Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12658)

Vierailija
6161/12658 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6147 ja 6148, vastailin eilen kirjoituksiisi tätä meidän tilannetta peilaten, ja sitten se vastaus ei lähtenytkään, eikä siis tullut tänne. Ja nyt ei juttua irtoa. 

Mutta, tosi hyviä pointteja sinulla. Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. 

Ap

Vierailija
6162/12658 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On välillä niin sisäpiiriä, niin sisäpiiriä.  

Se on nyt ainoastaan Sinun päässäsi tuo tunne. Kaikilla on sama mahdollisuus kirjoittaa. Tilaa on.

Niinkö? Yhteen aikaan niitä viestejä poistettiin tosi ahkerasti. Ja nimenomaan niitä viestejä, joissa kritisoitiin sitä ahdistuksessa vellomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6163/12658 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrättekö ettei narsistilla ole sairaudentuntoa, eikä ihan tavallinen ihminenkään usein ole kovin objektiivinen oman käytöksensä suhteen ennen kuin jälkikäteen. Joku voi aivan oikeasti kokea olevansa uhri, olematta sitä silti jos objektiivisesti asiaa tarkastellaan. Miten se voikin olla, että ne elämästä poistuneet ihmiset on aina läpensä huonoja ja uudet ihmiset mahtavia? Herää kysymys mikä se nyt uusi on 10 vuoden päästä. Ja tuon vuoksi on aivan turhaa sanoa, että olisin kateellinen. Mulla ei ole yhtään huonoa ihmissuhdetta taustalla ja nykyinenkin parisuhde on ihana. "

:D

Ai ei yhtään huonoa ihmissuhdetta taustalla? Just joo ja lehmätki lentää.

Vierailija
6164/12658 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päinvastoin. Lopputulos oli, että ap on ostanut maidot monta kuukautta sitten, mutta jankkaajat palaavat yhä uudelleen ja uudelleen kertomaan, miten hyvää maitoa k-kaupasta saa ja miten verkostakin sitä voi ostaa. Kun ap kertoo maitoasian olevan ihan kunnossa, saavat jankkaajat hepulin ja alkavat itkeä parkua marista, miten heidän hyvät neuvonsa eivät kaipaa ja se on kaikkien muiden kirjoittaijen vika. On klikkitymistä kertoa, että maitoasia on ok ja että tiedossa on näidenkin maitoa myyvän.

Sitä paitsi on hyvin todennäköistä, että ap on keksinyt päästään koko maidon oston, koska meidän laktoosi-intolerantti perhe ei ole koskaan ostanut maitoa. Vaikuttaa narskulta ap maidon ostoineen, vaikka yleensä ihmiset eivät lakton takia sitä osta. On häiritsevää, että kukaan täällä ei ota huomioon tätä, vaan tukee ajatusta, että apn maitoasiat ovat ihan kondiksessa. "

Ai luoja, millaiseksi tää ketju on menny. En tajua näistä vänkkääjistä nyt kyllä mitään. En jaksa oikein lukea enkä keskittyä. Luen muutaman rivin ja totetan, ai taas tätä kinaa ja skipppaan. En jaksa.

Vierailija
6165/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärrättekö ettei narsistilla ole sairaudentuntoa, eikä ihan tavallinen ihminenkään usein ole kovin objektiivinen oman käytöksensä suhteen ennen kuin jälkikäteen. Joku voi aivan oikeasti kokea olevansa uhri, olematta sitä silti jos objektiivisesti asiaa tarkastellaan. Miten se voikin olla, että ne elämästä poistuneet ihmiset on aina läpensä huonoja ja uudet ihmiset mahtavia? Herää kysymys mikä se nyt uusi on 10 vuoden päästä. Ja tuon vuoksi on aivan turhaa sanoa, että olisin kateellinen. Mulla ei ole yhtään huonoa ihmissuhdetta taustalla ja nykyinenkin parisuhde on ihana. "

Miielestäsi aloittajan kertomuksissa lehmät eivät lennä? 

Vierailija
6166/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastunut varattuun-hullun ketju tämäkin? :D

Vierailija
6167/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On välillä niin sisäpiiriä, niin sisäpiiriä.  

Se on nyt ainoastaan Sinun päässäsi tuo tunne. Kaikilla on sama mahdollisuus kirjoittaa. Tilaa on.

Niinkö? Yhteen aikaan niitä viestejä poistettiin tosi ahkerasti. Ja nimenomaan niitä viestejä, joissa kritisoitiin sitä ahdistuksessa vellomista.

En ihmettele, tämä pakkomielteinen ahdistuksessa velloja kun on ylläpidosta. 

Vierailija
6168/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä kyllä olen epäillyt sitä, kirjoitteleeko täällä itse narsistinen ihminen joka ei sitä asiaa itse tajua. Jossain vaiheessa pohdin tätä asiaa todella paljon, hain tietoa narsismista, luin kirjallisuutta aiheesta ja tutkin itseäni todella tarkkaan. Edelleenkin, mutta en enää niin paljon, palaan ajoittain tähän pohdintaan. Ja kuullessani narsistin määritelmiä, tekoja jne, peilaan niitä itseeni. Mietin, olenko minä narsisti? Jotain narsististahan meissä on kaikissa. Olisi kamalaa, olla toisia, läheisiään, kohtaan niin haitallinen henkilö tajuamatta sitä itse. Koska mitään ei voi muuttaa jollei muutoksen tarvetta tunnista.

Ja sitten siitä maidosta, olen ostanut maitoa Prismasta, s-marketista, K-kaupasta, Lidlista, Citymarketista, verkkokaupasta. Kevyenä, täysmaitona, rasvattomana, laktoosittomana, kauramaitona, soijamaitona, kahvimaitona, iskukuumennettuna, maitojauheena... Ja se kortti ei vaan ole tuottanut tulosta. 

Ja s

Kyllä sinä ap ihan pesunkestävä narsisti olet, ei epäilystäkään.

Vierailija
6169/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, että on ihmisiä, jotka elää pitkän suhteen sen teinirakkauden kanssa ja sitten erottuaan alkaa uuteen suhteeseen vasta kun löytää sellaisen ihmisen, jonka kanssa suhdetta voi oikeasti ajatella. Mulla on siis kyllä, tasan kaksi parisuhdetta elämässäni, molemmat oikein hyviä ja onnellisia suhteita omana aikanaan. Arvostan exääni, lasteni isää, valtavasti, eikä hän ole minua kohtaan käyttäytynyt mitenkään muuten kuin kunnioittavasti. 

Ystäväni ovat peruskoulu tai opiskeluaikaisia, mulla ei oikeastaan ole koskaan ollut kavereita, joten ketään ei ole edes sillä osastolla jäänyt taakse, ainakaan minkään draaman vuoksi. Olen perheeni kanssa läheinen.

Voi olla käsittämätöntä, ettei kaikki suhteile elämänsä aikana kymmenissä eri kokoonpanoissa ja ettei kaikilla ole niitä "narsistisia exiä", jos itse elää sellaisessa piirissä jossa suhdekarusellit ovat tavallisia.

Vierailija
6170/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla käsittämätöntä, ettei kaikki suhteile elämänsä aikana kymmenissä eri kokoonpanoissa ja ettei kaikilla ole niitä "narsistisia exiä", jos itse elää sellaisessa piirissä jossa suhdekarusellit ovat tavallisia.

Ei siinä mitään käsittämätöntä ole. Mutta se vähän huvittaa, että sieltä tynnyristä huudellaan muka-päteviä neuvoja muuhun maailmaan.

Jos oikeasti on takana kaksi mainittavaa miessuhdetta ja muutama lapsuudenkaveri, ei voi odottaa, että ymmärtäisi tilannetta, jossa ihmiselossa on koettu jotain muutakin. Sitä ei älyllisesti rehellinen ihminen odottaisi itseltäänkään.

Vierailija
6171/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai luoja, millaiseksi tää ketju on menny. En tajua näistä vänkkääjistä nyt kyllä mitään. En jaksa oikein lukea enkä keskittyä. Luen muutaman rivin ja totetan, ai taas tätä kinaa ja skipppaan. En jaksa.

Hyvä. Toivottavasti vielä skippaat kirjoittamisenkin, etkä kaivele esiin usean sivun takaisia juttuja, jotta saat riitaa jatkettua.

Vierailija
6172/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Minä voisin sanoa olevani myös perheeni kanssa läheinen (siskon perhe on ns. mun lapsuudenperhe), takana ei ole kummoista ihmissuhdekarusellia, en ole ollut suhteessa narsistin kanssa eikä minua tietääkseni koskaan ole petettykään. Lapsuuden-, nuoruuden ja opiskeluaikojen ystäviä on ja on myös iso liuta kavereita.

Siitä huolimatta en käsitä, miksi en uskoisi, kun muut kertovat muusta. En käsitä, miten apsta tulee narsisti sillä perusteella, että minä en ole kokenut samoja asioita kuin hän.

Sen sijaan käsitän, että mielipiteet, joita asiasta esitän, ovat vähintäänkin kahden kautta hankittuja (ystävän kokemukset) ja se tarkoittaa, että on hyvinkin mahdollista, että en tiedä, mistä puhun. 

Merkillinen lähtökohta: koska en ole koskaan kohdannut narsistia, tunnistan sellaisen helposti ja tiedän, koska joku semmoinen on tai ei ole suhteessaan.

T: MaratonParkuja

Vierailija
6173/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Päinvastoin. Lopputulos oli, että ap on ostanut maidot monta kuukautta sitten, mutta jankkaajat palaavat yhä uudelleen ja uudelleen kertomaan, miten hyvää maitoa k-kaupasta saa ja miten verkostakin sitä voi ostaa. Kun ap kertoo maitoasian olevan ihan kunnossa, saavat jankkaajat hepulin ja alkavat itkeä parkua marista, miten heidän hyvät neuvonsa eivät kaipaa ja se on kaikkien muiden kirjoittaijen vika. On klikkitymistä kertoa, että maitoasia on ok ja että tiedossa on näidenkin maitoa myyvän.

Sitä paitsi on hyvin todennäköistä, että ap on keksinyt päästään koko maidon oston, koska meidän laktoosi-intolerantti perhe ei ole koskaan ostanut maitoa. Vaikuttaa narskulta ap maidon ostoineen, vaikka yleensä ihmiset eivät lakton takia sitä osta. On häiritsevää, että kukaan täällä ei ota huomioon tätä, vaan tukee ajatusta, että apn maitoasiat ovat ihan kondiksessa. "

Ai luoja, millaiseksi tää ketju on menny. En tajua näistä vänkk

Meillä menee maitoa vaikka ollaan intolerantteja.

Ostetaan laktos fri, elikkä laktoositonta maitoa.

Näin täällä ruotsissa.

Löytyy ihan kermat, jugurtit, maidot ilman laktoosia.

Eikö muka ole suomessa myynnissä myös?

Vierailija
6174/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: kukaan meistä ei tiedä tai tunne aloittajan tarinaa muulla tapaa kuin mitä täällä on kerrottu. Saamamme tieto perustuu täysin aloittajan omaan näkemykseen. Tämäkin näkemys pohjautuu vain hänen kokemukseensa ja tunteisiinsa. Silti kuviossa on monia muitakin ihmisiä sekä heidän kokemuksensa ja tunteensa. 

Kukaan ei ole sen kummemmin 100 % oikeassa tai väärässä kommentoidessaan tässä ketjussa. Sehän on ymmärrettävää, että ihmiset perustavat arvelunsa omaan elämänkokemukseensa ja tunteisiinsa perustuen. Sen kummempi expertti ei ole kukaa, turha aliarvioida tai ylentää sen kummemmin myöskään kenenkään kommentteja. 

Vaikka ei ole möyrinyt pohjamutia myöten jossain kokemuksessa saattaa olla silti ihan hyviä pohdintoja ja saattaa myös olla näkemystä kun juuri ei ole niin paljon tunnepohjaa ja traumoja pohdinnassa mukana. Nämäkin kun saattavat joskus sokeuttaa tai korostua, että jotkut asiat nähdään vain määrätystä näkökulmasta. 

Vierailija
6175/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus "En käsitä, miten apsta tulee narsisti sillä perusteella, että minä en ole kokenut samoja asioita kuin hän".

Tästä olen 100% samaa mieltä. En voi ymmärtää laisinkaan sellaista kommentointia, että Ap:n asiat ei voisi olla totta vain sen takia kun itse ei ole kokenut samaa. Osa kommenteista on ihan järkyttäviä, potkitaan ns. maassa makaavaa. Onneksi Ap osaa nämä suodattaa. Normaali (kipeäkään) ero ei ole verrattavissa Ap:n tilanteeseen, jossa surua aiheuttaa lasten kanssa oleva tilanne. 

Onnellisessa tilanteessa on tuo eräs kirjoittaja, jonka koko elämä perustuu hyviin ihmissuhteisiin = lapsuuden perhe, ystävät ja ne pari parisuhdetta. On iso onni, että elämä on mennyt niin. Hieman kyllä särähti silmiini maininta niistä, jotka elävät ns. "Ihmiskarusellissa". Uskoisin, että se ei ole monenkaan vapaaehtoinen valinta, elämään voi eksyä vääränlaisia ihmisiä. Aika moni kyllä toivoisi löytävänsä rinnalle hyvän ihmisen.

Tässä taas sivusta seuraan eräiden 52 vuotiaiden eroa ja ko. pari on ollut yhdessä 27 vuotta ja niin vaan selvisi että miehellä on ollut sivusuhde lähes 2 vuotta toisen naisen kanssa. Tästä parista en olisi ikinä tätä uskonut. Ei mies haluaisi erota, mutta kun luottamus meni niin ero tulee, mies kuulemma "vain halusi testata kelpaako jollekulle toiselle".

28 v yhdessä 

Vierailija
6176/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma ero tuli ja monine mutkineen selvisi, että taustalla oli toinen nainen niin se todellakin tuli puskista. Jälkikäteen olen tajunnut, että elin kyllä aikamoisessa naivissa kuplassa, tiesin kyllä että ympärillä vastaavia asioita tapahtui. Sitä aina vaan ajatteli, että niitä asioita tapahtuu muille, mutta ei voisi tapahtua itselle. Osa johtui tietenkin siitä, että rakasti itse niin paljon ja oli sitoutunut yhteiseen elämään. Minun lähipiiriini kuului noin 10 paria, jotka ovat olleet yli 25 vuotta yhdessä ja tänä päivänä enää 2 paria on yhdessä. Ja näistä kahdeksasta erosta ainakin viisi on tullut sen takia, että mies on joko pettänyt ja/tai selvinnyt että on ollut jo pidempään salasuhde. Kaikki miehet on olleet 46-52 v. Kumppaniin pitää tietenkin voida luottaa, eikä tätä asiaa pidä liikaa miettiä suhteessa ollessa. Ei kuitenkaan pidä olla sinisilmäinen, pitkän suhteen ei tarvitse olla huono, pettämiseen voi riittää ihan oma sisäinen kriisi / paha olo / keski-iän kriisi tai viidenkymppin villitys. Kaikki ei petä toki, mutta kun omat silmät avautuivat niin ne näkevät paljon asioita.

28 v yhdessä 

Vierailija
6177/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä tuohon edelliseen. Joku voisi ihmetellä miten olen uskaltanut heittäytyä uuteen suhteeseen.

Helposti. Tämän suhteen pohja on erilainen. Tässä suhteessa ollaan ilman paineita, ollaan yhdessä kun se tuntuu hyvältä, nautitaan toisistamme, ollaan aikuisia ja puhutaan asiat läpi. Ympäristöstä ei tule paineita, perheenperustamiset yms. on takana päin. Omat kodit on kivat, molemmat kuitenkin viihtyvät toistensa kodeissa. Elämämme on hyvää.

Ja minä olen muuttunut, olen ymmärtänyt että toista ei voi omistaa, jos toinen haluaa pettää tai erota niin se on Hänen valinta. En hyväksy pettämistä ja aihe on tärkeä puhua läpi kumppanin kanssa. En kuitenkaan murehdi asioista turhaan, näin yli 50 v:nä on jo todettava, että elämä on turhan lyhyt siihen.

Elämä on kyllä ihanaa.

28 v yhdessä 

Vierailija
6178/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sen kummemmin 100 % oikeassa tai väärässä kommentoidessaan tässä ketjussa. Sehän on ymmärrettävää, että ihmiset perustavat arvelunsa omaan elämänkokemukseensa ja tunteisiinsa perustuen. Sen kummempi expertti ei ole kukaa, turha aliarvioida tai ylentää sen kummemmin myöskään kenenkään kommentteja. 

Kiinnostaisi tietää, missä muissa asioissa sun on vaikeaa ottaa toisten kokemuksia tosissani, vaan toteat, että ethän sä nyt tässä 100 pros oikeassa ole, koska mun elämänkokemuksen mukaan tuollaista ei voi tapahtua?

Vai onko kyse siitä, että sulla meneekin johonkin kummaan oikeassa/väärässä, aliarvioitu/ylennetty-akselille tämä keskustelu, eli olet täällä enemmänkin kilpailemassa mielipiteiden paremmuudesta kuin kuuntelemassa muiden kertomuksia elämästään?

Mulla nimittäin ei mene niin tunteisiin, että pitäisi koko ajan ajatella, että ai niin fiksu ihminen nyt muistaa, että että voi ettien että.

Vierailija
6179/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Kaivellaan, urkitaan, udellaan asioista, joita joku ei halua kertoa. Tuomitaan... Kukaanhan täällä ei voi varmasti toisen kertomista totena pitää, tai valheena??? Jokainen voi kertoa totuuden vain omasta tilanteestaan, ei toisten. Siispä: älkää kertoko, arvioiko asioita toisten puolesta. Jokainen kertokoot vain omia asioitaan, eikö?

Vierailija
6180/12658 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään käsittämätöntä ole. Mutta se vähän huvittaa, että sieltä tynnyristä huudellaan muka-päteviä neuvoja muuhun maailmaan.

Jos oikeasti on takana kaksi mainittavaa miessuhdetta ja muutama lapsuudenkaveri, ei voi odottaa, että ymmärtäisi tilannetta, jossa ihmiselossa on koettu jotain muutakin. Sitä ei älyllisesti rehellinen ihminen odottaisi itseltäänkään.

Niin, onhan mahdollista että elämässä tai elämänpiirissä on kokemusta kiperistä tilanteista, joissa ei joko itse ole osapuolena, tai jotka eivät liity siihen että ex on narsisti..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi