Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (10550)

Vierailija
10381/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltteys ei maksa mitään. Maailma jossa voit olla mitä tahansa, ole kiltti. 

Tämän neuvon annan kaikille mietittäväksi, ennenkuin painaa sitä lähetä-nappia oman neuvovan ja kyseenalaistavan tekstinsä levittämiseksi bittiavaruuteen. Saako kukaan mitään hyvää siitä, vaiko ei. 

Kiltteys toisia kohtaan kannattaa aina (paitsi omalla kustannuksellaan kiltteys). Se tulee yleensä korkoineen takaisin. 

-Sinilintu

Vierailija
10382/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"nimettömät kirjoittajat voivat tökkiä vähän niinkuin pimeydestä joutumatta itse kantamaan vastuuta mistään. Kun aina voi vetäytyä ja sanoa, että se en ollut minä, enkä tuo, enkä se. Aina joku toinen. "

Mitä hyötyä tuosta olisi kellekään? Nimimerkittömänä väittää että en se minä ollut, joka nimimerkittömänä juuri kirjoitti ikävästi :D

Ensin pyydettiin että ilmaiskaa nyt nimimerkittömät vaikka että 'olen eri kuin tuo kommentoimasi' tmv, sitten kun ilmaisee niin vihkoon meni sekin. Oi voi.

Niinpä. Pistetään vaan kaikki epäluuloisen mielen tulkitsemat (asiallisestikin) esitetyt viestit samaan likalaariin vaan. Helppo homma, Sellaista se on.

Aikamoinen paradoksi Käpybaralla tuo toisten puolustaminen, kun sen tekee kuitenkin sivullisia ja kaikkia mahdollisia vainoharhaisesti ja ilkeästi haukkumalla, leimaamalla ja alentamalla. Sitten kun nämä ihmiset ärsyntyy ja kirjoittaa palautetta takaisin, niin sehän on todiste Käpybaralle, että oikessa oli, ilkeitä liekittömiä narsisteja kaikki tyynni. Manipuloivia toisiksi tekeytyjiä. Kyllä minä sellaiset tiedän! Tällaisia viittauksia ihan oikeasti Käybara viljelee ympäriinsä kelle tahansa joka kirjoitti eriävän mielipiteen tai suuttui hänen haukuistaan. Se on kiusamista. Käpybara, ettei vain olisi nyt "pikkaisen " itsellä tuota projisointia kehissä ihan omasta elämästäsi otettuna?

Ja kyllä Käpybara, täällä on ilkeästi ihan omista lähtökohdistaankin kirjoittavia. Kaikki sen tietää, ei voi välttää, että sellaista kirjottelua on valitettavasti anonyymillä palstalla. Sulla vaan menee nyt sekaisin nämä kaikki, niin tavalliset kirjoittajat kuin trollitkin, epäluuloisessa mielessäsi, ja käyt itse sitten ilkeästi vähän kaikkia muita kuin nimimerkillisiä ja selvästi samaa mieltä kaikessa olevia vastaan. Sulla näkyy olevan todella mustavalkoinen ajatusmaailma täällä, ja jaat ihmisiä hyvin heppoisin perustein ja virheellisesti "hyviksiin" ja "pahiksiin". Metsään menee.

Tottakai ihmiset suuttuu tuollaisesta, mitä sitä teet täällä ihan tavallisillekin nimimerkittömille. Ja osa sitten heistäkin myös kirjoittaa ikävästi sinulle takaisin. Ihan itse olet nyt kyllä kerjännyt verta nenäestäsi myös niiltä tavallisiltakin kirjoittajilta. 

Että sellaista se nyt sitten on. Pitäiskö katsoa vähän sinne peiliinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10383/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaan monia Käpybaran kokemuksia (pl. rikosprosessin), minkä vuoksi asia menee ehkä hieman tunteisiin.

Ymmärrän, että jokaisella on oikeus kirjoittaa palstalla mitä haluaa, mutta koen silti loukkaavaksi ja asiattomaksi anonyymin henkilön potentiaalisesti hyvin traumaattisen ja henkilökohtaisen kokemuksen kyseenalaistamisen, ja kaikenlaiset jossittelut ja olettamiset.

Kyllä, saattaa olla että näin ei tapahtunut. Mutta mitä jos asiat menivätkin juuri niin kuin ko. henkilö kertoo? Silloin tällaisella jonninjoutavalla ehkäjoskuitenkineisittenkään-mitäjossaisulla käytännössä toisinnettaan aiempia kokemuksia, joissa uhri on jätetty yksin ja vielä vieritetty vastuuta kantaa tapahtumat keskenään uhrille. Eli traumatisoidaan pahimmillaan uudestaan.

Mitään lopullista totuutta asiasta täällä ei missään tapauksessa pystytä määrittämään. Jolloin tapahtuneen kyseenalaistaminen

Vanhalle tutulle tehtiin isän toimesta ikävästi joskus vuosia vuosia sitten. Hällä oli tilillään nuorelle ihan mukava summa eläkettä jota sai syistä joita en tässä ala avaamaan. Pienestä saakka kertynyttä. Isä nosti rahat ja muutti ulkomaille. Rikos oli tapahtunut, mutta en tiedä miten sen käsittely eteni tai etenikö mitenkään. Tässä yksi esimerkki miten voi joutua läheisen toimesta rikoksen kohteeksi. Osa on tässä isän puolella ns. Mitä mieltä?

Ihme peukutusautomaatti :'D kaikkiin muihin kommentteihin paitsi käpypara ja sinilitu tulee välittömästi 2 peukkua. 

Mutta mitä mieltä tuosta jutusta ja siitä että osa läheisistä pitää isän puolia (tai siitä että osa ei pidä)?

Vierailija
10384/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Pistetään vaan kaikki epäluuloisen mielen tulkitsemat (asiallisestikin) esitetyt viestit samaan likalaariin vaan. Helppo homma, Sellaista se on.

Aikamoinen paradoksi Käpybaralla tuo toisten puolustaminen, kun sen tekee kuitenkin sivullisia ja kaikkia mahdollisia vainoharhaisesti ja ilkeästi haukkumalla, leimaamalla ja alentamalla. Sitt

Sinä olet hyvin hyvin pahantahtoinen ihminen. Toivottavasti menet pois täältä. Ilkeää ja pahantahtoista kirjoitteluasi päivästä ja vuodesta toiseen ei kaipaa kukaan. Myrkytät ilmapiirin läsnäolollasi. Sinä olet se ongelma täällä, eivät muut. Toivon että katoat etkä koskaan tule takaisin.

Vierailija
10385/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä sellaista myrkynkeittoa tässä ketjussa, että huh huh. Mitäpä anot veikkaatte, uskaltaako monikaan uhri teidän esimerkillisen käytöksenne jälkeen puhua omista kokemuksistaan, tai hakea apu? Puhutaan jo veren kerjäämisestä nenästä, oletteko te ihan terveitä?! Ihan sairasta tämä meno täällä.

Vierailija
10386/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltteys ei maksa mitään. Maailma jossa voit olla mitä tahansa, ole kiltti. 

Tämän neuvon annan kaikille mietittäväksi, ennenkuin painaa sitä lähetä-nappia oman neuvovan ja kyseenalaistavan tekstinsä levittämiseksi bittiavaruuteen. Saako kukaan mitään hyvää siitä, vaiko ei. 

Kiltteys toisia kohtaan kannattaa aina (paitsi omalla kustannuksellaan kiltteys). Se tulee yleensä korkoineen takaisin. 

