Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (13246)
Jos olet kynnysmatto, niin kynnysmattona sinua pidetään. Pitäisi itse pystyä erkaantumaan kynnysmaton roolista.
Kynnysmaton osaan joutumiseen voi vaikuttaa niin kovin moni asia. Eikä maton ole aina kovin helppoa sieltä lattialta nousta.
Taisit kuitenkin lukea vain ketjun ensimmäisen viestin ja kommentoida siihen?
Vierailija kirjoitti:
Kynnysmaton osaan joutumiseen voi vaikuttaa niin kovin moni asia. Eikä maton ole aina kovin helppoa sieltä lattialta nousta.
Taisit kuitenkin lukea vain ketjun ensimmäisen viestin ja kommentoida siihen?
Kyllä luin lähes kaikki.
Lapsuudessa naapurissa asui tällainen äiti, joka oli kynnysmatto. Sitä nöyryytti naapurin lapsetkin. Kovin ikävää, mutta ei sieltä nousta, ellei itse itseään nosta. Pitää lopettaa nöyrtyminen.
Harmi, kun te vielä kannustatte häntä tässä. Ei hän sieltä nouse teidän neuvojen ja kannustusten ansiosta ainakaan.
Ketä tässä kannustetaan kynnysmatoksi?
Vierailija kirjoitti:
Ketä tässä kannustetaan kynnysmatoksi?
Samaa ihmettelin...
Vierailija kirjoitti:
Hukassa, miten menee?
Minäkin haluaisin tietää :)
Ap, 28 mitä Teille kuuluu?
Kukaton tuumis
Ei ole ollenkaan pakko erota. Vaalikaa rakkautta ja ottakaa arjesta lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukassa, miten menee?
Minäkin haluaisin tietää :)
Ap, 28 mitä Teille kuuluu?
Kukaton tuumis
Minusta myös olisi kiva kuulla miten Hukassa nimimerkillä menee nyt ?
Samoin kiinnostaisi kovasti kuulla miten M36:n elämä rullaa ?
Toki ihan kaikkien kuulumiset kiinnostaa
Ap:lle toivoisin kovasti sisäistä rauhaa, toivoisin toki paljon enemmänkin, eli että exä jotenkin järkevöityisi ja toimisi kuin normaali eronnut mies ja tietenkin toivoisin, että Ap saisi viettää mahdollisimman paljon aikaa kaikkien lapsien kanssa.
Minulla ei mitään suuria kuulumisia. Elämä rullaa eteenpäin, mutta paljon kaikenlaista mielenpäällä. Yritän elää tätä elämää nyt, mutta kyllä kaikki tapahtunut pieniä pelkoja herätti. Moni asia mietityttää. Onneksi sain lomapäiväni peruttua, tai siis kaksi pidän ihan vapaaehtoisesti, eli jouluviikon pidän kokonaan vapaana. Vietämme sen yhdessä mökkimiehen kanssa, osittain mökillä. Meillä kaikki hyvin.
Exän elämästä en tiedä mitään, emme ole yhteydessä laisinkaan. Ihan piti katsoa niin viimeisestä tekstiviestistäkin on yli 2 kk ja puhelusta yli 3 kk (puhelun kesto oli reilu minuutti, en edes muista mitä asia koski). Poika ja isä näkevät lähes viikottain ja olen siitä iloinen.
Kaikki hyvin täällä siis.
28v yhdessä
Sama täällä. Haluaisin kuulla, mitä Hukassa ja M36 kuuluu. Voimia Aplle ja 28lle. Raskaita asioita joudutte käymään läpi.
Kuurankukka
Kiitos kysymästä, tässähän tämä elämä kovassa jouluhärdellissä rullaa. Paljon on iltamenoja lasten kanssa ja töissä kiirettä, joten ei ole onneksi liikaa aikaa ollut mietiskellä tätä parisuhteen kurjaa tilaa. Yksi tosi itkuinen viikko tuossa oli ja itkin päivittäin ja olin surullinen. Nyt olen löytänyt jonkunlaisen vakauden ja ollut paremmalla mielellä. Varmaan väliaikaista, mutta hyvä edes välillä olla tasaisemman olotilan kanssa.
Jonkun verran olemme nyt saaneet tilanteesta puhuttua ilman riitaa. Mies sanoi, että mistään vakavasta ei ole kyse, mutta haluaa tämän naisen kanssa toisinaan viettää aikaa. Hänen mielestään meidän suhteemme on niin vahva, ettei se tällaiseen kaadu eikä hän halua erota. Suunnittelee perheelle tekemistä joululomaksi ja lomamatkaa talveksi kuin mitään poikkeavaa ei olisi meneillään. Kuitenkin jonkinlainen sisäinen kriisi hänellä on käynnissä, sillä oman tilan tarve on suuri. Tähän toiseen naiseen ottaa myös etäisyyttä, sillä tämä tahtoisi tavata liian usein ja se luo hänelle ahdistusta. Taitaa olla aivan sekaisin koko mies. Arki meillä tässä on rullannut ihan mukavissa tunnelmissa kuitenkin.
Itselläni on tällä hetkellä sellainen olo, että eroa kohti tässä mennään väistämättä. Asiat eivät ole kuin ennen, enkä voi hyvin tässä uudessa tilanteessa. Seksiin en ole nyt hetkeen suostunut, sillä ajatus on tuntunut ahdistavalta. Se on kaikki nämä vuodet ollut todella iso osa suhdettamme ja vaikeiden aikojen yhdessä pitävä liima. Siksikin tilanne tuntuu nyt todella vieraalta. Muuta läheisyyttä kuitenkin on ollut. Elokuvia katsomme kylki kyljessä viltin alla, halailemme ja nukumme lusikassa. Jotenkaan en osaa siitä irroittautua, sillä lähekkäin on hyvä olla ja saan siitä lohtua kurjaan mieleeni. Tiedän, että se varmasti pitkittää mahdollista eroprosessia, mutta koen tarvitsevani aikaa asialle ja ajatusteni järjestelylle. Rakastamme kuitenkin toisiamme yhä syvästi, enkä kykene tästä vielä lähtemään. Katkeransuloista touhua ehkä.
- Hukassa
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä, tässähän tämä elämä kovassa jouluhärdellissä rullaa. Paljon on iltamenoja lasten kanssa ja töissä kiirettä, joten ei ole onneksi liikaa aikaa ollut mietiskellä tätä parisuhteen kurjaa tilaa. Yksi tosi itkuinen viikko tuossa oli ja itkin päivittäin ja olin surullinen. Nyt olen löytänyt jonkunlaisen vakauden ja ollut paremmalla mielellä. Varmaan väliaikaista, mutta hyvä edes välillä olla tasaisemman olotilan kanssa.
Jonkun verran olemme nyt saaneet tilanteesta puhuttua ilman riitaa. Mies sanoi, että mistään vakavasta ei ole kyse, mutta haluaa tämän naisen kanssa toisinaan viettää aikaa. Hänen mielestään meidän suhteemme on niin vahva, ettei se tällaiseen kaadu eikä hän halua erota. Suunnittelee perheelle tekemistä joululomaksi ja lomamatkaa talveksi kuin mitään poikkeavaa ei olisi meneillään. Kuitenkin jonkinlainen sisäinen kriisi hänellä on käynnissä, sillä oman tilan tarve on suuri. Tähän
Voi Sua :)
Hukassa, sinä ehkä rakastat miestä syvästi. Vai onko kiinnipitämistä tms. Mutta jos mies ei pysty irrottautumaan tuosta naisesta niin rakastat kuitenkin enemmän kuin mies. Mies ottaa tietoisen riskin, että mahdollisesti tuo suhde johtaa eroonne. Silloin ei tunne tai tieto, että menettää sinut tunnu miehestä niin pahalta kuin sinulla.
Mies voi olla jotenkin sekaisin, mutta ei itse tunne tarvetta selvittää tilannetta ja päätään. Hän vain edelleen pyytää lisäaikaa. Joko pistää pään pensaaseen tai ei koe tarvetta tilanteen muuttumiselle.
Sanooko mies vain sinun mieliksesi, että haluaa tavata tuota naista harvemin kuin nainen? Vai onko jotain konkreettista, mistä tiedät näin olevan, eikä vain miehen kertomaa?
Ymmärrän, että kun on vielä itsellä tunteita eikä ole valmis tekemään tianteelle mitään niin silloin ei vain ole valmis. Tiiedän itse liian ymmärtäväisenä, että haluaa kääntää jokaisen kiven. Että jos kuitenkin vielä...pitä tulla se viiimeinen pisara.
Hienoa kuulla, että prosessoit Hukassa asioita omaan tahtiisi ja kuulostelet, missä menet. Kuulostaa siltä, että teillä on vielä jotakin kaunista, josta haluat pitää kiinni, vaikka eroa pohdit. Viestisi vaikuttaa terveeltä pohdinnalta, vaikka monelta osin epäselvyys leijuu ympärillä. Kaunista ja tunnelmallista joulunaikaa!
Hei Hukassa, kiitos, että kirjoitit.
Kyllä minun tekee pahaa se, että mies toteaa, että kyseessä "ei ole mitään vakavaa" sen toisen naisen kanssa, mutta silti on valmis ottamaan riskin siinä että menettää sinut. Jos kyse olisi vain seksistä niin voisi luopua ko. naisesta ja etsiä jonkun muun, kyllä tuossa on enempi tunteita mukana. Se miehen sisäinen kriisi ja oman tilan tarve herättää kovasti muistoja itselläni, luulen että mies yrittää elää kotona normaalisti, mutta käy sisäistä kamppailua nyt. Toivoisin niin kovin olevani väärässä.
Jos unohdetaan kaikki mitä edellä kirjoitin ja lähdetään siitä mitä sinä haluat ja miltä sinusta tuntuu. Et selvästi ole onnellinen vaikka rakastat miestäsi, ei elämän kuuluisi olla "itkuista" parisuhteen takia.
Ymmärrän että et ole valmis vielä päästämään irti ja kunnioitan sitä. Selkeästi kuitenkin sisälläsi on jo surun lisäksi kapina.
Tuli vielä mieleen että eksäni suunnitteli minun ja ystävä pariskunnan kanssa yhteistä Kreikan matkaa viikkoa ennen kun mies ilmoitti "että, kaikki ei ole hyvin".
Toivotan Hukassa Sinulle rauhaisaa joulun aikaa. Halaus 💗
28v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Jonkun verran olemme nyt saaneet tilanteesta puhuttua ilman riitaa. Mies sanoi, että mistään vakavasta ei ole kyse, mutta haluaa tämän naisen kanssa toisinaan viettää aikaa. Hänen mielestään meidän suhteemme on niin vahva, ettei se tällaiseen kaadu eikä hän halua erota. Suunnittelee perheelle tekemistä joululomaksi ja lomamatkaa talveksi kuin mitään poikkeavaa ei olisi meneillään. Kuitenkin jonkinlainen sisäinen kriisi hänellä on käynnissä, sillä oman tilan tarve on suuri. Tähän toiseen naiseen ottaa myös etäisyyttä, sillä tämä tahtoisi tavata liian usein ja se luo hänelle ahdistusta. Taitaa olla aivan sekaisin koko mies.
Kyllä nyt aamukahvit tyrskähti näppikselle. Miten alennut tuollaiseen kohteluun?
Kakskytä vuotta ja sikana (Eppu Normaali) vähän kulut biisi jo.
AP. Irrota.
Älä purista voimakkaasti rystyset valkoisena.
Yleensä tekevät niin ja yleensä tekevät näin.
Ilmeisesti ap:n exällä sitten on vielä kiinnostusta henkilöön kun jaksaa edelleen kiusata.
Sairas tapaus.