Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täysin puskista, mies haluaa erota

Vierailija
05.07.2022 |

Äitini mua aikoinaan varoitti, ettei kannata sokeasti luottaa yhteenkään mieheen ja suvussanikin on varoittavia esimerkkejä, mutta silti näin sitten kävi minullekin. Yhteinen lapsi, yhteinen koti, 13v yhdessä ja eräänä iltana mies puskista töräytti, että haluaa eron. Ei ole suostunut edes puhumaan kunnolla asiasta, hän on vaan kuulemma läpeensä kyllästynyt meidän elämään ja haluaa sekä minut että muksun pois. Ei oltu edes naimisissa, joten jään tyhjin käsin. Käytös on eroilmoituksen jälkeen muuttunut kalseaksi ja hellyydenosoitukset loppui kuin seinään. Jäljellä on äärettömän tyhmä olo, miksi luotin ja miksi en ole tajunnut mitään. Rakentanut koko turvallisuuden tunteeni miehen ympärille. Luotin niin paljon kuin luottaa voi ja olin varma, että vaikka mikä olisi niin mulla on aina hänet. Ja nyt hän käyttäytyy, kuin ei haluaisi enää olla edes tekemisissä ja ajaa meitä kauemmas. Miten tästä shokista voi edes selvitä?

Kommentit (516)

Vierailija
281/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku postaa nyt tota "toinen nainen ei muita vaihtoehtoja" lausetta, ja yrittää saada faktan kertojia vaikuttamaan jankkaajilta, vaikka itse on ilmeisen yksinkertainen. Tuleepa huomaamaan omallakin kohdalla tämän...

Kyseessä on jankkaaja numero kaksi. Ensimmäinen on samaa sisältöä jatkanut ketjun alusta asti vain vaivoin paremmin muunnellen. Useampana faktankertojana esiintyminen ei auta, kun tyyli ja sisältö on samasta pienestä laarista ammennettu.

Vierailija
282/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaikinpuolin hyvä elämä ja kivat, terveet alakouluikäiset lapset. Ei riitoja eikä mitään. Mies kuitenkin ihastui työkaveriin ja halusi erota. Lapsia ei juuri enää tavannut. Yritin pitää hyvät ja ystävälliset välit. Kun löysin varsin parissa vuodessa uuden, fiksun ja komean ja kohtuu varakkaankin miehen, alkoi exän katkeruus. Muuttui ilkeäksi ja koettaa hankaloittaa meidän elämää. En voi ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi oli puskissa kun sua teki!

Vierailija
284/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 52 v kaveri jätti vaimonsa. Kertoi että seksin vähyys oli syynä. Nyt seurustelee uuden kanssa.

Paljon on liikkeellä tiettyä syyllistämistä miehen seksuaalisuudesta. Että se on jotain likaista tai lapsellista. Useimmat ihmiset on aktiivisia 20-vuotiaina. Kukaan ei enää sano 20 v naiselle, että elä elämäsi ilman seksiä tai olet huono ihminen. Jos parisuhteessa naisella vaan loppuu hormonitoiminta ja haluja ei ole, niin lienee kuitenkin oikeutettua että mies etsii suhteen jossa voi olla onnellinen. Miehillä tuo kyvykkyys nyt vaan säilyy vanhemmaksi ja aktiivinen seksielämä on miehen terveydelle monella tapaa hyödyllinen.

Vierailija
285/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu 52 v kaveri jätti vaimonsa. Kertoi että seksin vähyys oli syynä. Nyt seurustelee uuden kanssa.

Paljon on liikkeellä tiettyä syyllistämistä miehen seksuaalisuudesta. Että se on jotain likaista tai lapsellista. Useimmat ihmiset on aktiivisia 20-vuotiaina. Kukaan ei enää sano 20 v naiselle, että elä elämäsi ilman seksiä tai olet huono ihminen. Jos parisuhteessa naisella vaan loppuu hormonitoiminta ja haluja ei ole, niin lienee kuitenkin oikeutettua että mies etsii suhteen jossa voi olla onnellinen. Miehillä tuo kyvykkyys nyt vaan säilyy vanhemmaksi ja aktiivinen seksielämä on miehen terveydelle monella tapaa hyödyllinen.

Tiedoksi pojanklopille, että

-naisilla halukkuus lisääntyy iän ja vaihdevuosien myötä. Jos oma mies on huono seksissä tai muuten epäviehättävä taiparisuhde on huono, se halu vaan kohdistuu muihin miehiin.

-naisilla fyysinen kyvykkyys seksiin säilyy pidempään kuin miehillä. Nainen ei tarvitse seisokkia, vaan aina onnistuu.

Vierailija
286/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kaikinpuolin hyvä elämä ja kivat, terveet alakouluikäiset lapset. Ei riitoja eikä mitään. Mies kuitenkin ihastui työkaveriin ja halusi erota. Lapsia ei juuri enää tavannut. Yritin pitää hyvät ja ystävälliset välit. Kun löysin varsin parissa vuodessa uuden, fiksun ja komean ja kohtuu varakkaankin miehen, alkoi exän katkeruus. Muuttui ilkeäksi ja koettaa hankaloittaa meidän elämää. En voi ymmärtää.

Piti sua itsestäänselvyytenä ja lisäksi halveksui sua mielessään ja piti huonompitasoisena kuin itse oli. Kun lopputulos olikin päinvastainen, hän suuttui ja katkeroitui. Eli taustalla oli miehen totaalinen arvostuksen puute sinua kohtaan. Hän piti sinua heikkotasoisena, joten muidenkin olisi pitänyt pitää ja kun ei pitänytkään, niin koki sen osoituksena maailman epäreiluudesta. Vrt. työkaveri, jota pidät huonompana työntekijänä kuin itse olet, saa ylennyksen ja palkankorotuksen.

Vierailija
287/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen. Niin klassista. Ero tulee puskista, ei pysty puhumaan, kaikki tuntuu vaan pahalta jne. Naisissa pieni osa näillä selityksillä voi olla vilpitön, mutta miehet ei koskaan. Ei tietenkään myönnä asiaa, mutta tulet huomaamaan myöhemmin. Se on hassua, kun tuttavapiirissäkin näitä on ollut lukuisia ja jopa ihan entiset naistenmiehet on selittäneet naama pokerin, että "vaimo haluaa vaan omaa aikaa....". Kun on kysytty, että onko sillä toinen, niin nämä elämää nähneetkin on vakuuttuneita, ettei ole. Sitten menee muutama kuukausi, niin myötävät, että olihan se toinen siellä taustalla.

Miehet on mukavuudenhaluisia ja eivät koskaan lähde mitenkään siedettävistä olosuhteista ilman uutta naista. Ei koskaan. Jotkut ei vaan jää kiinni edes vaan onnistuvat vain nopeasti löytämään toisen.

Vierailija
288/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on toinen nainen, on ollut jo pitkään. Miehet eivät yleensä lähde suhteesta ennenkuin seuraava nainen on katsottu valmiiksi, sillä he tarvitsevat kodinhoitajan ja kokin, eivät pärjää yksin.

Olen pahoillani ap, kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi.

Vielä kuusi vuotta sitten olisin epäillyt tämän todenperäisyyttä, mutta niin vaan meilläkin kävi. Samoin lähipiirissä kaikki erot, joissa mies on ykskaks ilmottanut erosta ilman sen suurempaa ennakkovaroitusta tai mahdollisuutta keskustella ovat paljastuneet sellaisiksi, että taustalla on ollut toinen nainen. 

Varmasti miehet voivat erota ilman uuttakin naista, mutta näissä äkillisissä eroissa tuntuu homma toimivan niin, että mies ei tiedä mitä haluaa ja uusi nainen sitten kertoo. Meillä kävi jopa niin, että mies odotti minun määrävän hänet jäämään. Minä taas en aikuista ihmistä halunnut käskyttää ja sanoin, että hänen täytyy tehdä itse omat päätöksensä. Mies sitten soitti toiselle naiselle ja palasi kertomaan minulle, että lapset eivät erosta kärsi, koska ovat niin soputuvia. Ja kavereiden tarinat ovat olleet suorastaan pelottavan samanlaisia. Kai se on joku kriisi.

Joo siis näitä miehiä joiden mantra on jos saisin itse valita. Siitä mitä hel!? Kyllähän sitä valita saa, ei kukaan tuollaista kivirekeä jaksa vetää joka ei omia päätöksiä osaa tehdä. Siinä vaiheessa kyllä osasi hienosti kun salasuhteen aloitti ja sitä vuosia jatkoi, mutta kun pitäisi tehdä valinta, niin ei. 😁

Vierailija
289/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-naisilla halukkuus lisääntyy iän ja vaihdevuosien myötä. Jos oma mies on huono seksissä tai muuten epäviehättävä taiparisuhde on huono, se halu vaan kohdistuu muihin miehiin.

-naisilla fyysinen kyvykkyys seksiin säilyy pidempään kuin miehillä. Nainen ei tarvitse seisokkia, vaan aina onnistuu.

Tyypillinen tytöntyllerö jonka mielestä naisen haluttomuus on aina miehen vika. Haukotus.

Vierailija
290/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just joo. Miehen aktiivinen seksielämä riippuu usein perin vetelänä..

Vierailija
291/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen tarvitsee kuitenkin tiettyjä hormoneja kuten mieskin, jotta asiaan olisi mitään intoa.

En tiedä onko mies huono seksissä, mutta ilmeisesti seksi kelpaa uudelle naiselle. En kuitenkaan osta tuota väitettä, että seksittömyys olisi aina seurausta miehen huonoista seksitaidoista. Muutenhan nainen olisi elänyt hirveässä puutteessa ja itse lempannut miehen ja ottanut paremman rakastajan.

Vierailija
292/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jatkoa ylle

Asiasta olen yrittänyt keskustella ja tuoda oman näkökulmani esiin siitä, että mikä tässä mielestäni mättää ja asia ei nyt aivan niin ole, että mitään en tämän parisuhteen ja asunnon eteen ole tehnyt. Toki sanottakoon, että rakastan kyllä paljon vaimoani ja on mielestäni erittäin hyvä ihminen monesta eri kantista. Lähinnä työn ja työpaikan haun suhteen erittäin laiska eikä oikein suostu ymmärtämään mikä vaikutus näillä kaikilla eri remonteilla ja muilla nikkaroinneilla oikeasti voi olla taas omaan hyvinvointiini. Joskus puhuttiin lapsista, mutta itse olen jo haaveet niistä haudannut, koska siitä vasta sitten soppa syntyisikin vaikka mielelläni lapsia hoidan ja ottaisin jopa vapaata töistä sitä varten.

Ei mua haittaa elättää vaimoani, se on ihan ok ja hyväksyn sen. Mutta kaiken sen jälkeen mitä teen, olen tehnyt ja tulen tekemään niin jotenkin kyllä pistää vituttamaan kun laiskaksi haukutaan sen takia etten sitten ole päivittäin imurin kansssa kissankarvoja imuroimassa. 

Kiva kun vastasit. Kuulen kyllä turhautumisesi ja tekstisi perusteella vaimosi tykkää elää helppoa elämää rinnallasi. Kun teet suurimman osan ja hän pienemmän osan niin hän varmaan kuitenkin kokee että tekee kuitenkin ihan riittävästi.

Mä ottaisin ilomielin miehekseni sinun kaltaisen ahkeran ja tekevän miehen. Ja auttaisin mielelläni terassin öljyämisessä. Ja illalla pitäisin hyvänä 🙂Parisuhde vaatii että tehdään asioita yhdessä, vaikka aina ei 50/50 jakoon päästä.

Mun ex mies ei koskaan tehnyt mitään nikkarointia omakotitalossamme. Minä vaimona puhdistin rännit, leikkasin pensaat ja tein polttopuut.

T. Se jonka mies halusi eron kun en ihaillut, kehunut ja vietellyt riittävästi

Itse en varsinaisesti ihailua tai kehuja sinänsä kaipaa. Lähinnä arvostusta siitä huolimatta, että en ole päivittäine imuroimassa jotain olemattomia karvoja lattialta. En edes kaipaa 50/50 jakoon asioissa. Arvostuksen puute parisuhteessa on itselle ehdottomasti suurin ongelma.

Tämän vuoksi olen asiaa pitkään pohtinut. Enkä varmaan lopputulokseen ole päätynyt. Tuntuu hieman hölmöltä erota sen takia, että arvostusta puuttuu. Kumpikaan ei juoppo tai väkivaltainen ole tai muuta vastaavaa.

Koet, ettei vaimo arvosta ja ihaile sinua.

Tiedätkö, kokeeko vaimo, että sinä arvostat ja ihailet häntä? Ei nimittäin kuulosta siltä. Pikemminkin kuulostaa siltä, että pidät itseäsi parempana ja väheksyt vaimoa ja katsot häntä alaspäin.

Tiedoksesi, että naiset eivät halua mieheltä elatusta ja nikkarointia. He haluavat miehen, joka tekee puolet arjen kotitöistä ja kokee vaimon viehättäväksi ja himoitsee vaimoa.

Ahhahhaa! Jos todella itse uskot tuon, niin kateeksi käy.

älä nyt jaksa. Miehen kanssa tienataan tasan saman verran ja maksetaan abaut saman verran. minä ehkä vähän enemmän koska hän ei koskaan näe tarvetta ostaa mitään kotiin tai jääkaappiin, mutta toki hyödyntää niiden antimia silti.

Mies on fiksu ja hauska ja hyvä sängyssä. Taloudellisesti tulisin paremmin toimeen yksin.

Nuo feministiset fantasiat on ihan kivoja, mutta kyllä edelleenkin aika moni nainen edelleenkin on miehen elatuksesta hyvinkin riippuvainen. Se vain puetaan sellaiseen kaapuun, jossa hoetaan, että pitää maksaa tulojen suhteen menot. Eli useimmiten mies maksaa enemmän jolloin mies osittain elättää naista.

Jos mies haluaa muuttaa yhteen eikä hänelle kelpaa se edullisempi kämppä, johon naisella on varaa maksaa puolet, niin kompromissi on se, että mies maksaa enemmän, mikäli haluaa kalliimmaan vuokra-asunno lähempää omaa työpaikkaansa. Ei ole toisen elättämistä.

Vierailija
293/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on löytänyt uuden. Miksi muuten ei haluaisi enää koskettaa yhtään. Mies harvemmin haluaa erota jos ei ole tiedossa toista.

Vierailija
294/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku poistatti mun kommentin, että ei haittaa mua.

Ei edelleenkään haittaa.

Vierailija
295/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3349920/

Jotenkin nyt maalailet vähän turhan ruusuista kuvaa naisen seksuaalisesta kyvykkyydestä ja sen säilymisestä iän myötä. Ohis.

Vierailija
296/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3349920/

Jotenkin nyt maalailet vähän turhan ruusuista kuvaa naisen seksuaalisesta kyvykkyydestä ja sen säilymisestä iän myötä. Ohis.

Hyvä nosto. Kyllä tosiasiat täytyy tunnustaa. Aina ei syy ole miehessä. Lisäksi musta tuntuu, että naisten kannattaisi ikääntyessä vähän panostaa tähän asiaan. Meinaan että jos miehellä ei enää vehkeet pelaa, niin aika usein marssitaan lekuriin, mistä saa apua. Tämä siis koska kyvytöntä miestä pidetään ihan luuserina.

Moni nainen sen sijaan ei jaksa vaivautua asian eteen. Vasta kun se pitkäaikainen mies lähtee tai pettää, niin saatetaan herätä sen asian eteen, että toisella edelleen on/oli niitä tarpeita. Muuten pidetään sitä miestä itsestäänselvyytenä.

Vierailija
297/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin. Onhan myös näitä.

Mutta ikävä totuus on usein niin, että nainen tietyn iän jälkeen vetäytyy seksistä. Varsinkin pitkässä parisuhteessa.

Jopa joku sanoo ääneen, että eräs hyvä puoli vanhenemisessa on, että ei tarvitse harrastaa seksiä. Ikä ikäänkuin tuo yksipuolisen hyväksynnän seksittömälle suhteelle.

Tämä vetäytymnen ei välttämättä riipu mitenkään miehestä, siis onko hyvä vai huono rakastaja.

Nainen haluaa kyllä parisuhteen statuksen ja kulissit. Mutta jos mies lähtee, niin suuttuu kun se sama ei miehelle riitäkään.

Yhtä hyvin kuin naisen halu kohdistuu muihin miehiin niin voi myös miehen halu kohdistua muihin naisiin.

En ole pojankloppi vaan vanhempi nainen. Olen siis eri kuin jolle kirjoitus oli kohdistettu.

Seksi myös on mukana kuvioissa.

Vierailija
298/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin. Onhan myös näitä.

Mutta ikävä totuus on usein niin, että nainen tietyn iän jälkeen vetäytyy seksistä. Varsinkin pitkässä parisuhteessa.

Jopa joku sanoo ääneen, että eräs hyvä puoli vanhenemisessa on, että ei tarvitse harrastaa seksiä. Ikä ikäänkuin tuo yksipuolisen hyväksynnän seksittömälle suhteelle.

Tämä vetäytymnen ei välttämättä riipu mitenkään miehestä, siis onko hyvä vai huono rakastaja.

Nainen haluaa kyllä parisuhteen statuksen ja kulissit. Mutta jos mies lähtee, niin suuttuu kun se sama ei miehelle riitäkään.

Yhtä hyvin kuin naisen halu kohdistuu muihin miehiin niin voi myös miehen halu kohdistua muihin naisiin.

En ole pojankloppi vaan vanhempi nainen. Olen siis eri kuin jolle kirjoitus oli kohdistettu.

Seksi myös on mukana kuvioissa.

Nimenomaan tuo yksipuolinen sanoutuminen "minä en tarvitse seksiä" on aika itsekästä ajattelua ja voi johtaa näihin "ikäviin yllätyksiin" kun "lapsellinen" mies lähtee vähän 50 kriisissä vaihtamaan nuorempaan. Itsekin olisitte pistänyt miehen vaihtoon, jos 20 v iässä ei olisi poikakaverilta seksihommat onnistunut ja tällöin olisi vaan haukuttu ex mies tuhkamunaksi.

Ja kuten tuossa aikaisemmin kirjoitettiin, niin ylipaino on usein yhteydessä siihen, että elimistö ajaa hormonitoiminnan alas, jolloin halut loppuu. Ja sama ongelmahan on lihavilla miehilläkin. Eikä tuo ole ainoa ongelma mitä tästä seuraa. Seuraavaksi myös sokeriaineenvaihdunta menee alas, jolloin on diabetestä ja sitten katkotaan varpaita yms.

Vierailija
299/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mut tuo että ukko haluaa eroon myös lapsestaan paljastaa jutun provoksi. Jos oikeesti olis noin kylmä persoona, oisit asian huomannut jo kauan sitten.

Ei mennyt läpi.

Vierailija
300/516 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että sinun ei tarvitse muuttaa pois ennen kuin olet löytänyt uuden asunnon. Vaikka mies omistaisi asunnon, hän ei voi ilman käräjäoikeuden päätöstä häätää sinua pois.

Jos katsoo vaikka valtakunnan eliitin touhuja niin hyvin voi kansanedustaja Rydmankin näköjään häätää, sanoi laki asiasta mitä hyvänsä. Eikä poliisi tee mitään.