-Sinilintu

Mulla kyllä ainakin oli täysin vilpitön tarkoitus tuoda sisarusten mahdollista näkökulmaa esiin siitä syystä, että omalta siskolta saatu kylmä suihku ei varsin minun itsetuntoani voidellut. Eikä varsinkaan se kun vanhemmat on ottaneet asiakseen aina puolustaa siskoa, kun pitää ymmärtää. Miksi minä olin heille kaikille niin vähäisessä määrin rakas tai tärkeä, että jonkun, minkä edes, rahan tai hyvän parisuhteen tai hyvän työpaikan ? takia mua saa kohdella kuin vihollista? Oonko niin huono, epämiellyttävä ihminen?

Ahdisti aivan s*tanasti kun tää asia kulminoitui välien käytännössä katkeamiseen ja vaikutti aikansa myös siihen miten usein rakkaita vanhempiani näin. Niin kauan ahdisti kunnes olin saanut mm puolison ja ystävien kanssa asiaa jaarattua riittävän monesta kulmasta läpi ja koin valaistumisen! Sisko kokee menneet, joihin minä en mitään voi nyt, enkä voinut silloin, kuten kokee. Mikään mitä minä sanon tai teen ei tule tuota kokemusta muuttamaan. Jokainen minun onnistuminen tai minun vanhemmilta saama huomionosoitus vahvistaa siskon kokemusta. Omiaan hän ei huomaa tai laske miksikään. Kokemus voi hyvin olla vaikka joku varhaislapsuuden vaille jääminen -on itkenyt pinnasängyssä pissat housussa ja kuullut kun äiti imettää vauvaa, siis minua. Voi olla ettei hän sitä edes muista tai osaa nimetä. En tiedä. Joka tapauksessa, lakkasin vellomasta kysymyksissä tai provosoitumasta ja aloin suhtautua niin, että ei nyt voi mitään. Ovi on auki jos mieli muuttuu. Siihen saakka elän omaa elämääni, enkä ala kuormittaa sitä hänen päässään olevilla "ongelmilla". Ja ilma kirkastui heti!

Tiedän ettei tämä ole yksityiskohdiltaan sama tilanne, älkää huolestuko. En tällä halunnut tuoda esille että juuri nämä minun kertomani motiivit ja kokemukset varmastikin soveltuvat yksityiskohtiaan myöten sinun tarinaasi. En tuo tällä nyt mitään vakavuusasteikkoa esille ja halua sanoa, että kärsimyksemme on sama.

AINOA ASIA mitä yritän tuoda esille, on se että sisaruksilla on jokin oma syynsä ja niin kauan kun haet tietoisesti tai tiedostamatta syytä itsestäsi tai välisestänne suhteesta, asia tulee olemaan sulle kuin avohaava. Jos taas haluat typistää asian siihen että sisarukset on huonoja ihmisiä, silloin uhkaa katkeruus ja sisaruksista luopuminen ei pelkästään nyt vaan myöskin sellaisina kuinka he näyttäytyy sulle ennen tätä kriisiä. Jos pystyy löytämään heidän valinnoille ja käytökselle jonkin inhimillisen syyn, on helpompi hyväksyä, että näin asia juuri nyt on.

Vierailija
10387/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä sellaista myrkynkeittoa tässä ketjussa, että huh huh. Mitäpä anot veikkaatte, uskaltaako monikaan uhri teidän esimerkillisen käytöksenne jälkeen puhua omista kokemuksistaan, tai hakea apu? Puhutaan jo veren kerjäämisestä nenästä, oletteko te ihan terveitä?! Ihan sairasta tämä meno täällä.

Miksi Käpybaran piti alkaa toisia anonyymejä sinne tänne haukkumaan ja osoittelemaan ikävillä tavoilla heti alkuunsa. Ei sekään ihan "tervettä" ollut. Eikä erityisen fiksu veto, jos halusi hyvää rakentavaa keskustelua...

Vierailija
10388/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisukeskeiset näkemykset ei oo koskaan menestyneet täällä erikoisen hyvin.

Puolisoni muisteli joskus vaikeaa eroaan ja kertoi ettei hän halunnut mitään neuvoja tai miettiä ratkaisuja (siskoltaan). Hän halusi vaan väännellä käsiään ja saada ymmärtävän olkapään. Ei ollut kuulemma valmis vielä tekemään niitä vaikeita päätöksiä, jotka oli avain ratkaisujen takana. Otsikko kuuluu; pitäisi päästää irti, miksi se on niin vaikeaa.

Vierailija
10389/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Käpybaran piti alkaa toisia anonyymejä sinne tänne haukkumaan ja osoittelemaan ikävillä tavoilla heti alkuunsa. Ei sekään ihan "tervettä" ollut. Eikä erityisen fiksu veto, jos halusi hyvää rakentavaa keskustelua...

Ei hän ainakaan minua ole haukkunut. Kerta hän ei selvästikään puhunut minusta eikä sinusta, mielestäni hän on yleisesti kommentoinut, niin miten helkkarissa olet onnistunut ottamaan itseesi? Ketä anonyymiä täällä edes pystyy yksilöimään, kun eihän täällä pysy hullukaan perässä kuka ano kirjoittaa mitäkin! Jos kerta tiedät, että sinä et voi olla se kenestä puhutaan, niin mikä ihmeen mekanismi päässäsi saa uhriutumaan siitä ja käyttäytymään noin? En ymmärrä en. Samaa ulinaa kuin jos puhutaan vaikka miehistä, että jotkut miehet sitä taikka tätä, niin eikö siellä ole kohta jo viisi oman elämänsä lumihiutaletta itkemässä, että kamalaa sovinismia en minä ainakaan! Jos tunnistat, että ei voi osua minuun tämä kirjoitus, niin ohita hyvä ihminen eläkä jää kaivelemaan verta kenenkään nenästä! Tsiisus.

Vierailija
10390/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulisit nähdyksi ja kuulluksi ja pääsisit eteenpäin". Näin hän (Käpybara) sanoo muille, mutta olisiko tähän myös vahvaa omaa tarvetta hänellä itsellä?

Kokeeko hän nyt, kun ihan kaikki eivät päätä silittäen kommentoi, että hän ei tule nähdyksi ja kuulluksi tarpeeksi? Ovatko kaikki muut kommentit kuin myönteiset niitä, jotka tuovat hylkäävän kokemuksen? Siksikö niin suuri pettymys ja tuohtumus kun joku yrittää pohtia yleisesti asiaa eri kulmilta. 

Ikävää, mutta luultavasti Käpybara on kokenut tai ainakin tuntenut kokevansa lapsena paljon hyljätyksi tulemisen tunnetta. Myös muuitakin ikäviä asioita siinä ohessa. Silloinhan ihminen usein aikuisenakin kokee pienenkin kritiikin tai eriävän ajatuksen hylkäämisenä. Se aktivoi miltei silmänräpäyksessä sen lapsuuden tunteen, ettei tullut kuulluksi tai nähdyksi. Joku kysyi mitä Käpybara haluisi, että hänelle täällä sanotaan. Joskus on niin, ettei oikein mikään sanottu riitä, riippuen trauma vahvuudesta. Mutta tietenkin myötämieliset kommentit hetkeksi auttaa. 

Vierailija
10391/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää antako pahanilmanlinnulle huomiota. Se jaksaa jatkaa niin kauan kun saa siitä jotakin irti. Kun kukaan ei enää vastaa, etsii toisen kohteen. Näin tällaiset kiusaajat toimivat.

Elämä on liian lyhyt sellaiseen.

-Sinilintu

Anna jo nyt olla. 

Vierailija
10392/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää antako pahanilmanlinnulle huomiota. Se jaksaa jatkaa niin kauan kun saa siitä jotakin irti. Kun kukaan ei enää vastaa, etsii toisen kohteen. Näin tällaiset kiusaajat toimivat.

-Sinilintu

Anna jo nyt olla. 

Mitäpä jos noudattaisit omaa neuvoasi?

Vierailija
10393/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä käy kun 3 kirjoittajaa haluaa jokainen viimeisen sanan. Ja jokainen on sitä mieltä että toinen jankkaa, en minä 😂

Vierailija
10394/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ainakaan minua ole haukkunut. Kerta hän ei selvästikään puhunut minusta eikä sinusta, mielestäni hän on yleisesti kommentoinut, niin miten helkkarissa olet onnistunut ottamaan itseesi? Ketä anonyymiä täällä edes pystyy yksilöimään, kun eihän täällä pysy hulluk

Minua nauratti kun tuolla aiemmin yksi kuvasi tätä tapausta, että jos seisoo vahingossa miekkarin vieressä niin alkaa miekkarin jälkeen kulkemaan kadulla huudellen, että en minä noita kannattanut, miksi minun luultin miekkarissa olevan, en ole ollut, ilkeät väittää, että olen ollut ja jatkan: pysähtyy jonkun käytävällä seisovan viereen jankuttamaan, että miksi väität sinne tänne, että ihmiset kannattaa tuota miekkaria.

Just noin siis, tälle ei puhuta, vaan muille, mutta hän se sitkeästi vastaa ja ottaa koukkuunsa milloin kenetkin, joka on juuri häntä loukannut. Anteeksipyynnöt turhia.

Vierailija
10395/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kellään kokemusta siitä että vanhempi kavaltaa lapsen tililtä rahaa? Miten voi olla mahdollista että osa tuota vanhempaa vielä puolustelee, rikoksen tekijää!

Vierailija
10396/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ainakaan minua ole haukkunut. Kerta hän ei selvästikään puhunut minusta eikä sinusta, mielestäni hän on yleisesti kommentoinut, niin miten helkkarissa olet onnistunut ottamaan itseesi? Ketä anonyymiä täällä edes pys

Samaa nauroin 😂. Jumalauta mitä ulinaa ja täysin turhasta. Veljen vaimo on ihan samanlainen. Juhannuksena ihmeteltiin, että kuka on jättänyt puolikkaita tölkkejä aurinkoon lämpiämään, niin alkoi saatananmoinen jäpätys ja uhriutuminen siitä, että minä se en ainakaan ollut ja on turha syyttää, kun hän joi vain lonkeroa. Sääliksi käy ukkoa.

Vierailija
10397/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä k ä p y b a r a olisi toivonut palstalta?

Vierailija
10398/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä käy kun 3 kirjoittajaa haluaa jokainen viimeisen sanan. Ja jokainen on sitä mieltä että toinen jankkaa, en minä 😂

Mistä tuo kolme? Itse olen huomannut itseni lisäksi kyllä nyt viimeaikoina paljon useampia. Puhun nyt anonyymeistä. Ilahduttavan moni on ollut mukana ja hyviä pohdintoja. Nimimerkilliset nyt ovatkin laskettavissa helposti. 

Vierailija
10399/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kellään kokemusta siitä että vanhempi kavaltaa lapsen tililtä rahaa? Miten voi olla mahdollista että osa tuota vanhempaa vielä puolustelee, rikoksen tekijää!

Jospa ne on nuita anoja täältä? Ei voi tietää mitä on tapahtunut, tuskin on edes nuin käynyt, valemuistoja, lapsi on varmaan narsisti, pitäiskö muka alkaa haukkumaan isää jne jne. 

Vierailija
10400/10550 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sinilintu

Anna jo nyt olla. 

Mitäpä jos noudattaisit omaa neuvoasi? 

Eikö jossain vaiheessa jo esitetty, ettei aloiteta uudestaan nimittelyä ja yksilöimistä määrättyyn ihmiseen. Sinilintuhan itse tahallaan provosoi saadakseen riitelyn taas alkamaan. Siihen puhutuin. Vai haluaako joku nyt tosissaan kahta eri leiriä edelleen.