Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12644)

Vierailija
3361/12644 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla on ehdotus.

Kaikki saa kirjoittaa ihan mitä haluavat ja jengi saa kommentoida niihin ihan miten vain.

Oma mielipiteeni on nyt se, että en yhtään ymmärrä tätä jankkausta mitä tässä nyt harrastetaan. Itse en ole yhtäkään viestiä poistattanut enkä ilmiantanut. Kaikki saa kirjoittaa mun puolesta mitä vaan.

Vierailija
3362/12644 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viestiketju palautui mieleeni, kun luin tätä aiemmin. Nyt olen itse aina samanlaisessa tilanteessa. Meillä on miehen kanssa kolme lasta, kaikki ovat pieniä, neljäs on nyt tulossa. Mies jäi kiinni salasuhteesta toiseen naiseen, tätä suhdetta on kestänyt ainakin vuoden:ellei pidempäänkin, sillä ovat mies ja toinen nainen olleet ystäviä 6 vuotta, lähes saman verran kun suhteemme on kestänyt. Asia tuli ilmi, kun tämä toinen nainen minulle laittoi viestiä, mieheni oli kuulemma luvannut keskustella kanssani erosta, mutta olikin yhtäkkiä kadonnut tämän naisen elämästä useammaksi viikoksi, nainen aavisteli pahaa ja nainen halusi minun tietävän ja laittoi viestiä. Meille molemmille tuli yllätyksenä miten mies oli elänyt kaksoiselämää. Minulle mies sanoo, ettei koskaan ole oikeasti meinannut jättää. Mies on jatkanut kuitenkin tätä salasuhdettaan kolmen kuukauden ajan, myös sen jälkeen, kun kuuli että olen jälleen raskaana. Tämä tilanne on uskomatonta. En haluaisi jäädä neljän pienen lapsen kanssa yksin, sillä mies on ollut hyvä isä ja mies muuten. Ei osaa kuitenkaan sanoa mikä on ajanut tähän tilanteeseen. En voi myöskään luottaa että muita suhteita ei olisi ollut, kun on tämän osannut myös salata kaikilta vuoden verran. Pääseekö tämmöisestä ikinä yli, niin että voisimme edes jatkaa perheenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/12644 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viestiketju palautui mieleeni, kun luin tätä aiemmin. Nyt olen itse aina samanlaisessa tilanteessa. Meillä on miehen kanssa kolme lasta, kaikki ovat pieniä, neljäs on nyt tulossa. Mies jäi kiinni salasuhteesta toiseen naiseen, tätä suhdetta on kestänyt ainakin vuoden:ellei pidempäänkin, sillä ovat mies ja toinen nainen olleet ystäviä 6 vuotta, lähes saman verran kun suhteemme on kestänyt. Asia tuli ilmi, kun tämä toinen nainen minulle laittoi viestiä, mieheni oli kuulemma luvannut keskustella kanssani erosta, mutta olikin yhtäkkiä kadonnut tämän naisen elämästä useammaksi viikoksi, nainen aavisteli pahaa ja nainen halusi minun tietävän ja laittoi viestiä. Meille molemmille tuli yllätyksenä miten mies oli elänyt kaksoiselämää. Minulle mies sanoo, ettei koskaan ole oikeasti meinannut jättää. Mies on jatkanut kuitenkin tätä salasuhdettaan kolmen kuukauden ajan, myös sen jälkeen, kun kuuli että olen jälleen raskaana. Tämä tilanne on u

No huhhuh. Joskus on todella vaikea ymmärtää, mitä jossain päässä liikkuu, liikkuuko mikään? Miten joku, pienten lasten isä voi olla noin vastuuton. Älä sano, et salarouvakin on raskaana! No, neuvot on vähissä, itse parhaiten tiedät. Raskasta tulee olemaan pienten kanssa, jos eroon päädyt. Voitko kuitenkaan yhdessä jatkaa ja anteeksi antaa? Laita ruutupaperille plussat ja miinukset.

Kannustan täällä

Tuumis🌻

Vierailija
3364/12644 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on alusta asti seuraajia ja myös matkan varrella mukaan tulleita, jotka ovat lukeneet koko ketjun. Ovat siis selvillä tapahtumista eri kirjoittajien kohdalla.

Sitten joku/jotkut satunnaiset kävijät, jotka kyseenalaistavat tapahtumat, arvostelevat asiattomasti osallistujien kokemukset ja ketjun tyylin kertomatta omista kokemuksistaan juuri mitään. 

Kaikki rakentavasti, kannustaen kirjoittavat ovat totisesti tervetulleita, joillain on peiliin katsomisen paikka. Peili näyttää vain sen, minkä voi.

Mukavaa marraskuuta

Tuumis🌻

M36??? Huhuu, kerrohan kuulumisia

Puhut nyt eri asiasta, edelleen ilmeisesti tahallaan ja yrittäen sumuttaa ja syylliistää, kuin siitä, että jossain vaiheessa vakkarit omivat ketjun itselleen Ja koko ketjun sävy muuttui. Emme me arvostele i

"En ole "vakkari". Minua vähän kyllä ärsyttää, että yrität keskustella ketjun AIHEEN sijasta itse ketjusta. Et ainakaan tässä viestissä tuo mitään lisää itse ketjun aiheeseen. Eli pyrit luomaan sellaista metakeskustelua. Minun mielipiteeni on, että metakeskustelu toimisi paremmin eri ketjussa, sen sijaan että pyrit ymppäämään sen tähän samaan. Toki minua ärsyttää myös se, että asenteesi toista kirjoittajaa kohtaan on varsin ikävä. Toinen laittaa kivan ja rakentavan viesitin ja sinä esität, että hän sumuttaa ja syyllistää. Toki näin kokeneemmalle ihmiselle viestisi kertoo paljon sinusta. Minusta olisi parempi jos ilmaisisit itseäsi ketjun aiheeseen liittyen."

Tässä kiteytyi monta huomiota erinomaisesti:

Aihe on irtipäästämisen vaikeus, koetetaan pysytellä siinä.

Kunnioittava asenne ap:ta ja toisia kirjoittajia kohtaan on paikallaan.

Ikävän sävyisten viestien lähettäjä paljastaa kommenteillaan uskomattoman paljon omasta sielunmaisemastaan.

Vierailija
3365/12644 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ketjua alusta asti. Tulin tänne kun etsin vastauksia siihen miksi mies petti ja valehteli.

Olen jollain tapaa kasvanut ja vahvistunut ap:n ja 28:n tarinoiden mukana. Olen saanut uskoa siihen että minäkin voin toipua mistä vain ja että vaikeuksista pääsee yli ja elämä jatkuu ihan oikeasti.

Olen edelleen mieheni kanssa mutta katson häntä eri tavalla kuin ennen. Kärsin selkeästi läheisriippuvuudesta, sen olen ymmärtänyt täällä. Miehelläni on myös narsistisia piirteitä, joten ymmärrän hyvin ap:n tilanteen. Olen oppinut katsomaan parisuhdettani objektiivisemmin ja sen myötä asiat ovat vähemmän dramaattisia.

Kaikki tämä sanoakseni teille kiitos, että olette jakaneet tarinanne ja uskon että meitä, jotka lukevat mutta eivät kommentoi koskaan, on monia. Toivottavasti jaksatte jatkaa joistakin jankuttajista huolimatta. Itse hyppään seuraavaan kirjoitukseen kun huomaan lukevani jankuttajaa.

<3

Vierailija
3366/12644 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, miten vahva usko jankkaajalla/jilla on siihen, että toiset anonyymit kirjoittajat vois jotenkin hallinnoida ketjuja täällä Vauvalla. Tunteeko joku jonkun, joka on Sanomalla töissä ja päivästä toiseen vaan moderoi Aaveetä? Eiköhän siel oo taustalla kaupallisen toimijan tekoäly, joka algoritmeillä poimii ja poistaa viestejä satunnaisesti ja mahdollisista ilmiannoistakin yhtä satunnaisesti ilman oikean ihmisen välitsekkausta. 

Että ei ole mitään "Ap:n, 28v:n ja Tuumiksen admin-klubia", missä he päättävät mielivaltaisesti ketjun viesteistä. :D Eri asia, jos oltais jollain kunnollisella foorumilla, minne rekisteröidytään ja käyttäjät valitsee keskuudestaan nimetyt moderaattorit ja modet sitten omalla privapalstallaan voivat sopia vaikka minkälaisen hovin pitämisestä.

Mutta täällä hyvin ennustamattomasti toimivassa (ja muuttuvassa, tämäkin päivitys ja lainausongelmat) anonyymilandiassa ollaan joten ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti viestien poistumista, tai ainakaan syyttää siitä muita käyttäjiä. Mistä sitä tietää, ettei tääkin ketju vaan joku päivä katoa, niin luetaan sitä nyt kun vielä voidaan.

Titta__

Vierailija
3367/12644 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, tuossa jokin aika sitten viestejä poistui niin nopeasti, että kunnolla ei ehtinyt lukea kun oli jo hävinnyt. Moni kirjoitti samasta asiasta, jotain ihmeellistä siinä oli. Ja ne poistetut olivat juuri niitä viestejä jotka kritisoivat tai ottivat kantaa vakkareiden toimintaan. Ei ole ennen eikä sen jälkeen ollut tuonkaltaista ankaraa sensurointia. Tiedän kyllä, että kokonaisia ketjuja poistetaan, ei ollut siitä kysymys. 

Vierailija
3368/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kovasti sinulle, jonka miehen salasuhde on paljastunut. Raskaus tuossa tilanteessa ei ainakaan helpota asiaa. Olen todella pahoillani puolestasi. 

Se, että kyse miehen ystävästä varmasti vielä pahentaa asiaa, epäilys siitä kuinka kauan kaikkea onkaan oikeasti jatkunut.

En tiedä, voiko tuon jälkeen jatkaa yhdessä. Sen päättää jokainen itse. Jälkensä asia varmasti jättää, siitä oikeasti kunnolla yli pääseminen vaatisi paljon töitä, johon molemmat teistä osallistuisi.

Kenties tilanne tekee sen, että päädytte jatkamaan yhdessä. Ei sekään ole väärin, jos ajattelee lapsia ja siirtää itsensä hetkeksi ns sivuun. Jokainen tekee juuri niin kun parhaaksi näkee ja kokee. Ja taas jos itsestä tuntuu liian pahalle eikä pysty, silloin on oikea ratkaisu ero. 

Ei ole helppo tilanne. Pettäminen satuttaa aivan valtavan paljon. Se vie pohjaa kaikelta, varsinkin tuommonen pidempi salasuhde. Anna itsellesi aikaa, älä tee hätiköityä päätöstä. Kuuntele itseäsi ja sydäntäsi. Anna itsellesi lupa surra ja olla rikki.

Voimia! 

Ap

Ps. Myös minä ohitan viestit joissa huomaan lukevani jankkaajaa. 

Vierailija
3369/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, tuossa jokin aika sitten viestejä poistui niin nopeasti, että kunnolla ei ehtinyt lukea kun oli jo hävinnyt. Moni kirjoitti samasta asiasta, jotain ihmeellistä siinä oli. Ja ne poistetut olivat juuri niitä viestejä jotka kritisoivat tai ottivat kantaa vakkareiden toimintaan. Ei ole ennen eikä sen jälkeen ollut tuonkaltaista ankaraa sensurointia. Tiedän kyllä, että kokonaisia ketjuja poistetaan, ei ollut siitä kysymys. 

Ainakin minun ja 28 v viestejä on poistunut myös sekä usein viestini tähän ketjuun tyssää ilmoitukseen, että viesti jää tarkkailuun. Oletan, että kyse on poikkeuksellisen pitkästä ketjusta, minkä vuoksi se jää helpommin algoritmin hampaisiin. Tätä asiaa voimme auttaa siirtymällä ketjun varsinaiseen asiaan, eli ihmisten omiin kertomuksiin ja lopettaa tämän toisista kirjoittajista kirjoittamisen ja ihmettelyn ja haastamisen.

Nytkin joku on kirjoittanut jo itselleen todella vaikeasta tilanteesta - onko sinulle tärkeämpää jatkaa siitä vaiko tästä?

T: MaratonParkuja

Vierailija
3370/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viestiketju palautui mieleeni, kun luin tätä aiemmin. Nyt olen itse aina samanlaisessa tilanteessa. Meillä on miehen kanssa kolme lasta, kaikki ovat pieniä, neljäs on nyt tulossa. Mies jäi kiinni salasuhteesta toiseen naiseen, tätä suhdetta on kestänyt ainakin vuoden:ellei pidempäänkin, sillä ovat mies ja toinen nainen olleet ystäviä 6 vuotta, lähes saman verran kun suhteemme on kestänyt. Asia tuli ilmi, kun tämä toinen nainen minulle laittoi viestiä, mieheni oli kuulemma luvannut keskustella kanssani erosta, mutta olikin yhtäkkiä kadonnut tämän naisen elämästä useammaksi viikoksi, nainen aavisteli pahaa ja nainen halusi minun tietävän ja laittoi viestiä. Meille molemmille tuli yllätyksenä miten mies oli elänyt kaksoiselämää. Minulle mies sanoo, ettei koskaan ole oikeasti meinannut jättää. Mies on jatkanut kuitenkin tätä salasuhdettaan kolmen kuukauden ajan, myös sen jälkeen, kun kuuli että olen jälleen raskaana. Tämä tilanne on u

Voimia todellakin tilanteeseen! Vain sinä tiedät lopulta, voitko jatkaa, mutta itse ajattelisin, että eihän tuo nyt mikään vastaus ole, "en koskaan meinannutkaan jättää". No, mitä ihmettä sitten meinasit??

Eli kyllähän tuosta nyt täytyy mieheltä selko saada, mitkä hänen todelliset motiivinsa ovat ja mitä päässä on tapahtunut. Ja tämä on tilanne, jossa ainakin sitä terapiaa tarvitaan, eli ulkopuolinen, objektiivinen taho kysymään ne oikeat kysymykset ja tinkaamaan vastaukset.

Lisäksi ajattelen, että koska nainen itse otti sinuun yhteyttä, sinulla on täysi oikeus aloittaa keskustelu hänen kanssaan syvällisemminkin. Ovet on nyt avattu joka suunnalta, joten ei sinun tarvitse tässä asiassa tyytyä siihen,mitä miehesi sinulle kertoo, vaan kuuntele myös toisen osapuolen tarina. Naiselle on voitu kertoa aivan muita asioita - ja mitä ilmeisemminkin onkin kerrottu - kuin sinulle tullaan kertomaan.

Hanki siis tilanteesta niin paljon tietoa kuin on mahdollista saada. Se todennäköisesti satuttaa, mutta samalla kuitenkin tiedät, että tulevaisuuttasi voit miettiä enemmän faktojen kuin kuvitelmien perusteella.

Vierailija
3371/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun ja 28 v viestejä on poistunut myös sekä usein viestini tähän ketjuun tyssää ilmoitukseen, että viesti jää tarkkailuun. Oletan, että kyse on poikkeuksellisen pitkästä ketjusta, minkä vuoksi se jää helpommin algoritmin hampaisiin. Tätä asiaa voimme auttaa siirtymällä ketjun varsinaiseen asiaan, eli ihmisten omiin kertomuksiin ja lopettaa tämän toisista kirjoittajista kirjoittamisen ja ihmettelyn ja haastamisen.

Nytki

Vastasin vain jonkun tämän hetkiseen viestiin kun edelleen joku epäili ettei viestejä ole poistettu. Oletan, että kaikilla on oikeus vastata jos joku muukin samaa asiaa "jankkaa". Kyse ei ollut mistään poikkeuksellisen pitkästä ketjusta vaan siitä kun jotkut uskalsivat ottaa kantaa ketjun omimiseen tai olla eri mieltä. Asiahan oli päivänselvä, mutta siltä halutaan sulkea silmät. 

Otan nyt sitten kantaa tähän viimeiseen uuteen henkilöön ja pettämisongelmaan. Sitä ei voi tietää miksi mies tuota kaksoiselämäänsä on viettänyt. Tuskin itsekään osaa sanoa. Helppoa ei ole luottaa mieheen jatkossa, mutta ehkä nyt kun uusi vauvakin on tulossa voisi yrittää elää yhdessä perheenä. Ainakin jonkin aikaa kun vauva on syntynyt ja hiukan kasvanut. Itseään kannattaa kuunnella. Jos miehen pettäminen kovin vaikuttaa elämään ja jaksamiseen henkisellä tasolla niin liikaa ei pidä ymmärtää ja yrittää. Riippuen miehen käytöksestä jatkossa ja omista tunnelmista voi sitten miettiä miten haluaa omaa ja yhteisten lasten elämää jatkaa. 

Vierailija
3372/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta vierestä kysyn, miten olisi mahdollista täällä tavallisen kirjoittajan alkaa toisten viestejä poistelemaan? Tuo, joka tietää niin käyneen kai myös kertoo, miten se tehdään?

Vierailija
3373/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta vierestä kysyn, miten olisi mahdollista täällä tavallisen kirjoittajan alkaa toisten viestejä poistelemaan? Tuo, joka tietää niin käyneen kai myös kertoo, miten se tehdään?

Eikö se poistu jos tarpeesi moni ilmoittaa asiattomaksi 

Vierailija
3374/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai riittääkö, että vain yksi ilmoittaa viestin asiattomaksi? En ole koskaan poistattanut yhtäkään. 

Miksi tuo mahdollisuus ilmoittaa asiattomaksi on sitten olemassa.

Vierailija
3375/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratonparkuja osui taas ytimeen. Sinä, jota mies on noin törkeästi pettänyt, todellakin kannattaa nyt penkoa tähän samaan saumaan ihan kaikki. Puhua sen toisen naisen kanssa, miehen sukulaisten ja kavereiden kanssa. Ymmärrän todella hyvin, että ei millään jaksaisi, mutta nyt on se hetki, kun vielä ehkä ei mies ennätä valheillaan sumuttaa yhä enemmän ja ihan kaikkia.

En tiedä, voiko tuommoisesta toipua. Kamala juttu.

Vierailija
3376/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies nyt enää mitään ehtii valheillaan sumuttaa kun kerran pettäminen on jo tullut julki. Penkominen sukulaisten ja kaverien kanssa on tosi raskasta ja jopa kiusallista kaikille. Eivät he totuutta sano jos eivät jostain syystä halua. Kukin heistä toimii omilla motiiveilaan, moni ei halua sekaantua muiden asioihin esimerkiksi. Mies kertoo minkä suostuu kertomaan. Ja sen asian  kanssa, että miehellä on ollut suhde on nyt sitten elettävä ja joko jatkettava tai tehtävä joku muu päätös. Suhteen olemassaolosta ja jatkumisestakaan ei ole olemassa kuin miehen oma sana. Toisen naisen kanssa ehkä voi nyt jutella kun hän itse otti yhteyttä. Mutta yhtä ja ainoaa totuutta ei sieltäkään suunnasta välttämättä saa selville. 

