Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12658)

Vierailija
6181/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus "En käsitä, miten apsta tulee narsisti sillä perusteella, että minä en ole kokenut samoja asioita kuin hän".

Tästä olen 100% samaa mieltä. En voi ymmärtää laisinkaan sellaista kommentointia, että Ap:n asiat ei voisi olla totta vain sen takia kun itse ei ole kokenut samaa. Osa kommenteista on ihan järkyttäviä, potkitaan ns. maassa makaavaa. Onneksi Ap osaa nämä suodattaa. Normaali (kipeäkään) ero ei ole verrattavissa Ap:n tilanteeseen, jossa surua aiheuttaa lasten kanssa oleva tilanne. 

Onnellisessa tilanteessa on tuo eräs kirjoittaja, jonka koko elämä perustuu hyviin ihmissuhteisiin = lapsuuden perhe, ystävät ja ne pari parisuhdetta. On iso onni, että elämä on mennyt niin. Hieman kyllä särähti silmiini maininta niistä, jotka elävät ns. "Ihmiskarusellissa". Uskoisin, että se ei ole monenkaan vapaaehtoinen valinta, elämään voi eksyä vääränlaisia ihmisiä. Aika moni kyllä toivoisi löytävänsä rinnalle

Aika pitkään tuo testasi saako enää ketään muuta. Pitkään meni ennenkuin uskoi että saa.. Taaaiii, voihan olla että ko lause on hätäisyyksissä heitetty tekosyy.

Vierailija
6182/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sen kummemmin 100 % oikeassa tai väärässä kommentoidessaan tässä ketjussa. Sehän on ymmärrettävää, että ihmiset perustavat arvelunsa omaan elämänkokemukseensa ja tunteisiinsa perustuen. Sen kummempi expertti ei ole kukaa, turha aliarvioida tai ylentää sen kummemmin myöskään kenenkään kommentteja. 

Kiinnostaisi tietää, missä muissa asioissa sun on vaikeaa ottaa toisten kokemuksia tosissani, vaan toteat, että ethän sä nyt tässä 100 pros oikeassa ole, koska mun elämänkokemuksen mukaan tuollaista ei voi tapahtua?

Vai onko kyse siitä, että sulla meneekin johonkin kummaan oikeassa/väärässä, aliarvioitu/ylennetty-akselille tämä keskustelu, eli olet täällä enemmänkin kilpailemassa mielipiteiden paremmuudesta kuin kuuntelemassa muiden kertomuksia elämästään?

Mulla nimittäin ei mene niin tunteisiin, että pitäisi koko ajan ajatella, että ai niin fiksu ihminen nyt muistaa, että että vo

En ole sama, mutta ihan siitä ymmärrän tuon lainaamasi virkkeen, että olen kuullut ihan elävässä elämässä niin (minun arvioni mukaan) kummallisia näkemyksiä toisten ihmisten aikeista, motiiveista tai mielipiteistä, että tajuan että kaksi ihmistä voi ihan todella nähdä saman tilanteen täysin eri tavalla. Jos nämä kaksi ihmistä tulisivat sitten minulle kertomaan omat kantansa, niin tuntematta tilannetta syvemmin olisi varsin haastavaa päätellä kumman versio on lähempänä totuutta sellaisena kuin sen totuuden valtaosa ihmisistä näkisi. Luultavasti hakisin ihan näyttöä, esim suoria kuvauksia teoista tai sanottuja lauseita, joista voisi luoda kuvaa siitä mitä todella tapahtui. Kumpikaanhan ei välttämättä mitenkään valehtele tai väritä, vaan todella kokee saman tilanteen täysin eri tavoin. Mitä pidempi yhteinen historia, sitä enemmän sellaisia ääneensanomattomia ennakko-oletuksia ja tulkintoja, joihin on vaikeaa ulkopuolelta päästä kiinni. Nopeita täällä on ihmiset yleensäkin ottamaan puolia, tuntemattomien kiistoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6183/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oma ero tuli ja monine mutkineen selvisi, että taustalla oli toinen nainen niin se todellakin tuli puskista. Jälkikäteen olen tajunnut, että elin kyllä aikamoisessa naivissa kuplassa, tiesin kyllä että ympärillä vastaavia asioita tapahtui. Sitä aina vaan ajatteli, että niitä asioita tapahtuu muille, mutta ei voisi tapahtua itselle. Osa johtui tietenkin siitä, että rakasti itse niin paljon ja oli sitoutunut yhteiseen elämään. Minun lähipiiriini kuului noin 10 paria, jotka ovat olleet yli 25 vuotta yhdessä ja tänä päivänä enää 2 paria on yhdessä. Ja näistä kahdeksasta erosta ainakin viisi on tullut sen takia, että mies on joko pettänyt ja/tai selvinnyt että on ollut jo pidempään salasuhde. Kaikki miehet on olleet 46-52 v. Kumppaniin pitää tietenkin voida luottaa, eikä tätä asiaa pidä liikaa miettiä suhteessa ollessa. Ei kuitenkaan pidä olla sinisilmäinen, pitkän suhteen ei tarvitse olla huono, pettämiseen voi riittää ihan oma sisäine

Ja silloinkin muistan, ettette erikoisesti arvostaneet niitä mielipiteitä joissa joku kehtasi spekuloida, etteikö entinen miehesi olisi pitänyt sitä asuntoa toista naista varten.. Olisitko ehkä joltain harmilta välttynyt jos olisit ottanut kommentit vakavasti ja alkanut vähän nuuskimaan? Muistan itse että mietin silloin, että jos olisi kyse minun miehestäni niin olisin kysynyt että helpottaako tuota masennusta jos otetaan kissa pöydälle ja keskustellaan millä konkreettisilla toimenpiteillä sinä saat alkaa keskittymään uuteen suhteeseesi ja minä myös mennä elämässäni eteenpäin. Pelkohan noissa on se taustatekijä miksei sitä päätöstä tehdä, että onko se nyt se uusi vai olisiko vanhastakin saatavissa vielä toimiva setti.

Vierailija
6184/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luottaa vain itseensä. Irti päästäminen on helppoa kun elää vain nykyhetkessä eikä märehdi menneitä tai pelkää tulevaa.

Vierailija
6185/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus "En käsitä, miten apsta tulee narsisti sillä perusteella, että minä en ole kokenut samoja asioita kuin hän".

Tästä olen 100% samaa mieltä. En voi ymmärtää laisinkaan sellaista kommentointia, että Ap:n asiat ei voisi olla totta vain sen takia kun itse ei ole kokenut samaa. Osa kommenteista on ihan järkyttäviä, potkitaan ns. maassa makaavaa. Onneksi Ap osaa nämä suodattaa. Normaali (kipeäkään) ero ei ole verrattavissa Ap:n tilanteeseen, jossa surua aiheuttaa lasten kanssa oleva tilanne. 

Onnellisessa tilanteessa on tuo eräs kirjoittaja, jonka koko elämä perustuu hyviin ihmissuhteisiin = lapsuuden perhe, ystävät ja ne pari parisuhdetta. On iso onni, että elämä on mennyt niin. Hieman kyllä särähti silmiini maininta niistä, jotka elävät ns. "Ihmiskarusellissa". Uskoisin, että se ei ole monenkaan vapaaehtoinen valinta, elämään voi eksyä vääränlaisia ihmisiä. Aika moni kyllä toivoisi löytävänsä rinnalle

en enää ees tajua mistä ap kertomuksista tässä puhutaan, jotka joko on totta tai ei ole totta. Kun minusta hän ei ole oikein mitään kertonut.

"mies tyhjensi yhteisen tilimme ja sijoitti rahat panamalaiselle tilille piiloon poliisilta". Tämä voisi olla sellainen fakta josta voi joko valehdella tai puhua totta. Joko varasti tai ei varastanut. "Mies mursi nenäni nyrkiniskulla". Enpä usko, että yksikään lukija olisi alkanut inttämään, etteikö se käsi kuitenkin olisi heilahtanut vahingossa naamalle. "Mies antoi lapselle 10'000 euroa auton ostoa varten sillä ehdolla ettei lapseni vastaa viesteihini enää koskaan, ja kertoi tämän minulle suoraan." Uskoisin tuonkin, ei kai kovin monella tapaa voi väärin ymmärtää tilille siirtynyttä rahaa ja perässä seurannutta suoraa tunnustusta millä ehdoin se on annettu.

Kaikki mitä täällä on kuultu on puolestaan tulkintaa ja spekulaatiota. En minä, tai tuskin kukaan muukaan, osaa sanoa missä se totuus on. Kun kaksi aikuista eroaa ja ylläpitää erovihaa, se on mulle ihan fine. Lasten vuoksi kannattaisi kuitenkin yrittää tulkita hyvän kautta, kunnes toisin todistetaan. Ja syyn voi lukea oikeastaan koko tämän ketjun matkalta.

Vierailija
6186/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 6184 kirjoittaja haluan sanoa, että uskoin silloista miestäni täysin, sillä kaikki oli verhoiltu sen masennuksen piikkiin, tarkoitan aikaa (noin 5 kk) ennen kuin se salakämppä selvisi. Senkin jälkeen uskoin miehen puheisiin osittain, mutta toisenlaiset tuntosarvet nousi eteen. Tästä meni 5 kk, kun päätin "että minulle riittää" ja päästin irti + aloin elämään omaa elämääni. Toinen nainen selvisi vasta vielä tästä 5 kk eteenpäin, mutta ei sillä sinänsä enää ollut väliä. Harmitti ne valheet ei se että toinen nainen oli. 

Se on kuitenkin faktaa, että ihan kaikilla mahdollisilla tavoilla yritin saada exäni puhumaan. Se on aivan mahdoton tehtävä jos ihminen ei puhu, ei hyvällä eikä pahalla. Sen eteen en olisi voinut tehdä yhtään enempää.

Tulin myös kertomaan ketjuun heti kun toinen nainen selvisi, tasan tiesin, että niitä "olin oikeassa tyyppejä" ilmestyy pätemään. Ja näinhän se oli, olin väärässä. 

28 v yhdessä 

Vierailija
6187/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä täällä jauhetaan nyt noi vanhoja juttuja että oltiinpas silloinkin oikeassa - tuo yksi on ihan oikeassa, jotkut on täällä vaan omaa egoaan pönkittämässä ja suuttuvat vietävästi, jos siihen leikkiin ei mukaan lähdetä.

Lopettakaa surkimukset jo, teidän tietämiset ja osaamiset ei kiinnosta vaan ihmisten tarinat.

Vierailija
6188/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voin sanoa, että ainakin omat kirjoitukseni ovat olleet totta, eikä mitään "tulkintaa ja spekulaatiota". Se, että joku on sori nyt vaan niin vainoharhainen, että kuvittelee, että tänne jaksaisi joku vuosikaupalla kirjoitella ja keksiä tarinoita, kun on se elämäkin elettävänä, ei onneksi ole minun ongelmani.

En näe mitään järkeä, miksi niin tekisi AP tai 28v tai Tuumis ja Kuuriskaan, nyt muutama nimimerkki nostaen. 

Jos jotkut muut saavat sitten tyydytystä siitä, että haluavat kiistellä omien tulkintojensa ja spekulaatioidensa puolesta, noh, pois sekin on minun käsistäni.

T: MaratonParkuja

Vierailija
6189/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, voin sanoa, että ainakin omat kirjoitukseni ovat olleet totta, eikä mitään "tulkintaa ja spekulaatiota". Se, että joku on sori nyt vaan niin vainoharhainen, että kuvittelee, että tänne jaksaisi joku vuosikaupalla kirjoitella ja keksiä tarinoita, kun on se elämäkin elettävänä, ei onneksi ole minun ongelmani.

En näe mitään järkeä, miksi niin tekisi AP tai 28v tai Tuumis ja Kuuriskaan, nyt muutama nimimerkki nostaen. 

Jos jotkut muut saavat sitten tyydytystä siitä, että haluavat kiistellä omien tulkintojensa ja spekulaatioidensa puolesta, noh, pois sekin on minun käsistäni.

T: MaratonParkuja

Ei tarvii keksiä mitään tarinoita, voi vain kertoa että exäni manipuloi lapsiani minua vastaan ja maratonparkuja on valmis laittamaan päänsä pantiksi että tämä on fakta. Siihen mitään anekdootteja tarvita, ei mitään keksittyjä tarinoita, riittää kun vain toteaa ettå näin on. Siitäkin huolimatta, että aloittaja itse pohti lasten valinnan kuultuaan, että hänen kotonaan ei ole niin mukavaa ja kodinomaista kun hänellä on tämä erosurukin ja että lapset varmaan halusivat jäädä vain vanhaan kotiinsa jossa on 'onnellista". Muutama kymmenen sivua eteenpäin ja nämä mahdolliset syyt lasten valinnalle oli unohdettu ja olikin kyse yksim isän narsistisesta manipuloinnista. Koska näin vain oli. Ei perusteluja kuten vanha koti, perheen kesken puuhastelua, jne, vaan näin vain on, piste. 

Vierailija
6190/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus että tämä vänkääjä jaksaa. Vängätköön nyt täällä muutaman päivän ittekseen, ei kiinnosta. 

Vierailija
6191/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä kyllä olen epäillyt sitä, kirjoitteleeko täällä itse narsistinen ihminen joka ei sitä asiaa itse tajua. Jossain vaiheessa pohdin tätä asiaa todella paljon, hain tietoa narsismista, luin kirjallisuutta aiheesta ja tutkin itseäni todella tarkkaan. Edelleenkin, mutta en enää niin paljon, palaan ajoittain tähän pohdintaan. Ja kuullessani narsistin määritelmiä, tekoja jne, peilaan niitä itseeni. Mietin, olenko minä narsisti? Jotain narsististahan meissä on kaikissa. Olisi kamalaa, olla toisia, läheisiään, kohtaan niin haitallinen henkilö tajuamatta sitä itse. Koska mitään ei voi muuttaa jollei muutoksen tarvetta tunnista.

Ja sitten siitä maidosta, olen ostanut maitoa Prismasta, s-marketista, K-kaupasta, Lidlista, Citymarketista, verkkokaupasta. Kevyenä, täysmaitona, rasvattomana, laktoosittomana, kauramaitona, soijamaitona, kahvimaitona, iskukuumennettuna, maitojauheena... Ja se kortti

"Kyllä sinä ap ihan pesunkestävä narsisti olet, ei epäilystäkään."

Se, joka haukkuu toista, on itse. Senhän tietävät jo päiväkotilapsetkin.

Vierailija
6192/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mennyt kummalliseksi tää hyvä ketju. En enää ymmärrä yhtään ketä täällä kommentoidaan, kenen sanomisiin viitataan, vängätään, jankataan... maitoakin ostettu litroittain, milloin mistäkin.

Selkeästi ymmärrän enää Apn, 28n, Maratonparkujan viestit, missä on muuten Kuurankukka???

Vierailija
6193/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mennyt kummalliseksi tää hyvä ketju. En enää ymmärrä yhtään ketä täällä kommentoidaan, kenen sanomisiin viitataan, vängätään, jankataan... maitoakin ostettu litroittain, milloin mistäkin.

Selkeästi ymmärrän enää Apn, 28n, Maratonparkujan viestit, missä on muuten Kuurankukka???

Jep. Maitoa on ostettu ja ostettu väärin ja väärästä paikasta ja varmaan väärin nautittu 🤣 

Nyt on MaratonParkujankin pää jo pantattu.

Lopputulos on se, että täällä ei voi enään kukaan kirjoittaa omaa erotarinaa, sillä eihän se voi olla totta. Kun se on vaan kertojan näkemys omasta tilanteestaan. Lähtökohtana pitää olla ensisijaisesti oletus, että kaikki keksii omiaan. Vertaistukiketju parhaimmillaan. 

Seuraan paria muutakin tuoreempaa ketjua koskien pettämistä yms ja ihan sama meno siellä. Ensin sivuja asiallista keskustelua, vertaistukea saman kokeneilta, asiallisia neuvoja ja sitten tärähtää paikalle ihan samanlainen vänkääjä (aivan sama kirjoitustyyli). Tilaahan toki on kaikkien mielipiteelle.

Kyllä se Kuurankukkakin ja Tuumis välillä kommentoineet ja molemmilla on ollut ihana kesä.

28 v yhdessä 

Vierailija
6194/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on oikeasti vähän outoa ajatella, että ihminen koskaan voisi kertoa muuta kuin sen oman totuutensa. Sen vuoksi itse pidättäydynkin just niissä faktoissa: tiedän sen, minkä toinen kertoo. Tämä yksi täyttää aukkoja omilla kokemuksillaan ja kaveriensa kertomuksilla ihan huolella, eikä edes tajua, että se on just sitä tulkintaa ja spekulointia, mitä väittää muiden tekevän.

Naurattais, ellei säälittäis, että elämä koostuu useassa ketjussa saman vänkäämisestä.

Vierailija
6195/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on oikeasti vähän outoa ajatella, että ihminen koskaan voisi kertoa muuta kuin sen oman totuutensa. Sen vuoksi itse pidättäydynkin just niissä faktoissa: tiedän sen, minkä toinen kertoo. Tämä yksi täyttää aukkoja omilla kokemuksillaan ja kaveriensa kertomuksilla ihan huolella, eikä edes tajua, että se on just sitä tulkintaa ja spekulointia, mitä väittää muiden tekevän.

Naurattais, ellei säälittäis, että elämä koostuu useassa ketjussa saman vänkäämisestä.

Mua naurattaa enemmän se että kuvittelet ilmeisesti ihan tosissasi että täällä kirjoittaa vakkarit, heidän peesaajst ja sitten yksi (1) "jankkaaja" joka siis haastaa osaa kertomuksista.

Itse voi n kertoa kirjoittaneeni mm omasta lapsuuden perheestä, ystävän tilanteesta, lukemistani parisuhteita käsittelevistä teorioista jne. Joku kommentti on saanut suitsutusta, toisen myötä olen jankkaaja. Riippuu aina onko näkökulma kommentoijalle mieluinen vai ei.

Itse olen kirjoittanut tämän ketjun lisäksi joskus johonkin narsismia käsittelevään ketjuun. Osuu nimittäin vähän lähelle "kotia" nuo narsismi-jutut.

Vierailija
6196/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama jankkaussyyttely on  käynnissä jo sivulla noin 120

Vierailija
6197/12658 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa enemmän se että kuvittelet ilmeisesti ihan tosissasi että täällä kirjoittaa vakkarit, heidän peesaajst ja sitten yksi (1) "jankkaaja" joka siis haastaa osaa kertomuksista.

Viittasin kirjoittajaan, joka ensin esittää mielipiteensä ja jos se ei saa kannatusta, vaan kirjoittajat, joihin viittaa, kertovat, että ei, asia ei ole näin, hän alkaa jankkaamaan, että ei me täällä tiedetä oikeaa totuutta siitä, mitä on tapahtunut. Mistä on sitten lyhyt matka raivoon ja väittelyyn, että häntä vastaan on klikkiydytty.

Jos et tunnista itseäsi, asiahan sinua koske. Jos et ole esim. haukkunut apta narsistiksi, jne. 

Vierailija
6198/12658 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jankkaaja kakkonen. (2). En ole kirjoittanut toiseen ketjuun "samalla tyylillä". En ole ottanut kantaa aloittajan narsismiin. Muuten olen kyllä ottanut kantaa täällä erilaisiin juttuihin, mikä sitten ilmeisesti katsotaan jankkaamiseksi. 

Miten joku kuvittelee, että täällä me saisimme selville oikeaa totuutta? Sitähän ei saa yleensä edes oikeassa elämässä. Ketoja 1 kertoo oman totuutensa, kertoja 2 ja 3 samoin jne. Niistä sitten jokainen luo taas oman totuutensa perustuen omiin kokemuksiinsa, mielipteisiinsä, kasvatukseensa, viiteryhmäänsä, moraaliinsa jne. Jne.

Esimerkiksi kun menimme aikoinaan yhteen ex-mieheni kanssa keskustelimme hyvin paljon lasten kasvatuksesta ja ladten kanssa olemisesta.  Hänellä oli lapsi ex-vaimon kanssa, minulla omani. Olimme kumpikin samaa mieltä, että puhuimme samasta asiasta kun mainitsimme joitain siihen liittyviä perusteita. Sitten kun asuimme yhdessä huomasimme, että vaikka kumpikin varmaan silloin puhui mielestään totta, niin silti meillä oli erilainen tyyli lasten kanssa olemisessa. Sama asia merkitsi meille kuitenkin eri asiaa käytännössä. 

Vierailija
6199/12658 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6183, kiitos, että tajusit mitä ajoin takaa. En saanut lainattua kommenttiasi.

Minua todella ihmetyttää miten mielestäni täysin neutraaliksi tarkoitettu pohdintani saatiin käännettyä jotenkin ihan muuksi. Vielä enemmän ihmetyttää, että kertomani nosti tilanteen, ettei se noin voi olla. Että olen vain joku joka kohta alkaa raivota tms. En tässä hakenut mitään kannattajia tai kehumista, koska kertomani asia oli tosiaan ihan yleisestikö jo monien tiedossa oleva seikka. 

Vierailija
6200/12658 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni, että käytin termiä "jankkaaja", en pidä termistä itse laisinkaan. Tuntuu myös, että useampi kuvittelee, että tarkoitin juuri häntä (en tarkoittanut). Hieman haastavaksi menee välillä ketjun seuraaminen, kun ei aina tiedä mikä kommentti liittyy mihinkä viestiin. Tuo lainaaminen jo lainattuun viestiin toimii pöhkösti. 

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja yritetään olla kilttejä kanssakulkijoille arkisessa elämässämme ja myös täällä palstalla.

28 v yhdessä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi