Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12650)
Nytpä olen ihmeissäni. Katsoin juuri sarjan "Eroja ja sovintoja" jakson nro 5. Ja siinä teini-ikäinen poika puhuu sovittelijan luona, kuinka hänen isällään on oma kaksio Töölössä, mihin on taitaneet muutamatkin "työmatkat" suuntautua. Perheen äiti oli tietoinen asunnosta, mutta poika sanoi isän hommanneen sen paljon aikaisemmin mitä äidille kertoi. Mainitsi poika myös, että "eihän mummi ja ukki edes tiedä erosta".
Melkoinen sattuma 28 vuotta yhdessä tarinaan. Vai onko? 🤔 Onko kukaan sattunut katsomaan kyseistä sarjaa, löytyy Ruudusta?
Vierailija kirjoitti:
"Moni odotti tätä "keskustelua" miten menee ja mitä tuloksia se poikii. No, sehän meni, että exä tuli, oli kymmenen minuuttia ja poika kinusi kyytiä. Eli oikeastaan jo etukäteen mietinkin miten 28 klaaraa ja selittää exän käynnin ja sen tuloksen. Ja niinhän siinä kävi, kuten arvasinkin. Tähänkin tilanteeseen oli vastaus valmiina kun mitään edistystä ei tapahtunut. Tässä kohti ainakin minulta meni uskottavuus tarinaan aika pahasti. Kaikki ei ole niin kuin annetaan täällä ymmärtää. Osin on, osin ei ole. "
Sanot siis suoraan, että epäilet 28:a provoksi?
Vai luuletko, että tarinan perusjuoni on totta, mutta hän jättää paljon kertomatta tai kertoo jopa väärin osia tarinasta?
Kyllä, eittämättä tämä tulee mieleen. Tuo, esimerkiksi, että ei oltu sovittu jotain kellonaikaa ja aikaa miten kauan exä pystyy olemaan paikalla. Tietenkin oikeasti olisi sovittu jos oli paljon asioita sovittavana ja papereita allekirjoitettavana jne. Samoin olisi miltei aikuista poikaa infottu etukäteen isän tulosta ja miksi hän tulee. Mitä järkeä muuten koko exän käynnissä oli tai olisi ollut.
Exä ehkä tuli oikeasti hakemaan tavaroitaan, mutta muuta en oikein pysty uskomaan. Perusjuoni on totta, mutta osin hiukan sävelletään.
Vierailija kirjoitti:
Nytpä olen ihmeissäni. Katsoin juuri sarjan "Eroja ja sovintoja" jakson nro 5. Ja siinä teini-ikäinen poika puhuu sovittelijan luona, kuinka hänen isällään on oma kaksio Töölössä, mihin on taitaneet muutamatkin "työmatkat" suuntautua. Perheen äiti oli tietoinen asunnosta, mutta poika sanoi isän hommanneen sen paljon aikaisemmin mitä äidille kertoi. Mainitsi poika myös, että "eihän mummi ja ukki edes tiedä erosta".
Melkoinen sattuma 28 vuotta yhdessä tarinaan. Vai onko? 🤔 Onko kukaan sattunut katsomaan kyseistä sarjaa, löytyy Ruudusta?
Tämä on viimeinen kommenttini minulta, mutta kiitos vinkistä itse en ole sarjaa seurannut, mutta katson nyt. Töölö ei osu oikein, eikä poikakaan ole kertonut tv-tähteydestä.
Minulle tämä kertoo vain sen kuinka "yleistä" on miesten työmatkat + sala-asunnot ja että ei ole "m u n a a" keroa asioista omille vanhemmille. Että, en ainakaan ole ainut nainen joka tämä kokee.
Minua surettaa se, että nyt uudet jotka ketjuun eksyvät, mahdollisesti lukevat alun ja lopun, mutta tuskin tänne kukaan haluaa tarinaansa kertoa.
Minä tosissani päästän nyt irti, myös tästä ketjusta.
28 v yhdessä
Miksi ihmeessä ihmiset jotka epäilevät ja kyseenalastavat, ärsyyntyvät minusta ja 28:sta lukevat tätä ketjua? Käyttävät aikaansa hyökkääviin kommentteihinsa? Miksi on niin valtava tarve tehdä meistä huonoja ihmisiä?
Minä ainakin olen todella mennyt syvälle itseeni, tiedostan hyvin omat epäkohtani. En missään tapauksessa ole ollut täydellinen äiti enkä puoliso. Jokainen ilkeä sana täällä sattuu ja kolahtaa jo valmiiksi rikki revittyyn. Järkevät neuvot järkevä pohdinta joka auttaa itseä eteenpäin on todella tervetullutta. Syyttely ja keittiöpsykologisointi vaan tuntuu tosi pahalle. Halutaan tahallaan kaivaa syitä ja osottaa sormella. K
Vielä sanon, kyllä ne omat epäkohdat tiedetään.
En ymmärrä, en todellakaan.
Enkä jaksa yhtään tämän enempää energiaani käyttää asian miettimiseen.
Ap
Lähinnä ap vaikuttaa läheisriippuvalta uhriutujalta, joka ei ota vastuuta elämästään. Antaa edelleen "manipuloivan narsistimiehen" maksaa oman lainansa ja pitää teinejään aivottomina marionetteina, jotka isä on manipuloinut pitämään etäisyyttä. Jos teinit haluaisi pitää yhteyttä, he tekisivät niin.
Epäilen että sulla ei ole kokemusta millaista on elää manipuloivan, narsistisen vanhemman kanssa. Mulla on. Äitini manipuloi minut pitkäksi aikaa uskomaan, että isäni on se hullu. Isäni oli kyllä hankala ihminen, sitä en kiellä. Kovin kontrolloiva ja vanhanaikainen, lasten (tyttärien) aikuiseksi kasvaminen oli hänelle ihan hirveän vaikeaa. Näistä syistä meidän lasten ja isän välit tulehtuivat niin pahasti, että laitoimme välit isään poikki muutamaksi vuodeksi. Eli kyllä, teinit pitävät yhteyttä jos haluavat, mutta toinen vanhemmista voi erittäin helposti manipuloida teinit olemaan haluamatta. Teinit eivät ole aikuisia, aikuisten elämänkokemuksella, itsevarmuudella, ymmärryksellä, ja tiedoilla.
Näiden muutamien vuosien aikana kasvoimme riittävän aikuisiksi, että aloimme nähdä äitimme harrastaman manipulaation läpi. Asiaa auttoi se, että isä ei ollut enää elämässämme syntipukkina kaikkeen. Tällöin kävi ilmi äidin kaavamainen käytös, kaikkien muiden syyttely, ym. vastaava tyypillinen narsistinen käytös. Kun isä ei ollut enää pääkohde, me lapset jouduimme ottamaan paljon isomman osan kakkaa niskaan. Kyllä siinä silmät aukesi.
Isän kanssa nykyään, jo hyvin, hyvin pitkän aikaa olemme olleet erinomaisissa väleissä. Isäni on yksi elämäni tärkeimmistä ja rakkaimmista ihmisistä. Äitini kanssa välit kylmenivät, mutta en häneenkään niitä kokonaan ole poikki laittanut.
Ap menettää lapsensa nyt joksikin aikaa, eikä se ole ap:n syy. Se on vaikeaa niellä, ja raskasta, mutta tuulimyllyjä vastaan on turha taistella. Lapset palaavat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on viimeinen kommenttini minulta, mutta kiitos vinkistä itse en ole sarjaa seurannut, mutta katson nyt. Töölö ei osu oikein, eikä poikakaan ole kertonut tv-tähteydestä.
Minulle tämä kertoo vain sen kuinka "yleistä" on miesten työmatkat + sala-asunnot ja että ei ole "m u n a a" keroa asioista omille v
Ymmärrät varmaan, että tarkoitin asiaa, enkä sanatarkasti juuri Töölöä. Tottakai minäkin muuttaisin paikat tai jättäisin ne kertomatta.
Oikeastaan arvasin, että näin tulee käymään. Harmi, olen kyllä lukenut koko ketjun alusta asti ja harmitellut kuinka ku*ipäitä ukkoja voi ollakaan. Valitettavasti ei ole enää uskottavaa, kuinka vaikea sinun on puhua exällesi asioista ja kuinka vain siirrät näitä tapaamisia aina vaikka viikolla eteenpäin. Olen kallistunut itsekin jo siihen suuntaan, ettei tarina pidä paikkaansa. Tuo sarjan jakso oli vain piste i:n päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä kertoo vain sen kuinka "yleistä" on miesten työmatkat + sala-asunnot
Tässäkin oli vastaus 28 valmiina: ei ole Töölö eikä poika ollut telkkarissa. No ei tietenkään tätä tarkoitettukaan. Vaan satttumasta TV-ohjelman osumisesta tähän tarinaan.
Minua harmittaa jos ja kun 28vy lopettaa täällä. Monet ihmiset ovat eroamassa tai ovat kokeneet erotilanteen,ja tähän ketjuun liittyen täällä on vastaan tullut monenlaisia käytännöllisiä ja taloudellisiakin neuvoja.
Itsekin olen aikoinaan eronnut kusilusmu miehestä, ja nähnyt paljon, paljon pahempaakin. En tiedä missä tynnyrissä ihmiset ovat eläneet, kun heti jos täällä tulee vastaan vähän erikoisempi tapaus, niin esiin astuvat nämä provo-huutelijat. Tottakai vauva-palstalle kirjoittelee paljon provojakin, mutta kyllä tässä mahtavassa ketrjussa on ollut monenlaisia, ihan suoraan sielusta tullutta tajunnanvirtaa, ja hienoa jos 28v ja ap ovat edes jotakin hyvää täältä jossakin vaiheessa saaneet.
Ja edelleen olen sitä mieltä, että jos tämä ketju ärsyttää, niin mikä pakko tätä on lukea, pysykää poissa täältä sitten.
Toivottavasti 28vy jaksat jossain vaiheessa vielä tulla kertomaan, selvittikö se lusmu ukkosi yhtään mitään täällä neuvotuista asioista. Mutta jos et, toivotan Sinulle ja ap:lle kaikkea hyvää tulevaan, luonnossakin pimeää aikaa seuraa aina valoisa aika.
Ap, 28: Turkasesti onnea matkaan!!!!
t.kolmas muskettisoturi Tuumis🌻
Ehkä kohdataan vielä. Joskus. Jossain...
Vierailija kirjoitti:
Mikä muskettisoturi luulet olevasi? Ketään ei kiinnosta sun hymistelyt.
Provoilusta huutajilla ei ole elämänkokemusta ja on tosi ikävää tulla kommentoimaan tänne sellaista mistä ei mitään tiedä.
Näinhän se toki menee myös täällä live maailmassa että ne jotka suurella suulla selittävät tietävänsä kuinka naapurin Penalle ja Onervalle kävi, eivät oikeasti tiedä vaan itse keksivät että näinhän sen on pakko olla ja suurena totuutena kertovat eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muskettisoturi luulet olevasi? Ketään ei kiinnosta sun hymistelyt.
Ohis
Kenen kaikkien puolesta kirjoitat???
Nimim epätietoinen
Minäkin toivoisin, ettei 28 häipyisi kokonaan. Älkää antako muutaman pahan ilman linnun lopettaa hyvää keskusteluketjua.
T, se jossain vaiheessa 31v yhdessä kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Provoilusta huutajilla ei ole elämänkokemusta ja on tosi ikävää tulla kommentoimaan tänne sellaista mistä ei mitään tiedä.
Näinhän se toki menee myös täällä live maailmassa että ne jotka suurella suulla selittävät tietävänsä kuinka naapurin Penalle ja Onervalle kävi, eivät oikeasti tiedä vaan itse keksivät että näinhän sen on pakko olla ja suurena totuutena kertovat eteenpäin.
Ethän sinä voi tietää sen paremmin, mikä täällä on totta ja mikä ei. Samanlainen anonyymi olet kuin kaikki muutkin, tuskin tunnet vaikka nimimerkillä 28 vuotta yhdessä kirjoittajaa henkilökohtaisesti?
Toivon, että ap ja 28 jatkavat tarinaansa täällä
Minulla on ainakin elämänkokemusta, ehkä juuri siksi olen Tuomas epäilijä.
Ap:lle senverran sanon, että lapset ovat hyvin tarkkanäköisiä ja -korvaisia riitaisissa erotilanteissa. Heille on stressaavaa kun täytyy varoa puheitaan ja omaa käytöstään. Koska saattaa olla, siis saattaa, että kun isän nimi mainitaan tai sattuu kertomaan jotain isän luona tapahtunutta, niin äidin ääni kiristyy tai kohoaa tai ilmeet muuttuvat. Se on hyvin pieni ja ehkä itsellä huomaamaton muutos, mutta kyllin havaittava lapsille.
Myös jos tuntevat jotenkin syyllisyyttä/syyllistämistä isän luona olemisesta, vaikka ei lapsen niin tarvitse tuntea, pääsevät helpommalla olematta yhteyksissä Tällä hetkellä. Jokainenhan ensisijaisesti kuitenkin ajattelee omaa oloaan ja jaksamista.
Myös on raaka totuus, että ehkä siis lapset tuntevat olonsa kuitenkin helpommaksi isänsä luona. Niin kauan kuin aloittajan olo hiukan paranee. Ei heilläkään mitenkään helppoa ole ollut tässä tilanteessa.
Mistä kumpuaa, että epäilijät tekevät ap:stä ja 28:sta huonon ihmisen? Ei kukaan ole niin sanonut. Ihan asiallisia on oltu, ei ole rumasti sanottu. Asiasta on puhuttu.
Epäilijöistä on kyllä tehty täällä vaikka millaisia ihmisiä, jopa ala-arvoisia kommentteja on heistä annettu. Me tässä olemme loisia ja ilman muutamien lupaa toisen luokan kansalaisia tässä ketjussa. Ikäänkuin yleiseen ketjuun jotain lupia ylipäänsä joku tarvitsee saati joku muka antaa.
Pakkomielteinen jankkaaja saisi jo kyllä päästää tästä ketjusta irti. Oletko ajatellut mistä syistä sinun pitää tarttua jokaiseen sanaan ja lauseeseen pilkun tarkasti? Tai anna olla,ei sen väliä. Sanavapaus kaikille suotakoon, mutta eikö tuo ole jo vähän väsynyttä...
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö sua. Imdb tietää kertoa että "Eroja ja sovintoja" -sarjan viides jakso on julkaistu 6.11.23 eli äskettäin ja huomattavan kauan sen jälkeen kun "28 vuotta yhdessä" kertoi ensimmäisen kerran noista saman tyyppisistä asioista elämässään. Mutta se, että sarjan käsikirjoittaja on lukenut tätä ketjua ja poiminut tuohon jaksoon yksityiskohtia suoraan "28 vuotta yhdessä"- kirjoittajan elämästä, se voi hyvinkin olla totta. Eli totuus on tarua ihmeellisempää ja taru jäljitteleekin tässä tapauksessa totuutta. Kannattaisi vähän tutkia ennen kuin hutkii ja alkaa syyttelemään satuilusta.
Lopettakaa jo höpinät kateudesta mökkimieheen. Älkää näyttäkö omaa kuinka lapsellisia olette. Aikuiset ihmiset.