Kurja ja raskas tilanne, mutta aloittajan on nyt itse päätettävä jatkaako ja katsoo miten asiat jatkossa menevät. Lasten takia on ehkä parempi nyt jatkaa jonkin aikaa jos kykenette olemaan suhteellisen normaalisti ja tilanne kotona on sellainen ettei heijastu lapsiin ja tulevaan lapseen. 

Vierailija
3377/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mies nyt enää mitään ehtii valheillaan sumuttaa kun kerran pettäminen on jo tullut julki. Penkominen sukulaisten ja kaverien kanssa on tosi raskasta ja jopa kiusallista kaikille. Eivät he totuutta sano jos eivät jostain syystä halua. Kukin heistä toimii omilla motiiveilaan, moni ei halua sekaantua muiden asioihin esimerkiksi. Mies kertoo minkä suostuu kertomaan. Ja sen asian  kanssa, että miehellä on ollut suhde on nyt sitten elettävä ja joko jatkettava tai tehtävä joku muu päätös. Suhteen olemassaolosta ja jatkumisestakaan ei ole olemassa kuin miehen oma sana. Toisen naisen kanssa ehkä voi nyt jutella kun hän itse otti yhteyttä. Mutta yhtä ja ainoaa totuutta ei sieltäkään suunnasta välttämättä saa selville. 

Kurja ja raskas tilanne, mutta aloittajan on nyt itse päätettävä jatkaako ja katsoo miten asiat jatkossa menevät. Lasten takia on ehkä parempi nyt jatkaa jonkin aikaa jos kykenette olemaan suhteellisen normaalisti

Eiköhän tämä ketju ole osoittanut, miten niitä valheita alkaa paljastumaan vuosienkin jälkeen ja silloin ne ovat edessä taas. Eli olen kyllä sitä mieltä, että nyt täytyisi mielellään saada tietää kaikki, mitä sitten kumminkin vielä joskus mahdollisesti kääntyy kivien alta. En tiedä, kannattaako välttämättä sukulaisia ja kavereita painostaa tietenkään, mutta kyllähän tässä nyt on oikeus kysyä, mitä he ehkä tietävät. Itse haluaisin myös tietää, ketkä miehen lähipiiristä ovat olleet tietoisia miehen puuhista. Että en jatkossa sitten turhaan luottaisi epäluotettaviin ihmisiin.

Kysymyksessä mielestäni ei todellakaan ole mikään "mies kertoo minkä suostuu kertomaan"-tilanne, koska suoraan sanottuna, kuka hullu sellaisessa tilanteessa edes sekunttia miettisi, jatkaako ihmisen kanssa, joka ei suostu edes yrittämään totuuden kertomista.

Muutenkin julma ja kohtuuton vaatimus, mieti nyt siellä keskenäsi, mutta parempi se on ehkä uhrautua ja ajatella, että lasten takia jään tähän.Teki mies mitä teki, kertoi mitä kertoi, valehteli mitä valehteli.

Vierailija
3378/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun otti exän uusi nainen (siis en aikanaan tiennyt) yhteyttä vuosien jälkeen, että tiesinkö, missä kaikkialle minua on petetty. En tiennyt, en olisi halunnut tietää enää, mutta silloin eron aikaan olisin halunnut tietää.

Tavallinen tarina, kaikki merkit ilmassa ja erokin haluttiin, mutta toista ei myönnetty missään kohtaa. Minä vain olin hullu, sekopää, hankala. No sitten kun alkoi pettää tätä uuttakin, naisella heräsi kiinnostus kuulla minun tarinani. Aika erilainen oli kuin naiselle kerrottu.

Todellakin: miten nämä oikeasti menee kuin lasten satukirjasta aina saman kaavan mukaan?

Vierailija
3379/12644 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja ja raskas tilanne, mutta aloittajan on nyt itse päätettävä jatkaako ja katsoo miten asiat jatkossa menevät. Lasten takia on ehkä parempi nyt jatkaa jonkin

En minä mitään uhratumista ehdottanut, näemme näköjään viestit ihan oman näkökantamme mukaan. Mutta: kun tilanne on nyt tämä, pettäminen on tapahtunut ja jotenkin on elämää jatkettava. Ei tapahtunutta voi lakaista olemattomaksi. Ja minähän ehdotin kahta vaihtoehtoa, en oikein enempää keksi. Kysyjä miettii itsessään eroaako nyt heti vai yrittääkö jatkaa. Jos jatkaa niin kerroin senkin skenaarion. 

Miten miehestä se totuuden ulos saa mitä ei itse halua kertoa? Ruuvipihdeillä vai kidutuksella. Mies kertoo sen asiasta mitä kertoo, vaikka kuinka kyselisi ja kyselisi. Ei se kivaa ole, mutta niinhän se on. Tämä hetki ei auta siihen mitä ehkä vuosien päästä paljastuu jos mies ei niitä aikaisempia asioita kerro. Tuskin kertoo. Voihan olla, että mitään muuta ei olekaan ollut tai sitten on. Senkin kanssa on elettävä. Ei maailmassa voi saada mistän asiasta väkisin tietoa vaikka kuinka niin haluasi 

Toistan siis: kysyjä miettii ja päättää sitten eroaako vai jatkaako ainakin jonkin aikaa. Kunnes tuleva vauva on syntynyt voi taas sitten miettiä tilannetta. Mutta jääminen vaatii sitten sen, että ovat kykeneviä elämään yhdessä niin, etteivät lapset siitä kärsi. Jos tämä on nyt uhrautumista kysyjän mielestä? niin sitten eroaa heti. Mutta enhän minä loppuelämän yhdessäoloa ehdottanutkaan. Vaan jotain ratkaisua kun aikaa ei voi pysäyttää tähän hetkeen.

Vierailija
3380/12644 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan siis: kysyjä miettii ja päättää sitten eroaako vai jatkaako ainakin jonkin aikaa.

Ja minäkin toistan: millä perusteella kysyjä tämän päätöksen tekee, jos lähtökohtana on, että mies kertoo mitä kertoo, ei sille mitään mahda, sukulaisia ja ystäviä ei saa asiaan sotkea, kun se on kiusallista?

Lähteekö kysyjä siis siitä, että mies lähtökohtaisesti valehtelee ja tyytyy nyt vauvan takia sitten siihen? Millä perusteella kysyjä voi ajatella, että tässä kyetään elämään niin, että lapset eivät kärsi? Jos jo lähdössä siis tietää, että ei tiedä ehkä puoliakaan. Siinä sitten elellään ja odotellaan, mitä huomenna?

Kysyjä epäilee jo, tai ei todellakaan uskalla luottaa, että yhteyttä ottanut nainen ei ole ainoa. Joten siinä sitten lasten kärsimättä odotellaan uusia yhteydenottoja.

Voi olla, että tosiaan ymmärrän sinut väärin, mutta jäi semmoinen kuva, että koska mies on lähtenyt pettämisen tielle, hänet voidaan (pitää) ulkoistaa asian käsittelystä kokonaan. Minä taas näen tässä todellakin kolmannen vaihtoehdon (tai useamman) kuin että kysyjä nyt vain omassa päässään miettii, jatkaako vai lähtee.

Kyllähän tässä tilanteessa olennaisin asia on, miten mies asiaan reagoi ja mitä hän valmis ratkaisujen eteen tekemään. Onko valmis nimenomaan avaamaan ajatuksensa ja tunne-elämänsä, onko valmis avoimesti kommunikoimaan, onko valmis kuuntelemaan ja kuulemaan, mitä kysyjä tilanteessa ajattelee, kykeneekö ymmärtämään todella edes, mitä on perheelleen tehnyt. Noin pintaraapaisulla, työn edetessä sitten syvemmälle. Mahdollisesti ja suositeltavasti ulkopuolisen avun kanssa, olkoon se pariterapiaa tai muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi