Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena

Vierailija
30.06.2022 |

Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..

Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.

En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.

Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.

En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.

Kommentit (519)

Vierailija
261/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että oli superhermostunut ja jännitti, ja sitten tuli ulos törppöytenä. Yritti varmaan olla "cool" ja "itsevarma", mutta ei oikein osannut sitäkään. 

Vierailija
262/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain ekan sivun ja joo vaikuttihan tuo aika törpöltä, mutta joillekin tuollainen tutustuminen kerralla lähes koko sukuun, voi olla todella ahdistava tilanne, varsinkin kun sieltä ei pääse edes pois, vaan heti pitää olla kaksi päivää muiden arvosteltavana. Eikö olisi ollut turvallisempaa tavata vanhemmat jo etukäteen edes lyhyesti, nyt siellä oli mökki täynnä tuntemattomia. Joistakin tuollainen tilanne saattaa saada esiin ikäviä piirteitä, jos stressi+alkoholi ottaa vallan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. On rasittavaa olla tunteiden tulkki parisuhteessa miehen ja muiden ihmisten kanssa. Jos ei ole luottoa omaan kumppaniin, että hän selviää normaaleista tilanteista kunnialla ihan itse niin ei kannata jatkaa suhdetta. Normaali kumppani on huomattavasti parempi sijoitus, vaikea tyyppi verottaa koko ajan energiaasi ja tulee myös pahaa mieltä. Parisuhde ei ole terapiasuhde.

Vierailija
264/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JSS !

Et sinäkään kyllä kovin hyväkäytöksinen ole! Ihme kielenkäyttöä.

Vierailija
265/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen juntin valitsit

Vierailija
266/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa päästä yli siitä, miten juristi, uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena.

Ne on ne lakimiehet semmoisia niljakkeita, että h3lvetissä on oikein erityinen paikka heille varattuna...

Vierailija
267/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi noin epäkohtelias, mutta tiedän, etten todennäköisesti viihtyisi missään "viiniporukassa" ja pitäisi vetää roolia esittäen, että kylläpä täällä on mukavaa. Tuollaiset ihmiset vaan ovat niin erilaisia keskimäärin kuin minä. Yleensä he ovat jotain muita parempaa kokoomusväkeä, tai vaihtoehtoisesti liberaaleja vihreitä joiden mielestä viinin siemailu on trendikästä ja oluen juominen junttia. Itse taasen olen lähinnä konservatiivinen kansallissosialisti.

Minä juon viiniä ihan koska pidän sen mausta. Ajattelen oluita juovista, että he varmaankin pitävät oluista. Viini on ihan normaali juoma, ei mitenkään erityisen kalliskaan. Miksi se määrittelisi ihmisen millään muulla tavoin kuin että mikä maistuu?

Voisin ihan hyvin juoda seurassa olutta ahdistumatta tai tekemättä siitä numeroa, että yleensä juon viiniä..

Vierailija
268/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille ei vain ole kotona opetettu käytöstapoja. Todennäköisesti koko perhe samanlaisia.

Vierailija
269/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille ei vain ole kotona opetettu käytöstapoja. Todennäköisesti koko perhe samanlaisia.

Itsekäs ja huonokäytöksinen juntti. Joo. Ei jatkoon missään geimeissä.

Vierailija
270/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvän näköinen, siisti hygienia, oma talous jne. kunnossa, ei Mt ongelmia, painolasteja tai päihderiippuvuuksia ja yhä 30+ vapaana, pitäisi oikeasti jo arvata, ettei se mikään todellinen löytö ole. Jos akateemisen tai sivistyneen haluaa, pitää olla liikkeellä jo siellä yliopiston käytävillä ja luennoilla 20+ iässä viimeistään. Ne muut, myöhemmin jäljellä olevat, ovat noita keskenkasvuisia. Suomessa odotellaan nykyään liian kauan, kun mikään ei kelpaa ja ajatellaan aina olevan jotakin parempaa nurkan takana. Pitkässä parisuhteessa kasvaa kumpikin, kasvetaan yhteen ja karsiutuu liiat rosot ja piirteet, jotka ovat ehdoton ei yhteiselolle. Tulee myös yhteiset, paria yhdistävät kummallisuudet, joita muut eivät ymmärrä. Parisuhde vaatii työtä kummaltakin. Ja suvun tuki ei ole pahitteeksi ylämäissä.

Vierailija
271/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvän näköinen, siisti hygienia, oma talous jne. kunnossa, ei Mt ongelmia, painolasteja tai päihderiippuvuuksia ja yhä 30+ vapaana, pitäisi oikeasti jo arvata, ettei se mikään todellinen löytö ole. Jos akateemisen tai sivistyneen haluaa, pitää olla liikkeellä jo siellä yliopiston käytävillä ja luennoilla 20+ iässä viimeistään. Ne muut, myöhemmin jäljellä olevat, ovat noita keskenkasvuisia. Suomessa odotellaan nykyään liian kauan, kun mikään ei kelpaa ja ajatellaan aina olevan jotakin parempaa nurkan takana. Pitkässä parisuhteessa kasvaa kumpikin, kasvetaan yhteen ja karsiutuu liiat rosot ja piirteet, jotka ovat ehdoton ei yhteiselolle. Tulee myös yhteiset, paria yhdistävät kummallisuudet, joita muut eivät ymmärrä. Parisuhde vaatii työtä kummaltakin. Ja suvun tuki ei ole pahitteeksi ylämäissä.

Ap on itse saman ikäinen ja ollut pitkään sinkkuna. Pätee varmaan sama häneenkin

Vierailija
272/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon. On rasittavaa olla tunteiden tulkki parisuhteessa miehen ja muiden ihmisten kanssa. Jos ei ole luottoa omaan kumppaniin, että hän selviää normaaleista tilanteista kunnialla ihan itse niin ei kannata jatkaa suhdetta. Normaali kumppani on huomattavasti parempi sijoitus, vaikea tyyppi verottaa koko ajan energiaasi ja tulee myös pahaa mieltä. Parisuhde ei ole terapiasuhde.

Mutta kun ap ei ole muutakaan löytänyt, vaikka on pitkään etsinyt... Eiköhän se kerro tarpeeks. Ei rahkeet riitä muuhun.

Vierailija
273/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään jatkaisi suhdetta.

Vierailija
274/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ap ei ole muutakaan löytänyt, vaikka on pitkään etsinyt... Eiköhän se kerro tarpeeks. Ei rahkeet riitä muuhun.

Hyviä miehiä on vapaana tuossa ikäluokassa häviävän pieni määrä eikä kaikille halukkaille mitenkään riitä. Käytännössä sitten joutuu ottamaan tuollaisen ap:n miehen tyylisen äijän (tai vielä siitäkin pahemman) tai olemaan ilman.

Vierailija
275/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta ei kaikki hyvät miehet ja naiset ole hyvien miesten tai naisten kanssa parisuhteessa, vaan eroja tulee kaikenikäisille. Omani löysin 30+-vuotiaana työpaikalta ja hyvä niin, nyt ollaan jo keski-ikäisiä kurttuja.

Vierailija
276/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Miksi naiset valitsee aina huonon miehen. Eli paskan miehen. Pska mies tuo on eikä muuksi muutu. Miksie kiltti kunnollinen mies kelpaa. Kyllä kiltti mies olisi tervehtinyt naisen vanhempia. Olisi tuonut jotain tuliaisiakin. No nainen on se joka miehen aina valitsee ja sitten käy noin huonosti kuin aloittajalla. Varmaan oli taas ulkonäkö miehellä sellainen ettei aloittaja nainen voinut ohittaa.

Ei sinulla ole oikeutta nimitellä ketään tuon perusteella paskaksi. Sinäkö nyt olet hyvä esimerkki jostain kiltistä ja kunnollisesta? Älä viitsi.

Vierailija
277/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meinaa päästä yli siitä, miten juristi, uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena.

Ne on ne lakimiehet semmoisia niljakkeita, että h3lvetissä on oikein erityinen paikka heille varattuna...

En ehkä tiedä, mihin tarkalleen viittaat, mutta kyllä näin on. Satuin kerran jostain syystä asianajajien ja valtsikan opiskelijoiden kanssa (häiden?) jatkoille. Juuri nuo asianajajat ja niiksi aikovat olivat niitä, jotka menivät pukuineen kyljellään kukkaistutuksissa. Helsingin keskustassa. Olin ollut siinä luulossa, että taideopiskelijat ja taiteilijat ryyppäävät suhteellisen paljon, mutta kyllä tämä oli toista. Taidetyypit pysyivät ainakin jaloillaan ja heihin sai kontaktin.

Vierailija
278/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kyllä fiksu emäntä, eli ap sinä, olisit nyt kyllä voinut keskustella herra x:n kanssa ennen kotitaloon viemistä, mitkä ovat teidän perheen arvot, etiketit ja juhannuksenviettotavat. Kaikki muut tunsivat toisensa ja olivat jo "sisäpiiri", jolloin jää kuva, että uusi tulokas on jonkinlainen kokelas eikä kutsuvieras. Ap:n tehtävä olisi mielestäni ollut toimia puskurina ja tehdä kumppanin olo helpommaksi. Olisitte vaikka lähteneet soutelemaan tai kävelylle lähimaastoon kohta esittäytymisten jälkeen, ottaneet vaikka vain isäukon tai jonkun sisaruspariskunnista mukaan. Olisi tullut kivempi olo vieraalle, kun olisi jo tehnyt sinunkaupat ja tutustumista jonkun kanssa. Ei ainakaan auta, jos kutsuja itse liittoutuu muiden kanssa, nyrpistelee nenäänsä ja antaa suvulleen sen kuvan, että katsokaa mikä törppö, tuota ette ainakaan hyväksy.

Oma isäni otti aina ehdokkaiden kanssa asiakseen lähteä kierrokselle katsomaan vaikka saunan rakennustapaa, jotakin tulijaa kiinnostavaa seikkaa, jutella kahdestaan ja tehdä toisen olon tervetulleeksi. Sitten joivat yhdet oluet tai konut terassilla tai nuotion ääressä ja liittyivät sopivassa kohdin muiden mukaan ruokapöytään. Isä oli selvästi äidin kanssa näin sopinut ja kaikki sujui kuin itsestään. Sitten ruokapöytäkeskusteluissa suuremman joukon kesken isäni osasi toimia tukena ja johdattaa keskustelua fiksusti oikeisiin suuntiin, kun oli jo tutustunut hieman vieraansa arvomaailmaan ja ajatuksiin. Ei ne nuoret miehet mitään supersankareita ole, aika herkkiä ja epävarmoja useinkin tullessaan tyttöystävän perheen eteen. Kyllä se on molemminpuolinen kohtaaminen eikä vain toinen ole arvioitavana. Mieskin katselee, olisiko tämä perhe sellainen, jossa tuntee olevansa oma itsensä.

Vierailija
279/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnojoo, kaikkihan meistä ei ole samanlaisia uusissa sosiaalisissa tilanteissa, itsellä tapana mennä täysin jumiin eikä mitään fiksua sanottavaa saa aikaan vaikka kuinka toivoisi.

Pidän itseäni kohtuu normaalina tyyppinä ja osaan käyttäytyä vähintäänkin ok, mutta on vyön alla hölmöilyä raikkaasti justiin kun on rohkasua pari ja ns yrittäminen lähtee.

Sori kaikille jolla kaikki ei ole aina täydellistä, jaxuhalit.

Kerran vähän parempien ihmisten kekkereissä sanoin isännän itse paneman oluen maistuvan hiivalta, koska ihmiset se maistui hiivalta, mutta ilmeisesti koooooko ilta oli pilalla koska menin kuulkaa möläyttämään.

Vierailija
280/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löysit fetajuustomiehen? Eikö hän ollutkaan grillimakkaramies?

"Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen"

Oikeasti tällaisia ihmisiä on, sekä miehissä että naisissa. Huomaatte kun ikää tulee lisää ja maailma avartuu.

Olin silloin nuori perheenemäntä kun kaverini tuli meille kylään. Olin tehnyt meille ruoaksi perunoita ja kastiketta, koska tiesin että ystäväni pitää siitä. No ruokapöydässä me syötiin kaksin ja oltiin jo lopetettu ruokailu, jäätiin siihen pöytään juttelemaan ja kaverini napsi siinä jutun lomassa aina vaan kastikkeesta lihapaloja suuhunsa... :) sinne jäi pari yksinäistä palaa sitten perheelle. Mulle on jäänyt se tilanne jotenkin elävänä mieleen, mietin siinä että her ran ju mala miten ihminen kehtaa? Olin tuntenut hänet n. viisi vuotta ja silti olin ihan äimänä. Tein sitten perheelle illaksi muuta ruokaa ja silloin se jo nauratti, että kaikenlaista.

Jotkut ottaa myös aina ekana isoimman pullan, isoimman jäätelöpalan tms. meille lapsena opetettiin, että sitä ei saa ottaa, se ei ole kohteliasta.

Tuosta isoimmasta palasta! Muistan, miten ennen oli aina ihanaa asioida Stockalla tai Ekbergin leipomossa, kun siellä kakku- ja leivostiskillä tilatessa myyjä poikkeuksetta laittoi rasiaan kaikkein suurimmat, mehevimmät ja kauneimmat palat siitä asiakkaan valitsemasta sortista, hymyili ja oli kohtelias. Sitten, kun Ekberg teki sen muutosremontin ja Stockalla alkoi mennä vieläkin huonommin, niin asiakaspalvelu kääntyi päälaelleen. Pussiin ja rasiaan myyjä alkoi valita kaikkein pienimmän, kuivimman tai vähiten täytettä ja marjoja sisältävän kappaleen tarjolla olevista. Parhaat haluttiin jättää näytille houkutuslinnuiksi. Hinta silti kaikilla paloilla on tietysti sama. Kun osoitit sormella ja sanoit, saisinko tuon mehevän/ehjän/kauniin palasen myyjä näytti hapanta naamaa ja tiuski, antoi tai oli antamatta, kuin ei kuulisikaan.

Eipä ihme, että kummallakin yrityksellä asiat nykyään vieläkin huonommin. En mene minäkään enää sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä