Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12643)
Aika vahvat Minttu Vettenterä-fiilikset tulee tästä ketjusta.
Voimia Ap.
Kiukuttaa puolestasi ja niinkuin muutkin on sanoneet niin ilman ulkopuolista apua et exällesi pärjää, exässäsi ei ole mitään inhimillistä. En voi ymmärtää miksi haluaa toimia lastensa äitiä kohtaan satuttavasti ja varsinkin kun Hän on se joka petti ja halusi erota. Joku muu (normaali) saattaisi jopa toimia hyvittelevästi huonon omantunnon kanssa, mutta exästäsi saa sen tunteen, että "lyö lyötyä", "potkii maassa makaavaa", "vie tuhkatkin pesästä" jne. Mitä enemmän näytät pärjääväsi sitä enemmän iskee kiinni. Kuvottavaa toimintaa.
Toivottavasti asianajaja nyt ottaisi jykevämmän otteen asioihin, että ei tarvitsisi toisen kanssa aloittaa alusta asti käymään kuviota läpi.
Kun en osaa sanoa mitään järkevää, suututtaa puolestasi.
M36 sentään katuu tekoaan ja haluaa elää toisin. M45 ja miestänsä pettänyt yrittävät vaan oikeuttaa pettämistään kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Aika vahvat Minttu Vettenterä-fiilikset tulee tästä ketjusta.
Juu. Täällä joku tekstianalyysin ammattilainen jo kerran kommentoi, että jokin pistää silmiinsä. Itsekin olen jonkin sortin lingvisti ja moni asia kirjoitusasuissa ja -virheissä vaikuttaa häiritsevästi. Toisinaan olen täysin varma, että Vettenrannan sielunsisar kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma suhde jotenkin vaimon kanssa, tuntuu et televisio kiinnostaa häntä paljon enemmän.
Olen tuonut ruusujakin, koittanut huomioida, pidän hyvänä. Mutta vastakaikua ei juuri tule.
Olen hankkinut kaikki pyörät ja kajakit, mutta kaiken saan tehdä yksin.Semmoinen energisyys on myös mitä kaipaan. Toivoisin kovasti myös semmoista oma-aloitteista aktiivisuutta.
Tämä koskee myös intiimielämää, kun yli 20 vuotta vetää perässä, vois joskus raiteessa vaihtua kulkusuunta.Itse oon toiminut melko aktiivisesti myös yrittäjäelämässä, perhe-elämässä, jopa monissa muissakin.
Kaipaisin aidosti 25-35 v. tyttöystävää, joka jakaisi samat arvot. Liikunnallista otetta elämään. Onko heitä ? Jotka haluais samoja arvoja, hyvä terveys ja kohtuullinen kuntoilu, hyvät ihmissuhteet, raha ja ura vasta näiden jälkeen.
Nyt tuntuu että elämä menee hukkaan, entistä pienemmistä asioista valitetaan, vaimoni kehon muuttuessa enemmän päärynän muotoon. Koitan pyytää lenkille, ei auta. Sensijaan valitetaan minulle ylipainon tuomista ongelmista.
Enkä haluaisi myöskään turhautumiseen juoda kaljaa, pitemmän päälle.
M45
Eipä sun auta kun nostaa kissa pöydälle ja alkaa selvittämään oikeasti mitä voitte parisuhteelle tehdä yhdessä vai ettekö voi.
Meillä naisilla on monesti sama tilanne joka näyttäytyy niin päin että koti on hoidettu ja lapset, miestä ei vaan kiinnosta viettää aikaa ei vaimon eikä lapsien kanssa.
Hyvää pohdintaa M45, kuten otsikkokin on, miksi se on niin vaikeaa päästää irti.
Nosta puheeksi tai vaikene.
Tosin vuodenaika on nyt huono. Joulu tulossa ja sitä ennen marraskuu joka saa kaikki asiat näyttämään huonommalle kuin onkaan. Syksy on raskasta aikaa erolle tai sen suunnitelulle.Puhu. Ei sulla ole mitään menetettävää.
Ihan ohiksena, syksy ei välttämättä ole raskasta aikaa erolle. Itse keskityn paljon uuden kodin sisustamiseen mieleisekseni, ilman kompromisseja. Kynttilöitä ja tunnelmaa, lenkkejä koiran kanssa raikkaassa syysilmassa. Joulunkin aion laittaa itselleni, jouluaattona menen isälleni käymään. Rakastan syksyä, iltojen pimeyttä, ja kaiken harmautta. Se on ihana tekosyy tunnelmavaloille, vilttiin käpertymiselle kuuman kaakaon kanssa, koiraa rapsutellen. Kyllä se ikäväkin pyrkii pinnalle, ja saa tullakin. Mutta keskityn mieluummin pääasiassa niihin hyviin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
M36 sentään katuu tekoaan ja haluaa elää toisin. M45 ja miestänsä pettänyt yrittävät vaan oikeuttaa pettämistään kaikin tavoin.
Pakko kait lopulta katua, kun kaikki paljastui ex-rouvan raskauden myötä. Muuten olisi uskoakseni jatkanut samalla tavalla. Jos takana olisi uuden naisen kanssa pitempi suhde ja vain muutama hairahdus heidän suhteensa aikana, olisi vielä toivoa, mutta kun alusta saakka ollut petollinen, niin ei siinä toiveajattelulle ole sijaa.
On varmasti mies hätääntynyt, kun todellisuus paljastunut. Siis itselleenkin. Siinä omakuvakin joutuu koetukselle; siis minä joka huolehdin exästä ja vien matkoille uutta, jolla ei olisi muuten varaa sellaiseen, olenkin törkeä pettäjä ja elänyt valheessa ja antanut valheellisen kuvan uudelle nuorelle yksinhuoltajalle. Siinä hajoaa kaikki. Pakkohan siinä on yrittää pitää jotain kasassa.
M45 on tyypillinen elämän siirtymävaiheessa tyytymättömyyteen havahtunut ja haaveilee illuusioita. Kuin apu tulisi ulkopuolelta. Tuo katumaton pettäjä on ratkaissut tyytymättömyytensä kertomallaan tavalla.
28 v yhdessä kirjoitti:
Voimia Ap.
Kiukuttaa puolestasi ja niinkuin muutkin on sanoneet niin ilman ulkopuolista apua et exällesi pärjää, exässäsi ei ole mitään inhimillistä. En voi ymmärtää miksi haluaa toimia lastensa äitiä kohtaan satuttavasti ja varsinkin kun Hän on se joka petti ja halusi erota. Joku muu (normaali) saattaisi jopa toimia hyvittelevästi huonon omantunnon kanssa, mutta exästäsi saa sen tunteen, että "lyö lyötyä", "potkii maassa makaavaa", "vie tuhkatkin pesästä" jne. Mitä enemmän näytät pärjääväsi sitä enemmän iskee kiinni. Kuvottavaa toimintaa.Toivottavasti asianajaja nyt ottaisi jykevämmän otteen asioihin, että ei tarvitsisi toisen kanssa aloittaa alusta asti käymään kuviota läpi.
Nyt olen harvinaisesti 28 v kanssa eri mieltä - virkistävä (?) käänne ketjussa😃
Olen tosiaan sitä mieltä, että APn mies on syvästi inhimillinen. Ikävä kyllä hänen inhimillisyytensä on heikkoutta, epävarmuutta, jne. Hänessä on näitä sinällään inhimillisiä piirteitä ainoastaan erittäin paljon, eli siinä, missä jokainen meistä välillä sortuu esim. riitelemään itsekkäästi hän tekee sitä koko ajan, paljon, voimakkaasti jne.
Eli en lähtisi ajattelemaan, että vastassa on hirviö, jolle ei voi pärjätä, vaan että vastassa on heikko tyyppi, jonka kanssa on vaan pelattava niillä hänen heikkouksistaan johtuvilla keinoilla. Toisin sanoen, lakattava antamassa, mitä hänen heikko egonsa vaatii. Luulen, että se on huomio kaikilla tavoilla. Jokainen kerta, kun hän saa APn raivon valtaan, tunnekuohuun, pahoittamaan mielensä, mitä hyvänsä, on voitto. Alan uskoa, että hän itsekään ei enää ole perillä, mitä tavoittelee. Uskoisi nimittäin, että nopea ero ja taloudellisten asioiden ratkaisut olisi todellakin tarpeen, että niitä vaatisi jo uusi puoliso. Ei kai hänkään halua siellä taustalla odotella, milloin mies saa asiansa APn kanssa ratkottua. Kyllä kai uusi puoliso haluaa, että AP poistuu kaikilla tavoilla kuvioista.
Se, että mies tätä pitkittää, voikin johtua kovinkin monesta seikasta, mutta ne ei mielestäni ole APlle relevantteja. Vain se on, mitä hän itse tekee.
Sanon samaa kuin muutkin: kerta kaikkiaan lakkaa vastaamasta viesteihin mitään. Valitse yksi kanava, josta sinut tavoittaa taloudellisissa asioissa. Kieltäydy keskustelemasta mistään muusta. Kuten sanot, lapset ovat isoja. Puhu heidän asioistaan suoraan heille ja vain heille. Kerro, että et aio vääntää heistä isänsä kanssa. Kyllä, ovat siinä suhteessa vähän omillaan, mutta se on nyt ainut tapa. Kerro, että et aio toistuvasti vaarantaa omaa terveyttäsi, uniasi ja hyvinvointiasi, joten nyt mennään tällä. Sano, että olet aina tavoitettavissa heidän kanssaan keskusteluun. Mutta et koskaan isänsä.
Asianajajalle kerro myös, että se on tulos tai ulos ja tilanne on sietämätön. Vaadi kirjallinen selvitys asianajajan seuraavista askelista, sano, että johan se on laskutuksenkin takia välttämätön. Tietää, mitä tässä ostetaan ja milloin.
Kiukku on tosi hyvä kaveri nyt! Tsemppiä AP, täällä hurrataan jo sun voitolle!
T: MaratonParkuja
Lisään vielä senkin, että jos valitset vain yhden kanavan ja blokkaat muualta, voit myös valita, milloin nuo viestit avaat. Eli jos esim. spostin, voit lukea postit, kun olet "parhaassa terässä", mitä se sulle AP onkaan, aamukahvin jälkeen, lounastauolla...jne. Näin ei käy sitä, että kun olet nukkumaan menossa, pärähtää ahdistava viesti, vaan hallitset tätä hommaa itse, oman aikataulusi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kait lopulta katua, kun kaikki paljastui ex-rouvan raskauden myötä. Muuten olisi uskoakseni jatkanut samalla tavalla. Jos takana olisi uuden naisen kanssa pitempi suhde ja vain muutama hairahdus heidän suhteensa aikana, olisi vielä toivoa, mutta kun alusta saakka ollut petollinen, niin ei siinä toiveajattelulle ole sijaa.
On varmasti mies hätääntynyt, kun todellisuus paljastunut. Siis itselleenkin. Siinä omakuvakin joutuu koetukselle; siis minä joka huolehdin exästä ja vien matkoille uutta, jolla ei olisi muuten varaa sellaiseen, olenkin törkeä pettäjä ja elänyt valheessa ja antanut valheellisen kuvan uudelle nuorelle yksinhuoltajalle. Siinä hajoaa kaikki. Pakkohan siinä on yrittää pitää jotain kasassa.
M45 on tyypillinen elämän siirtymävaiheessa tyytymättömyyteen havahtunut ja haaveilee illuusioita. Kuin apu tulisi ulkopuolelta. Tuo katumaton pettäjä on ratkaissut tyytymättömyytensä kertomallaan tavalla.
Tämän on kirjoittanut joku. kenellä vain normaaleja ihmisiä ympärillä. Ihminen, jonka ei ole tarvinnut kohdata läpeensä kieroutunutta ihmistä kuten Apn ex tai M36 ex.
Kun ei ole kohdannut sitä pahuutta jolla hymyillen annetaan täyslaidallinen vain omaa etua tavoitellen.
M45 vai 6 on vain keski-iän tyytymättömyydessä kieriskelevä, kun se laiska elämä ei mennytkään maaliin, vaan joutuuko sitä oikeasti ihan itse nähdä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
28 v yhdessä kirjoitti:
Voimia Ap.
Kiukuttaa puolestasi ja niinkuin muutkin on sanoneet niin ilman ulkopuolista apua et exällesi pärjää, exässäsi ei ole mitään inhimillistä. En voi ymmärtää miksi haluaa toimia lastensa äitiä kohtaan satuttavasti ja varsinkin kun Hän on se joka petti ja halusi erota. Joku muu (normaali) saattaisi jopa toimia hyvittelevästi huonon omantunnon kanssa, mutta exästäsi saa sen tunteen, että "lyö lyötyä", "potkii maassa makaavaa", "vie tuhkatkin pesästä" jne. Mitä enemmän näytät pärjääväsi sitä enemmän iskee kiinni. Kuvottavaa toimintaa.Toivottavasti asianajaja nyt ottaisi jykevämmän otteen asioihin, että ei tarvitsisi toisen kanssa aloittaa alusta asti käymään kuviota läpi.
Olen tosiaan sitä mieltä, että APn mies on syvästi inhimillinen. Ikävä kyllä hänen inhimillisyytensä on heikkoutta, epävarmuutta, jne. Hänessä on näitä sinällään inhimillisiä piirteitä ainoastaan erittäin paljon, eli siinä, missä jokainen meistä välillä sortuu esim. riitelemään itsekkäästi hän tekee sitä koko ajan, paljon, voimakkaasti jne.
Eli en lähtisi ajattelemaan, että vastassa on hirviö, jolle ei voi pärjätä, vaan että vastassa on heikko tyyppi, jonka kanssa on vaan pelattava niillä hänen heikkouksistaan johtuvilla keinoilla. Toisin sanoen, lakattava antamassa, mitä hänen heikko egonsa vaatii. Luulen, että se on huomio kaikilla tavoilla. Jokainen kerta, kun hän saa APn raivon valtaan, tunnekuohuun, pahoittamaan mielensä, mitä hyvänsä, on voitto. Alan uskoa, että hän itsekään ei enää ole perillä, mitä tavoittelee. Uskoisi nimittäin, että nopea ero ja taloudellisten asioiden ratkaisut olisi todellakin tarpeen, että niitä vaatisi jo uusi puoliso. Ei kai hänkään halua siellä taustalla odotella, milloin mies saa asiansa APn kanssa ratkottua. Kyllä kai uusi puoliso haluaa, että AP poistuu kaikilla tavoilla kuvioista.
Se, että mies tätä pitkittää, voikin johtua kovinkin monesta seikasta, mutta ne ei mielestäni ole APlle relevantteja. Vain se on, mitä hän itse tekee.
Sanon samaa kuin muutkin: kerta kaikkiaan lakkaa vastaamasta viesteihin mitään. Valitse yksi kanava, josta sinut tavoittaa taloudellisissa asioissa. Kieltäydy keskustelemasta mistään muusta. Kuten sanot, lapset ovat isoja. Puhu heidän asioistaan suoraan heille ja vain heille. Kerro, että et aio vääntää heistä isänsä kanssa. Kyllä, ovat siinä suhteessa vähän omillaan, mutta se on nyt ainut tapa. Kerro, että et aio toistuvasti vaarantaa omaa terveyttäsi, uniasi ja hyvinvointiasi, joten nyt mennään tällä. Sano, että olet aina tavoitettavissa heidän kanssaan keskusteluun. Mutta et koskaan isänsä.
Asianajajalle kerro myös, että se on tulos tai ulos ja tilanne on sietämätön. Vaadi kirjallinen selvitys asianajajan seuraavista askelista, sano, että johan se on laskutuksenkin takia välttämätön. Tietää, mitä tässä ostetaan ja milloin.
Saa minun kanssa olla erimieltä.
En vaan pysty Ap:n exässä näkemään mitään hyvää tai inhimillistä. Ja perusluonteeltani yleensä haluan nähdä kaikissa ihmisissä sen hyvän, eli olen kovinkin ymmärtäväinen.
Ap:n exä ehkä herättää minussa muistoja eräästä sukuuni avioliitton kautta tulleesta henkilöstä, joka osoittautui lopulta aivan hirviöksi. Kyseinen henkilö kuului elämääni lähes 40 vuotta ja viimeisen 10 vuoden aikana mukana oli asianajajat yms. Viimeiseen asti käänsin aina toisen posken, en tänäkään päivänä ymmärrä kuinka joku ihminen voi olla niin paha.
Täytyy kyllä MaratonParkuja sanoa, että Sinulla on upea tapa kirjoittaa ja mieletön kyky sanoittaa asioita.
28 v yhdessä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 v yhdessä kirjoitti:
Voimia Ap.
Saa minun kanssa olla erimieltä.
En vaan pysty Ap:n exässä näkemään mitään hyvää tai inhimillistä. Ja perusluonteeltani yleensä haluan nähdä kaikissa ihmisissä sen hyvän, eli olen kovinkin ymmärtäväinen.
Ap:n exä ehkä herättää minussa muistoja eräästä sukuuni avioliitton kautta tulleesta henkilöstä, joka osoittautui lopulta aivan hirviöksi. Kyseinen henkilö kuului elämääni lähes 40 vuotta ja viimeisen 10 vuoden aikana mukana oli asianajajat yms. Viimeiseen asti käänsin aina toisen posken, en tänäkään päivänä ymmärrä kuinka joku ihminen voi olla niin paha.
Täytyy kyllä MaratonParkuja sanoa, että Sinulla on upea tapa kirjoittaa ja mieletön kyky sanoittaa asioita.
No nyt ei kyllä ollut, kyky sanoittaa, kun huomaan olleeni aika epämääräinen😃
Tarkoitinkin juuri sanoa, että eihän kaikki inhimillinen ole hyvää. On inhimillistä olla myös kiero, pska, heikko, ilkeä - kaikenlaista huonoa ihmisyyttä ja sitä kautta inhimillisyyttä.
Minusta on kovin tärkeää, että nämä ihmiset nähdään sellaisina kuin ovat, vajaavaisina, heikkoina, jne. Koska hirviön status, vaikka sitä toki läheisilleen ovatkin, on...niin kuin...ansioton. Ihmissusi on hirviö ja pystyy asioihin, joihin ihminen ei, on siis voittamaton.
Heikko inhimillinen ihminen on sen sijaan vain heikko. Hän ei ole voittamaton. Hänelle ei pidäkään käännellä poskia, vaan laittaa vastuuseen teoistaan. Jos se ei onnistu, hänestä pitää päästä eroon, irrottautua. Julmastikin, jos tarve vaatii.
Olen siinäkin varmaan ollut epämääräinen, että tarkoitus ei todellakaan ollut puolustella APn miestä inhimillisyydellä, vaan nimenomaan osoittaa, että hän on vain ihminen, jolle voi ja pitää laittaa hanttiin. Että AP on miestä vahvempi, vastassa ei ole kuin ihmismäistä heikkoutta. Paljon heikkoutta, ei vahvuutta, jolla APn voisi alistaa.
Pakko kommentoida täältä sivusta, että tässä ketjussa on hyvin erilaisia tarinoita. Olen kuitenkin ollut jo pitkään samaa mieltä kuin 28 ja moni muu täällä kirjoittavista, että Apn eksä on aivan omaa luokkaansa. Ihminen, joka ei toimi normaaleilla säännöillä ja jota on hyvin vaikea ymmärtää tai nähdä inhimillisenä ihmisenä. Pidän häntä valitettavasti hyvin vaarallisena ihmisenä. Olkoon heikkoutta tai ei. Sen vuoksi olen kannustanut Apta hakemaan ulkopuolista apua. Olen ollut monta kertaa hyvin huolissani Apsta ja lapsista.
Ap, selviät kyllä varmasti ja saat kyllä apua tilanteeseesi. Suojaa itseäsi ja lapsiasi. Sinun ei tarvitse olla eksän kanssa tekemisissä. Ei kuulosta siltä, että yhteydenpito on johtanut mihinkään hyvään.
Joo, kuten sanottua, kyllä minäkin pidän APn miestä vaarallisena. Heikot ihmiset ovat aina vaarallisempia kuin vahvat. He tekevät heikon luonteensa vuoksi asioita, he ovat ikään kuin pakotettuja niihin, he kehittävät heikon egonsa pönkittämiseksi toisille haitallisia ajattelu- ja toimintatapoja, minkä vuoksi he vahvistavat heikkouksiaan, jotka taas vahvistavat heidän toisille vaarallista kierrettään. Heillä ei koskaan ole vahvuutta ottaa vastuuta teoistaan, joten he sysäävät vastuun muille.
Mutta ajatus, että he eivät olisi inhimillisiä viittaa minusta siihen, että ns. tavalliset, normaalit ihmiset eivät voi heille mitään ja sitä minä haluan vastustaa. Kyllä voi. Näkemällä piirteet juurikin sinä minä ne ovat, inhimillisinä, ei minään demonisina väistämättöminä, vastutamattomina vahvuuksina.
Ja kuten sanottua, en näe sanoja inhimillinen ja hyvyys synonyymeinä. Inhimillistä valitettavasti on myös kaikki pska, mitä me ihmiset maan päälle tuomme.
Mutta kenties nyt taas olen liian semanttinen, mikä on kyllä yksi omista inhimillisistä helmasynneistäni!
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuten sanottua, kyllä minäkin pidän APn miestä vaarallisena. Heikot ihmiset ovat aina vaarallisempia kuin vahvat. He tekevät heikon luonteensa vuoksi asioita, he ovat ikään kuin pakotettuja niihin, he kehittävät heikon egonsa pönkittämiseksi toisille haitallisia ajattelu- ja toimintatapoja, minkä vuoksi he vahvistavat heikkouksiaan, jotka taas vahvistavat heidän toisille vaarallista kierrettään. Heillä ei koskaan ole vahvuutta ottaa vastuuta teoistaan, joten he sysäävät vastuun muille.
Mutta ajatus, että he eivät olisi inhimillisiä viittaa minusta siihen, että ns. tavalliset, normaalit ihmiset eivät voi heille mitään ja sitä minä haluan vastustaa. Kyllä voi. Näkemällä piirteet juurikin sinä minä ne ovat, inhimillisinä, ei minään demonisina väistämättöminä, vastutamattomina vahvuuksina.
Ja kuten sanottua, en näe sanoja inhimillinen ja hyvyys synonyymeinä. Inhimillistä valitettavasti on myös kaikki pska, mitä me ihmiset maan päälle tuomme.
Mutta kenties nyt taas olen liian semanttinen, mikä on kyllä yksi omista inhimillisistä helmasynneistäni!
MaratonParkujalla on kyllä vahva pointti tässä.
Uskon että AP:n exäänkin pystyisi vaikuttamaan muutamalla sopivalla peliliikkeellä kun vaan ymmärtäisi, mistä hänessä on kyse. Ja mitkä olisivat ne tässä tapauksessa toimivat peliliikkeet.
Inhottavaa ajatellakin, mitä kaikkea Ap on joutunut ja ehkä joutuu vielä jonkin aikaa kokemaan ennen kuin tilanne selviää, mutta yhdestä asiasta olen aivan varma:
Ap on se monin verroin vahvempi osapuoli tässä köydenvedossa. Ja hän vahvistuu kaiken aikaa.
Sen takia se exäkin hyökkäilee, kun aistii sen. Hyökkäys on paras puolustus, sanotaan, ja sitä exä noudattaa.
Se, onko hyökkäys todellisuudessa paras puolustus, onkin jo kokonaan toinen tarina.
Pysy lujana, Ap, ja muista ettet anna exän päästä ihosi alle. Älä anna hänen kiskoa naruista, älä reagoi heti. Lue viestit viiveellä, vastaa niihin vielä pitemmällä viiveellä. Anna exän odottaa.
Ja kun lopulta vastaat, vastaa mahdollisimman lyhyesti ja tyynesti.
Vaikka vain: "Jaa."
Tsemppiä viikkoosi!
Hyvä, että MaratonParkuja hieman sanoitit lisää.
Ehkä näemme myös sanan inhimillinen / inhimillisyys hieman erinlailla.
Piti ihan googlata sana inhimillisyys (nauran itselleni), mutta ensimmäinen mitä Google tarjosi oli allaoleva:
Inhimillisyys on toisen ihmisen arvostamista, kunnioittamista, loukkaamattomuutta ja hienotunteisuutta. Inhimillisyyttä on myös toisen kuunteleminen ja kiinnostus häntä kohtaan.
En kyllä tuota ylläolevaa lainausta osaa liittää Ap:n exään mitenkään.
Se on MaratonParkuja Sinulta inhimillisyyttä ymmärtää Ap:n exän heikkous hänen piirteenään. En ole itse siis kovin inhimillinen.
No, äh, ihan turhaa höpötystä minulta.
Ja kyllä Ap tästä selviää, siihen omaan "sukutarinaan" liittyen niin minäkin selvisin, se vaati aikaa ja ulkopuolista apua, mutta lopulta asiat hoituivat. Silloin ymmärsin, että oikeesti pahoja ihmisiä on, mutta ei ne voittamattomia ole. Niin paljon unettomia öitä ja tuskaa oli.
Maratonparkujan näkemykseen ap.n exästä yhdyn täysin! Todella hienosti selitetty ja kuvailtu. Nimenomaan tuo näkökulma siitä että ap.n ex ei ole voittamaton peto, vaan heikko ja valmiiksi haavoilla oleva ihmisriekale, joka on vaan rakentanut suojakuoren jonka takaa sivaltaa. Mutta tuo suojakuori on vaan illuusio, kun vastapuoli näkee että se kaikki on vaan exän mieleen piirrettyä harhaa, loppuu ap.n exän aseet kuin seinään.
Mutta inhimillistä on myös tietenkin sekin että nämä exän aseet saa osumaa ap.n mieleen. Tästä kuviosta kun lopulta selviät voittajana, siis että voitat ne harhat ja tajuat ettei exällä ole mitään muuta kuin soiva suu. Olet jo sillä tasolla vahvuudessasi ettei mikään sinua enää voi järkyttää <3 Voimia ap tähän raskaaseen polkuun jonka olet tiellesi valinnut!
28v, sinä olet kyllä sellainen inspiraation lähde että! Sinun tapa ilmaista itseäsi ja nämä ihanat tapahtumat kaiken rankan jälkeen, saa minut ja varmana monet muut eronneet muistamaan synkempinäkin hetkinä kuinka elämä voi tuoda eteen ihan mitä vaan, kun pysyy avoimena ja ei rakenna itselleen panssaria suojelemaan sisintä. Ihanaa syksyä sinulle <3
T: Yksi +1v sitten eronnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän on kirjoittanut joku. kenellä vain normaaleja ihmisiä ympärillä. Ihminen, jonka ei ole tarvinnut kohdata läpeensä kieroutunutta ihmistä kuten Apn ex tai M36 ex.
Kun ei ole kohdannut sitä pahuutta jolla hymyillen annetaan täyslaidallinen vain omaa etua tavoitellen.
M45 vai 6 on vain keski-iän tyytymättömyydessä kieriskelevä, kun se laiska elämä ei mennytkään maaliin, vaan joutuuko sitä oikeasti ihan itse nähdä vaivaa?
Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta juuri ymmärrys ja kokemus ihmisen kieroutuneesta käyttäytymisestä on opettanut tarkkanäköiseksi ja karistanut turhat illuusiot.
Mitä tulee ap:n exään, niin pidän exää vaarallisena. Olen nähnyt oikeudenkäyntejä, jossa vallastaan/mahdistaan/pahuudestaan humaltunut pystyy manipuloimaan myös oikeuden temppeleissä niin, että uhrista tehdään syyllinen. Kuinka tuhovoimainen manipuloija melkein onnistuu saamaan kaikki verkostot puolelleen mustamaalatessaan exäänsä, joka on uskaltanut ottaa hänestä eron, alkaen lasten päiväkodeista, kouluista ja aina exän työnantajaan.
En halua pelotella ap:ta, mutta kehotan myös varovaisuuteen siinä, mitä kaikkea aikoo laukoa exälleen, vaikkakin aiheellisesti. Kosto on nimittäin hirveä. Kannattaa hakeutua ammattiavun piiriin ja siten, ettei exä saa tietää siitäkään, ei myöskään lapset, sillä exä voi sitäkin kautta saada haluamaansa tietoa ja käyttää sitäkin omiin vallanhimoisiin toimenpiteisiinsä. Purkautuminen ammattiavun piirissä on turvallista. Jos ei halua merkintöjä terveystietoihin, niin kannattaa hakeutua kirkon Perheasiainneuvottelukeskuksen ammattilaisten terapiaan, sillä siellä ei kirjata mitään ja tietoja ei jää mihinkään.
Mainitsit Mies36:n exän, että hän olisi manipuloinut. Voi olla, mutta tuskin sukupuoliyhteyteen useaan kertaan ketään saadaan manipuloitua. Ehkä he ovat toisensa ansainneet. Kuitenkin.
Tyytymättömät keski-ikäiset voivat juurikin laiskuuttaan fantasioida mitä vaan. Että heti mulle kaikki.
Toivotan voimia ap:lle.
Sellainen huomio vielä, että vaikka itse päästäisi irti , niin toinen ei välttämättä halua päästää.
En minäkään halua lähteä mihinkään debattiin, varsinkaan semanttiseen sellaiseen :) Olen kyllä 28 kanssa edelleen samoilla linjoilla.
Kiinnitän huomiota nyt vain siihen ajatukseen, että Apn tulisi jotenkin pärjätä pelaamalla eksän kanssa tunnistamalla hänen heikkouksiaan. En lähtisi tällaiseen mukaan ollenkaan. Jo pelkästään sen takia, että se on ajan ja energian hukkaamista vääriin asioihin.
Aplle olisi parasta päästä eksästä mahdollisimman pian eroon ja elämään omaa elämäänsä. Siihen uskon, että nopein tie on asianajajan ja ulkopuolisen avun turvin. Turha lähteä itse taistelemaan taisteluita, joissa menettää vain oman mielenrauhansa ja mahdollisesti muutakin arvokasta. Nythän on vaakalaudalla jo koko omaisuus ja lapset. Ei kannata.
Sitä se ei tarkoita, ettetkö Ap selviäisi tästä ja pärjäisi kyllä hyvin jatkossakin. Olet osoittautunut niin vahvaksi naiseksi tässä reilun vuoden kuluessa, että olet inspiraatio meille kaikille.
Minä tukeudun ulkopuoliseen apuun. Asianjajan laitan kohta vaihtoon, en tiesä miten he yleensä toimivat mutta tämä saisi mielestäni reagoida pikkusen nopeampaan. Samoin talon myynnissä käännyn kiinteistövälittäjien puoleen. Ja juuri laitoin exälle viestin, että otan talon myyntiinkin ulkopuolista apua jos ei ala toimimaan. 10min tämän jälkeen oli yhteydessä kiinteistövälittäjään.
Ja todella, olen aivan valmis ottamaan siihen ulkopuolista apua ja maksamaan siitö, että saan asiat vietyä loppuun.
Asianajajalleni laitoin viestiä jo viikonloppuna, että menee entistä hullummaksi tämä.
Mutta, lapset isoja ja saavat sanoa mielipiteensä. Siihen isä nyt vaikuttaa ja saa heitä käännytettyä. Esikoinenkin unohtanut sen mite töristen itki ulkona tai käveli munankuorilla isäänsä miellyttääkseen. Kertoo vain miten isä on niin muuttunut. Vaikka ei ole arkea kanssaan viettänyt yhtään eromme jälkeen.
Jotenkin en usko, että saamme lastenvalvojalla mitään aikaan, vaan pitää mennä pidemmälle tämän asian kanssa.
Ja suoraan saa ja pitääkin sanoa. Alkaa viha ottaa minusta valtaa niin että hyvä jos järjenäänellä ulkopuolelta puhutellaan.
Niin, kyllä minä näytän ja kerron lapsille että pidän puoleni. Kerron miksi olen ottanut asianajajan. Kerron heille miksi en halua olla isänsä kanssa missään tekemisissä. Se mihin en halua lähteä on vastakkainasettelu ja isän haukkuminen. Kyllä herättelin esikoista aivan rehellisesti, että miettisi nyt tarkkaan. Isää haukkumatta. Sillä saan vain tuhoa aikaan. Mutta puoleni pidän enkä suostu mihinkään hyssyttelyyn. Ja sen myös lapset näkee. Isä vaan nyt on saanut 2/3 omalle kannalleen ja pitää huolen siitä että ovat nyt luonaan mahdollisimman paljon. Ja kaikessa tekee minusta pelleä,,esimerkiksi niille kiinteistövälittäjille. Jne jne...
Tätä soopaa tulee taas niin paljon.
Vaikka on ulkopuolista apua, tuntuu että mikään asia ei etene jollen itse pistä niitä etenemään!
Ap
Ps. En tarkasta,,saattaa olla virheitä. Ei ehkä viisasta tekstiä, tämä on semmosta raivon ja kiukun ulos päästelyä!