Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12658)

Vierailija
5801/12658 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paksua jo sanoa narsistiksi jos pyrkii jonkun kanssa ystävällisiin suhteisiin.  Ilmeisesti jos kerran olit mulkku, on oltava mulkku hautaan saakka, muuten olet narsisti. Ne 28 hyvää vuotta ei todellakaan kerro susta mitään kun 29:n olit mulkku

Valitettavasti juuri ystävyys on se elämänalue, jossa näin se tuppaa menemään. Kun tarpeeksi persmäisen tempun toiselle teet, juuri ystävyyden menetät.

Sulla on kyllä jännä elämänkatsomus. Eli siis kun suhun ei ole sattunut, sulla on jees fiilikset, niin miksi se toinen tossa vielä sun mulkkua tekoa tahkoaa? Miksi se ei usko, että koska sä olet ollut mulle jees ja mä sulle mulkku, niin kyllä mulla mulkulla silti on vaan ihan kivat fiilikset olla sun kaiffari. Ihme porukkaa.

Eli on narsistin merkki haluta olla ystävää jollekin jota on aiemmin loukannut jollain tapaa?

-eri

Vierailija
5802/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paksua jo sanoa narsistiksi jos pyrkii jonkun kanssa ystävällisiin suhteisiin.  Ilmeisesti jos kerran olit mulkku, on oltava mulkku hautaan saakka, muuten olet narsisti. Ne 28 hyvää vuotta ei todellakaan kerro susta mitään kun 29:n olit mulkku

Valitettavasti juuri ystävyys on se elämänalue, jossa näin se tuppaa menemään. Kun tarpeeksi persmäisen tempun toiselle teet, juuri ystävyyden menetät.

Sulla on kyllä jännä elämänkatsomus. Eli siis kun suhun ei ole sattunut, sulla on jees fiilikset, niin miksi se toinen tossa vielä sun mulkkua tekoa tahkoaa? Miksi se ei usko, että koska sä olet ollut mulle jees ja mä sulle mulkku, niin kyllä mulla mulkulla silti on vaan ihan kivat fiilikset olla sun kaiffari. Ihme porukkaa.

Eli on narsistin merkki haluta olla ystävää jollekin jota on aiemmin loukannut jollain tapaa?

-eri

Ei, vaan on narsismipiirteisen merkki olla ymmärtämättä, miksi toinen epäilee tarkoitusperiäsi tai sitä, miksi toinen ei halua ystävyyttä, kun olet pahasti loukannut häntä aiemmin. Sekin on, että kun loukkaa toista pahasti, sitä on omasta mielestään tehnyt "vain jollain tapaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5803/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei saisi taputella, onko siinä mielestäsi jotain pahaa, että empaattiset ja fiksut ihmiset kertovat omista eroistaan. Joista itsekin olen saanut paljon ymmärrystä. 

Ja edelleen olen sitä mieltä että jos se harmittaa, niin miksi lukea tätä ketjua.

Jaa? Empaattiset ja fiksut ihmiset eivät toimi kuin koulukisaajat ja hyväksy mukaan vain jos liityt heihin ja ole samaa mieltä heidän kanssaan. Tämähän on silloin täysin vinoutunut ja outo ketju. 

Fiksut ihmiset myös hyväksyvät sen, että on monia mielipiteitä ja asioita voi katsoa usealta kantilta. Toisen ajatus voi olla ihan perusteltu vaikka poikkeaa omasta (tai täällä hyväksytystä). Varsinkaan kun faktaa ei ole käytössä niin ei ole olemassa yhtä ja ainoaa "oikeata" mielipidettä. Jos tämä on keskustelupalsta niin mitä keskustelua se on kuin vain määrättyjen ihmisten ja heidän sensuroimansa kommentit ovat sallittuja ja muut käsketään poistumaan tai olla lukematta tai nokitellaan. 

Myös se, että korostetaan omaa itseään ja fiksuuttaan ja mollataan, jopa nolataan muita ei ole empaattisen ja fiksun ihmisen toimintaa. 

Vierailija
5804/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten suurin syy erolle on, että heillä on toinen nainen mielessä tai on jo suhde toisen kanssa tai sitten jopa useammat naiset kiinnostavat. Miehillä ei oikeastaan muita syitä olekkaan, jos arki vaan tasaisesti pyörii ja nainen jotenkin mielenterveydellisesti ok. Naisten yleisin syy erota on, että halutaan omaa aikaa/keskittyä omaan hyvinvointiin eikä haluta enää olla kodinhengetär.

