Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (10550)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä käy kun 3 kirjoittajaa haluaa jokainen viimeisen sanan. Ja jokainen on sitä mieltä että toinen jankkaa, en minä 😂
Mistä tuo kolme? Itse olen huomannut itseni lisäksi kyllä nyt viimeaikoina paljon useampia. Puhun nyt anonyymeistä. Ilahduttavan moni on ollut mukana ja hyviä pohdintoja. Nimimerkilliset nyt ovatkin laskettavissa helposti.
No siis se ainoa anonyymi. Se pakkomielteinen räksyttäjä, myrkkypistiäinen ja what not. Ja sitten sinilintu ja käpyBARA (vaikea nimim kun tuo mieleen capybaran, mutta ei kuitenkaan ole, siis käpy + bara behmeällä beellä, koita nyt muistaa torvi (-sorry, note to self)), jotka ovat eri ihmiset.
Itse en ole osallistunut väittelyyn, mutta oma pohdintoni on ollut joko mainio tahi surkea riippuen siitä kuinka syvälle olen osannut verbaalisesti kumartaa. Tää on muuten aika aikaavievää hommaa kommentoida tänne, koska jos yhtään haluaa käsitellä asiaa syvällisemmin, pitää kirjoittaa todella monisanaisesti ja muistaa aina virkkeeseen se disclamer että puhun nyt yleisellä tasolla tai että en nyt mitenkään viittaa kehenkään tai vertaa mihinkään. Nuo disclamerit on muuten täysin samansisältöisten kirjoitusten make or brake tekijä. Huh! Jokohan tähän olis riittävästi käytetty työnantajan aikaa taas (sorry, jälleen pohdinto itsekseni, en viittaa siis missään tapauksessa keneenkään muuhun tai kenenkään työnantajaan)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä sellaista myrkynkeittoa tässä ketjussa, että huh huh. Mitäpä anot veikkaatte, uskaltaako monikaan uhri teidän esimerkillisen käytöksenne jälkeen puhua omista kokemuksistaan, tai hakea apu? Puhutaan jo veren kerjäämisestä nenästä, oletteko te ihan terveitä?! Ihan sairasta tämä meno täällä.
Toivon oikein hartaasti, että jos joku on uhri, niin hakee ammattiapua eikä altista itseään millään sekopalstalla. Ja vielä neuvon, että jos ei ole rahaa, niin kirkon perheasiain neuvottelukeskuksesta saa maksutonta ammatillista terapia-apua. Siellä ei myöskään kirjata tapaamisia mihinkään. Jospa tämä nyt olisi se hopeareunus tässä keskustelussa. Itseään pitää oppia myös suojelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kellään kokemusta siitä että vanhempi kavaltaa lapsen tililtä rahaa? Miten voi olla mahdollista että osa tuota vanhempaa vielä puolustelee, rikoksen tekijää!
Jospa ne on nuita anoja täältä? Ei voi tietää mitä on tapahtunut, tuskin on edes nuin käynyt, valemuistoja, lapsi on varmaan narsisti, pitäiskö muka alkaa haukkumaan isää jne jne.
Mistä sinä päättelet että kyse on jostain anonyymeistä puolustelijoista? Aikamoista olettaa että olisi nyt kyse niin vähäpätöisestä asiasta! Ikään kuin kukaan edes muistaisi vuosien takaa jotain anonyymien irrelevanttia mielipidettä niin että jaksaisi edes nostaa sitä esille missään. Tässä on nyt kyseessä ihan tuttavani omat vanhempi sisko ja veli ja uusi perhe ulkomailla jotka tätä hyväkästä puolustelevat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää antako pahanilmanlinnulle huomiota. Se jaksaa jatkaa niin kauan kun saa siitä jotakin irti. Kun kukaan ei enää vastaa, etsii toisen kohteen. Näin tällaiset kiusaajat toimivat.
Elämä on liian lyhyt sellaiseen.
-Sinilintu
Anna jo nyt olla.
Mitäpä jos noudattaisit omaa neuvoasi?
Eikö jossain vaiheessa jo esitetty, ettei aloiteta uudestaan nimittelyä ja yksilöimistä määrättyyn ihmiseen. Sinilintuhan itse tahallaan provosoi saadakseen riitelyn taas alkamaan. Siihen puhutuin. Vai haluaako joku nyt tosissaan kahta eri leiriä edelleen.
Siis onko sinun mielestäsi joidenkin anojen kommentit olleet asiallisia saati millään tavalla tarpeellisia tänään? Ei yhtään provosoivia ja ilkeileviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä sellaista myrkynkeittoa tässä ketjussa, että huh huh. Mitäpä anot veikkaatte, uskaltaako monikaan uhri teidän esimerkillisen käytöksenne jälkeen puhua omista kokemuksistaan, tai hakea apu? Puhutaan jo veren kerjäämisestä nenästä, oletteko te ihan terveitä?! Ihan sairasta tämä meno täällä.
Toivon oikein hartaasti, että jos joku on uhri, niin hakee ammattiapua eikä altista itseään millään sekopalstalla. Ja vielä neuvon, että jos ei ole rahaa, niin kirkon perheasiain neuvottelukeskuksesta saa maksutonta ammatillista terapia-apua. Siellä ei myöskään kirjata tapaamisia mihinkään. Jospa tämä nyt olisi se hopeareunus tässä keskustelussa. Itseään pitää oppia myös suojelemaan.
Minä kyllä tarkoitin muita mahdollisia uhreja. Jotka lukevat tätä palstaa ja näkevät minkälaista paskaa joku saa osakseen, jos puhuu omista kokemuksistaan. Sinunko mielestä anoilla ei ole minkäänlaista vastuuta siitä, mitä täällä puhuvat ja minkälaista keskusteluilmapiiriä omalla toiminnallaan rakentavat muille uhreille? Onko sinun mielestäsi anojen toiminta täällä asiallista?
Riitaahan sinäkin haluat aikaiseksi edellisen kahden kommentin kirjoittaja. Mutta vastaan oman näkemykseni, että nimimerkille on tänään kirjoitettu hyviä kommentteja joilla olisi potentiaalia tuoda hänelle käyttistä matskua kriisinsä käsittelyyn. Ja niihin on vastattu hyökkäävästi ja v*ttuilevasti.
Rohkaiseeko tämä sinusta kommentoimaan rakentavasti nimimerkin kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä k ä p y b a r a olisi toivonut palstalta?
Tuota..olen nyt hieman ihmeissäni siitä, miten anot ovat jumittuneet yhden ainoan henkilön ympärille tässä keskustelussa. On hyvin raskasta, jos keskustelu pyörii vain yhden ihmisen ympärillä. Mielelläni kuulisin vaikka sinun kokemuksesi siitä, mitä juuri SINÄ haet ja toivot tältä palstalta?
Vierailija kirjoitti:
Riitaahan sinäkin haluat aikaiseksi edellisen kahden kommentin kirjoittaja. Mutta vastaan oman näkemykseni, että nimimerkille on tänään kirjoitettu hyviä kommentteja joilla olisi potentiaalia tuoda hänelle käyttistä matskua kriisinsä käsittelyyn. Ja niihin on vastattu hyökkäävästi ja v*ttuilevasti.
Olen eri, mutta minun mielestäni sinä tässä haastat riitaa. Ja muutama muukin ano.
Mistä sinä päättelet että kyse on jostain anonyymeistä puolustelijoista? Aikamoista olettaa että olisi nyt kyse niin vähäpätöisestä asiasta! Ikään kuin kukaan edes muistaisi vuosien takaa jotain anonyymien irrelevanttia mielipidettä niin että jaksaisi edes nostaa sitä esille missään. Tässä on nyt kyseessä ihan tuttavani omat vanhempi sisko ja veli ja uusi perhe ulkomailla jotka tätä hyväkästä puolustelevat!
Vaikeahan se on tuota ymmärtää. Mutta kyllähän ihmiset usein ottavat sen puolen, joka heille itselleen kannattaa, eli kenties ovat hyötyneet vanhemman uudesta elämästä, joka on rakennettu sinun rahoillasi. Ovat siis samalla piittaamattomia kuin isäsi.
Kyllä yhdeltä nimimerkittömältä on hyvä pointti se, että ihmiset tekevät asioita aina omista lähtökohdistaan. Ja yleensä ovat vielä hyviä selittämään itselleen, miksi näin toimivat, vaikka ne selitykset eivät toisille sitten läpi menisikään.
On yllättävän paljonkin vanhempia, joiden mielestä lapsen kaikki asiat, olkoon se rahaa tai jotain muuta, ikään kuin itsestään selvästi kuuluu heille. Omassa piirissäni on tämmöinen tapaus myös, kosketti vanhempaa sisarustani. Isäpuolemme sai siis äitimme puhuttua ympäri käyttämään isosiskon allekirjoituksia (oli juuri täyttänyt 18 v) asioissa, joissa todellakaan ei olisi pitänyt. Olin järkyttynyt, kun tajusin asianlaidan. Tämä todellakin vaikuttaa suhtautumiseeni äitiin vieläkin, isäpuoli on aikaa sitten jo kuollut, mutta hänen kanssaan en ollutkaan tekemisissä sen koommin kuin täysi-ikäistyin. Paljonkohan muuten saan tästä kuulla jälkeenpäin...noh, ouwell.
Tätä samantyyppistä tarinaa olen kuullut lapsuudenkavereitakin. Siis että käytetään huoletta lapsen rahat, jotka lapsi on saanut vaikkapa isovanhemmilta ja ne on todella tarkoitettu lapselle, ei vanhempien ostoksiin. Jotkut vanhemmat ovat rajattomia monella tapaa.
Ajattelevat, että kun lapsi on tehty, häneen ja hänen asioihinsa on kaikki oikeudet. Ja muut sisarukset voivat mennä mukaan, jos asiasta hyötyvät. Vaan paljonhan se heidän omasta luonteestaan kertoo sitten.
T: MaratonParkuja
en ole sama mutta minusta ainakin olisi mukavaa pohtia monelta kantilta kävijöiden henkilökohtaisen elämän kipukohtia, ilman jatkuvaa väärin ymmärtämistä, kommenttien lukemista sen pahimman oletuksen kautta tai jokaisen kommentin jokaisen sanan ja lauseen tulkitsemista itsensä kautta.
Siis vähän niin kuin jos joku tulee pohtimaan että lähtisikö sitä keväällä kreikkaan vai italiaan, niin pitääkö siitä tulla silmille välittömästi jos joku poloinen erehtyy sanomaan että Kreikassa on ainakin varmasti lämmin, mutta oma suosikkini keväällä on Hollanti koska rakastan tulppaaneja. ?
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän varmuudella, että nuo kaksi kirjoittajaa ovat eri, koska minä olen toinen heistä. Eihän täällä pitänyt tunnistaa ja yksilöidä varsinkaan anoja? Ja olen hyvin eri mieltä kommenttien laadusta, kuten on näköjään moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää antako pahanilmanlinnulle huomiota. Se jaksaa jatkaa niin kauan kun saa siitä jotakin irti. Kun kukaan ei enää vastaa, etsii toisen kohteen. Näin tällaiset kiusaajat toimivat.
Elämä on liian lyhyt sellaiseen.
-Sinilintu
Anna jo nyt olla.
Mitäpä jos noudattaisit omaa neuvoasi?
Eikö jossain vaiheessa jo esitetty, ettei aloiteta uudestaan nimittelyä ja yksilöimistä määrättyyn ihmiseen. Sinilintuhan itse tahallaan provosoi saadakseen riitelyn taas alkamaan. Siihen puhutuin. Vai haluaako joku nyt tosissaan kahta eri leiriä edelleen.
Ilmeisesti haluaa. "Älkää antako pahanilmanlinnulle huomiota", eikö tämä onkin selkeä provo, että ronkataanpas taas muurahaispesää, että saadaan kuhinaa.
Miksi, oi miksi. Ja tämä Sinilintu toisaalla paasaa kiltteydestä. Juupa juu.
Vierailija kirjoitti:
en ole sama mutta minusta ainakin olisi mukavaa pohtia monelta kantilta kävijöiden henkilökohtaisen elämän kipukohtia, ilman jatkuvaa väärin ymmärtämistä, kommenttien lukemista sen pahimman oletuksen kautta tai jokaisen kommentin jokaisen sanan ja lauseen tulkitsemista itsensä kautta.
Siis vähän niin kuin jos joku tulee pohtimaan että lähtisikö sitä keväällä kreikkaan vai italiaan, niin pitääkö siitä tulla silmille välittömästi jos joku poloinen erehtyy sanomaan että Kreikassa on ainakin varmasti lämmin, mutta oma suosikkini keväällä on Hollanti koska rakastan tulppaaneja. ?
Olen samaa mieltä. Ja samalla toivoisin ystävällistä kommentointia tahallisen provosoinnin ja toisen nenästä veren kaivamisen sijasta. Asioita voi ihmetellä ja kysellä niin monella eri tapaa ja viime aikoina todella monella henkilöllä on peiliin katsomisen paikka sen suhteen. Kuten Sinilintu kirjoitti, ystävällisyys ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä käy kun 3 kirjoittajaa haluaa jokainen viimeisen sanan. Ja jokainen on sitä mieltä että toinen jankkaa, en minä 😂
Mistä tuo kolme? Itse olen huomannut itseni lisäksi kyllä nyt viimeaikoina paljon useampia. Puhun nyt anonyymeistä. Ilahduttavan moni on ollut mukana ja hyviä pohdintoja. Nimimerkilliset nyt ovatkin laskettavissa helposti.
Minulla on selvästi eri kriteerit hyville pohdinnoille, jos näistä viimeaikaisista sekoiluista puhutaan.
Tarkoitin nyt lähinnä näitä anonyymien viimeisimpiä pohdintoja Käbybaran tilanteesta. Mikä niissä on ollut vikana? Vai miten sinä kohdistit nuo 3 kirjoittajaa? Miten pitkälle aikajanalle? Oletin nimittäin, että itsekin tarkoitit juuri näitä. Että 3 kirjoittajaa vain on ollut kommentoimassa.
Sekoilut erikseen, niihin on syyllistynyt niin moni, ettei lukumäärää voi tietää. Silloin otettava jo nimimerkillisetkin laskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on selvästi eri kriteerit hyville pohdinnoille, jos näistä viimeaikaisista sekoiluista puhutaan.
Tarkoitin nyt lähinnä näitä anonyymien viimeisimpiä pohdintoja Käbybaran tilanteesta. Mikä niissä on ollut vikana? Vai miten sinä kohdistit nuo 3 kirjoittajaa? Miten pitkälle aikajanalle? Oletin nimittäin, että itsekin tarkoitit juuri näitä.
Miten sinä voit tietää, että kyseessä on ollut kolme eri kirjoittajaa? En ole ainut joka ei todellakaan pysy enää perässä, kuinka monta kirjoittajaa täällä oikein kirjoittaa. Ja kuitenkin asiattomia kirjoittajia on mielestäsi ollut paljon, kuinka voit tietää heidänkään lukumääräänsä? Eihän sitä tiedä onko kyseessä yksi vai sata.
Vierailija kirjoitti:
"eikö silloin kannata tehdä tarkentavia kysymyksiä, ei oletuksia "
Ei täällä saa kysyä, hyvänen aika! Jokainen kertoo itse sen verran kuin haluaa, yksityiskohtien kyseleminen on kyseenalaistamista ja urkkimista. Kukaan ole velvollinen tekemään tiliä ja riipimään omaa elämäänsä täällä muiden riepoteltavaksi.
Mutta kysytään nyt sitten kun annoit luvan: miksi kuvittelisit sisarustesi toimineen kuten toimivat? Joojoo perheen kulissit jne. mutta siis miksi? Mitä he menettäisivät toimiessaan toisin?
Mitä nyt toivoisit heiltä?
Mitä toivoisit vierailta ihmisiltä netissä, jotka eivät detaljeja tunne ja tiedä? Haluatko jakaa detaljit jos sillä tilannetta olisi helpompi kommentoida?
Kyllä niin moni anonyymi on saanut siipeensä jossain vaiheessa tehdessään tarkentavia kysymyksiä niin ap:n kuin 28 tai jonkun muun nimimerkillisen kulloisestakin tilanteesta. Voi pyhä jysäys mikä etikettivirhe tulikaan silloin tehtyä, ymmärtämättä itsekään kuinka suuri. Ei saa kysellä, urkkia, olla utelias, pahantahtoinen, tarkentaa yksityiskohtia, sen pitää riittää mitä kerrotaan jne. "Kyllä ihminen itse sitten kertoo mitä itse haluaa muiden tietävän".
Kylläpä Käpybara oletkin huonosti ketjua lukenut. Et ole vielä ihan puhdasoppinen nimimerkillinen. Mutta aika pitkällä jo opinnoissa.
"olen hyvin eri mieltä kommenttien laadusta, kuten on näköjään moni muukin."
Eilen illalla n 23:30 tuli muutamaan kommenttiin minuuttien sisällä useita kymmeniä 'ääniä'. Noi ei näköjään merkitse yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
"olen hyvin eri mieltä kommenttien laadusta, kuten on näköjään moni muukin."
Eilen illalla n 23:30 tuli muutamaan kommenttiin minuuttien sisällä useita kymmeniä 'ääniä'. Noi ei näköjään merkitse yhtään mitään.
Nuihin pariin kommenttiin on kyllä tullut puolin ja toisin ihan ihmeellisellä tavalla useita kymmeniä ääniä. Sekä nuolia ylös että alas. Huomasin kun luin viestit tänään. Jos joku saa hupia tuollaisesta, niin eihän siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ja samalla toivoisin ystävällistä kommentointia tahallisen provosoinnin ja toisen nenästä veren kaivamisen sijasta. Asioita voi ihmetellä ja kysellä niin monella eri tapaa ja viime aikoina todella monella henkilöllä on peiliin katsomisen paikka sen suhteen. Kut
"Kuten Sinilintu kirjoitti, ystävällisyys ei maksa mitään."
Toivon myös että jatkossa jokaisen odotetaan miettivän tuota lausetta ennen kuin kommentoi. Ei koske yksin heitä ketkä kommentoivat vailla nimimerkkiä. Vai koskeeko?