Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12664)
Itse en osaisi olla seksisuhteessa miehen kanssa, jota kohtaan tuntisin vain kaverillisia tunteita. Voisin kyllä viettää silloin tällöin aikaa yhdessä, mutta ilman seksiä. Ilmoittaisin sen selkeästi hänelle, ettei tulisi turhia odotuksia.
Minulla on juuri niin, että ensin pitää olla jotain seksuaalista kiinnostusta ennen seksiä. Ei tarvitse roihua, mutta kipinää kuitenkin. Ilman vetovoimaa en ainakaan ehkä kokeellista yhtä kertaa enempää. Sen jälkeen toteaisin, ettei ole minun juttuni. Siksi itselläni olisi vaara ihastua liikaa jos säännöllisesti tapailisin vaikka vain seksin merkeissä. Vieläpä jos olisimme muutenkin yhdessä ja viettäisìmme mukavaa aikaa. Jos kumpikin vielä olisimme sinkkuja.
Ymmärrän kyllä tuonkin näkökulman, ettei tunne toista tarpeeksi parisuhdetta ajatellen. Silloin on viisaampaa olla noin kuin on kuvattu. Mutta silti, miten tunteita estää siinäkään tapauksessa syttymästä? Motiiveja erityyppisiin suhteisiin voi olla mitä erilaisempia, mutta ihmiset ovat kuitenkin melko samanlaisia tunteidensa kanssa.
Kyllä minä kommentoin tai ainakin yläpeukutan jos joku täällä kirjoittaa asiasta josta olen samaa mieltä tai lisään siihen samantyyppisen oman näkökulmani. Enkä niin, että en kommentoi silloin mitään, tavallaan kohautan olkiani kommentoijalle, mutta tuonkin saman asian sitten uutena omana näkökantanani. Jos tuo sama näkökanta on jo ollut silloin aiemminkin olemassa.
En voi vastata kuin omasta puolestani, mutta itse en juurikaan peukuttele, en jotenkin osaa kiinnittää peukkuihin mitään huomiota. Muutoinkin taitaa olla (valitettavasti) vähän niin, että niihin asioihin, joista on eri mieltä tai kokee, että on jotain lisättävää, tulee tartuttua helpommin kuin niihin, joista on samaa mieltä. Ja sitten jos palaa asiaan, on näin pitkästä ketjusta aika vaikea hakea juuri se kommentti, jossa oltiin samaa mieltä ja lainata sitä tms. tai viittailla, että kuten numero se ja se sanoikin...
Koen kyllä, että olen keskustellut = lainannut samantapaisesti kuin tässä viestissä ihan yhtä lailla nimimerkittömiä kuin nimimerkillisiä. Valitettavasti kuitenkin usein nimimerkittömät vastaavat viesteihini aggressiivisemmin ja tylymmin, jos vastaaavat lainkaan. Ja nimimerkittömistä en voi tietenkään tietää, onko vastaaja edes sama henkilö, jota lainaan, useasti varmaan ei.
Luulen, että usein käykin niin, että kun nimimerkillinen kirjoittaa viestin, siihen tulee tylysti vastaamaan joku nimimerkkeihin yleisesti tai johonkin yksittäiseen nimimerkkiin ärsyyntynyt vastaamaan negasti, jolloin keskustelu siirtyy eri asiaan (ikuinen keskustelu kuinka pska tämä ketju on) ja asia hautautuu pompsahtaakseen "ihan uutena" esiin, kun laineet hieman laskeutuvat.
Hyvä neuvo siis olisi ottaa joku nimimerkki, joskin voin sanoa, että siinä on oma vaivansa, kun ei sitä aina millään meinaa muistaa rustata kirjoituksen alle. Mutta jos unohtuu voi tehdä kuten minä teen, eli seuraavassa viestissä kerron, mikä oli minun viestini.
T: MaratonParkuja
Vierailija kirjoitti:
Tuohon edelliseen kommenttina: En minä täällä peilaa mitä muut kirjoittavat, vaan tuon esille oman mielipiteeni. En ole aikaisemmin muistaakseni kevytsuhteita kommentoinut, mutta tätä mieltä olen kyllä ollut aina.
Tuli mieleeni tämä kun Hukassa nimimerkin mies perustelee niin oudolla tavalla omaa sivusuhdettaan.
Jos joku täällä on samaa mieltä kuin minä, ei se ole minulta pois. Onko se joltain toiselta pois, jos minä olen samaa mieltä?
En usein kommentoi nimimerkittömiä kirjoituksia, sillä en vaan jaksa selata esiin numeroita enkä osaa tätä lainaus-toimintoa. Keskityn muutenkin keskustelemaan asioista enkä siihen, kuka niitä esittää. Jos koet jotenkin jääneesi sivuun keskustelusta, miksi et ottaisi nimimerkkiä josta äänesi voi tunnistaa?
Onpahan outoa keskustelua taas, ei voi muuta sanoa. Taidan tehdä Liekit ja nauttia hieman ajasta ilman internetiä :)
Kuurankukka
Lainauksista sellainen vinkki, että tekstiä voi halutessaan lainata myös ihan perinteisesti copy paste ja "lainausmerkit". Ja vastata siihen perään. Näin esimerkiksi silloin, kun lainaustoiminto ei toimi pidemmässä viestiketjussa kunnolla.
Lainaustoimintohan kuitenkin toimii tavallisesti ihan käyttökelpoisesti silloin, kun lainaa yksittäistä viestiä. (Kuten teen tässä viestissä.) Eli nappia painamalla tuosta "lainaa" laatikosta. Suosittelen siis ensisijaisesti kuitenkin tätä. Toissijaisesti sitten perinteisesti lainusmerkeillä lainausta.
Numeroita käyttämällä ei sen sijaan kannata viesteihin viitata, sillä tuo viestien järjestysnumero muuttuu, jos välistä poistuu viestejä. Kellonaika sen sijaan ei muutu, eli jos numeroilla haluaa viitata tiettyyn viestiin, niin käyttää mieluummin vaikka sitä kellonaikaa ja päivämäärää sitten. Itse suosittelisin mieluummin kuitenkin sen sijaan perinteistä lainausmerkkien käyttöä, jos lainustoiminto ei syystä tai toisesta onnistu.
Harmi kyllä, ettei tuota lainaustoimintoa ole saatu korjattua paremmin toimivaksi vieläkään. Ennen uudistustahan se toimi hyvin, pitkissäkin viestiketjuissa. On kuitenkin vähän sääli, jos sen takia jää viittaamatta viestiin tai tekstiin, ja jota itse kommentoi.
- eri kommentoija
Ymmärrän kyllä tuonkin näkökulman, ettei tunne toista tarpeeksi parisuhdetta ajatellen. Silloin on viisaampaa olla noin kuin on kuvattu. Mutta silti, miten tunteita estää siinäkään tapauksessa syttymästä? Motiiveja erityyppisiin suhteisiin voi olla mitä erilaisempia, mutta ihmiset ovat kuitenkin melko samanlaisia tunteidensa kanssa.
Tästä olen jyrkästi eri mieltä ja se on ollut itselleni yksi elämän suurimmista opeista. Ihmiset ovat hyvin erilaisia tunteidensa kanssa ja niihin vaikuttaa niin monet asiat aina lapsuuden kokemuksista nykyiseen elämän tilanteeseen.
Tuossa kertomassani tapauksessa oli kyse nimenomaan siitä, että he tunsivat toisensa niin hyvin, että tiesivät, että parisuhde ei onnistuisi, vaikka muutoin toisistaan ihan tykkäävät.
Luulen, että kyse ei ole siitä, että tunteita pitäisi estää syntymästä, kun niitä alun perin ei ole ja toinen ei ole sellainen, että niitä syntyisikään, Niitä on siis tarpeeksi tähän, mutta ei muuhun.
En itsekään halua kaveriseksisuhdetta, mutta toisaalta en ole koskaan halunnut yhden yön juttuakaan. En henk.koht. käsitä konseptia, jossa menisin ventovieraan kanssa sänkyyn. Se on minulle silleen miksi ihmeessä😊 Silti tiedostan, että olen ehkä jopa vähemmistössä tässä ja minua pidetään outonakin, kun olen asiassa niin jyrkkä. Ja tiedän, että suuri osa, jotka tästä tietää, ajattelevat mielessään, että olen menettänyt jotain oleellista. Jotkut ovat sen suoraan toki kertoneetkin.
Sen olen oppinut, että ihmissuhteet eivät oikeastaan kaipaisi niitä leimoja, joita niihin herkästi haluamme etenkin ulkopuolelta antaa. Riittää, että osallistujat ovat niihin tyytyväisiä!
Parkuja, ei täällä ole ketjua kukaan paskaksi haukkunut. Vaan eri näkemykset nimimerkkien takana oleviin asioihin.
Tässä huomaa, että mitään ei olla opittu, vaikka asiaa on yritetty avata. Ei nähdä metsää puilta, vaan heti nostetaan piikit pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Parkuja, ei täällä ole ketjua kukaan paskaksi haukkunut. Vaan eri näkemykset nimimerkkien takana oleviin asioihin.
Tässä huomaa, että mitään ei olla opittu, vaikka asiaa on yritetty avata. Ei nähdä metsää puilta, vaan heti nostetaan piikit pystyyn.
Tarkoitat siis että vaikka koko ketju ei ole mielestäsi pa.ka, niin nimimerkillä kirjoittavien näkemykset ovat? (Huolimatta siis siitä mitä nämä näkemykset ovat!?
En ole myöskään ennen lukenut mainintaa "Kuinka paska ketju tämä on". En edes niistä negatiivisemmistakaan enkä "jankkaajiksi" haukutuista kommenteista. Sisäänlämpiävästä yms. on kyllä kirjoitettu. Mutta, mutta, jospa olisikin silloin ehkä jotain perää. Usein ei savua ilman tulta.
Kuten edellä sanottu, vaikka asiaa on yritetty avata, niin kovin ärhäkästi on usein suhtauduttu ja "otettu itseensä".
9027, ei tuossa näinkään lukenut. Ei sanottu erilaisia näkemyksiä tai mielipiteitäkään paskaksi.
Eri näkemyksiin suhtautumisesta puhuttiin.
Minä taas ajattelen, että ihmiset ovat lähtökohtaisesti samanlaisia tunteidensa suhteen. Mutta sitten erilaiset kasvatustyylit, lapsuuskokemukset, traumat, monet aikuisena koetut asiat muuttavat ihmistä. Niin että joko joutuvat tai alitajuisesti säätelevät, piilottavat, muuttuvat tunnekylmiksi, pelkäävät tunteiden ilmaisua tai vastaanottaa niitä jne.
Mutta jos otetaan oletus, ettei ole kovin suuria tuonkaltaisia tunteisiin vaikuttavia pahoja kokemuksia, niin silloin ne ihmiset saattavat tuntea keskimäärin samankaltaisesti. Käsittääkseni kuitenkin aika moni ihminen kuitenkin kiintyy ja alkaa olla tunelta jos säännöllisesti tapaa toista ja harrastaa hyvää seksiä. Saati on muutakin yhteistä aikaa. Aika kovanokka tai traumatisoitunut pitää olla jos tunteemottasti tuohon pystyy.
Onpa täällä vilkasta jälleen.
Lainaus Liekiltä: "Mutta sen kyllä tunnistan, että itsellänikin nousee niskakarvat pystyyn, kun tullaan kommentoimaan loukkaavaan ja ilkeään sävyn minun elämääni, ilman että annetaan itsestä mitään".
Kun on niin helppo tuomita, loukata, haukkua, ilkeillä "kasvottomana". Eriävä mielipide ihmiseltä joka perustelee tai peilaa omaan kokemukseen on aina arvokas, vaikka toki aina pitää myös ymmärtää, että tilanteissa on useimmiten kuitenkin eroavaisuuksia.
Täällä on tullut aiemminkin esiin se, että joskus koetaan, että nimimerkillinen tuo jotenkin uutena asiana jonkun muun aiemmin kirjoittaman asian. Itse kyllä luen kaikki kirjoitukset enkä siis koe niin. Nyt esimerkiksi koen, että Kuurankukka kirjoitti omasta mielipiteestään eikä mitenkään niin "että tulipa mieleen uutena asiana, että asia on näin".
Niin ja siitä näihin kirjain "suhde-virityksiin", että olen oikeasti aika vanha ja vanhanaikainenkin koskien omaa elämääni, en todellakaan kuitenkaan tuomitse muita. Itselleni miespuoliset ystävät ja tuttavat ovat todellakin ihmisiä, joita en pystyisi ajattelemaan seksuaallisesti. Että fwb suhde pitäisi olla ihan uuden ihmisen kanssa. No, taas peilaan omaan elämääni eli omalla kohdallani kyllä hyvästä s#eksielämästä kyllä nousee muutkin tunteet, mukaan tulee muukin kosketus ja läheisyyden halu ja tunteet kasvaa. Näin kävi mökkimiehen kanssa, mutta on ihan pakko myöntää että kun eksyin ekana yönä lyhyen tuttavuuden kautta viereen niin eihän mulla voinut olla vielä mitään tunteita. Toisaalta, ehkä sitten joku sisäinen valtava viehätys, joka sai poikkeamaan normaalista käytöksestäni.
Minä taidan hypätä nyt paljuun poreilemaan. 💛
28v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
9027, ei tuossa näinkään lukenut. Ei sanottu erilaisia näkemyksiä tai mielipiteitäkään paskaksi.
Viestiketjun järjestynumerot eivät ole kovin toimiva tapa viitata toiseen viestiin, sillä viestin järjestysnumero muuttuu, jos ketjusta poistuu aiempia viestejä, kuten usein käy. (Tapa on muutenkin epäkäytännöllinen, sillä lukija joutuu kelamaan ketjua edestakaisin, vaikka viestin numero olisi pysynytkin vielä samana.)
Toisen viestin lainaaminen tai siihen viittaaminen kannattaa siis tehdä jollain muulla tapaa, kuten esim. lainausmerkeillä, kursivoinnilla, tai "lainaa-toiminnolla.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan tukin silmässäni, eli metsä on edelleen kateissa. Voisitkohan auttaa yksinkertaista?
Minusta Tuumis, 38v, Kuurankukka ja MaratonParkuja tässäkinhyvin sopuisasti yrittivät kertoa kaikkien näkemysten olevan tervetulleita, ja taustoittaa omia toimintaperiaatteitaan. Kaikilla vaikuttaisi olevan ainakin pyrkimys huomioida kaikki asialliset kommentit kirjoittajasta riippumatta.
Eli mitä meidän tarkalleen ottaen pitäisi oppia? ei varmaan kuitenkaan olemaan samaa mieltä ja noudattamaan kyseenalaistamatta muiden antamia ohjeita?
Kyllähän meillä nimimerkillisilläkin kannat vaihtelevat ja samoihin ajatuksiin palataan eri sanoilla. Uskoisin ihmissuhteiden herättävän tietyllä tavalla universaaleja reaktioita. Kenenkään näkemyksiä ei ole tarkoitus kähmiä omiin nimiin silti.
Tykkäyksissä taas lienee kyse asian lisäksi esittämistavasta. Esimerkiksi minun tapani ilmaista itseäni ei läheskään aina kerää ensimmäistäkään reaktiota - kumpaankaan suuntaan. Ehkä siksi, että voin usein nähdä asioista kaksi puolta, niin että kummankaan puolen kannattajat eivät täysin samaistu sanomaani. En ole katsonut tarpeelliseksi ottaa siitä itseeni, kun omien sanojeni takana kuitenkin seison, ja tällainen olen.
Peace & love,
Liekki
Mutta jos otetaan oletus, ettei ole kovin suuria tuonkaltaisia tunteisiin vaikuttavia pahoja kokemuksia, niin silloin ne ihmiset saattavat tuntea keskimäärin samankaltaisesti. Käsittääkseni kuitenkin aika moni ihminen kuitenkin kiintyy ja alkaa olla tunelta jos säännöllisesti tapaa toista ja harrastaa hyvää seksiä. Saati on muutakin yhteistä aikaa. Aika kovanokka tai traumatisoitunut pitää olla jos tunteemottasti tuohon pystyy.
Niin, juurihan olen - useampaan kertaan - todennut, että kyse tuskin on tunteettomuudesta. Vaan siitä, että ne tunteet ovat erilaisia kuin sellaiset, joita haluaa olevan parisuhteessa.
Onhan ystävyyksiäkin erilaisia, eikä kukaan kyseenalaista, että miten voit olla tuolleen kevyesti kaveri naapurin tiinan kanssa, eikö siinä väistämättä synny syvä ystävyys, kun näette niin usein ja juttelette. Tai työkaverien kanssa, miksi heidän kanssaan on mahdollista tulla ihan mukavasti toimeen, vaikka syvää ystävyyttä ei synnykään, mutta ollaan joka päivä monta tuntia tekemisissä?
Olen oppinut, että ihmiset suhtautuvat seksiin kovasti erilailla. Ovat erilailla seksuaalisia.
Muuten lisään, että joo, oikaisin ja sanoin, että ketjua on haukuttu pskaksi. Sitä on sanottu omituiseksi sisäpiiriläisten kerhoksi, yhden kirjoittajan keksimäksi tarinaksi, jotta voi osoittaa miehensä olevan väärässä, yksitellen meitä kaikkia, joilla on nimimerkki on haukuttu erilaisin termein ja annettu meille motiiveja ja diagnooseja, ym ym jne jne.
Käytin laiskasti sanaa pska. Ja yhä meitä sinnikkäästi yritetään kasvattaa ja kiukutellaan, kun haluama oppi ei mene päähän.
Täällähän mikään ei näemmä ole hyvä. Jos negatiivisempiin kommentteihin muut nimimerkilliset vastaavat, on se äärettömän huono asia ja hyökkäämistä nimimerkittömiä kohtaan ja jos Hukassa ei niihin vastaa, niin siitäkin tulee palautetta kuinka jopa täällä hänen yliymmärtäjän luonteensa loistaa huonoudellaan
Olisiko mitenkään mahdollista, että esim Te, MaratonParkuja, ette huomaa, että tuli näpsähdettyä ikävään sävyyn kirjoittajalle "X", joka vain täysin hyväntahtoisesti kertoi uskovansa aloittajan miehellä olevan toisen naisen, ja epäilevän sen olevan psyykkisesti ja emotionaalisesti erittäin hajottavaa että aloittaja vielä hakeutuu miehen lähelle seksuaalisesti? Te, MaratonParkuja, saatoitte kokea tämän yksittäisen henkilön "X" kirjoituksen jankuttamisena tai epäempaattisena spekulointina, koska kirjoittajalla "X" oli jäänyt huomaamatta hetkessä 20 sivua venähtäneessä keskustelussa, että joku muu on jo tuonut vastaavan ajatuksen esille. Ja olisikohan mahdollista, että kun kirjoittaja "X" sai osakseen näpäytyksen teiltä, parahin Rva Parkuja, hän tai sivullinen lukija koki sen hieman ansiottomana, olihan kirjoittajalla halu vain jakaa omasta elämänkokemuksestaan ja kommentin verran tuoda sitä aloittajan tietoisuuteen.
Lisätään tähän outo sivujuonne ketjussa, jossa kahteen päätyyn pelaava Hra sai äidillistä neuvontaa ja hellää ohjausta osakseen, vaikka toimintansa oli suorastaan oksettavaa, ja tähän sanallisesti puuttuneet jälleen tukkapöllyä Teiltä nimimerkillisiltä kirjoittajilta..niin siitä se vastakkainasettelu sitten syntyikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestiketjun järjestynumerot eivät ole kovin toimiva tapa viitata toiseen viestiin, sillä viestin järjestysnumero muuttuu, jos ketjusta poistuu aiempia viestejä, kuten usein käy. (Tapa on muutenkin epäkäytännöllinen, sillä lukija joutuu kelamaan ketjua edestakaisin, vaikka viestin numero olisi pysynytkin vielä samana.)
Toisen viestin lainaaminen tai siihen viittaaminen kannattaa siis tehdä jollain muulla tapaa, kuten esim. lainausmerkeillä, kursivoinnilla, tai "lainaa-toiminnolla.
Olen kokenut lainaamisen joskus hankalaksi. Ja pidentää turhaan ketjua. Lainaaminen ei myös aina onnistu. Tai tulee sekava. Kun viitataan viestin numeroon, siis ihan äskettäin olleeseen, niin se on usein selkeämpää. Ja kyllähän tuosta kävi ilmi, mitä tarkoitettiin ilman numeroakin. Tietenkin johonkin kaukana olevaan viestiin ei kannata tätä numerointia käyttää.
Olen kyllä lainannutkin, mutta joskus siis koen numeroinnin selkeämmäksi. Muuten, eihän viestin järjestysnumero kai mitenkään vaihdu, jos viesti on jäänyt ketjuun? Vaan ketjusta vain puuttuu silloin välistä poistettuja viestejä ja niiden numeroita. Vai oleno käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, juurihan olen - useampaan kertaan - todennut, että kyse tuskin on tunteettomuudesta. Vaan siitä, että ne tunteet ovat erilaisia kuin sellaiset, joita haluaa olevan parisuhteessa.
Onhan ystävyyksiäkin erilaisia, eikä kukaan kyseenalaista, että miten voit olla tuolleen kevyesti kaveri naapurin tiinan kanssa, eikö siinä väistämättä synny syvä ystävyys, kun näette niin usein ja juttelette. Tai työkaverien kanssa, miksi heidän kanssaan on mahdollista tulla ihan mukavasti toimeen, vaikka
"yhden kirjoittajan keksimäksi tarinaksi, jotta voi osoittaa miehensä olevan väärässä,"
Tartun tähän koska kirjoitus oli minun. En tietenkään ajattele, että yksi ja sama ihminen esiintyisi useampia vuosia useamman nimimerkin takaa, siksi ilmaisinkin asiani menneessä aikamuodossa: joskus ajattelin jopa.. Nimimerkithän eivät ole rekisteröityjä, joka toki sekin on huomionarvoista.
Minulla on ihan henkilökohtaista kokemusta tilanteista joissa joku esiintyy toisena ihmisenä saadakseen omaa tavoitettaan ikään kuin vahvistettua ulkopuolelta, tai että henkilö laittaa ystävän tai sisaruksen asialleen. Ei se niin kovin epätyypillistä ole ihmissuhdedraamoissa toimia niin. Monessa nettikeskustelussa joku on jopa ilmoittanut, että näytin tätä puolisolleni tai että taidanpa näyttää tätä puolisolleni, joten en sitäkään pidä kovin tavattomana.
Maratonparkuja sanoi, että on saatu erilaisia diagnooseja. Älkää välittäkö, niin ovat saaneet roppakaupalla monet nimimerkittömätkin. Aika nopeasti napsahtaa milloin mitäkin "tautia".
Lainaamisesta:
Vaikka olisi useamman lyhyemmänkin viestin lainaamisesta kyse, joskus jää se ketjun viimeisin viesti lainatessa pois, siis just se, mihin viitataan uudessa kommentissa. Tämä jos mikä aiheuttaa sotkua. Seuraavat lukijat ei todellakaan voi tietää, mikä on viimeisin kommentti, mihin vastine kirjoitetaan. Siis pitkät, monen viestin lainausketjut on persiistä !
Varokaa niitä, jos tahdotte välttyä väärinkäsityksiltä :)
Ketju on avoin ja kaikkien mielipiteet on sallittuja. Ihan jokaisen kertomus, kokemus ja mielipide on arvokas, kunhan siinä kirjoittamisessa säilyttää inhimillisyyden. Eriävä mielipide on aina tervetullut kun hieman selittää miksi niin ajattelee. En nyt tarkoita Sinun kirjoitusta jota lainaan, mutta ne viestit jossa parilla rivillä vaan nälvitään ne ei anna kirjoittaa lukuunottamatta kellekään mitään.
Meidät nimimerkilliset kyllä myös niputetaan kuin olisimme yksi ja sama. Vakkareita on myös nimimerkittömissä, joidenkin kirjoitustyylin tunnistaa heti.
Olen pahoillani jos kirjoitukset joskus tuntuu kiusaamiselle, se ei missään nimessä ole tarkoitukseni.
Kun vaan muistettaisiin, että mielipide on eriasia kuin henkilöön kohdistuva ilkeily.
28 v yhdessä