Kuinka moni mies on laittanut eron vireille? Mun lähipiirissä lähes kaikki naisia, jotka eropäätöksen tehneet. 

Vierailija
5805/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä taas taputellaan toisiaan selkään. 

Kumpa joskus joku taputtaisi sinuakin, tunnut tarvitsevan sitä

Tuumis🌻

Vierailija
5806/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuumis🌻

Mistä päättelet ettei taputtelisi? Se tosin tapahtuu muualla kuin nettipalstalla. 

Vierailija
5807/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä on näitä omia kuppikuntia. Mutta näköjään täälläkin. 

Vierailija
5808/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on, että kun loukkaa toista pahasti, sitä on omasta mielestään tehnyt "vain jollain tapaa". 

en minä ole tietääkseni loukannut ketään millään tapaa. En vaan ole koskaan ymmärtänyt tätä anteeksi nyt akkojen tapaa kotkottaa aina kaikki exät, ja heidän nyxät, alimpaan helvettiin, jopa tuntematta koko ihmisiä tai tietämättä asiasta muuta kuin mitä toinen osapuoli anonyymisti kertoo. Ootteko koskaan tulleet miettineeksi että tällainen keskustelupalstahan on oikein narsistin hovinrakennusparatiisi? Jos ei tuttavapiiristä löydy enää yhtään ymmärtäväistä korvaa, vahvistuksen omille näkemyksilleen voi aina hakea netistä tuntemattomilta ihmisiltä jotka projisoi puolestaan omia kokemuksiaan. En kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään neuvoja jossa äidille, joka on joutunut vähän kaikkien väärinkohtelun kohteeksi, neuvotaan pistämään kontakti poikki lasten kanssa kun ne on exän myrkyttämiä. Ja jos joku yrittää piipittää, että älä hyvänen aika nyt oikukkaista teineistä tee mitään erodraaman osapuolta, niin saa puolen kymmentä hovin jäsentä kimppuun sähisemään: "lue koko ketju ja mene pois".

Esim tämä parkuja ihminen, jos ei hän aloittajaa tunne, kovin jyrkän varma hän siitä huolimatta osaa olla siitä, että aloittaja osaa kyllä täysin objektiivisesti tulkita kaikkia ja kaikkea ympärillään juuri tässä hetkessä, vaikka toki eromyllerryksen alkaessa olikin tilanteestaan pihalla kuin lumiukko. Nyt tietää tasan mitä lapset miettii, mitä exä miettii, mitä sen uusi miettii - JA vielä tietää että kaikki he myös tekevät asioita täysin tietoisina eli tahallisuuttaan. Ok. Jossain meillä tässä maassa lymyää jopa kymmenes naisista joilla jokin persoonallisuushäiriö, jopa 2% miehistä joilla on psykopaattisia piirteitä, joku hassu prosentti patologisia valehtelijoita, jopa joka neljäs jolla mielenterveyshäiriöitä, on bipoa, on epävakautta ja sitten on ihan vaan itsekkyyttä tai kyvyttömyyttä käsitellä pettymyksiä. Mutta ei tässä ketjussa. Tässä ketjussa on 4 täysin tasapainoista huonon kohtelun uhriksi syyttään joutunutta ihmistä ja me sen tiedämme varmaksi koska nämä ihmiset ovat itse niin kertoneet.

Kun tässä ketjussa aloittaja sanoo, että 3 hänen lapsistaan on täysin ilman hänen syytään käännytetty manipuloivan isänsä pauloihin niin tämä on totta. Niin totta, että ainoa oikea neuvo on: voimia! Nauti siitä ainoasta kunnollisesta lapsestasi ja unohda ne muut. Muuta keinoa ei ole. Ap näkee täysin rationaalisesti ja objektiivisesti tämän tilanteen ja vaikka se ainoa manipuloinnille immuuni lapsi sanoo, että lopeta kyseleminen, niin silti ap lähestymistavassa ei ole mitään neuvon sijaa. On kuin sanoisi osta maitoa osta maitoa.

Niin ja sitten se 28 vuoden jälkeen ex. Huono neuvo on sanoa, että ota ystävällinen ele sellaisenaan vastaan, ei kannata lukea siihen liikaa. Parempi neuvo, että varo, kohta se väijyy "sieniveitsi" tanassa oven takana. 

Vierailija
5809/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin itse sanoa, ettei mulla ole erikoisen lämpimät tunteet oman lapseni "bonusäitiä" kohtaan syistä joita en tähän ala listaamaan. Olen silti pitänyt tärkeänä aina koittaa tukea että tulisivat pojan kanssa toimeen. Koittanut pehmentää pojalle heidän sanailujaan, tuoda esiin ehkä tämän naisen näkökulmaa jos poika ei sitä aina ymmärrä. Viimeisimpänä neuvoin naisen yhtäkkiä lähestyttyä poikaa ystävällisesti jutellen parin kuukauden mykkäkoulun jälkeen, että pojan kannattaa tarttua oliivinoksaan. Pojan itsensä, ja hänen ja isänsä suhteen vuoksi, ohittaen oman antipatiani.

Täällä olisin saanut toisenlaisen neuvon, ainakin tässä hetkessä kun yksikään nelikosta ei taida olla kenenkään nyxä, jolla on takanaan tietenkin se inhottava manipuloiva exä...

Vierailija
5810/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuumis🌻

Mistä päättelet ettei taputtelisi? Se tosin tapahtuu muualla kuin nettipalstalla. 

Et selkeästi tykkää ketjusta, olet täällä koska...???

Eri

Vierailija
5811/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuumis🌻

Eri

Minäkään en ole kumpikaan kahdesta kirjoittajasta edellä, mutta oma motiivi ainakin liittyy omiin ja ystävien erokokemuksiin ja suruun siitä, että lapset kärsivät silloin kun he joutuvat tavalla tai toisella vanhempien väliin. Aikuisellakin on oikeus tunteisiinsa, mutta aikuisella, toisin kuin lapsella tai nuorella on täysi vastuu omista teoistaan. Niitä sammakoita jotka suusta lipsahtaa, tai silmien muljautteluja, niitä katuu myöhemmin vaikka ne olisivat kuinka perusteltuja. Kaipa tässä on ollut pyrkimys tuoda ihmisille jo ennakkoon mieleen syyt niellä kiukkunsa, jättää surunsa ja pettymyksensä ilmaukset oman makuuhuoneen yksityisyyteen ja vetää kipakat kommentit takaisin, ennen kuin niistä tulee lasten suhteen vahinkoa. Koska meillä muillakin saattaa olla se kokemuksen syvä rintaääni. Tarvitseeko jokaisen tehdä itse ne virheet, jotka voisi välttää jos edes yrittäisi tarkkailla myös omaa käytöstään, niiden neuvosta jotka ovat vastaavat tilanteet jo eläneet läpi?

Vierailija
5812/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että mielenkiintoista väittelyä täällä käydään. Hyviä ja mielenkiintoisia näkemyksiä ja niitä tänne mahtuu. Tunteisiin tuntuu käyvän. En vaan ymmärrä näitä "Ap ja hovinsa" tai vakkarikirjoittajat jne. Meitä on kourallinen, jotka käyttävät nimimerkkiä ja erotumme siksi joukosta. Kourallinen on myös vakkarikirjoittajia jotka eivät käytä nimimerkkiä. 

Tunteisiin tuntuu käyvän aihe siitä miten exään "pitää" suhtautua tai exän nyxään. Sehän nyt riippuu todella paljon siitä miten ero on tapahtunut. Omassa tapauksessani ero ei ollut kovin nätti, mutta olen eron kanssa ihan sinut. Eroon liittyy niin paljon valheita/pettämistä/roikottamista, että en tarvitse sellaista ihmistä ystäväkseni. Ja exän nyxä ei kiinnosta minua laisinkaan ja en todellakaan tarvitse häntä ystäväkseni. Minulle on oikeasti ihan sama mitä minusta ajattelee. Kaikista tärkeintä tässä on yhteinen lapsemme ja tarvittaessa osaan käyttäytyä. Poikani on sanonut minulle, että nyxä on tosi ystävällinen ja mukava. Olen siitä iloinen ja uskon, että näin on. En minä myrkytä pojan mieltä, poikani elämään on tullut kaksi aikuista lisää, se ei ole minulta pois. 

Jos ero olisi tapahtunut molempia osapuolia kunnioittaen, että exä olisi tehnyt suoraselkäisesti päätöksensä niin olisimme varmasti ystäviä. Minua surettaa myös se tieto, että ei se nyxä myöskään varmasti tiedä että jaoimme samaa aarretta vällyjen välissä monia kuukausia. Että se valheiden verkko on niillä ollut alusta asti.

Varsinaisesti tästä aiheesta, siis meidän erosta en enää jankkaa. Exästä kyllä saatan kertoa.

Uskon oikeasti että exä näkee niin että voitaisiin olla ystäviä, eikä mitään taka-ajatuksia ole. 

Hyvää viikonloppua kaikille.

28 v yhdessä 

Vierailija
5813/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuumis🌻

Eri

Minäkään en ole kumpikaan kahdesta kirjoittajasta edellä, mutta oma motiivi ainakin liittyy omiin ja ystävien erokokemuksiin ja suruun siitä, että lapset kärsivät silloin kun he joutuvat tavalla tai toisella vanhempien väliin. Aikuisellakin on oikeus tunteisiinsa, mutta aikuisella, toisin kuin lapsella tai nuorella on täysi vastuu omista teoistaa

Juuri näin. Ja kun vain omaan käytökseen voi vaikuttaa. Se tuntuu varmaan pitkän liiton jälkeen käsittämättömältä, mutta ei sen ex puoliskon tekemisiin enää voi vaikuttaa. Vain omiin voi. Siinä mielessä ne 'mutta kun tuo toinen' -perustelut on vähän tyhjiä.

Vierailija
5814/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuumis🌻

Eri

Koska en hae täältä nimenomaan niitä selkääntaputtajia tai myötäilijöitä enkä hae täältä kavereita tai liittoutumia vaan minua kiinnostaa tämä ketju ihan samoin kuin jotkut muutkin ketjut. Minua yleensäkin kiinnostaa miten erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä ihmisillä on niin täällä kuin myös oikeassakin elämässä. Miksi muuten pitäisi perustella miksi joku on täällä? Eikö se ole jokaisen oma asia? 

Vai onko tämä kiertäen kysytty, että miksi olet mukana kun et ole kyseenalaistamatta samaa mieltä muutamien osallistujien kanssa? 

Vierailija
5815/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim tämä parkuja ihminen, jos ei hän aloittajaa tunne, kovin jyrkän varma hän siitä huolimatta osaa olla siitä, että aloittaja osaa kyllä täysin objektiivisesti tulkita kaikkia ja kaikkea ympärillään juuri tässä hetkessä, vaikka toki eromyllerryksen alkaessa olikin tilanteestaan pihalla kuin lumiukko."

"Kaikkitietävä kertoja on tapahtumien yläpuolella, ja orkestroi asioita menemään suunnitelmiensa mukaan. Kaikkitietävä kertoja tietää nimensä mukaisesti kaiken eri henkilöhahmon sisäisestä monologista, heidän menneisyydestään ja tulevaisuudestaan. Kerronta mahdollistaa dramaattisten asioiden kuvaamisen, jossa ihmiset ovat vain pelinappuloita. Kaikkitietävä kertoja on tarinan luoja."

https://jalkisanat.com/2020/03/01/kertojan-valinta-kenen-perspektiivist…

Vierailija
5816/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästää irti. Kohti uusia tuulia.

Vierailija
5817/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että mielenkiintoista väittelyä täällä käydään. Hyviä ja mielenkiintoisia näkemyksiä ja niitä tänne mahtuu. Tunteisiin tuntuu käyvän. En vaan ymmärrä näitä "Ap ja hovinsa" tai vakkarikirjoittajat jne. Meitä on kourallinen, jotka käyttävät nimimerkkiä ja erotumme siksi joukosta. Kourallinen on myös vakkarikirjoittajia jotka eivät käytä nimimerkkiä. 

Tunteisiin tuntuu käyvän aihe siitä miten exään "pitää" suhtautua tai exän nyxään. Sehän nyt riippuu todella paljon siitä miten ero on tapahtunut. Omassa tapauksessani ero ei ollut kovin nätti, mutta olen eron kanssa ihan sinut. Eroon liittyy niin paljon valheita/pettämistä/roikottamista, että en tarvitse sellaista ihmistä ystäväkseni. Ja exän nyxä ei kiinnosta minua laisinkaan ja en todellakaan tarvitse häntä ystäväkseni. Minulle on oikeasti ihan sama mitä minusta ajattelee. Kaikista tärkeintä tässä on yhteinen lapsemme ja tarvittaessa osaan

Sanon tähän, että se on aivan se ja sama miten aikuiset keskenään toisiinsa suhtautuvat. Mutta se että otaksuu exän motiivit aina heti kättelyssä pahimman kautta, ei auta rakentamaan sellaista ilmapiiriä jossa on helppo ihan uskottavastikin tuoda lapselle esille että me vanhemmat pystytään hoitamaan asioita hyvässä hengessä. Kerron esimerkin: mun lapseni isä on ollut viime vuodet hirveän kitsas lapsen kulujen suhteen. Siitä saakka kun hän ryhtyi jakamaan talouttaan uuden kumppanin ja hänen lastensa kanssa. Asia alkoi minua ärsyttämään. Samaan aikaan kun he hankkivat hienoa autoa ja poreallasta ja naisen lapset kulkivat merkkivaatteissa, alkoi olla neuvottelun takana kuka vie meidän lapsemme parturiin kun tukka on jo kuin harakan pesä. Poika oli pyytänyt isältään mm rahaa allergialääkkeeseen, eikä sitä saanut! Pojalla ikää jo 15 ja kk-rahan kasvattaminen neljästä kympistä kuuteen oli hirveän vänkkäyksen takana. Oletan, että tämä kaikki johtui siitä, että pojan toisessa kodissa tiedettiin asemani perusteella että palkkani on heitä korkeampi.

En ollut aiemmin juuri kiinnittänyt rahankäytön jakaantumiseen huomiota, mutta pikkuhiljaa se alkoi ottamaan enemmän ja enemmän hermoon ja aloin itsekin pitää tarkkaa kirjaa ja vaatimaan isää osallistumaan. Se aiheutti kireyttä ja riitaa välillemme. Poika joutui myös häpeäkseni kuuntelemaan molemmin puolin jupinoita tyyliin "kysy välillä isältäsi". Kunnes isä sai noin vuosi sitten työtehtävän vaihdon yhteydessä ilmeisesti tuntuvan palkankorotuksen ja aloin huomata, että lapselle oli ilmestynyt uudet rukkaset tai kengät ihan ilman erillisiä puheita. Ja voila, nyt kumpikaan ei enää vahdi omaa osuuttaan laskimen kanssa, vaan kun poika tuo jommalle kummalle tarpeensa esille niin se käydään ostamassa. Opin siis, että sen sijaan että olisimme käyneet avoimen keskustelun rahasta, oletin että siellä priorisoidaan nyt ihan muut menot ja ajatellaan että onhan äidillään varaa maksaa. Seurauksena suhteiden kiristyminen, jonka poikakin joutui huomaamaan. Jatkossa otan asiat reippaasti ja asiallisesti puheeksi enkä jää kyräilemään olettaen aina sitä pahinta. Vaikka kuinka epäreilulta tilanne näyttäisikin minun näkökulmasta.

Vierailija
5818/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on, että kun loukkaa toista pahasti, sitä on omasta mielestään tehnyt "vain jollain tapaa". 

en minä ole tietääkseni loukannut ketään millään tapaa. En vaan ole koskaan ymmärtänyt tätä anteeksi nyt akkojen tapaa kotkottaa aina kaikki exät, ja heidän nyxät, alimpaan helvettiin, jopa tuntematta koko ihmisiä tai tietämättä asiasta muuta kuin mitä toinen osapuoli anonyymisti kertoo. Ootteko koskaan tulleet miettineeksi että tällainen keskustelupalstahan on oikein narsistin hovinrakennusparatiisi? Jos ei tuttavapiiristä löydy enää yhtään ymmärtäväistä korvaa, vahvistuksen omille näkemyksilleen voi aina hakea netistä tuntemattomilta ihmisiltä jotka projisoi puolestaan omia kokemuksiaan. En kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään neuvoja jossa äidille, joka on joutunut vähän kaikkien väärinkohtelun kohteeksi,

Eniten mua hämmästyttää tämä raivo, mikä herää siitä, että täällä on jutelleet ihmiset, jotka selkeästi ovat jakaneet samoja kokemuksia ja ymmärtäneet toisiaan sen perusteella, mitä on kirjoitettu. En osaa tulkita tätä muuten kuin siten, että suututtaa, kun ne omat ainoat hyvät neuvot ei kelpaa. Suututtaa niin, että alkaa sepittelemään, mitä täällä on sanottu tai mitä ei. Its elän tällä hetkellä hyvässä parisuhteessa, joten olen tätä ketjua seuraillut vain kevyesti, mutta se on pistänyt silmään, että tosiaan tänne tullaan uudelleen sama pyörä keksimään ja raivostutaan suunnattomasti kun se neuvo ei kelpaa. Ehkä sekin suututtaa että tämä parkujaihminen on saanut vauvapalstan mitalla aika paljon kehuja. Fiksuja mustakin  hän kyllä kirjoittaa ja mitä ilmeisemmin juuri eroa työstävoille on antanut hyväi ajatuksia.

Vierailija
5819/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästää irti mlkunpätkästä. Nyt on päässä vikaa.

Vierailija
5820/12658 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan sure, että jaoitte " yhteistä aarretta" nyxän kanssa. Se on heidän elämäänsä. Mutta se taitaa hiertää enemmänkin itseäsi. Mutta voin lohduttaa: sitä tapahtuu ja tulee tapahtumaan. Ollutta ja mennyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä