurmaa senkin kanssa.
Miehet on kyllä💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
roinajonna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtasitko?
Onko sulla mitään käsitystä miksi se mies erota tahtoo kun sillä on melkein täydellinen kumppani, perhe ja hyvinvoiva parisuhde?
Tottahan mä sen ymmärrän, että olen kaukana täydellisestä, enkä täydellisyyttä itsekään keneltäkään vaadi, eihän kukaan meistä täydellinen ole, ja olen itsekin varmaan tehnyt paljon virheitä, kuten on mieskin. Nalkuttajaksi en itseäni tunnista, mutta kyllä puoleni pidän. Pitkässä parisuhteessa me ollaan eletty yhteistä arkea nousuineen, laskuineen. Mä koin, että rakastan miestäni hyvine ja huonoine puolineen ja edelleen rakastan häntä, siksi tämä sattuu.. Hän ei rakasta osaltaan enää mua, enkä tiedä, kuinka kauan hänen osalta se on näin ollut. Mä luulin tyhmänä, että hän rakastaa mua sellaisena kuin oon ja että meidän elämä on ihan hyvää, tavallista elämää. Tuntui hyvältä perheenä kolmistaan kävellä, äiti ja isä käsi kädessä ja nyt on outo olo mennä aina pojan kanssa kahdestaan, kun yksi puuttuu, on halunnut jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Kamala tilanne sulla, saat kyllä elämäsi järjestymään ja näytät kurjalle ukolle että pärjäät hyvin.
Onhan sillä taatusti jo uus nainen kuviois. Hetken hurmaa senkin kanssa.
Miehet on kyllä💩
ootteko te tuttuja APn kanssa kun tiedät tän kaiken ihan varmaksi?
Tätä tässä sosiaalisessa mediassa inhoan. Minäkin voisin väittää nimettömänä, tai miksei ihan omilla kasvoilla, vaikka mitä toisista ihmisistä kertomalla tasan oman puoleni tarinasta, tai ihan suoraan valehtelemalla -ja saisin muiden somettelijoiden sympatian puolelleni.
Mieheni ex on puhunut minusta pahaa yhteisille tutuille mm esimiehelleni, kirjoittanut minusta rumasti valheita omassa somessaan ja jopa tehnyt aiheettoman rikosilmoituksen väärästä ilmiannosta tai jostain, en edes tiedä kun ei se koskaan edennyt mihinkään. Se on ihan hullu, ollut aina. Minä en ole tehnyt mitään väärin, muuta kuin rakastuin hänen exäänsä. Noniin, myötätuntoa pls!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa erota kun ei saanut kakkosta?
Jos miehen haluaa pitää, niin kannattaa pitää mies tyytyväisenä. Konstilla kuin konstilla.
Kakkosella saa miehen kuin miehen pidettyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu 52 v kaveri jätti vaimonsa. Kertoi että seksin vähyys oli syynä. Nyt seurustelee uuden kanssa.
Paljon on liikkeellä tiettyä syyllistämistä miehen seksuaalisuudesta. Että se on jotain likaista tai lapsellista. Useimmat ihmiset on aktiivisia 20-vuotiaina. Kukaan ei enää sano 20 v naiselle, että elä elämäsi ilman seksiä tai olet huono ihminen. Jos parisuhteessa naisella vaan loppuu hormonitoiminta ja haluja ei ole, niin lienee kuitenkin oikeutettua että mies etsii suhteen jossa voi olla onnellinen. Miehillä tuo kyvykkyys nyt vaan säilyy vanhemmaksi ja aktiivinen seksielämä on miehen terveydelle monella tapaa hyödyllinen.
Tiedoksi pojanklopille, että
-naisilla halukkuus lisääntyy iän ja vaihdevuosien myötä. Jos oma mies on huono seksissä tai muuten epäviehättävä taiparisuhde on huono, se halu vaan kohdistuu muihin miehiin.
-naisilla fyysinen kyvykkyys seksiin säilyy pidempään kuin miehillä. Nainen ei tarvitse seisokkia, vaan aina onnistuu.
Tyypillinen tytöntyllerö jonka mielestä naisen haluttomuus on aina miehen vika. Haukotus.
Olin teini-ikäisestä lähtien 20 vuotta exäni kanssa. Koskaan en seksistä saanut nautintoa, eikä se sitten kiinnostanut. Eron jälkeen tapasin nykyisen puolisoni ja kyllä nyt kiinnostaa. Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä. Tosiaan en tiennyt millaista seksi voi olla. Mutta tämä tietysti vain yksi kokemus.
Sääli sinulle ja exällesi hukatusta 20 vuodesta, mutta niinhän se tuppaa menemään että iän myötä kommunikaatio paranee. Jos oikein hyvin meni teillä molemmilla on nyt kumppanit joiden kanssa kanssa kommunikointi toimii paremmin ja seksikin on sitä myöten parempaa.
Kyllä tuossa naisellakin on tietty vastuu. Tarkoitan että ollaan 20 vuotta parisuhteessa eikä osata kommunikoida että mistä esim. tykkäisi sängyssä. Jokainen meistä on nuorena kokematon. Itsellä oli tyttöystävä, joka kertoi että mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei. Ja toiset naiset tykkää eri asioista. Jos et ole saanut suutasi auki, niin miten miehesi olisi voinut kehittyä paremmaksi. Vaikea kuitenkin suhtautua omaan puolisoon niin mekaanisesti, että tuolta tyypiltä saa tyydytyksen, mutta tuolta ei.
Ehkä sitten exäsi oli todella hyvän näköinen tai rikas etkä uskaltanut keikuttaa venettä minkään epäkohdan korjaamiseksi.
Kerroin 5-kymppiselle ex-miesystävälle omista toiveista seksin suhteen. Ei noteerannut mitenkään, vain oma tyydytys oli tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuntuu läpirehellisenä, luotettavana miehenä, kurjalta lukea näitä. Minut on jätetty useita kertoja täysin yllättäen tai on vihjailtu korkeintaan paria päivää aiemmin, että kaikki ei olekaan niin hyvin mitä minulle on uskoteltu. Minulla on siis kokemuksia vain naisista, jotka toimivat ketjussa esitettyjen väitteiden mukaan moraalisesti arveluttavalla tavalla.
Älkää rikkoko toisianne!
Kiitos tästä , antaa toivoa meille naisille. Kaltaisiasi on miehissä vähän ja olen itse miettinyt onko niin että ne läpimädät yksilöt hakevat niitä rehellisiä hyviä ihmisiä suhteeseen jostain syystä ja ne omankaltaiset ei kiinnosta. Ovat myös varsin aktiivisia parisuhdemarkkinoilla eli myös ne naiset kuten miehetkin löytävät helposti uuden jota kohtelevat huonosti. Ole jatkossa itse aktiivisempi ja harkitse tarkkaan kenen kanssa pariudut, tsemppiä tulevaan.
Kiitos myös sinulle :)
Totean vielä, että ei minua ole kohdeltu kaltoin kuin yhdessä suhteessa, mutta nämä erot on kyllä hoidettu todella huonosti ilman etukäteiskeskustelua asioista mitkä ovat toisen mielestä pielessä. Tai no, onhan se huonoa kohtelua, jos annetaan ymmärtää kaiken olevan loistavasti, jos niin ei ole. Tarkkaan olen myös yrittänyt valita kehen lähden tutustumaan, kilttejä ja empaattisia ovat olleet. Ilmeisesti kuitenkin liiaksi alkuhuuma-ihmisiä, mikä selviää minulle liian myöhään. Ehkä tällaisten kanssa tuntee sitten helpommin kemiaa (?), vaikka olen myös tietoisesti yrittänyt joidenkin kohdalla hitaampaakin tutustumista. Sama lopputulema :(
Ja vielä, lähipiirini miehet ovat kyllä kaltaisiani läpeensä rehellisiä ja luotettavia, että en osaa tuosta harvinaisuudesta sanoa. Heillä on onneksi käynyt parempi tuuri naistensa suhteen. Lähipiirini naisetkin ovat ihania ja pitkäjänteisiä yhden miehen naisia :)
Kannattaa muuten tutkia sen kuitit ja taskut ja työhuone ja auto. Mulle ei erotessa tullut mieleen, että sillä olisi toinen, koska olin itse lopulta päättänyt lähteä, koska oli niin kamala suhde. Sitten vasta tavaroita siivotessa alkoi löytyä kaikenlaista, käteisestä rahanipusta ja kuiteista ja viagra-reseptistä lähtien, ei meinaan meillä ollut enää käyttöä moneen vuoteen. Mietin vaan, paljonko meidän suhteen huononemisesta johtui ihan näistä ulkoisista seikoista, mistä en ollut tietoinen. Hän ei tietenkään tunnustanut mitään, ja ei sillä niin väliäkään silloin enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
roinajonna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtasitko?
No ihan klassinen juttu sitten ja selvä peli. Mies on löytänyt uuden ja nyt haluaa nopsaan siivota pois entisen elämän rojut kämpästään että saa tuoda uuden kullanmurun sinne. Lapsi hankaloittaisi uutta onnea niin ei halua lastakaan siihen pyörimään. Vaimoke ja lapsi ovat miehelle lähinnä ongelmajätettä.
Tuo poika voi vanhempana tirvaista isäukkoaan huolella lättyyn, sen verran varmaan tuollainen hylkääminen kirpaisee.
Osanottoni. Pysy tiukkana raha-asioissa ja omaisuuden jaossa ja katso että menee oikeudenmukaisesti, vai meinaatko lahjoittaa uudelle naiselle huushollin ja kamat ilmaiseksi? Pidä myös lapsen eduista ja elareista huoli koska etiäinen kuiskii että tuo ukko yrittää luikerrella niistäkin kaikin mahdollisin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tässäkin jauhetaan siitä painosta ja painosta? Kun yleensä pariskunnilla on samat ruuat ja samat elintavat, eli jos lihotaan, lihotaan yhdessä.
Tässä on sellainen pieni sudenkuoppa, että miesten ja naisten kaloritarve on eri, mutta ruoka-annokset ovat monilla pariskunnilla saman kokoiset. Nyrkkisääntönä pidetään, että miehen päivätarve on 2500 ja naisen 2000 kaloria. Jos syödään samat annokset, niin se on naiselle joka päivä 500 ylimääräistä kaloria mieheen nähden.
Ei tarvitse tulla esittämään vastaväitteitä. En väitä kaikilla olevan näin, mutta monissa parisuhteissa kyllä. Itse lihoin muutamassa vuodessa juuri tästä syystä 18kg samalla kun miehen paino on pysynyt parin kilon vaihteluvälissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
roinajonna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtasitko?
No ihan klassinen juttu sitten ja selvä peli. Mies on löytänyt uuden ja nyt haluaa nopsaan siivota pois entisen elämän rojut kämpästään että saa tuoda uuden kullanmurun sinne. Lapsi hankaloittaisi uutta onnea niin ei halua lastakaan siihen pyörimään. Vaimoke ja lapsi ovat miehelle lähinnä ongelmajätettä.
Tuo poika voi vanhempana tirvaista isäukkoaan huolella lättyyn, sen verran varmaan tuollainen hylkääminen kirpaisee.
Osanottoni. Pysy tiukkana raha-asioissa ja omaisuuden jaossa ja katso että menee oikeudenmukaisesti, vai meinaatko lahjoittaa uudelle naiselle huushollin ja kamat ilmaiseksi? Pidä myös lapsen eduista ja elareista huoli koska etiäinen kuiskii että tuo ukko yrittää luikerrella niistäkin kaikin mahdollisin tavoin.
Kiitos. Miehen mielestä mitään lastenvalvoja ei tarvita kun kuulemma pitkät jonotin on, mutta olen kyllä sanonut, et luotto mennyt niin 100%, että haluan mustaa valkoisella kaikesta ja ulkopuolisen tekemät tarkat laskelmat. Mies kun heittäytyy köyhäksi aina kun on pojasta kyse, mut joka viikonloppu on varaa juosta viihteellä ja harrastuksiin hurautetaan harva se päivä pitkin poikin naapuripitäjiä silmääkään räpäyttämättä. Ajattelin kanssa, että jos on uusi emäntä jo katsottuna, niin voihan sekin heittäytyä hankalaksi, eli selusta on turvattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies päivittää uudempaan käyttöjärjestelmään. Valitettavasti vaikka naiset hakevat jotain muuta syytä ja piilomerkityksiä, aika moni juttu miehellä riippuu aika alkukantaisista jutuista kuten seksi.
Naisetkin vois tehdä helposti noin kun ukon erektiokyky alkaa hiipua ja kivespussit riippua. Mutta naiset useimmin tässäkin fiksumpia. Ja omaavat syviä tunteita miestä kohtaan.
Käyttämäsi käyttöjärjestelmä- sana on muuten törkeää naisen esineellistämistä. Kuvannee hyvin ajatusmaailmaasi, jossa naiset ovat vain käytön kohteita eivät rakastettuja kumppaneita.
Nainen on rakastettu kumppani, kunhan hoitaa kotityöt eikä pihtaa.
Ja on lisäksi nuori ja kaunis. Sitten kun ei enää ole niin menee vaihtoon. Sitä on miehen rakkaus.
Kannattaako siis miestä ottaa ollenkaan?! Pysyy onnellisempana ilman ja olo on kuin taivaan linnulla voi mennä minne haluaa ilman känisevää ukkoa.
Tuo toiseksi viimeinen virke nosti karvat pystyyn. "Kannattaako ottaa miestä"....
Tsiisus sentään, ei mies ole mikään hamsteri tai koiranpentu......
Aika selviä merkkejä, että uusi on jo katsottuna ja enemmänkin. Nyt pidä huoli omasta jaksamisesta ja että saat apua sekä henkiselle että käytännön puolellekin. Ja lapsi myös. Perheneuvolasta aikaa, että lapsi saa käsitellä tunteitaan jne.
Ja ehdottomasti pidät taloudellisesti puolesi. Ja pikkuisen enemmänkin.
Ja kannattaa etsiä todisteet toisesta naisesta. Saatpa ainakin sympatiat miehen suvun puolelta ja ehkä mies häpeissään antaa vähän periksi talousasioissa.
Ja muista: lapsen etu on tavata isäänsä. Joka toinen viikonloppu isän luona ihan minimi. Ehdottaisinpa yksi arki-ilta joka viikko, 2 viikonloppua/kk ja kesälomalla 3 vko putkeen. Joka toinen hiihto- ja syysloma ja joka toinen joulu. Saat omaa aikaa.
Ja elarit nyhdät viimeisen päälle. Harrastukset ja harrastusvälineet jne.
Niin, tai sitten olisi mennyt naimisiin, erossa omaisuus jaettaisiin tasan, kun on noinkin pitkä liitto. Omaisuutta muuten pitää olla aika paljon jaetettavaksi, jos eron jälkeen aikoo pystyä ostamaan omakotitalon (mikä on muutenkin useimmilla paikkakunnilla taloudellisessa mielessä sulaa hulluutta).