Miten jotkut pystyy sijoittamaan 1000-2000 euroa kuukaudessa?
Selailin somea ja siellä arviolta 20-30 vuotiaat ihmiset kertoilevat että he sijoittavat tuon verran kuukaudessa joten miten tämä oikein on mahdollista?
Oletetaan että tuon ikäisillä palkka ei ole vielä edes hyvä kun työura on alussa.
Millä nämä oikein elävät kun he laittavat lähes kaikki rahat sijoituksiin?
Asuminen,auto,ruoka,vaatteet yms perus elämiseen tarvittavat asiat nyt vaan maksaa.
Kommentit (44)
Somen kommenteissa ja vauva-palstalla on tiettävästi Suomen eniten tienaavat, siksi.
1. Nouse ylös sohvalta
2. Mene töihin
3. Profit
Ne piirtää kellä on liituu, kato. Ei oo muiden vika että sulla ei ole.
No kun on palkka 6500€/kk, jää joka kuukausi tonni plus säästöön ja sijoituksiin.
Saan tukina 2000€/kk ja niistä laitan 1000€ Bitcoiniin joka kuukausi.
Kolmen lapsen tavis äiti keräsi 200000 euron sijoitussalkun.
https://kaksplus.fi/perhe-elama/tyo-ja-raha/kolmen-lapsen-aiti-pauliina…
Ei kannata kaikkea uskoa. Somessa valehdellaan ja liioitellaan koska se kuuluu vähän niinkuin asiaan.
Mulla on iso asuntolaina (auto ja muut kulut siihen päälle) mutta jos saisin 3000e/kk nettona niin siitä saisi joka kuukausi ehkä 500 - 1000e säästöön. Valitettavasti en noin paljoa edes bruttona joten säästöön ei jää mitään 😭
Kun ei hanki autoa, naista, kuukausimaksullisia palveluita eikä perhettä niin yllättävän hyvin jää nuorenakin palkasta sijoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
No kun on palkka 6500€/kk, jää joka kuukausi tonni plus säästöön ja sijoituksiin.
Mistä töistä voi tienata tuollaisia summia nuorena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä töistä voi tienata tuollaisia summia nuorena?
Pankissa palkat alkavat 3000 eurosta ja nousevat urakehityksen myötä.
No, jos on tosi hyvät tulot tai sitten elää tosi pihisti. Tuon ikäisillä yleensä palkka ei ole vielä tapissa ja asuntolainaa yms. Eli ei se 1000-2000 ihan helposti jää sukanvarteen. Sen sijaa keski-ikäisiltä ja iäkkäämmiltä onnistuu helposti Esimerkiksi vanhempani ovat eläkkeellä ja pystyvät säästämään 2000-2500 kuussa eli toisen eläke jää säästöön, jos ei ole mitään isompaa hankintaa. Tuollaiset normaalit hammaslääkärit yms. pystyvät maksamaan toisen eläkkeestä. Peruskulut kuussa hoitovastikkeen kanssa on noin 1500 ja kummankin eläke reilusti yli 2000. Nuukia on noissa vanhoissa paljon ja jos tulot on kunnossa, säästöön jää reippaasti.
Vertailuna anoppi pystyy säästämään 300-500 Euroa/kk ja nettoeläke 1300.
Ton verran menee jo nenään kuussa.
Sijoitan nyt tuilla eläessä 500e kk niin luulisi tuon olevan helppoa työssäkäyvälle.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Mä tienaan 2600e/kk nettona ja pystyn sijoittamaan joka kuukausi 1000e.
Vastike+sähkö+lainanlyhennys 700e/kk
Auto+bensa+vakuutukset 400e/kk
500e menee sitten ruokaan kuukaudessa.
Auton ja asunnon olen maksanut pois 5v päästä niin sitten jää 1500e/kk sijoituksiin.
M35
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Mä tienaan 2600e/kk nettona ja pystyn sijoittamaan joka kuukausi 1000e.
Vastike+sähkö+lainanlyhennys 700e/kk
Auto+bensa+vakuutukset 400e/kk
500e menee sitten ruokaan kuukaudessa.
Auton ja asunnon olen maksanut pois 5v päästä niin sitten jää 1500e/kk sijoituksiin.
M35
Itse hyvin samoilla linjoilla. Kyllä 1500 euroa riittää kohtuulliseen elämiseen ja kaikki sen yli tuleva jää säästöön. Ihan duunaritöissä yltänyt tuohon. Vaatii toki hieman säästeliästä elämäntyyliä, eikä kaikkea voi ostaa mitä mieli tekee.
N36
Vierailija kirjoitti:
Näistä unohtuu aina se, että mies maksaa arjen kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei osaa raha asioita, naiset vaurastuu ainoastaan miehen avulla tai sitten vanhempien avulla jos vanhemmat on rikkaita. Kukaan nainen ei ole vaurastunut omilla taidoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kaikkea uskoa. Somessa valehdellaan ja liioitellaan koska se kuuluu vähän niinkuin asiaan.
Mulla on iso asuntolaina (auto ja muut kulut siihen päälle) mutta jos saisin 3000e/kk nettona niin siitä saisi joka kuukausi ehkä 500 - 1000e säästöön. Valitettavasti en noin paljoa edes bruttona joten säästöön ei jää mitään 😭
No jos on otettu liian iso asuntolaina ja liian kallis auto omaan maksukykyyn nähden niin ei voi oikein valittaa kun mitään ei jää säästöön. Moni paljon säästävä on minimoinut juuri näitä kuluja ja siksi rahaa jää säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei osaa raha asioita, naiset vaurastuu ainoastaan miehen avulla tai sitten vanhempien avulla jos vanhemmat on rikkaita. Kukaan nainen ei ole vaurastunut omilla taidoillaan.
Äläpä höpötä pskaa. Ihan itse olen säästänyt omaa sijoitussalkkuani, omista palkkatöistäni. Kaikki laskut maksanut aina itse.
Älä selaa someja, 99% siellä valehtelee tavalla tai toisella.
Mutta on tuo ihan mahdollista, itse alkuaikoina kun tienasin sen 2000 nettona, 1200 meni elämiseen kun asuin vielä yksin ja loput 800e laitoin osakkeisiin.