Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena

Vierailija
30.06.2022 |

Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..

Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.

En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.

Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.

En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.

Kommentit (519)

Vierailija
281/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aikuinen mies kirjoitti:

Mnojoo, kaikkihan meistä ei ole samanlaisia uusissa sosiaalisissa tilanteissa, itsellä tapana mennä täysin jumiin eikä mitään fiksua sanottavaa saa aikaan vaikka kuinka toivoisi.

Pidän itseäni kohtuu normaalina tyyppinä ja osaan käyttäytyä vähintäänkin ok, mutta on vyön alla hölmöilyä raikkaasti justiin kun on rohkasua pari ja ns yrittäminen lähtee.

Sori kaikille jolla kaikki ei ole aina täydellistä, jaxuhalit.

Kerran vähän parempien ihmisten kekkereissä sanoin isännän itse paneman oluen maistuvan hiivalta, koska ihmiset se maistui hiivalta, mutta ilmeisesti koooooko ilta oli pilalla koska menin kuulkaa möläyttämään.

🍻

Vierailija
282/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko oli "en meinaa päästä yli..."

Oletko jo päässyt yli ja miten teit sen?

Mihin lopputulokseen olet tullut? Entäs se fetamies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistäkö tuollaisen sian pongasit? Jätä se sika ja äkkiä!

Vierailija
284/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies taitaa haluta sinusta eroon - helpointa tehdä itsestään törppö..

En oikeastaan usko, sillä mies on tässä koko ajan ollut se aktiivisempi osapuoli ja on edelleen. Esim. toivoo meidän muuttavan yhteen ja koko ajan lähettelee potentiaalisista asunnoista linkkejä. 

ap 

Pakene.

Vierailija
285/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti se on

Vierailija
286/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne maaseudun miehet ovat.

Tässä olet oikeassa, hän on maaseudulta kotoisin mutta lukion jälkeen muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja töihin. Siitä kyllä olen eri mieltä, että ei kai maaseudun miehet lähtökohtaisesti kaikki ja aina ole mitään käytöstavattomia juntteja. Ehkä enemmän lähtee ihan kotikasvatuksesta. 

ap 

Jaa että maaseudun miehelle ulkohuussi oli liikaa?

2/5

Ei todellakaan kaikki Suomen maaseudun asukkaat ovat jyväjemmareita. Ihan maaseudulta (= pikkupaikkakunnalta) mies on kotoisin mutta samalla koko lapsuutensa  ja nuoruutensa taajaman kerrostalossa asunut. 

ap 

Tuo "taajaman kerrostalossa" selittääkin (ainakin melkein lähes) kaiken.

Vierailija
287/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo käynyt tutustumassa miehen sukuun ja kesähuvilaan? Asiasi saisi erilaiset mittasuhteet, kun näet miehen omassa ympäristössään. Ehkä yllätyt positivisesti?

Vierailija
288/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka syy on eri!

Olen seurustellut 1,5 varsin luovan ja luonteikkasn maaseudun miehen kanssa. Olin kesäkuun alussa polvileikkauksessa ja sen jälkeen 12vrk hänen luonaan toipumassa. Hän hoiti minua oikein hyvin, päivisin kävi töissä, iltaisin ja viikonloppuna tapasi kavereitaan.

Pikkuhiljaa tunsin että vieraanvaraisuus on ehkä loppumassa ja koska kaipasin jo omaa kotiani hän toi minut kotiin, kävimme kaupassa ym

Mutta tuon jälkeen olen saanut häneltä vain muutamia viestejä. Liikkumiseni on hyvin rajallista ja nyt helteet lisäävät kipua ja kurjuutta.

Kaipaanko turhaan viestejä, soittoja, empatiaa, kannustusta?

Vierailija
289/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes.

Tästä miehelle pisteet. Täysin tarpeetonta roudata jotain juhlamokkaa tai pahvikeksikassia kenellekään. 

Minustakin tuo on naurettavaa tuo "tuliaiskulttuuri". En odota koskaan kenenkään tuovan meille mitään. Toki jos ollaan pidempään kyläilemässä, niin selvittäisin, että miten osallistutaan. Mutta muuten inhoan tuollaisia vanhanaikaisia pinttyneitä tapoja. Kun minä tulen kahville, tuon keksipaketin ja kun sinä kahville, sinä tuot keksipaketin... Ihan turhaa ja perseestä.

