Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä hyväksyttävä syy lopettaa parisuhde?

Vierailija
27.06.2022 |

Eli ollaan oltu yhdessä vähän päälle pari vuotta. Ollaan nelikymppisiä.

Olen tullut siihen tulokseen, että nainen ei rakasta minua. En ole varma välittääkö edes.

Kyseessä on klassinen tapaus naisesta, joka on saanut itseään parempia miehiä nuorempana. Nyt olisi sitten tyytyminen minuun.

Luulen, että nainen on kanssani lähinnä siksi, että saa jonkun joka tukee ja kuuntelee häntä hänen viikottaisissa kriiseissään ja jolta saa seksiä ( jonka aikana voi miettiä niitä ex-miehiä joita teki enemmän mieli kuin minua). Eikä ravintolaillalliset ja joululahjat yms nekään tietty mikään huono juttu ole.

Jos jätän hänet, tulen luultavasti jäämään yksin. Mahdollisesti pitkäksi aikaa. Niin pitkäksi aikaa, että koko ajatus on täysin vieras naisille, kun seuraa yleensä löytyy.

Nainen ei sinänsä ole tehnyt mitään väärää suhteessa, eli en olisi esim pettämisen takia jättämässä. Tai, voihan sen eräänlaiseksi "petokseksi" laskea, että olen hänen mielestään enimmäkseen ihan turha jätkä, mutta kanssani voi kuitenkin olla kunhan riittävästi hyötyy.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että et jätä naista mutta itsekin alat välinpitämättömäksi ja etsit samalla parempaa kumppania.

Vierailija
2/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin puolisoni, jos hän ei minua rakastaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde ja etsi itsellesi nainen toisesta kulttuurista, jos täältä ei löydy sinusta fyysisesti kiinnostuvaa naista? Se ei ole minulta pois, vaikka jotkut miehet etsivät vaimoa muualta. Toivotan sinulle onnea.

suomalainen nainen

Vierailija
4/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhteiden lopettamiseksi tarvita mitään rationaalisia syitä vaan ne lopetetaan jos ne ei tunnu hyvältä. Vaikka olenkin itse järki-ihminen, niin olen oppinut että parisuhteissa pitää luottaa omaan tunteeseen. Jos suhde ei ole hyvä etkä saa sitä korjattua, niin on paljon parempi olla yksin. 

M53

Vierailija
5/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei syynä vain olisi sinun huono itsetuntosi? Voisit kuvailla vähän tarkemmin miten nainen sinulle puhuu ja miten sinua kohtelee. Puhuuko hän entisistään, vertailee sinua heihin? Vai tapahtuuko kaikki tuo vain sinun päässäsi?

Vierailija
6/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kuitenkin ensin pyrkiä puhumaan tilanteesta. Siis ovatko nuo ajatukset sinunarvauksia tilanteesta vai esim naisen itse kertomia mielipiteitä?

Minusta kuulostaa että sinulla on hieman huono itsetunto. Saatat ihan kuvitellakin nuo asiat ja nainen voisi olla asioista hyvin paljon erimieltä.

Menkää parisuhdeterapiaan. Voisitte kumpikin oppia siellä sekä itsestänne että toisistanne. Siitä olisi apua tähän suhteeseen ja vaikka päätyisitte eroon niin seuraava suhde voisi olla parempi jos ymmärtää itseään paremmin.

Vierailija
7/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta suhde ja etsi itsellesi nainen toisesta kulttuurista, jos täältä ei löydy sinusta fyysisesti kiinnostuvaa naista? Se ei ole minulta pois, vaikka jotkut miehet etsivät vaimoa muualta. Toivotan sinulle onnea.

suomalainen nainen

Toisesta kulttuurista tulevat olettavat miehen kannattelevan taloudellisesti. Kestääkö aloittajan pää elättämistä? Rakkaus on monissa maissa järkeen perustuvaa.

Vierailija
8/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että et jätä naista mutta itsekin alat välinpitämättömäksi ja etsit samalla parempaa kumppania.

Jos tulee merkkejä, että naiseni etsii toista miestä, mutta aikoisin silti jatkaa suhteessa, niin ehdottomasti aion kyllä etsiä samalla parempaa kumppania itsekin.

t. ap

Vierailija
9/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä viettäisi aikaani, kävisi ravintolaillallisilla, purkaisi sydäntäni tai harrastaisi seksiä jonkun kanssa, josta en pidä. Varsinkaan nykyään neljä kympin ylittäneenä.

Nimim. Sinkkuäitinä selibaatissa 15 vuotta jatkaen jos en mielestäni saa.

Ihmettelen myös tuota, että miten välittäminen ei ole rakastamista?

Sinänsä mikä tahansa syy eroamiselle on yhtä oikein tai väärin sinun kannaltasi. Jos et ole tyytyväinen, et luota siihen että toinen sinusta tykkää jne, niin et ole suhteessa onnellinen.

Vierailija
10/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen lopettaminen ei tarvitse kenenkään hyväksyntää. Syyksi riittää jommankumman osapuolen halu lopettaa suhde.

Vierailija
11/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ikinä viettäisi aikaani, kävisi ravintolaillallisilla, purkaisi sydäntäni tai harrastaisi seksiä jonkun kanssa, josta en pidä. Varsinkaan nykyään neljä kympin ylittäneenä.

Nimim. Sinkkuäitinä selibaatissa 15 vuotta jatkaen jos en mielestäni saa.

Ihmettelen myös tuota, että miten välittäminen ei ole rakastamista?

Sinänsä mikä tahansa syy eroamiselle on yhtä oikein tai väärin sinun kannaltasi. Jos et ole tyytyväinen, et luota siihen että toinen sinusta tykkää jne, niin et ole suhteessa onnellinen.

Ei hän välitä muusta kuin hyödyistä, joita tuotan hänelle. Ehkä ei paljoa niistäkään.

t. ap

Vierailija
12/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuu tietävän todella hyvin puolison ajatukset ja mielipiteet. Kuitenkaan ei suostu kertomaan mihin ne perustuvat.

Kuulostaa enemmän apn mielikuvitukselta nuo ajatukset. Tietysti jos minun mies ajattelisi minusta noin niin kyllä se vaikuttaisi siihen miten ajattelisin miehestäni ja miten kohtelisi. Kyllähän suhde väljähtyy jos toinen ajattelee minun olevan vain materian perässä. Ei tekisi mieli olla lähellä ja hemmotella miestä joka antaisi ymmärtää minun olevan vain rahan perässä.

Ajatteleekohan nainen noin kuten ap esittää. Vai reagoiko nainen apn muuttuneeseen käytökseen?

Oletteko ap puhuneet asiasta naisen kanssa? Typerintä on erota yrittämättä edes selvittää mitä toinen oikeasti haluaa.

Vierailija
13/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuntuu tietävän todella hyvin puolison ajatukset ja mielipiteet. Kuitenkaan ei suostu kertomaan mihin ne perustuvat.

Kuulostaa enemmän apn mielikuvitukselta nuo ajatukset. Tietysti jos minun mies ajattelisi minusta noin niin kyllä se vaikuttaisi siihen miten ajattelisin miehestäni ja miten kohtelisi. Kyllähän suhde väljähtyy jos toinen ajattelee minun olevan vain materian perässä. Ei tekisi mieli olla lähellä ja hemmotella miestä joka antaisi ymmärtää minun olevan vain rahan perässä.

Ajatteleekohan nainen noin kuten ap esittää. Vai reagoiko nainen apn muuttuneeseen käytökseen?

Oletteko ap puhuneet asiasta naisen kanssa? Typerintä on erota yrittämättä edes selvittää mitä toinen oikeasti haluaa.

Ei materia varmaankaan tärkein hyöty ole, vaan se että kuuntelen häntä viikoittain pitkät pätkät kaikenlaisista kriiseistä. Kumma miten paljon naiset pystyvätkin keksimään kriisejä arkeensa.

t. ap

Vierailija
14/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi tosiaan avata vähän enemmän, että mistä on pääteltävissä ettei nainen välitä tai rakasta.

Vierailija
15/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luulen, että nainen on kanssani lähinnä siksi, että saa jonkun joka tukee ja kuuntelee häntä hänen viikottaisissa kriiseissään ja jolta saa seksiä ...  Niin pitkäksi aikaa, että koko ajatus on täysin vieras naisille, kun seuraa yleensä löytyy."

Eikö tuo ole ristiriitaista? Naisille seuraa löytyy helposti, mutta silti hän on ollut kaksi vuotta juuri sinun kanssasi, vaikka ei välitä tai rakasta?

Vierailija
16/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin katsokaa nyt naiset. Tämmösiä nämä "kiltti miehet" ovat. Sitten kun vuosien incel ulinan jälkeen pääsevät parisuhteeseen niin sekin kustaan itse. Psykiatrista apuahan sinä tarvitset kun sinulla on noin huono itsetunto. Koitat jopa mennä kumppanin pään sisään ja päättää mitä hän ajattelee seksin aikana.

Jos olisit normaali niin tietäisit että normaali suhteeseen kuuluu tuen antaminen ja toisen kuuntelu, toiseen tukeutuminen ja asioiden jakaminen. Ei voi kun ihmetellä. Lisäksi et osaa ollenkaan kommunikoida tunteitasi vaan uliset nettiin. Siihen on syynsä miksi sinunlaisten kannatta pysyä sinkkuna.

Vierailija
17/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko kuitenkin ensin pyrkiä puhumaan tilanteesta. Siis ovatko nuo ajatukset sinunarvauksia tilanteesta vai esim naisen itse kertomia mielipiteitä?

Minusta kuulostaa että sinulla on hieman huono itsetunto. Saatat ihan kuvitellakin nuo asiat ja nainen voisi olla asioista hyvin paljon erimieltä.

Menkää parisuhdeterapiaan. Voisitte kumpikin oppia siellä sekä itsestänne että toisistanne. Siitä olisi apua tähän suhteeseen ja vaikka päätyisitte eroon niin seuraava suhde voisi olla parempi jos ymmärtää itseään paremmin.

Jos ap on vilpitön, olen pahoillani. Jotenkin epäilen kuitenkin, että kyseessä on trolli. Tuossa on kaikki ainekset: naisella nuorempana tasoisiaan parempia, ei rakasta vai hyötyy (illalliset ja lahjat), on ylimielinen tai välinpitämätön, kriiseilee, ainoa syy jatkaa yhdessäoloa on se, kun muuten jäis yksin...mm.

Vierailija
18/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat niin ylimielisesti naisestasi, että suhteen lopettaminen olisi varmaan teidän molempien etu.

Vierailija
19/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee merkkejä, että naiseni etsii toista miestä, mutta aikoisin silti jatkaa suhteessa, niin ehdottomasti aion kyllä etsiä samalla parempaa kumppania itsekin.

t. ap

Vähän säälittävä asenne miehellä, mutta käännän vielä veistä haavassa. Saattaa olla loppu lähellä, taitaa nainen jo hakea syytä eroon. Uutta ei ehkä vielä ole, mutta katse taitaa jo hakea vähemmän masentunutta?

Vierailija
20/68 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusteksti käsitteli kauheasti sitä, kuinka AP kuvittelee tietävänsä mitä naisensa päässä liikkuu ja on pettynyt niistä kuvitelmistaan, mutta oikein mitään totuuspohjaa ei ollut esittää. Suosittelen juttelemaan asiasta ihan oikeassa elämässä keskenänne, teillä voi olla asiat oikeasti aivan mahdottoman hyvin mutta kuvittelet nyt aivan omiasi.

(ja joo, voi olla olematta - mutta ota nyt kuitenkin selvää kummin se on äläkä vaan kuvittele itseksesi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä