Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12665)

Vierailija
9761/12665 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuttaja pahanilmanlintu taas pesiytynyt tänne. 

Voisit lähteä samaa tietä kun tulit, hei hei!

Vierailija
9762/12665 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankuttaja pahanilmanlintu taas pesiytynyt tänne. 

Voisit lähteä samaa tietä kun tulit, hei hei!

Hei, heit vaan sulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9763/12665 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoihan MP mitä tapahtui. Hänen läheisen nuoren puoliso on tehnyt it semurhan, näin ymmärsin. Olettaako joku, että vauvapalstalla aletaan avaamaan tuon yksityiskohtia?

Vierailija
9764/12665 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MP kertoi jotain ikävää tapahtuneen, mutta ei hänkään avannut asiaa enemmän. Ottanut kyllä kantaa muiden kirjoituksiin enimmäkseen ihan ok kirjoituksilla, joskin ajoi Kuurankukan ketjusta. Muistaakseni tehnyt niin aiemminkin.

Kyllä se olin ihan minä, joka Kuurankukan karkotti. Ja jos ei anna mitään itsestään, on minusta aika kornia moittia muita samasta. Minusta jokainen saa kertoa itsestään ihan juuri niin paljon tai vähän kuin itsestä hyvältä tuntuu. Täällä kukaan ole kenellekään mitään velkaa.

-Liekki

Muuten samaa mieltä Liekki, mutta en kyllä ottaisi liikoja ottaa omalle kontolle tuota Kuurankukan lähtemistä. Kommenttisi vaikutti olevan ennemminkin jäävuoren huippu tuossa kohtaa hänelle. Kyllä syytä oli ilmiselvästi jo aiemmissa asioissa.

Vierailija
9765/12665 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MP kertoi jotain ikävää tapahtuneen, mutta ei hänkään avannut asiaa enemmän. Ottanut kyllä kantaa muiden kirjoituksiin enimmäkseen ihan ok kirjoituksilla, joskin ajoi Kuurankukan ketjusta. Muistaakseni tehnyt niin aiemminkin.

Kyllä se olin ihan minä, joka Kuurankukan karkotti. Ja jos ei anna mitään itsestään, on minusta aika kornia moittia muita samasta. Minusta jokainen saa kertoa itsestään ihan juuri niin paljon tai vähän kuin itsestä hyvältä tuntuu. Täällä kukaan ole kenellekään mitään velkaa.

-Liekki

Muuten samaa mieltä Liekki, mutta en kyllä ottaisi liikoja ottaa omalle kontolle tuota Kuurankukan lähtemistä. Kommenttisi vaikutti olevan ennemminkin jäävuoren huippu tuossa kohtaa hänelle. Kyllä syytä oli ilmiselvästi jo aiemmissa asioissa.

Noo anonyymit arvosteli aika karkeasti ja MP sanoi että onhan Kuurankukka joskus aika ehdoton ja vaativa. Musta se on ihan totta. Hänellä on aika ehdoton tapa esittää, mitä pitäisi tehdä ja miten asiat näkee. MP on paljon varovaisempi joskus vähän ärsyttävänkin varovainen sanomaan mitään semmoista vaan on aina että ehkä näin ja voihan olla tyyppinen. 

Sille ei mitään voi jos joku tästä keskustelusta itseensä ottaa. Toivottavasti kuitenkin Kuurankukka palaa hyviä viestejä. Voihan joskus tarvita vain hengähdyksen ja ainakin MP yritti pehmentääkin sanomaansa kuten kyllä myös Liekki.

Vierailija
9766/12665 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Liekki

Kiitos kommentista, huojensi vähän syyllisyyttä, jota on tapana keräillä harteille liikaakin. Kollega joskus huomautti, että ehkä ei ole kuitenkaan syytä kääriytyä säkkiin ja kieriä tuhkassa, ja nämä muistutukset ovat ajoin tervetulleita.

Toisaalta tunnistan, että helposti sitä hyväntahtoisetkin kommentit itsekin joskus lukee negatiiviset lasit päässä, koska maailmassa on niin paljon ihmisiä, jotka syystä tai toisesta haluavat satuttaa muita sanoillaan. Eikä sitä itsekään aina enkeli ole, kun hankalia tunteita nousee pintaan.

-Liekki

Vierailija
9767/12665 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa olet mielessäni

-Sinilintu

Vierailija
9768/12665 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ketju hiljentynyt. Toivottavasti se tarkoittaa vain että ihmisillä on kiireitä. 

-Sinilintu

Vierailija
9769/12665 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti omasta puolestani ennen kuin kyyti ajaa pihaan: kiireitä tavallaan on, kun on kesän viimeiset kesäpäivät, tai niin ainakin povataan! Vielä hetki tätä.

Anonyymi(t) ovat oikeassa, en ole avannut kuulumisia. Todellakin tapahtunut on ollut aika ikävää ja sillä on isot seuraukset. Voin ehkä hieman myöhemmin avata tunnelmia ja ajatuksia, jos ilmapiiri sallii.

Kaikille toivon parhaita päiviä ja samalla tiedän, että eiväthän ne päivät sitä aina ole. Uusiakin on tullut ajatuksineen, niistäkin olisi kiva kuulla enemmän, jos tuntuu, että haluaa kirjoittaa.

Anot ja vakkarit, nautitaan näistä kesän viimeisistä päivistä ja sittenhän on otettava syksy vastaan!

T: MaratonParkuja

Vierailija
9770/12665 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen Liekin kanssa niin samoilla linjoilla, että toinneeko edes kirjoittaa! No, enhän malta olla sanomatta mielipidettäni joka asiaan.

Minusta tuntuu, että ajatus siitä, että joku yksinkertaisesti ei ole seksuaalisesti mustasukkainen on todella monelle aivan mahdoton. Tuo joka kertoi omasta suhteestaan sanoi suoraan, että tästä huolimatta heidän suhteensa on aivan samalla tavoin haavoittuva kuin kaikkien muidenkin. Että sitä "uhkaa" ihastumiset, rakastumiset, kommunikaatiovaikeudet, jne jne tyystin samoin kuin muidenkin suhteita.

Luulen, että monelle on vain se maailman pahin peikko, että toinen harrastaisi seksiä jonkun muun kanssa. Ajatus on niin kamala, että ei voi mitenkään ymmärtää, että sitä sietämään (koska heille se olisi sitä) pystyy vain itsensä tukahduttamalla ja pakottamalla.

On aivan mahdoton ajatus, että joku ajattelee täysin päinvastoin. Että jos joutuisi elämään suhteessa, jossa ei saa omaa seksuaal

"Minusta tuntuu, että ajatus siitä, että joku yksinkertaisesti ei ole seksuaalisesti mustasukkainen on todella monelle aivan mahdoton. "

Puhun vain omasta puolestani,  mutta jossain lyhyissä teini-iän suhteissa jotka taisi olla enemmän kaveruutta kuin muuta, sekä myöhemmässä pitkässä suhteessa, kasvoin ajattelemaan etten "minä vaan ole mustasukkaisuuteen taipuvainen ihminen ". Kuvittelin itseni 25 vuotta vapaaksi sieluksi, joka ei halua omistaa, eikä pelkää menettää. Samalla saatoin olla kontrolloiva puolison ajankäytön suhteen, eli kuitenkin vähän "omistin".

Sitten rakastuin ihan täysillä. Löysin ihmisen joka on samaan aikaan kuin puolikas minua ja samalla kuitenkin mies, yksilö, aina vuodesta toiseen se oma ihmisensä, joka valitsee elää mun kanssa. Ihan ihmeellistä, yhä vaikka on kulunut jo vuosikymmen, kohta toinen. Elämme molemmat omaa elämäämme mutta yhteisessö kodissa ja perheessä.  Sallin hänelle kaiken vapauden ajankäytön, rahankäytön ymv suhteen. En ole yhtään mustasukkainen hänen omasta ajastaan tai elämästään, kuten olin aiemmassa pitkässä liitossa. Mutta toista seksisuhdetta tai tunnesuhdetta En hänelle sallisi. Se sattuisi ja pelottaisi liikaa. Menköön mieluummin kerrasta pois jotta voisin jäädä kipuni kanssa tekemään työn kohti unohdusta. 

Vierailija
9771/12665 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläoleva kirjoitus on hyvä. Minäkin olen sellainen, että jos olen todella rakastunut ja suhde on hyvä sekä molemminpuolin arvostava en halua itse muita enkä myös halua miehellä olevan muita suhteita. Muuten emme kontrolloi toistemme elämää. Omaa aikaa saa ja pitääkin olla. Myös raha- asioissa on oma vapaus niin kauan kuin kuin yhteiset kotiin liittyvät kulut tulee hoidettua. 

Vierailija
9772/12665 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"MP on paljon varovaisempi joskus vähän ärsyttävänkin varovainen sanomaan mitään semmoista vaan on aina että ehkä näin ja voihan olla tyyppinen. ". En näe asiaa ihan samalla lailla mutta sen nyt ei niin väliä. Se on totta, että jokaisen on ratkaisut omassa elämässään tehtävä lopulta ihan itse. Mutta mm MP tuntuu olevan  täysin sokea sille että monen kammottavan parisuhdetragedian taustalla on nimenomaan se ettei kaltoinkohtelun uhri pysty tekemään ratkaisuja itse. On traumasidettä ja ties mitä terapian tuntemia termejä, mutta lopputulema joka tapauksessa se ettei ihminen saa itseään revittyä irti, vaan selittää selittämistä päästyä asiat parhain päin, tai lamaantuu täysin. Jää sinne risteysasemalle ikuiseksi ajaksi odottamaan että joku tulee ja näyttää oikean raiteen. Ei silloin ole mitåän tukea asettua kilven lailla suojaksi torjumaan totuudenpuhujien kertomat kylmät faktat. Vaan nimenomaan levittää ne faktat silmien eteen ja rohkaista uskaltamaan irtiottoon, vaikka pieni askel kerrallaan.

Vierailija
9773/12665 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on varmaankin hiljentynyt ainakin osittain siitä syystä, että keskustelu on muuttunut täysin. Vain pieni osa viesteistä koskee enää alkuperäistä asiaa ja henkilöitä. Sinällään ok, mutta ainakaan minua ei ketju nykyisellään enää innosta kirjoittamaan. Käyn kyllä välillä katsomassa ovatko ap ja 27 laittaneet kuulumisiaan. Toki myös kiinnostaa, että milloin uusi kirjoittaja jonka nimimerkkiä en muista saa irroitettua purjeveneestä. 

Vierailija
9774/12665 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on varmaankin hiljentynyt ainakin osittain siitä syystä, että keskustelu on muuttunut täysin. Vain pieni osa viesteistä koskee enää alkuperäistä asiaa ja henkilöitä. Sinällään ok, mutta ainakaan minua ei ketju nykyisellään enää innosta kirjoittamaan. Käyn kyllä välillä katsomassa ovatko ap ja 27 laittaneet kuulumisiaan. Toki myös kiinnostaa, että milloin uusi kirjoittaja jonka nimimerkkiä en muista saa irroitettua purjeveneestä. 

Tai sitten siksi että tämä on ollut vähän sellainen yhden äänen ketju. Vähänlaisesti tulee erilaisia näkökulmia kellään esitettyä kun tulee aika herkästi pistetyksi paikalleen

Vierailija
9775/12665 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten siksi että tämä on ollut vähän sellainen yhden äänen ketju. Vähänlaisesti tulee erilaisia näkökulmia kellään esitettyä kun tulee aika herkästi pistetyksi paikalleen

Erilaiset elämäntarinat on tämän ketjun parhautta.

Sitten on niitä jotka eivät anna itsestään mitään muuta kuin "jankutukseen asti" menevää arvostelua siitä kuinka "omaa mielipidettä" ei ole tarpeeksi arvostettu. Eikö kyllästytä?

Vierailija
9776/12665 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Itse ajattelen että MP on koko ajan koettanut tukea kirjoittajia niissä elämänvaihessa missä ovat. Ei tyrkytä tosiasioita jotka kirjoittaja itsekin tietää tai hiero naamaan mitä pitää tehdä. 

Kyllä jokainen joka tänne on kirjoittanut haluaa kuulla neuvoja ja tukea mutta ei välttämättä näitä besservisser totuuksia joita aina kirjoitajaa itseään paremmin tiedetään.

Vierailija
9777/12665 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaiset elämäntarinat on tämän ketjun parhautta.

Sitten on niitä jotka eivät anna itsestään mitään muuta kuin "jankutukseen asti" menevää arvostelua siitä k

No niin, nopeastipas pistettiin paikalleen. 

Eri 

Vierailija
9778/12665 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekki, mitä kuuluu?

Hukassa toivottavasti olet päässyt eteenpäin <3

Se kirjoittaja jonka mies oli tuonut Buranaa, hänen tilannettaan mietin usein. Toivottavasti on siedettävässä tilanteessa.

Täällä olen löytänyt pari aika suurta oivallusta viimepäivinä. Yritän jaksaa kirjoittaa niistä vähän vaikka huomenna. Nyt liian väsynyt töistä, pakko mennä nukkumaan.

-Sinilintu

Vierailija
9779/12665 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kiellän sen, että olen minkään kieltämässä kilven lailla tosiasiat. Päinvastoin, minä uskon, että kirjoittajat itse kyllä tietävät tosiasiat, jotka heitä koskevat. Nimittäin sekin on tosiasia, jos ei vielä kykene repimään itseään. Jos vain seisoo siellä risteysasemalla.

Olen vain  ollut sitä mieltä, että juniin tuuppiminen ja raiteiden osoittelu ei välttämättä lopulta auta. Mistä tuuppija etenkin näin netin yli ihan oikeasti tietää tuuppivansa oikeaan suuntaan? On minusta todella rohkeaa ajatella tietävänsä. Enkä usko, että junaan tuupattu on yhtään sen vähemmän traumatisoinut kuin asemalla seisoja. Olen jokaisen kanssa keskustellessani ollut johdonmukainen: päätösten tulee saada ottaa niin kauan kuin aikaa kuin ne ottaa ja niiden tulee olla omia, ei ulkopuolelta osoiteltuja. 

Sen sijaan tosiasia on myös, että se risteyspaikka voi olla yksinäinen. Tai vastaavasti erittäin hälyinen. Silloin voi seisoa vieressä, tukena, mukana miettimässä, mikä raide tai juna olisi hyvä. 

En ihmettele, jos ketään ei oikein nappaa enää kuulumisia päivittää. Mielessähän kirjoittajat kuitenkin ovat!

T: MaratonParkuja

Vierailija
9780/12665 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen rahat pitävät sinut siellä?