Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena

Vierailija
30.06.2022 |

Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..

Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.

En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.

Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.

En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.

Kommentit (519)

Vierailija
221/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toista voi nätisti ohjata hyville käytöstavoille, kaikki eivät ole saaneet kotikasvatusta. En tiedä, onko tässä tapauksessa mahdollista.

Vierailija
222/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte, ap, olla miehen kanssa täysin erilaisia ja taustanne myös, että en povaa onnistunutta parisuhdetta teille. Monikaan ei tule ajatelleeksi, että kun ryhtyy parisuhteeseen, siihen kuuluu myös molempien perhe, ja jos perhetausta ovat kovinkin erilaiset, niin parisuhde ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies taitaa haluta sinusta eroon - helpointa tehdä itsestään törppö..

En oikeastaan usko, sillä mies on tässä koko ajan ollut se aktiivisempi osapuoli ja on edelleen. Esim. toivoo meidän muuttavan yhteen ja koko ajan lähettelee potentiaalisista asunnoista linkkejä. 

ap 

Puolen vuoden seurustelun jälkeen lähettelee linkkejä asunnoista? Eikö yhtään kellot soi päässä?

Niin no eihän ne provotessa soi.

Voi voi!

Muutettiin yhteen kun oltiin oltu 2 kuukautta yhdessä. Nyt oltu 27 vuotta yhdessä

Vierailija
224/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kahvipaketti kädessä pitäis letun perässä juosta. Vaikka olihan toi outoa et juomista ei tykännyt. Mut eiks maalaiset tykkää kun vessanpönttöä kehutaan.

Vierailija
225/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lukion käynyt. Aloituksen perusteella ei uskoisi.

Lukiossa ei opeteta käytöstapoja.

Vierailija
226/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidatte, ap, olla miehen kanssa täysin erilaisia ja taustanne myös, että en povaa onnistunutta parisuhdetta teille. Monikaan ei tule ajatelleeksi, että kun ryhtyy parisuhteeseen, siihen kuuluu myös molempien perhe, ja jos perhetausta ovat kovinkin erilaiset, niin parisuhde ei onnistu.[/quote

Puppua!

Kyllä onnistuu. Ei ihme että sinkkuja on kun kaikki asiat on esteenä.

Kokemusta on asiasta ja ei mieheni vanhempiaan valinnut.

Vierailija
227/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ihminen tuntee itsensä alempiarvoiseksi muihin nähden, voi alkaa möläytellä kuvitellen palauttelevansa muut maanpinnalle tajuamatta sitä, että nolaa vain itsensä ja sitten onkin jo ihan aihettakin tuntea itsensä alempiarvoiseksi. 

Niin, kyllä tunnistan miehessä alemmuudentunnetta liittyen siihen, että hänen vanhempansa perusduunareita/työttömyystaustaa ja minun vanhemmillani korkeakoulu + hyvät työpaikat aikanaan olleet. ap 

Minulla ja miehelläni on duunaritaustaa ja työttömyyttäkin on kohdattu joskus. Molempien vanhemmat duunareita. Silti osataan käyttäytyä tilanteen mukaan ja kohteliaasti.

Mikä hemmetin oletus tuo on, ettei duunaritaustaiset osaisi käyttäytyä?

Ei kai sellaista oletusta tässä ollut? Ymmärsin, että MIES tuntee siitä alemmuudentunnetta.

Tunnistan tuollaisen käytöksen ja olen kokenutkin sen kun kävi selville että "duunarimiesystäväni" oli käynyt aikuisena koulua, jossa isäni oli silloin ollut opettamassa häntä. Sen jälkeen mies alkoi käyttäytyä jotenkin koko ajan itseään ja paremmuuttaan kehuen, mollasi minua, en osannut edes perunoita kuoria tai lumia luoda oikein. Selvästi huomasi huonon itsetunnon. Se juttu ei sitten kestänytkään mutta syynä ei todellakaan olisi ollut miehen duunarius vaan paljastui todella huono itsetunto.

Vierailija
228/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksen perusteella sanoisin että ei jatkoon. Ajattelutapanne on erilainen ja tulee johtamaan konflikteihin. Mieshän ei selvästikään huomioi muita ihmisiä. Juhannuksen kokemus oli vain esimakua. Tuskin hän sinunkaan tunteistasi on oikeasti ja aidosti kiinnostunut.

Parisuhteen vakiintuessa ihminen repsahtaa yleensä huonompaan suuntaan. Myönnän että itsekin olen syyllistynyt tähän - parta rehottaa, hiukset sekaisin ja kotona on kuluneet verkkarit jalassa. Avovaimonikin, joka suhteen alussa panosti itseensä enemmän, nykyään pieree kuuluvasti ja nauraa päälle. Siksi kannattaa jo suhteen alussa pohtia että kuinka paljon kumppanin taso voi huonontua että häntä vielä viitsii katsella. Jos jo nyt olet kipurajalla, ei kovin lupaavalta näytä.

Vierailija
229/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies taitaa haluta sinusta eroon - helpointa tehdä itsestään törppö..

En oikeastaan usko, sillä mies on tässä koko ajan ollut se aktiivisempi osapuoli ja on edelleen. Esim. toivoo meidän muuttavan yhteen ja koko ajan lähettelee potentiaalisista asunnoista linkkejä. 

ap 

Puolen vuoden seurustelun jälkeen lähettelee linkkejä asunnoista? Eikö yhtään kellot soi päässä?

Niin no eihän ne provotessa soi.

Voi voi!

Muutettiin yhteen kun oltiin oltu 2 kuukautta yhdessä. Nyt oltu 27 vuotta yhdessä

Me muutettiin suoraan yhteen. :)

Minulle tulee aloituksen miehestä mieleen, että ei ole ainoastaan juntti, vaan ei hallitse sosiaalista koodistoa eikä omaa sosiaalista tilannetajua. Tässä saattaa olla taustalla esimerkiksi lievää autismia tms. Ei hän siis välttämättä tahallaan ole inhottava, ei vaan pysty arvioimaan mikä on sopivaa tai miltä toisesta osapuolesta tuntuu. Se ei tietenkään tarkoita että ap:n pitäisi sietää moista, mutta jos mies tiedostaisi ongelmansa, voisi ehkä saada apuakin. Ap:n kanssa ollessa tai ilman. Luulen myös että miehen kommentit olivat osittain halua olla hauska, menivät vaan pahasti pieleen. En ole ap kuten miehesi, mutta tunnistan itse itsessäni välillä tuota, että ikäänkuin morkkaamalla tai olemalla sarkastinen on yrittänyt naurattaa ihmisiä, ja muut eivät ole tajunneet sen olevan huumoria. Mies on voinut tyyliin ajatella, että etikasta vitsailu on hauskaa, ja häntä sitten pidetään äijänä kun pyytää kaljaa. Joillain ei myöskään ole sosiaalista taitoa siten, että ymmärtäisi ajatella vaikka tuliaisia. Ei se varmasti ihan normaalia ole, mutta omassakin tuttavapiirissä ainakin yksi tällainen on. Osa ihmisistä on sosiaalisesti rajoittuneita, ja ehkä miestä jännitti, jolloin se vaan pahentaa käytöstä. Tuskin hänestä silti täydellistä vävyä koskaan kuoriutuu, ap:n pitää nyt miettiä kuinka paljon miehestä oikeasti tykkää. Että kannattaako suhteessa olla silläkin uhalla että mies nolaa jatkuvasti eikä osaa käyttäytyä sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
230/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, joko olet jättänyt? Toivottavasti!

ps. aivan törkeää käytöstä, peruskohtelias pitää olla vaikka kuinka jännittäisi. Mutta kuten joku tuolla kirjoitti, ei tuo ole ujoutta vaan puhdasta huono käytöstä, itsekeskeisyyttä ja hankalan persoonan käytöstä. Jätä se sika. 

pps. Tuliaisista: totta hitossa pitää viedä aina jotain, edes lähikaupan kukkapuska! Perus_käytös_tapoja. 

Ihan uskomatonta että luulet että ap tottelee teidän eroa käskyjä.

Vierailija
231/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni käyttäytyi ajoittain vieraiden seurassa tökerösti. Päästeli välillä kummallisia sammakoita, ja usein, kun hänen sukulaisiaan tuli kylään, meni toiseen huoneeseen siivoamaan jotain täysin tarpeetonta jättäen minut sukulaistensa seuraan. Möläyttelyt hän oli kyllä oppinut äidiltään, joka oli vieläpä ilkeä kommenteissaan. Käydessään kylässä ex-anoppi haukkui kaiken kodissamme (sisustuksen, liinavaatteet, ruoan, minut, jopa vessapaperin). Ap:lle en osaa sanoa muuta, kuin että jotkut möläyttelevät jännityksestä ja osaavat käyttäytyä myöhemmin, kun toisista ihmisistä tulee tuttuja, ja toiset eivät sittenkään.

Vierailija
232/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en kyllä jatkaisi. Älä sinäkään, koska selvästi olet huomannut, että ette sovi toisillenne.

Vierailija
233/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat ne ominaisuudet joiden vuoksi alunpitäen lähdit suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

Hyvä sän gyssä. I so ja p aksu. Siinä ne tärkeimmät syyt vauvafoorumin naisille. Sitten voi vähän tulla yllätyksenä muut asiat.

Vierailija
234/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lukion käynyt. Aloituksen perusteella ei uskoisi.

Lukiossa ei opeteta käytöstapoja.

Ei, kyllä ne opitaan jo lapsena ja nuorena kotoa. Olen ollut töissä kohta 40 vuotta akateemisten ihmisten kanssa ja samalla tavalla heissä on fiksuja ja törppöjä. Olen kymmeniä vuosia sitten lakannut arvostamasta ihmistä koulutuksen perusteella. Joku siivooja työpaikalla voi olla monta kertaa sosiaalisesti lahjakkaampi, fiksumpi ja järkevämpi kuin esim. opettaja tai lääkäri. Okei, lääkärillä on koulutus ja monenmoista opittua tietoa mutta se vaan ei tee kenestäkään fiksua. Viisaan ehkä omalla alallaan.

Vierailija
235/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kyllä vähän valmistellut miestä ennen mökille tuloa. Pyytänyt tuoda omat kaljat, pyyhkeet yms. Lisäksi olisin mennyt pihalle vastaan, enkä makoillut parvella. Esitellyt muille ja näyttänyt paikat, myös sen huussin. Ehkä vierailu olisi sujunut mukavammin puolin ja toisin.

Vierailija
236/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies sinua kohtaan rakastava ja kunnioittava?

Miten hän käyttäytyy oman perheensä kanssa?

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että mies kärsii sosiaalisesta ahdistuksesta. Sen takia kännykkä suojamuurina tai alkoholi tunnelman keventäjänä.

Toiseksi, käytöstapojen puute johtuu hyvin pitkälle kotikasvatuksesta. Itse keskustelisin asiasta miehen kanssa ja katsoisin onko hän tarpeeksi kypsä tunnistamaan kehityskohdat itsessään. Itse olen kantapään kautta saanut opetella ihan perus käytöstapoja, koska mulle ei kotona niitä opetettu. Palautetta olen elämäni aikana saanut ja siitä tietysti aina loukkaantunut, suuttunut ja jopa raivostunut. Mutta osaan nykyään ottaa muut ihmiset paremmin huomioon ja käyttäytyä sivistyneemmin. Kiitos tästä kaikille, jotka ovat minulle uskaltaneet suoraan sanoa.

Ottaisin asian puheeksi ja katsoisin muuttuuko käytös. Alkureaktio voi olla todella torjuva, jopa kieltävä, joten mittaisia kehityskykyä konkreettisten tilanteiden kautta.

Vierailija
237/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin kyllä vähän valmistellut miestä ennen mökille tuloa. Pyytänyt tuoda omat kaljat, pyyhkeet yms. Lisäksi olisin mennyt pihalle vastaan, enkä makoillut parvella. Esitellyt muille ja näyttänyt paikat, myös sen huussin. Ehkä vierailu olisi sujunut mukavammin puolin ja toisin.

Kyllä! Kutsuja esittelee vieraan ja myös hyvä kertoa vähän etukäteen, mitä on odotettavissa ja millaiset asiat olisi hyvä ottaa huomioon. Toki sivistynyt ja sosiaalisesti edistyksellinen ihminen osaisi myös itse tehdä aloitteen esittelyn suhteen ja kysyä, että mitä tuoda tuliaiseksi vai tuodakko mitään.

Vierailija
238/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löysit fetajuustomiehen? Eikö hän ollutkaan grillimakkaramies?

"Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen"

Oikeasti tällaisia ihmisiä on, sekä miehissä että naisissa. Huomaatte kun ikää tulee lisää ja maailma avartuu.

Olin silloin nuori perheenemäntä kun kaverini tuli meille kylään. Olin tehnyt meille ruoaksi perunoita ja kastiketta, koska tiesin että ystäväni pitää siitä. No ruokapöydässä me syötiin kaksin ja oltiin jo lopetettu ruokailu, jäätiin siihen pöytään juttelemaan ja kaverini napsi siinä jutun lomassa aina vaan kastikkeesta lihapaloja suuhunsa... :) sinne jäi pari yksinäistä palaa sitten perheelle. Mulle on jäänyt se tilanne jotenkin elävänä mieleen, mietin siinä että her ran ju mala miten ihminen kehtaa? Olin tuntenut hänet n. viisi vuotta ja silti olin ihan äimänä. Tein sitten perheelle illaksi muuta ruokaa ja silloin se jo nauratti, että kaikenlaista.

Jotkut ottaa myös aina ekana isoimman pullan, isoimman jäätelöpalan tms. meille lapsena opetettiin, että sitä ei saa ottaa, se ei ole kohteliasta.

Vierailija
239/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee. Mä tapailen vähän samanlaista, mutta siis siksi vain tapailen. En ikipäivänä esittele perheelle enkä ystäville. 

Ja tämä siis siksi, että lähes viisikymppisenä ei ole enää tarjolla kuin törppöjä (tai sitten jotain lyhyitä ja lihavia). Kunnon miehet ovat suhteissa. Ja meillä menee hyvin sängyssä ja joitain yhteisiä kivoja juttuja kuitenkin, mutta kyllä se törppöys ja junttius myös häiritsee joka käänteessä, mutta kerran pariin viikkoon tavatessa sen sietää. 

Mutta juu: ei perhettä tollasen kanssa. 

Vierailija
240/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olette paskan tärkeää ja rasittavaa porukkaa koko sakki ja mies vittuuntui. Yleensä viinityypit on juuri tällaisia.

Hyvin sanottu. Luultavasti mies vittuuntui jo oven avattuaan kun näki teidän tärkeilevän porukan. Äitikin kasvissyöjä. Kertoi tuon varmaan jo alkumetreillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme