Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (13302)

Vierailija
2421/13302 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Tsemppiterkut pikaisesti, torstai on toivoa täynnä.🔆

Ihana, ihana sää.

Toivottavasti sinuakin ilahduttaa

Tuumis🌻

Vierailija
2422/13302 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että tuollainen ylipirteys ketään oikeasti vakuutaa. Minne olet piilottanut tunteesi ja miksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/13302 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oli siis tuumikselle

Vierailija
2424/13302 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä oli siis tuumikselle

No kiitos kovasti. Turhaanko yritin ap:tä tsempata...

Voi Luojan tähden!!!

Tuumis🌻

Vierailija
2425/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, ei mulla ole mitään tehtävissä.

Lapset on isoja, ja sanovat itse haluavansa olla isän luona. Esikoinen voi itse vaihtaa osoitteensa sinne.

Näin tämä meni. Isä sain kaikista teoistaan ja tekemättä jättämisistään huolimatta lapset puolelleen.

Ja mä olen kädetön. Oikeus on kädetön. Lastensuojelu on kädetön. Tämä tilanne on vaan kestettävä.

Käytännössä, isä saa raha-asiat itselleen suotuisiksi, lapsilisät jne. Minun taloudellinen tilanne menee tosi tosi tiukaksi.

Ja odotettavissa on, että jossain vaiheessa ne lapset kuitenkin täällä tulevat olemaan.

Ei tarvitse esikoisen haaveilla että jatkaisi pelaamista enää ensi kaudella. Ei tule enää olemaan mitään mahdollisuutta hänelle sitä tarjota. Tämän kauden saan vielä säästöillä kustannettua. Isä ei varmasti sitä tule maksamaan. On aina ollut sitä vastaan.

Voiko tähän sanoa, että itseppä nuori teki valintansa? Eihän hän kaikkia seuraamuksia ymmärrä. Eli, ei voi.

Nuoren vastaus miksi tekemässä kyseenalaista päätöstä oli: en halua menettää kumpaakaan vanhempaa.

En ymmärrä tätä ollenkaan?? Eihän hän ole menettämässä kumpaakaan vanhempaa. Mutta, miettikää mihin sitä lasta siellä isän toimesta puristetaan? Tottakai lapsi tekee päätöksen niin, ettei menetä kumpaakaan vanhempaa.

Ikinä, en tule antamaan exälleni sitä nautintoa, että näkisi minun romahtavan taloudellisesti tai henkisesti tai mitenkään. Näillä mennään sitten. Koti ja ruokaa saadaan. Se sitten riittää. Eletään niukasti seuraavat vuodet. Tai sitten otan lisäksi toisen työn. Kyllä mä jotain keksin.

Pelatkoon ex ihan miten huvittaa. Mun silmissä se ihminen on menettänyt ihmisarvonsa täysin. Oksettaa koko tyyppi.

Nämä pelit on semmosia mitä en ikinä tule antamaan exälle anteeksi. En ikinä. Se ei tässä lapsia ajattele pätkääkään.

Ja minä en niitä lapsia laita valitsemaan, enkä ahdistele. Ne on jo ihan tarpeeks vaikeessa puristuksessa isänsä toimesta.

Ei ole helppoa kestää tätä. Mulla on valtava ikävä ja mä olen tosi surullinen. Ja samalla mua suututtaa. Enkä mä voi tehdä yhtään mitään. En lähde siihen, että alkaisin puhua lapsille isää vastaan. Sitä en halua. Se tulis kääntymään vain mua vastaan. Ja lapsilla on oikeus kumpaankin vanhempaan. Hienoa, että haluavat nyt isän kanssa viettää aikaa ja olla siellä. Suututtaa se sonta mitä niille siellä puhutaan.

Ap

Vierailija
2426/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun omaisuus on kiinni talossa, joka on myymättä ja jossa ex asuu uuden naisensa kanssa. Sinun kodissasi. Nyt nainen, ota asianajaja avuksesi ja vaadi omaisuuden ositusta heti. Asumiskorvausta, myös takautuvasti. Ja asunto myyntiin oikealla hinnalla välittömästi. Samalla lasten harrastusasiat ja muut elatukseen liittyvät asiat kuntoon. Nämä ovat asianajajan tehtäviä.

Olet nyt voimaton ja keskityt vain lapsiin, jotka on mainpuloitu. Tämä voi hyvin olla väliaikaista ja palaavat sinun luoksesi kunhan isänsä näyttää taas oikean luontonsa.

Nyt ei auta jäädä tuleen makaamaan. Hoida raha-asiat kuntoon, aloita siitä päästä. Ja todellakin, käytä asianajajaa.

Vierailija
2427/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Puhu lastenvalvojalle joka määrää elatustuen harrastuksesta että se pitää huomioda maksuissa mukana, saat sen kirjallisesti johonkin koska on iso summa.

Niinkauan kun lapsi harrastaa, äiti maksaa sen joten elatusraha on pienempi mitä isälle menee kaikista lapsista yhteensä. Ja että harrastus huomiodaan 17 vuoteen saakka koska on nuorelle tärkeä ja se pitää turvata. Isä voi sitten halutessaan hakea muutosta mikäli tilanne muuttuu.

Toinen jonka voit tehdä on muuntaa talosta saadun voiton elatusrahaksi jonka joko asianajaja tai lastenvalvoja muuttaa vuosiksi mitä olet maksanut.

Näin toimi eräs tuttuni ja itse tajusin liian myöhään että tuolla olisin saanut eksän nopeammin pois elämästäni.

Ap. Sanat ei riitä kuvailemaan mitä tunnen puolestasi.

Kanssasi kuljen. Halauksin.

-Alli

Vierailija
2428/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja on osoittautunut huonoksi. Laitoin hänelle soittopyynnön alkuviikolle. Jos asia ei ala edistyä, on hänet vaihdettava.

Omaisuutta ei ole jaettavaksi, on vain velkaa. Sen vuoksi talon myyntihinta oltava tietyn verran, että saataisiin velat maksettua. Myös muu isompi laina kun asuntolaina. Jotta pääsisi aloittamaan nollilta. Vaikka, alan olemaan sitä mieltä, että sama vaikka jäisi sitä velkaa, talosta on päästävä eroon. Mutta yksinhän en voi mitään päättää.

Tuota asumiskorvausta, takautuvasti mietin itsekkin juuri. Se on asia joka pitää ottaa asianajajan, joko nykyisen tai uuden kanssa puheeksi ja selvittää.

Nyt minun pitää tarkkaan miettiä mitkä on asiat joista ehdottomasti pidettävä sopimusta tehdessä kiinni, mitkä asioita joissa voi tehdä kompromisseja. Jos olisi se hyvä asianajaja hän auttaisi minua tässä. Nyt näitä yksin koitettava miettiä. Onneksi ympärillä on kuitenkin ihmisiä joiden kanssa keskustella. Joilla vastaavaa kokemusta, että tietävät oikeasti mistä puhuvat.

Lasten asioissa on ensi viikolla lastenvalvojan tapaaminen. Siksi lapset ja heidän asiat tässä pyörii päällimäisenä. Vaikka, ne on tainneet päällimmäisenä olla kokoajan. Muulla ei oikein ole ollut väliä.

Ensi viikolla taidan olla yhteydessä työterveyteen ja pyytää keskusteluapua itselleni. Tai johonkin muualle. Pakko päästä purkamaan näitä sisällä vellovia tunteita.

On tämä yksi suo!

Ap

Vierailija
2429/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alli oli ehtinyt laittaa oman viestin sillä aikaa kun kirjoitin edellistä kuurakukalle.

Kiitos sinullekkin hyvistä vinkeistä! Aion todella perehtyä noihin. Tai, aion hankkia itselleni avuksi ihmisen joka perehtyy niihin minun puolestani.

Ap

Vierailija
2430/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tottakai lasten asiat pyörivät päässä. Se on ymmärrettävää.

Lastenvalvojalla on tärkeää ottaa esille nämä harrastusasiat myös ja se että olet joutunut niitä yksin kustantamaan. Ja muutkin asiat mikä mieltäsi nyt painaa. Valvojan tehtävänä lienee valvoa lasten oikeuksia.

Ota rohkeasti uusi asianajaja. Älä anna taloudellisissa asioissa periksi. Se harmittaa muuten sinua myöhemmin. Ja lisäksi tarvitset nyt kaiken rahan.

On todella hyvä, että haet keskusteluapua. Ulkopuolinen ammattilainen osannee tukea sinua nyt oikealla tavalla. Olet ison kriisin keskellä. Lisäksi, anteeksi että sanon tämän ääneen, kirjoituksistasi välillä paistaa se, että ehkä vieläkin pelkäät eksää ja siksi saatat taipua edelleen tekemään epäedullisia ratkaisuja.

Olet kuitenkin vahvistunut hurjasti tämän reilun vuoden aikana ja olet oikealla tiellä. Älä anna periksi ja käytä ulkopuolista apua, niin tämäkin vaikea aika elämässä on pian historiaa. Ja voit alkaa elää omaa elämääsi, keskittyä itseesi ja lapsiisi. Nyt energiaasi valuu hukkaan eksään, joka ei ole sitä tippaakaan ansainnut.

Voimia! Valo koittaa vielä. Juuri ennen auringonnousua on pimein hetki.

Vierailija
2431/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alli oli ehtinyt laittaa oman viestin sillä aikaa kun kirjoitin edellistä kuurakukalle.

Kiitos sinullekkin hyvistä vinkeistä! Aion todella perehtyä noihin. Tai, aion hankkia itselleni avuksi ihmisen joka perehtyy niihin minun puolestani.

Ap

Voi mies jäädä asumaan taloon.

Ottaa lainat itselleen, ostaa sut ulos, oikeasta myyntihinnasta tai ainakin vähintään sen millä olette nyt taloa myyneet.

Osuutesi muutetaan elareiksi joka tarvitsee oikean asianajajan laskemaan määrät oikein. On mahdollista että nuorimman lapsen elareita alat maksamaan esim v. 2028, muut saat kuitattua talon osuudella.

Koska mitä ilmeisemmin tulet palkallasi toimeen ja vuonna 2028 olet saanut talouden vakautettua.

Vierailija
2432/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurankukka, kiitos jälleen viisaista sanoistasi. Eikä todellakaan tarvitse pyytää anteeksi!

En tiedä pelkäänkö häntä enää, mutta jäljet vuodet hänen kanssaan on jättänyt. Syvät jäljet ja niitä kannan mukanani. Ehkä se voi olla pelkoa, edelleen syyllistyn sanoistaan, tosin enää hetkellisesti enkä aina. Syytöksensä menee vielä ajoittain ihon alle. Pystyy vielä satuttamaan minua viesteillään. Ei aina, mutta kyllä osumia edelleen tulee.

Haluan vaan, että kaikki tämä loppuu ja pääsen tyypistä lopullisesti eroon. Siksi olen valmis luovuttamaan monessa asiassa.

Tärkeintä kaikessa on mielenterveyden säilyttäminen, tai sen parantaminen. Oma ja lasten hyvinvointi.

Raha alkaa olla täysin toisarvoista. Ja varmasti jos tässä teen myönnytyksiä, se joskus harmittaa? Tai sitten ei. Ei sitä rahaa kuitenkaan missään tapauksessa ole tulossa kun nimellinen summa. Ensiapua pahimpaan.

Olen onneksi tottunut elämään niukasti, jo avioliiton aikana elimme exän kanssa eri elintasoilla. Osaan pihistellä. Kunhan vaikutukset lasten elämään ei olisi liian suuria.

Tärkeintä kaikessa on päästä kokonaan eroon siitä tyypistä joka myrkyttää mun elämää.

Ap

Vierailija
2433/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi mies jäädä asumaan taloon.

Ottaa lainat itselleen, ostaa sut ulos, oikeasta myyntihinnasta tai ainakin vähintään sen millä olette nyt taloa myyneet.

Osuutesi muutetaan elareiksi joka tarvitsee oikean asianajajan laskemaan määrät oikein. On mahdollista että nuorimman lapsen elareita alat maksamaan esim v. 2028, muut saat kuitattua talon osuudella.

Koska mitä ilmeisemmin tulet palkallasi toimeen ja vuonna 2028 olet saanut talouden vakautettua.

Ja sekin vielä että sinun kotona olo on mahdollistanut miehen uran joten mihinkään alennuksiin, koska et ole lyhentynyt lainoja tasavertaisesti miehen kanssa, ei ole syytä ryhtyä.

Vierailija
2434/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuurankukka, kiitos jälleen viisaista sanoistasi. Eikä todellakaan tarvitse pyytää anteeksi!

En tiedä pelkäänkö häntä enää, mutta jäljet vuodet hänen kanssaan on jättänyt. Syvät jäljet ja niitä kannan mukanani. Ehkä se voi olla pelkoa, edelleen syyllistyn sanoistaan, tosin enää hetkellisesti enkä aina. Syytöksensä menee vielä ajoittain ihon alle. Pystyy vielä satuttamaan minua viesteillään. Ei aina, mutta kyllä osumia edelleen tulee.

Haluan vaan, että kaikki tämä loppuu ja pääsen tyypistä lopullisesti eroon. Siksi olen valmis luovuttamaan monessa asiassa.

Tärkeintä kaikessa on mielenterveyden säilyttäminen, tai sen parantaminen. Oma ja lasten hyvinvointi.

Raha alkaa olla täysin toisarvoista. Ja varmasti jos tässä teen myönnytyksiä, se joskus harmittaa? Tai sitten ei. Ei sitä rahaa kuitenkaan missään tapauksessa ole tulossa kun nimellinen summa. Ensiapua pahimpaan.

Olen onneksi tottunut elämään niukasti, jo avioliiton aikana elimme exän kanssa eri elintasoilla. Osaan pihistellä. Kunhan vaikutukset lasten elämään ei olisi liian suuria.

Tärkeintä kaikessa on päästä kokonaan eroon siitä tyypistä joka myrkyttää mun elämää.

Ap

Raha-asioissa älä anna periksi vaikka kuten sanoit, on vain rahaa.

Mut on kupattu ja en unohda sitä milloinkaan.

Koska mä jäin yksin lasten kanssa ja ex meni nauraen pankkin. Ja se että annoin periksi, makselen sitä lopun ikää.

Annoin periksi koska yritin luoda lapsille tulevaisuuden isän kanssa ettei ainakaan raha-asiat hierrä. Olinpa väärässä. Kun se empaattisuus puuttuu niin se puuttuu.

-Alli

Se että lapset painostetaan isälle, on sikamaista jonka lisäksi ei saa voittaa myös ositusta eli viedään tuhkatkin pesästä.

Vaihtokauppana hyväksytään vain lasten pysyvä koti äidillä. Ja siksi se Apn tuska ettei saa lapsistaan huolehtia voi mennä käytännön raha-asioiden yli.

Vierailija
2435/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin aikoinaan avioerossa omaisuutta, koska olin antanut oman osuuteni vakuudeksi pson yrityslainoihin, jotka hän sitten kostoksi jätti maksamatta. Ei se minua pitkään kirpaissut, koska tärkeintä oli todellakin saada mielenrauha ja uusi elämä vireille. Eniten pisti vihaksi, miten satutti lasta satuttaakseen minua. Siis lapset jäivät minulle. Ja kyllä todellakin taistelin myös siitä taloudesta, mutta turhaan, kuten pankin lakimies sen minulle tylysti kertoi. Oli siinä jaksamista pienten lasten kanssa, mutta olin todella iloinen päästessäni eroon siitä liitosta.

Vierailija
2436/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn mielenrauha on jo mennyt. Samoin lapset ja koti.

Vierailija
2437/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa asianajajaa. Niissä on eroja.

Sellainen, jotka ovat erikoistuneet eroasioihin.

Vierailija
2438/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn mielenrauha on jo mennyt. Samoin lapset ja koti.

Tuossahan kirjoitettiin, että saada mielenrauha. Siis kaikkien asioiden suhteen. Se vaatii psyyken työskentelemistä ja siihen nyt kannattaisi viimeinkin hakea apua. Itse kävin tuon eron jälkeen kaksi vuotta psykologilla ja sain todella avun ja käsiteltyä sen kaiken tunnesotkun.

Eikä ap:n lapset ole minnekään menneet. Ja ap:lla uusi koti. Oma tila ja rauha. Tsemppiä ap!

Vierailija
2439/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin asia mikä on miehiltä täysin kiellettyä (takertuminen) on täysin hyväksyttävää naiselle

Vierailija
2440/13302 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tollanen vaihe aiemmin. Äijällä oli/on järkyttävän iso penis. Vaikka oli muutenkin ihan mulkku äijä, niin monesti ajauduin sen kanssa sänkyyn eron jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi