Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaljut ja kaljuuntuvat nuoret miehet

Vierailija
06.03.2026 |

Olen viime vuosina huomannut, että yhä useampi nuori tai nuorehko mies on osittain kalju tai kalju. Aikaisemmin miehet kaljuuntuivat vasta keski-ikäisinä tai vanhempina. Toki silloinkin oli kaljuja tai harvahiuksia miehiä, mutta ei tässä määrin kuin nykyään.

Oletteko huomanneet vastaavaa vai kuvittelenko vain? Omassa nuoruudessani 90-luvulla en vastaavaa huomannut. Onko ravinto muuttunut, hormonit vai mikä? Ihmettelen vain.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vain näyttävät nykyään nuoremmilta. Sä luulet sitä kaljua kolmevitosta kaksvitoseksi.

Vierailija
2/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin on huomattu. Lähes kaikki sukulaiset / kaverit tai kavereiden miehet ovat kaljuuntuneet jo 3-kymppisinä. Samoin tinderissä yms. kaljuja on tolkuttomasti :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Sen sijaan olen huomannut että yhä useampi nainen on sairaalloisen lihava, sellaisia ei ollut 1990-luvulla.

Vierailija
4/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on hattuja saatavilla ja kevyttä päähinettä.

Vierailija
5/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 1970-luvulla syntynyt, ja kyllä mä muistan mun nuoruudessa jo paljonkin 25-vuotiaana jo kaljuuntumaan alkaneita. Oma velikin alkoi, ja sitä on aina ollut suvussa. Suomessa vaan on aika vahvasti perimässä tuota miestyyppisen kaljuuntumisen geeniä. Ei ole mikään nykyajan juttu. En sitten tiedä onko eri päin Suomea yleisempää kuin jossain muualla. Meillä päin Hämeessä nuorena kaljuuntuvia oli paljon jo kasarilla ja ysärilläkin.

Vierailija
6/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut. Sen sijaan olen huomannut että yhä useampi nainen on sairaalloisen lihava, sellaisia ei ollut 1990-luvulla.

Merkittävä ylipaino on kyllä enemmänkin miesten kuin naisten ongelma. Ihan tilastollisesti tarkasteltuna siis näin.

Vierailija
7/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkaa joskus jo alle 20v. Silloin itsetunto on kovilla, onneksi on apu.

Vierailija
8/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkittävä ylipaino on kyllä enemmänkin miesten kuin naisten ongelma. Ihan tilastollisesti tarkasteltuna siis näin.

Nimenomaan näin ei ole mutta oikaisen faktatiedolla valheesi: 

Lihavuuden yleisyys Suomessa:

Aikuiset: Naisista noin 30 % ja miehistä 27 % on lihavia (BMI > 30).

Vierailija
9/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Lihavia on naisistq Suomessa 30 prosenttia, miehistä 27 prosenttia 

Vierailija
10/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se alkaa joskus jo alle 20v. Silloin itsetunto on kovilla, onneksi on apu.

Mitä apua tarkoitat?

Vierailija
11/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on hattuja saatavilla ja kevyttä päähinettä.

Mikä on kevyt päähine?

Vierailija
12/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuttua, kaljuuntuvaa miestä, kävi Turkissa onnistuneissa hiustensiirroissa. Maksaa matkoineen, hotelleineen ja hoitoineen noin 5 000 e (summa vaihtelee tarpeen ja hoidon mukaan). Toimenpide tehdään paikallispuudutuksessa ja kestää noin 6-8 tuntia. Oleskeluaika Istanbulissa on 4 päivää ilman sairaalahoitoa.

Vierailija
13/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 34 vuotiaana jo täysin seppokalju. 

Onneksi höylä on keksitty ja hyvä kallonmuoto niin täysi kalju ja parta pelastaa yllättävän paljon,

Vierailija
14/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodaus ja liika proteiini, homojen hommaa toi bodaus muutenkin.

Vierailija
15/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle Palander 

Vierailija
16/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut sun lähdettä, mutta tässä virallinen tieto:

Suomessa yli puolet aikuisista on ylipainoisia, ja miehillä ylipaino on hieman yleisempää (n. 75 %) kuin naisilla (n. 66 %). Miehillä on kuitenkin useammin vyötärölihavuutta ja korkeampi keskimääräinen BMI (27,7) kuin naisilla (27,5).

Lähde: THL

Vierailija
17/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljut sairastavat syöpää.

Vierailija
18/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yli puolet aikuisista on ylipainoisia, ja miehillä ylipaino on hieman yleisempää (n. 75 %) kuin naisilla (n. 66 %). Miehillä on kuitenkin useammin vyötärölihavuutta ja korkeampi keskimääräinen BMI (27,7) kuin naisilla (27,5).

Juuri näin lihavuus ja ylipaino ovat eri käsitteitä. Sinä laitoit tuohon ylipainon tilastot. Lihavia on naisista 30 prosenttia ja miehistä 27 prosenttia. Lähde sama THL. Lopeta valehtelu.

Vierailija
19/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat YLIPAINON tilastot. Lihavuus tarkoittaa kun painoindeksi on 30 tai yli. Lopeta siis valehtelu ja ihmisten harhaanjohtaminen.

Vierailija
20/32 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ja ylipaino ovat eri käsitteet. Sen toki tämä naisoletettu tietänee, mutta moni ei tiedä. Lihavia on Suomessa naisista 30 prosenttia ja miehistä 27 prosenttia. Sen sijaan ylipainoisia on miehissä suurempi osa.