Alle 40 v nainen

On eri asia käydä kaverin luona kahvilla 1-2 tuntia kuin olla viikonloppu yökylässä. Viikonlopun aikana talon väki ruokkii ja kahvittaa vierasta aika monta kertaa, tarjoaa saunajuomia, naposteltavia ja grillattavia, tiskaa ja siivoaa jälkiä. Vieraiden lähdettyä jäljelle jää siivoukset ja lakanapyykkikasat.

Vierailija
290/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän samoja mietteitä kirjoitti:

Vaikka syy on eri!

Olen seurustellut 1,5 varsin luovan ja luonteikkasn maaseudun miehen kanssa. Olin kesäkuun alussa polvileikkauksessa ja sen jälkeen 12vrk hänen luonaan toipumassa. Hän hoiti minua oikein hyvin, päivisin kävi töissä, iltaisin ja viikonloppuna tapasi kavereitaan.

Pikkuhiljaa tunsin että vieraanvaraisuus on ehkä loppumassa ja koska kaipasin jo omaa kotiani hän toi minut kotiin, kävimme kaupassa ym

Mutta tuon jälkeen olen saanut häneltä vain muutamia viestejä. Liikkumiseni on hyvin rajallista ja nyt helteet lisäävät kipua ja kurjuutta.

Miksi seurustelet miehen kanssa joka ei sinusta välitä? Mikä sai sinut valitsemaan hänet?

Vierailija
291/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on liian viisas kaveri sulle.

Vierailija
292/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän samoja mietteitä kirjoitti:

Vaikka syy on eri!

Tasapainoisessa suhteessa saa samalla mitalla kuin antaa. Sille, josta oikein tykkää antaa yleensä parastaan ja runsaasti. Velvollisuudesta hyväkäytöksinen voi tarjota apua tms. huolenpitoa kohtuuden rajoissa jonkin aikaa. Jos ei saa mitään itselle tärkeää vastapainoksi ihan pyytämättä, ei tule kestämään. Nimensä mukaisesti: se on suhde, ei selfie.

Vierailija
293/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jotenkin eläytyä miehen tunnelmiin ajatusleikisti (siis tokihan voi olla niin, että tyyppi on törppö juntti. Mutta voi myös olla olemattakin). Mutta siis... ap:llä on tosi nice ja smoothie vanhemmat ja sukulaiset, vähän bättre folk, muttei niin paljon, että ap tajuaisi sitä itse. Ukolla ehkei niin smoothie porukat, enemmänkin grillimakkaraa ja sinappia, joiden kanssa kärsimystä viettää aikaa. Ukolla on pasmat housuissa kun saapuvat mökille, tarvitsee hetken itsensä kokoamiseen. Ja ukko tuntee myös vähän alemmuutta, kiskoo fetat salaatista, koska salaattia pitää syödä, mutta mutsi koskaan opettanut. Ap:n mutsi ja faija mulkoilee ruokapöydässä vävyehdokasta, jonka hermostuneet kädet vie lasia huulille liian tiuhaan. Onneksi tulee mieleen hyvää äijäläppää, että saa edes jotan ääntä suusta.

.. ja sitä rataa...

Päivitä ap tilannekuva meille, joohan.

Vierailija
294/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Tunnustan että pidän kaikkia ihmisiä jotka eivät osaa/tykkää juoda viiniä juntteina. ...

Minä pidän tuollaista asennetta ja katsantokantaa ÄÄRIJUNTTIMAISUUTENA.

Vierailija
295/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Tunnustan että pidän kaikkia ihmisiä jotka eivät osaa/tykkää juoda viiniä juntteina. ...

Minä pidän tuollaista asennetta ja katsantokantaa ÄÄRIJUNTTIMAISUUTENA.

Joo, pohjoisella pallonpuoliskolla se on kyllä olut, jolla on vahva kulttuurihistoria. Jos esim. Briteissä et ymmärrä mitään oluista vaikutat täydeltä juntilta. Ne olettavat, syystäkin, että näet edes hiukan vaivaa tutustua imperiumin kulttuurihistoriaan ennen hienommissa piireissä vierailua. On osattava keskustella isäntien kanssa ja tiedettävä mikä pintti käy mihinkin kohtaan ja kenen vuoro tarjota, oli pub ensiluokkainen tai rahvaanomainen. Kaikki arvostavat laatu oluita. Teetä on osattava juoda myös, vaikket yleensä joisikaan.

Vierailija
296/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkä ketju, että oikeastaan tuo kaveri on tullut jo aika symppiksen läheiseksi. Olisipa kiva, jos ap kutsuisit miehen mukaan tänne juttusille. Ainakin itse lukisin mielelläni, mitä kaverilla on sanottavaa.

Vierailija
297/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi noin epäkohtelias, mutta tiedän, etten todennäköisesti viihtyisi missään "viiniporukassa" ja pitäisi vetää roolia esittäen, että kylläpä täällä on mukavaa. Tuollaiset ihmiset vaan ovat niin erilaisia keskimäärin kuin minä. Yleensä he ovat jotain muita parempaa kokoomusväkeä, tai vaihtoehtoisesti liberaaleja vihreitä joiden mielestä viinin siemailu on trendikästä ja oluen juominen junttia. Itse taasen olen lähinnä konservatiivinen kansallissosialisti.

Minä juon viiniä ihan koska pidän sen mausta. Ajattelen oluita juovista, että he varmaankin pitävät oluista. Viini on ihan normaali juoma, ei mitenkään erityisen kalliskaan. Miksi se määrittelisi ihmisen millään muulla tavoin kuin että mikä maistuu?

Voisin ihan hyvin juoda seurassa olutta ahdistumatta tai tekemättä siitä numeroa, että yleensä juon viiniä..

Pidän yksinkertaisesti viininlipittäjiä turhanpäiväisinä trendipelleinä. Ei 20 vuotta sitten mitään viinejä juotu nykymalliin. Muualta maailmasta raahattu tapa siinä missä kaiken maailman halloweenit sun muut ku on vaan niin trendikkään fantsua.

Vierailija
298/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon. On rasittavaa olla tunteiden tulkki parisuhteessa miehen ja muiden ihmisten kanssa. Jos ei ole luottoa omaan kumppaniin, että hän selviää normaaleista tilanteista kunnialla ihan itse niin ei kannata jatkaa suhdetta. Normaali kumppani on huomattavasti parempi sijoitus, vaikea tyyppi verottaa koko ajan energiaasi ja tulee myös pahaa mieltä. Parisuhde ei ole terapiasuhde.

Mutta kun ap ei ole muutakaan löytänyt, vaikka on pitkään etsinyt... Eiköhän se kerro tarpeeks. Ei rahkeet riitä muuhun.

Ap on ilmeisesti halunnut komean miehen vaikka on itse rumahko nainen. Täten hän on päätynyt antamaan periksi muissa kriteereissä, ja valinnut komean mutta todellisen täysjuntin ääliön. Sen jälkeen kun ap on jättänyt juntti-idiootin, ap voisi vähän järjestellä miehiä koskevia arvostuksiaan ja kriteereitään uusiksi.

t. sivistynyt ja huomaavainen sinkkumies, ei kuitenkaan komea

Tämä on ihan mahdollinen selitys, vaikka sitä miinustetaankin. Kyllä ap on huomannut sen jo kuukausia sitten, että mies on umpijuntti ja törppö. Nämä seikat eivät vain ole haitanneet niin paljon, kun niitä ei ole tarvinnut katsella perheen seurassa.

Vierailija
299/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luvalla sanoen, normaali kaljaa arvostava suomalainen mies joutunut viiniporukan joukkoon ja anoppi vielä kasvissyöjä. Ymmärrän perkeleen hyvin, että on tiukkaa sopeutua täysin erilaiseen porukkaan ja esittää jotain mitä ei todellisuudessa ole.

Vierailija
300/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä jännitti vieraiden ihmisten tapaaminen ja siksi käytös muuttui tuollaiseksi. Tuskin normitilanteissa käyttäytyy noin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi